- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 січня 2021 р.
за № 40/35662
Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 06 грудня 2012 року № 832/ДСК
Відповідно до частин першої та другої статті 7
Повітряного кодексу України та з метою здійснення нормативно-правового регулювання питань проведення льотно-випробувальних робіт, організації льотних випробувань в державній авіації України та упорядкування льотно-випробувальної діяльності Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки
НАКАЗУЮ:
1. Внести до наказу Міністерства оборони України від 06 грудня 2012 року № 832/ДСК "Про затвердження Положення про льотно-випробувальну роботу в Міністерстві оборони України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2012 року за № 2215/22527, такі зміни:
1) заголовок викласти в такій редакції:
"Про затвердження Положення про льотно-випробувальну роботу в державній авіації України";
2) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Положення про льотно-випробувальну роботу в державній авіації України, що додається.";
3) Затвердити Зміни до Положення про льотно-випробувальну роботу в Міністерстві оборони України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 06 грудня 2012 року № 832/ДСК, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2012 року за № 2215/22527, що додаються.
2. Головнокомандувачу Збройних Сил України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України |
А. Таран |
ПОГОДЖЕНО: Міністр внутрішніх справ України Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Голова Державної прикордонної служби України генерал-майор Командувач Національної гвардії України генерал-полковник |
А. Аваков М. Чечоткін С. Дейнеко М. Балан |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
16 вересня 2020 року № 331
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 січня 2021 р.
за № 40/35662
ЗМІНИ
до Положення про льотно-випробувальну роботу в Міністерстві оборони України
1. Заголовок Положення про льотно-випробувальну роботу в Міністерстві оборони України викласти в такій редакції:
"Положення про льотно-випробувальну роботу в державній авіації України.".
2. У розділі I:
1) пункт 1.3 викласти в такій редакції:
"1.3. Об’єктами льотно-випробувальної роботи є зразки авіаційної та парашутної техніки, які підрозділяються на дослідні (модернізовані, модифіковані), серійні й ремонтні. Всі об’єкти, які підлягають льотним випробуванням (дослідженням), належать до експериментальних.";
2) пункт 1.4 викласти в такій редакції:
"1.4. Суб’єктами льотно-випробувальної роботи в державній авіації України є:
Державний науково-дослідний інститут випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки (далі - ДНДІ ВС ОВТ);
органи управління авіації (далі - ОУА) Збройних Сил України та Міністерства оборони України, ОУА центральних органів виконавчої влади (далі - ЦОВВ) і органи управління суб’єктів (далі - ОУС) державної авіації України (далі - ДА), які залучаються для організації та забезпечення випробувань;
окремі льотно-випробувальні екіпажі повітряних суден;
тимчасові позаштатні формування у складі випробувальних бригад (авіаційних) ДНДІ ВС ОВТ (далі - ВБ), які створюються на період проведення випробувань конкретного зразка;
інші суб’єкти авіаційної діяльності (далі - САД) ДА, які мають відповідні повноваження на здійснення діяльності в галузі розробки та модернізації авіаційної техніки (далі - АТ) згідно з законодавством та іншими нормативно-правовими актами (схвалені на виконання ремонту та/або розроблення, виготовлення чи модернізації АТ за відповідним класом (рейтингом) і здійснюють свою діяльність на підставі відповідних договорів (контрактів))";
3) у пункті 1.7:
абзац перший викласти в такій редакції:
"1.7. У цьому Положенні терміни вживаються відповідно до стандартів системи розроблення і поставлення на виробництво військової техніки, нормативних документів у галузі державної авіації, переліку скорочень (додаток 3) та в такому значенні:";
абзац другий викласти в такій редакції:
"авіаційна техніка - пілотовані та безпілотні авіаційні комплекси, а також, що входять до їх складу: повітряні судна (далі - ПС) й авіаційні засоби ураження; засоби, які забезпечують застосування, управління і технічне обслуговування; авіаційні тренажери і навчально-тренувальні засоби; повітряні мішені; складові частини ПС (авіаційні двигуни, системи, агрегати, прилади); засоби ремонту;";
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"випробувальна бригада (авіаційна) - тимчасове позаштатне формування фахівців ДНДІ ВС ОВТ із залученням, за необхідності, представників інших науково-дослідних установ, організацій, військових частин, органів військового управління та представників промисловості для безпосереднього проведення випробувань дослідного зразка авіаційної та (або) парашутної техніки;";
абзаци восьмий викласти в такій редакції:
