1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.10.2011 № 380
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 листопада 2011 р.
за № 1265/20003
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів № 358 від 09.09.2022 )
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства екології та природних ресурсів № 27 від 26.01.2012 № 38 від 29.01.2013 )
Відповідно до статті 18 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та пункту 10 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 452, з метою забезпечення спрямування та координації діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
2. Відповідальними за дотримання термінів виконання актів Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, підготовку відповідей на запити і звернення народних депутатів України та листи Кабінету Міністрів України є керівники центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
3. Сектору контролю та перевірки виконання актів і доручень вищих органів державної влади (Васильченко В.А.) завчасно надавати інформацію першому заступнику Міністра (Романов М.І.), заступнику Міністра - керівнику апарату (Мормуль Д.Д.), заступнику Міністра (Вільдман І.Л.) про невиконання або порушення термінів виконання документів, зазначених в пункті 2 цього наказу.
4. Юридичному департаменту (Роменський Д.В.) довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів апарату Міністерства екології та природних ресурсів України.
5. Головам Державної екологічної інспекції, Державної служби геології та надр, Державного агентства водних ресурсів, Державного агентства екологічних інвестицій довести цей наказ до відома керівників структурних підрозділів і забезпечити його виконання.
6. Юридичному департаменту (Роменський Д.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 "Про державну реєстрацію нормативноправових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
8. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

М.В. Злочевський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства екології
та природних ресурсів України
10.10.2011 № 380
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 листопада 2011 р.
за № 1265/20003
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства екології та природних ресурсів України (далі - Мінприроди) з Державною екологічною інспекцією України, Державною службою геології та надр України, Державним агентством водних ресурсів України, Державним агентством екологічних інвестицій України, Державним агентством України з управління зоною відчуження (далі - ЦОВВ) у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
( Пункт 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства екології та природних ресурсів № 38 від 29.01.2013 )
1.2. Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації.
1.3. Керівник ЦОВВ забезпечує неухильне виконання покладених на ЦОВВ завдань у встановлені терміни.
У разі невиконання або порушення термінів виконання покладених на ЦОВВ завдань структурний підрозділ апарату Мінприроди, відповідальний за взаємодію з ЦОВВ (далі - відповідний структурний підрозділ Мінприроди), надає пропозиції Міністру екології та природних ресурсів України (далі - Міністр) про порушення перед Президентом України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника відповідного ЦОВВ.
1.4. Проекти відповідей на листи, інші документи, адресовані Мінприроди з питань, що належать до компетенції ЦОВВ, подаються до Мінприроди разом із супровідним листом за підписом керівника ЦОВВ або особи, яка виконує його обов'язки.
II. Підготовка проектів нормативно-правових актів
2.1. Відповідальним (головним) виконавцем документів, адресованих Мінприроди, щодо підготовки проектів нормативно-правових актів (у тому числі супровід проектів під час погодження із заінтересованими органами виконавчої влади та Міністерством юстиції України, також під час їх розгляду у Верховній Раді України, Адміністрації Президента України, Кабінеті Міністрів України) визначається керівник ЦОВВ, до компетенції якого належить проект нормативно-правового акта.
2.2. ЦОВВ розробляють проекти нормативно-правових актів у порядку, встановленому законодавством України.
2.3. ЦОВВ надсилає Мінприроди супровідним листом проект нормативно-правового акта разом з пакетом документів у повному обсязі, передбачених законодавством, для його опрацювання структурними підрозділами Мінприроди та погодження Міністром.
У разі якщо проект нормативно-правового акта є регуляторним, разом з ним ЦОВВ подає проект наказу про внесення змін до плану підготовки регуляторних актів.
2.4. Мінприроди доводить до відома ЦОВВ позицію Міністра щодо проекту нормативно-правового акта, розробленого ЦОВВ, шляхом надсилання листа та, у разі відсутності зауважень, завізованого Міністром проекту нормативно-правового акта.
