1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.09.2022 № 358
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 жовтня 2022 р.
за № 1335/38671
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України
Відповідно до пунктів 20, 21 частини другої статті 18 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 5 § 37 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156), пунктів 8 та 10 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614, з метою забезпечення взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, що додається.
2. Керівникам центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, забезпечити виконання цього наказу.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 10 жовтня 2011 року № 380 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 листопада 2011 року за № 1265/20003.
4. Департаменту стратегічного планування та відновлення довкілля (Микола ГОЖАН) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр

Р. Стрілець

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державного агентства України
з управління зоною відчуження

Т.в.о. Голови Державної
екологічної інспекції України

Голова Державного агентства
водних ресурсів України

Голова Державної служби
геології та надр України

Голова Державного агентства
лісових ресурсів України




Є. Крамаренко


І. Зубович


О. Кузьменков


Р. Опімах


Ю. Болоховець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства захисту
довкілля та природних
ресурсів України
09 вересня 2022 року № 358
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 жовтня 2022 р.
за № 1335/38671
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міндовкілля з Держлісагентством, Держводагентством, Держгеонадра, Держекоінспекцією, ДАЗВ (далі - ЦОВВ), діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України (далі - Міністр), у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації у сферах, що відносяться до компетенції ЦОВВ, визначених Положеннями про ЦОВВ, та сферах визначених положенням про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614.
3. Перелік структурних підрозділів Міндовкілля, відповідальних за взаємодію з відповідними ЦОВВ (далі - відповідальні структурні підрозділи), затверджується наказом Міндовкілля.
4. Керівник ЦОВВ, або особа, яка виконує його обов’язки, забезпечує неухильне виконання покладених на ЦОВВ завдань та відповідальний за дотримання строків їх виконання.
У разі невиконання або порушення строків виконання наказів, доручень, завдань згідно із планом роботи ЦОВВ керівник відповідального структурного підрозділу може надавати пропозиції Міністру стосовно порушення перед Кабінетом Міністрів України питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника відповідного ЦОВВ та його заступників.
5. Керівник ЦОВВ, або особа, яка виконує його обов’язки, вносить на розгляд Міністру пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідній сфері, зокрема розроблені ЦОВВ проєкти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Міндовкілля, а також позиції щодо проєктів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади.
II. Підготовка проєктів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України
1. Відповідальним (головним) виконавцем документів, адресованих Міндовкілля, щодо підготовки проєктів нормативно-правових актів (у тому числі супровід проєктів під час погодження із заінтересованими органами виконавчої влади та Мін’юсті, також під час їх розгляду у Верховній Раді України, Офісі Президента України, Кабінеті Міністрів України) визначається керівник ЦОВВ, до компетенції якого належить проєкт нормативно-правового акта.
2. ЦОВВ розробляють проєкти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України (далі - проєкти актів), що стосуються сфери їх діяльності, у порядку встановленому законодавством.
3. Розроблені ЦОВВ проєкти актів разом із обов’язковими додатками, передбаченими Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України), відповідним висновком про проведення юридичної експертизи, із супровідним листом надсилаються до Міндовкілля в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису з використанням модуля системи взаємодії, крім випадків наявності обґрунтованих підстав для їх підготовки у паперовій формі, передбачених Регламентом Кабінету Міністрів України.
Проєкт акта, який надсилається на погодження Міністру, має бути завізований керівником ЦОВВ, або особою, яка виконує його обов’язки.
Проєкт акта, який відповідно до закону є регуляторним актом, надсилається разом з проєктом наказу про внесення змін до плану підготовки регуляторних актів та іншими відповідними матеріалами, передбаченими Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
4. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує опрацювання проєкту акта впродовж визначеного у резолюції Міністра терміну:
перевіряє проєкт акта на відповідність пріоритетним напрямам роботи ЦОВВ, планам роботи ЦОВВ;
вживає заходів, визначених Регламентом Кабінету Міністрів України та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проєктів актів, у разі наявності таких розбіжностей;
погоджує проєкт акта в межах компетенції;
подає проєкт акта на погодження Міністру.
До опрацювання проєктів актів, розроблених ЦОВВ, залучаються:
структурні підрозділи Міндовкілля з питань стратегічного планування, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва, які перевіряють проєкт акта на відповідність цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики, положенням Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, іншим міжнародним зобов’язанням держави;
юридична служба Міндовкілля;
інші заінтересовані структурні підрозділи Міндовкілля - у разі необхідності.