"льотно-випробувальний склад - особи льотного складу, які займають льотні посади випробувачів у ДНДІ ВС ОВТ, мають спеціальну підготовку і відповідний допуск до випробувань та безпосередньо виконують випробувальні (дослідницькі) та навчальні польоти і льотні експерименти у складі льотно-випробувального екіпажу ПС на штатних робочих місцях ПС і парашутної техніки (до категорій льотно-випробувального складу (далі- ЛВС) належать: льотчики-випробувачі, штурмани-випробувачі, бортові інженери - випробувачі (бортові техніки - випробувачі), бортові радисти-випробувачі, бортові оператори - випробувачі (бортові механіки - випробувачі), парашутисти-випробувачі та провідні інженери з льотних випробувань або експериментальних робіт. Назви посад ЛВС ДНДІ ВС ОВТ визначаються відповідно до вимог
Переліку посад льотного складу, який має право виконувати польоти у складі екіпажів повітряних суден, авіації Збройних Сил України, військова служба на яких зараховується до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністра оборони України від 12 січня 2004 року № 9, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2004 року за № 103/8702. Типовий перелік посад ЛВС наведений в додатку 4 до цього Положення.";
абзаци дев’ятий - дванадцятий викласти в такій редакції:
"льотний експеримент - система операцій, практичних дій і (або) спостережень, спрямованих на зразок авіаційної та парашутної техніки у польоті з метою одержання інформації про нього (до льотних експериментів, у тому числі, належать стрибки з парашутом, катапультування, безпарашутне десантування, евакуаційні роботи, скидання вантажів (манекенів) тощо);
модернізоване повітряне судно - ПС, яке створене на основі базового шляхом введення в конструкцію змін, що суттєво покращують раніше встановлені нормативними документами характеристики;
модифіковане повітряне судно - ПС, яке створене на основі базового шляхом введення в конструкцію змін, що міняють його цільове призначення або сферу застосування;
парашутна техніка - техніка, що застосовується для повітряного десантування із ПС посадочним, парашутним та безпарашутним способом особового складу, озброєння, військової техніки, вантажів або для рятування і життєзабезпечення членів екіпажів ПС (космічних апаратів) в аварійній ситуації або для забезпечення посадки ПС (космічного апарата) та в конструкції якої використовуються парашутні системи (парашути) або/та системи безпарашутного десантування, або захисне спеціальне спорядження, або засоби рятування. Парашутна техніка за призначенням, (номенклатурами) поділяється на повітрянодесантну техніку (засоби повітряного десантування), аварійно-рятувальне та парашутно-десантне майно і спеціальне спорядження (засоби життєзабезпечення та рятування екіпажів ПС), гальмівні посадочні парашутні системи ПС, посадочні парашутні системи космічного апарата та ін. Парашутна техніка може бути військового, цивільного та подвійного призначення;";
доповнити пункт новими абзацами шістнадцятим, сімнадцятим, вісімнадцятим, дев’ятнадцятим та двадцятим такого змісту:
"зовнішній випробувальний екіпаж безпілотного авіаційного комплексу (БпАК) - особи авіаційного персоналу, які займають випробувальні посади у ДНДІ ВС ОВТ, мають спеціальну підготовку і відповідний допуск до випробувань, безпосередньо виконують випробувальні (дослідницькі) та навчальні польоти на штатних робочих місцях БпАК та складається з зовнішніх пілотів (операторів) і членів екіпажу БпАК;
засоби повітряного десантування (засоби десантування) - засоби, які забезпечують повітряне десантування (скидання у повітрі) з ПС, парашутним або безпарашутним способом особового складу, озброєння і військової (спеціальної) техніки та військових вантажів у заданий район суші або водної поверхні без посадки ПС за допомогою парашутних систем (парашутів) або систем безпарашутного десантування. Засоби десантування за призначенням підрозділяються на засоби десантування особового складу, засоби десантування озброєння, військової техніки та військових вантажів, а також засоби спільного десантування особового складу, озброєння та військової техніки;
засоби забезпечення життєдіяльності та рятування екіпажів ПС - засоби, які забезпечують екіпажам ПС у випадку аварійних ситуацій з ПС, на всіх етапах їх експлуатації (в повітрі, при аварійної посадці (приводненні)), рятування та, після приземлення (приводнення) в різних кліматичних районах, підтримання життєдіяльності членів екіпажів. Системи забезпечення життєдіяльності екіпажів ПС складаються із: герметичних кабін, систем кондиціювання повітря герметичних кабін, кисневих систем та захисного спорядження. Засоби рятування екіпажів ПС складаються із: засобів примусового аварійного покидання ПС, засобів непримусового аварійного покидання ПС та аварійних засобів рятування екіпажів;
захисне спорядження льотного складу (спеціальне спорядження) - висотне, вентилююче, протиперевантажне, бронезахистне спорядження, льотно-технічне обмундирування, морські рятувальні комплекти, індивідуальні засоби захисту від ЗМУ тощо;
пророблення польотного завдання (завдання на льотний експеримент) - процес ознайомлення, усвідомлення (уточнення) особливостей підготовки та виконання такого завдання, який закінчується підписом усіх членів льотно-випробувального екіпажу, за необхідністю, і деяких фахівців наземного випробувального складу за пророблення польотного завдання, після чого це завдання може бути затвердженим.".