2.5. У разі наявності зауважень чи пропозицій до поданого ЦОВВ проекту нормативно-правового акта він повертається ЦОВВ для доопрацювання.
ЦОВВ враховує зауваження та пропозиції Мінприроди та повторно подає доопрацьований проект нормативно-правового акта на погодження до Мінприроди.
2.6. ЦОВВ надсилає на погодження проект нормативно-правового акта до заінтересованих органів виконавчої влади лише після його погодження та візування Міністром.
2.7. Керівник ЦОВВ є відповідальним за вчасне погодження проекту нормативно-правового акта із заінтересованими органами.
2.8. Погоджений із заінтересованими органами проект нормативно-правового акта разом з пакетом документів, передбачених законодавством, та проектом супровідного листа ЦОВВ подає до Мінприроди для внесення його на розгляд відповідного органу.
2.9. ЦОВВ має забезпечити подання пакета документів, передбачених законодавством, у повному обсязі для подальшого внесення акта на розгляд відповідного органу не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення строку.
2.10. Якщо проект нормативно-правового акта внесено до Мінприроди з порушенням вимог законодавства, у тому числі цього Порядку, Мінприроди повертає його ЦОВВ разом із супровідним листом для приведення у відповідність до зазначених вимог.
2.11. ЦОВВ має забезпечити доопрацювання проекту нормативно-правового акта у строки, які дозволять вчасно внести такий проект на розгляд відповідного органу, та повторно подати його на погодження та візування Міністром.
2.12. У разі неврахування ЦОВВ наданих зауважень чи пропозицій відповідний структурний підрозділ Мінприроди завчасно повідомляє про це Міністра.
2.13. ЦОВВ забезпечують підготовку та подання Мінприроди всіх необхідних матеріалів до проектів нормативно-правових актів (у тому числі проектів виступів) для їх представлення Міністром на засіданні відповідного органу.
2.14. У разі втрати актуальності проекту нормативно-правового акта або з інших причин ЦОВВ забезпечує своєчасне інформування та подання до Мінприроди обґрунтованої пропозиції про його відкликання.
2.15. ЦОВВ щотижнево надає Мінприроди інформаційну довідку з детальною та об'єктивною інформацією щодо стану підготовки (погодження) проектів нормативно-правових актів, відповідальним виконавцем яких визначено ЦОВВ.
III. Погодження проектів нормативно-правових актів, розроблених міністерствами та іншими центральними органами влади
3.1. ЦОВВ опрацьовує проект нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу, та подає його до Мінприроди для опрацювання та погодження Міністром.
3.2. Позицію Міністра щодо проекту нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу, Мінприроди доводить до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа для її обов'язкового доведення до відома розробника проекту акта.
3.3. Погодження ЦОВВ проекту нормативно-правового акта без урахування позиції Міністра не допускається.
IV. Підготовка проектів наказів Міністерства екології та природних ресурсів України
4.1. ЦОВВ розробляють проекти наказів Мінприроди відповідно до вимог законодавства та подають до Мінприроди для його опрацювання структурними підрозділами Мінприроди.
4.2. Мінприроди доводить до відома ЦОВВ свою позицію щодо проекту наказу, розробленого ЦОВВ, шляхом надсилання листа із зазначенням зауважень та пропозицій до поданого проекту.
4.3. ЦОВВ повинні врахувати всі викладені зауваження та усунути виявлені порушення, внести в установленому порядку проект наказу на розгляд до Мінприроди.
4.4. У разі відсутності зауважень проект наказу подається на підпис Міністру.
4.5. Після підписання Міністром накази нормативно-правового характеру подаються в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
V. Визначення пріоритетів діяльності центральних органів виконавчої влади
5.1. ЦОВВ, їх територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, здійснюють планування своєї роботи за визначеними Мінприроди пріоритетами діяльності.
5.2. З метою забезпечення послідовної та узгодженої діяльності з формування та реалізації державної політики у відповідній сфері ЦОВВ подають до Мінприроди пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік.