5. Позиція Міністра щодо проєкту акта, розробленого ЦОВВ, доводиться до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа, до якого, у разі відсутності зауважень, додається завізований Міністром проєкт акта.
6. У разі висловлення Міндовкілля до проєкту акта, поданого ЦОВВ, зауважень та/або пропозицій, проєкт акта повертається розробнику для його доопрацювання.
7. ЦОВВ враховує зауваження та/або пропозиції Міндовкілля до проєкту акта або обґрунтовує відхилення зауважень та/або пропозицій, висловлених до проєкту акта, та повторно вносить доопрацьований проєкт акта на розгляд Міністру.
8. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо проєкту акта ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).
9. Після погодження проєкту акта Міністром, ЦОВВ в порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України, надсилає проєкт такого акта на погодження до заінтересованих органів, до НАЗК з метою визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи та до Мін’юсту для проведення правової експертизи.
10. У разі висловлення заінтересованим органом зауважень та/або пропозицій до проєкту акта, які не можуть бути враховані, ЦОВВ проводить узгоджувальні процедури, передбачені Регламентом Кабінету Міністрів України, до подання проєкту акта до Міндовкілля.
11. Після отримання висновку Мін’юсту про проведення правової експертизи на відповідність Конституції України, актам законодавства та чинним міжнародним договорам України, стандартам Ради Європи у сфері демократії, верховенства права та прав людини, погоджений із заінтересованими органами проєкт акта разом з обов’язковими додатками, передбаченими Регламентом Кабінету Міністрів України, та проєктом супровідного листа ЦОВВ в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, надсилає до Міндовкілля для внесення його на розгляд Кабінету Міністрів України.
12. Керівники ЦОВВ вживають вичерпних заходів для вчасного погодження проєкту акта із заінтересованими органами.
13. ЦОВВ має забезпечити подання пакета документів, передбачених законодавством, у повному обсязі для подальшого внесення проєкту акта на розгляд відповідного органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення строку.
14. У разі, якщо проєкт акта внесено до Міндовкілля з порушенням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку, проєкт акта повертається ЦОВВ разом із супровідним листом для приведення у відповідність до Регламенту Кабінету Міністрів України та цього Порядку.
15. ЦОВВ має забезпечити доопрацювання проєкту нормативно-правового акта у строки, які дозволяють вчасно внести такий проєкт на розгляд відповідного органу, та повторно подати його на погодження та візування Міністру.
16. У разі неврахування ЦОВВ наданих зауважень чи пропозицій відповідальний структурний підрозділ завчасно повідомляє про це Міністра.
17. ЦОВВ забезпечує підготовку всіх необхідних матеріалів, у тому числі проєктів виступів до проєктів актів, та надсилає їх до Міндовкілля для подальшого представлення Міністром на засіданні Кабінету Міністрів України.
18. У разі втрати проєктом акта актуальності або з інших причин, ЦОВВ листом інформує про це Міністра та подає обґрунтовані пропозиції про його відкликання.
19. У разі повернення Секретаріатом Кабінету Міністрів України проєкту акта, зокрема у випадку складення повноважень або відставки Кабінету Міністрів України, ЦОВВ, який розробляв проєкт акта, забезпечує його повторне погодження.
20. ЦОВВ щотижнево надає до Міндовкілля інформаційну довідку з актуальною, детальною та об’єктивною інформацією щодо стану підготовки (погодження) проєктів нормативно-правових актів, відповідальним виконавцем яких визначено ЦОВВ.
III. Розроблення проєктів наказів, які підлягають державній реєстрації у Мін’юсті
1. ЦОВВ розробляє проєкти наказів, які підлягають державній реєстрації та спільних наказів (далі - проєкти наказів) відповідно до вимог законодавства та подає їх для опрацювання структурними підрозділами Міндовкілля.
2. Розроблені ЦОВВ проєкти наказів разом із супровідним листом, пояснювальною запискою, порівняльною таблицею, відповідними висновками про проведення юридичної, гендерно-правової, антидискрімінаційної експертизи, довідкою щодо відповідності зобов’язанням України у сфері Європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), аркушем погодження подаються до Міндовкілля в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису (печатки) з використанням модуля системи взаємодії, або у паперовій формі у випадках визначених законодавством.
Розроблені проекти наказів візуються керівником ЦОВВ, або особою, яка виконує його обов’язки.
Проєкт наказу, який відповідно до закону є регуляторним актом, надсилається разом з відповідними матеріалами, передбаченими Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
3. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує опрацювання проєкту наказу впродовж визначеного у резолюції Міністра терміну:
перевіряє проєкт наказу на відповідність пріоритетним напрямам роботи ЦОВВ, планам роботи ЦОВВ;
вживає заходів, визначених законодавством та цим Порядком, для усунення розбіжностей щодо проєктів наказів, у разі наявності таких розбіжностей;
погоджує проєкт наказу в межах компетенції;
подає проєкт наказу на погодження Міністру.
До опрацювання проєктів наказів, розроблених ЦОВВ, залучаються:
структурні підрозділи Міндовкілля з питань стратегічного планування, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва, які перевіряють проєкт наказу на відповідність цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики, положенням Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, іншим міжнародним зобов’язанням держави;
юридична служба Міндовкілля;
інші заінтересовані структурні підрозділи Міндовкілля - у разі необхідності.
4. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує подання на підпис Міністру погодженого проєкту наказу.
У разі наявності зауважень та/або пропозицій до поданого ЦОВВ проєкту наказу він повертається розробнику для доопрацювання, шляхом надсилання відповідного листа. ЦОВВ враховує зауваження та/або пропозиції Міндовкілля до проєкту наказу або обґрунтовує відхилення зауважень та/або пропозицій, висловлених до проєкту наказу, та повторно вносить доопрацьований проєкт наказу на розгляд Міністру.
5. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо проєкту наказу, ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).
6. ЦОВВ, який є розробником проєкту наказу, спільно з відповідальним структурним підрозділом в установленому порядку забезпечують:
підготовку супровідного листа та інших документів, необхідних для державної реєстрації проєкту наказу;
погодження проєкту наказу за формою, встановленою законодавством з питань документування управлінської діяльності;
погодження проєкту наказу з відповідними суб’єктами нормотворення та/або іншими заінтересованими органами відповідно до законодавства в порядку та за формою, встановленими законодавством з питань документування управлінської діяльності;
підписання спільного наказу з відповідними суб’єктами нормотворення.
7. Керівники ЦОВВ вживають вичерпних заходів для вчасного погодження проєкту наказу із заінтересованими органами.
8. ЦОВВ має забезпечити подання пакету документів, передбачених законодавством, у повному обсязі, для подальшого внесення наказу на розгляд відповідного органу не пізніше ніж за 5 днів до закінчення строку.
9. Підписаний Міністром наказ відповідальний структурний підрозділ подає на державну реєстрацію до Мін’юсту, відповідно до вимог Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, та Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до органів юстиції та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661 (у редакції наказу Міністерстві юстиції України від 26 березня 2020 року № 1207/5).
10. Супроводження в Мін’юсті наказу здійснюється відповідальним структурним підрозділом спільно з ЦОВВ, який є його розробником.
11. Розроблені Міндовкілля проєкти наказів, які обов’язкові для виконання ЦОВВ, погоджуються з ЦОВВ.
У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ щодо проєкту наказу, ЦОВВ ініціює, перед відповідальним структурним підрозділом, питання про вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).
IV. Погодження проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами державної влади
1. ЦОВВ опрацьовує проєкт акта або проєкт наказу, який надійшов до ЦОВВ як до заінтересованого органу, у частині, що стосується його компетенції, та в установленому порядку надсилає зазначений проєкт акта або проєкт наказу, разом з обґрунтованою позицією до Міндовкілля для опрацювання і погодження позиції ЦОВВ Міністром.
При погодженні проєкту акта чи проєкту наказу, ЦОВВ надсилає розробнику, разом із супровідним листом аркуш погодження. Водночас ЦОВВ інформує розробника проєкту акта або проєкту наказу про погодження позиції ЦОВВ Міністром.
2. У разі висловлення зауважень до проєкту акта або до проєкту наказу, позиція ЦОВВ має бути обґрунтованою. ЦОВВ може також надати зауваження і пропозиції до поданих розробником прогнозів впливу реалізації акта у сферах, віднесених до його компетенції.
3. Позицію Міністра щодо проєкту акта або проєкту наказу відповідальний структурний підрозділ доводить до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа за підписом Міністра для її обов’язкового доведення до відома розробника проєкту акта.
За результатами опрацювання проєкту акта або проєкту наказу до ЦОВВ надсилається лист про погодження Міністром позиції ЦОВВ щодо проєкту акта або проєкту наказу або висловлюються зауваження та/або пропозиції до позиції ЦОВВ щодо них.
4. У разі висловлення Міністром зауважень та/або пропозицій до проєкту акта або проєкту наказу, ЦОВВ опрацьовує зауваження Міндовкілля та повторно подає до Міндовкілля доопрацьовану позицію щодо проєкту акта або проєкту наказу для її погодження Міністром.
5. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міндовкілля та ЦОВВ до проєкту акта або проєкту наказу ЦОВВ ініціює перед відповідальним структурним підрозділом питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних процедур, консультацій, нарад, робочих зустрічей тощо).
6. У разі якщо розбіжності не було врегульовано, ЦОВВ надсилає розробнику проєкту акта або проєкту наказу позицію Міндовкілля.
7. Позицію ЦОВВ до проєкту акта або до проєкту наказу разом із листом Міндовкілля про погодження цієї позиції, керівник ЦОВВ або особа, яка виконує його обов’язки, доводить до відома розробника, шляхом надсилання листа за своїм підписом.
8. Погодження ЦОВВ проєктів актів та проєктів наказів без погодження позиції Міністром не допускається.
V. Підготовка пропозицій до закону України, що надійшов на підпис Президентові України
1. У разі надходження до ЦОВВ з Міндовкілля копії прийнятого Верховною Радою України закону України, який надійшов на підпис Президентові України, ЦОВВ визначає, чи є економічно доцільним прийнятий закон України, проводить аналіз очікуваних соціально-економічних результатів його реалізації і перевірку відповідності положень закону України Конституції України та їх узгодженості з іншими Законами України.
2. За результатами аналізу прийнятого закону України ЦОВВ готує пропозиції щодо доцільності його підписання Президентом України або застосування Президентом України права вето щодо такого закону України і подає їх, разом із завізованою керівником ЦОВВ копією закону України, до Міндовкілля, у строки, визначені супровідним листом Секретаріату Кабінету Міністрів України.

................
Перейти до повного тексту