5.3. Пропозиції ЦОВВ опрацьовуються в Мінприроди та подаються на погодження Міністру.
5.4. ЦОВВ організовують свою роботу за перспективними (річними), піврічними, поточними (квартальними) планами.
5.5. ЦОВВ формують річні, піврічні, квартальні плани роботи та подають Мінприроди для погодження Міністром.
5.6. План роботи ЦОВВ повинен передбачати:
виконання заходів, спрямованих на реалізацію пріоритетів діяльності ЦОВВ, їх територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, і шляхи виконання покладених на них завдань;
виконання заходів, спрямованих на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінприроди, інших актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Міністра та підготовку відповідей на запити і звернення народних депутатів України та листи Кабінету Міністрів України;
вирішення актуальних питань, пов'язаних з реалізацією державної політики у відповідній сфері;
участь представників ЦОВВ у конгресах, форумах, семінарах, нарадах, інших заходах (у тому числі міжнародних), проведення яких забезпечують ЦОВВ, або де передбачена їх участь;
підведення підсумків діяльності ЦОВВ за рік з визначенням основних напрямів подальшої роботи;
включення питань щодо організації діяльності структурних підрозділів ЦОВВ та їх територіальних органів з виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України та Міністра;
підготовку пропозицій щодо визначення основних напрямів діяльності територіальних органів ЦОВВ, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ.
5.7. У планах роботи ЦОВВ визначають відповідальних за виконання запланованих заходів (структурні підрозділи апарату ЦОВВ, територіальні органи ЦОВВ, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ), а також строки їх виконання.
5.8. У разі потреби Мінприроди може включати до планів роботи ЦОВВ виконання інших заходів, необхідних для забезпечення ефективної реалізації державної політики у визначеній сфері.
5.9. Унесення змін до погодженого плану роботи ЦОВВ можливе лише за рішенням Міністра.
5.10. ЦОВВ подають до Мінприроди звіти про виконання планів роботи ЦОВВ та покладених на них завдань, які повинні містити чітку та достовірну інформацію щодо виконання покладених на ЦОВВ та їх територіальні органи завдань.
VI. Контроль за реалізацією центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління, державної політики у відповідних сферах
6.1. Мінприроди здійснює контроль за виконанням покладених на ЦОВВ та їх територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, завдань та планів їх роботи, виконанням доручень Президента України, Прем'єр міністра України, листів Кабінету Міністрів України, доручень Міністра та дотриманням вимог цього Порядку.
6.2. Мінприроди здійснює контроль за діяльністю ЦОВВ шляхом проведення планових та позапланових перевірок, за результатами яких може порушувати питання щодо проведення службових розслідувань та притягнення посадових осіб до дисциплінарної відповідальності (у разі необхідності).
6.3. До проведення перевірок залучають працівників структурних підрозділів апарату Мінприроди та апарату ЦОВВ відповідно до їх компетенції.
6.4. Мінприроди розробляє план проведення перевірок ЦОВВ, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, та подає його на затвердження Міністру.
6.5. Мінприроди письмово повідомляє ЦОВВ, його територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери його управління, про проведення планової перевірки за десять днів до дати початку проведення. До листа додається копія наказу Мінприроди із зазначенням мети перевірки, посадових осіб, уповноважених на проведення перевірки, дати початку її проведення та плану перевірки.
6.6. Мінприроди проводить позапланові перевірки без попереднього повідомлення ЦОВВ, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, за наявності однієї з таких обставин:
виявлення недостовірної інформації в поданих ЦОВВ документах, у тому числі звітах про стан виконання планів роботи ЦОВВ;
обґрунтоване звернення фізичних та юридичних осіб про порушення ЦОВВ, його територіальними органами, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління, вимог законодавства;
неподання в установлений строк ЦОВВ звітності про виконання планів роботи ЦОВВ та покладених на нього завдань;
систематичне порушення вимог виконавської дисципліни;

................
Перейти до повного тексту