3. У розділі II:
1) пункт 2.1 доповнити після абзацу другого новим абзацом такого змісту:
"В якості організації з оцінки відповідності ДНДІ ВС ОВТ здійснює функції органу з оцінки відповідності під час виконання процедур сертифікації повітряних суден, пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання, які належать до військової техніки, а також під час схвалення організацій розробника та виробника відповідно до
Правил сертифікації повітряних суден, пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання, які належать до військової техніки, а також організацій розробника та виробника (Частина-21В), затверджених наказом Міністерства оборони України від 03 листопада 2016 року № 586, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2016 року за № 1603/29733, за процедурами, визначеними Компетентним органом з сертифікації повітряних суден, які належать до військової техніки.".
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим та викласти його в такій редакції:
"ДНДІ ВС ОВТ може, за замовленням Державної авіаційної служби України, самостійно проводити і залучатися до проведення льотних сертифікаційних заводських і сертифікаційних контрольних випробувань цивільних повітряних суден, а також сертифікації виробництва на договірних підставах.";
2) у пункті 2.2:
доповнити пункт абзацами п’ятим, шостим та сьомим такого змісту:
"визначальні відомчі;
дослідницькі.
За Рішенням Замовника льотно-конструкторські (попередні, заводські) і державні випробування можуть поєднуватися. У такому випадку проводяться державні спільні випробування.";
у підпункті 2.2.1:
абзац другий викласти в такій редакції:
"доведення зразка до надійного працездатного стану, що забезпечить безпечне виконання програми державних випробувань;";
доповнити новим абзацом шостим такого змісту:
"підтвердження положень діючих на період проведення даних випробувань Керівництва з льотної експлуатації (інструкції екіпажу) ПС та Інструкції з розрахунку дальності і тривалості польоту ПС.";
У зв’язку з цим абзаци шостий - дев’ятий вважати абзацами сьомим - десятим відповідно;
доповнити новими абзацами одинадцятим та дванадцятим такого змісту:
"забезпечення готовності випробувальної бригади до відпрацювання програми і методики державних випробувань;
забезпечення погодження Керівництва з льотної експлуатації (інструкції екіпажу) ПС та Інструкції з розрахунку дальності і тривалості польоту ПС (діючих на період проведення державних випробувань);";
у підпункті 2.2.2:
абзац другий викласти в такій редакції:
"перевірка та підтвердження відповідності льотно-технічних, бойових, експлуатаційних та інших характеристик зразка ЗТВ та вимогам ТТЗ в умовах, максимально наближених до реальної військової експлуатації;";
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"надання рекомендацій щодо можливості прийняття зразка і його складових частин на озброєння (постачання, експлуатацію) та доцільності постановки його на серійне виробництво;";
абзац п’ятий виключити;
доповнити після абзацу четвертого новими абзацами п’ятим - десятим такого змісту:
"отримання матеріалів для розробки доповнень (змін) до керівництва з льотної експлуатації (для авіаційної техніки);
отримання матеріалів для розробки доповнень (змін) до діючих нормативно-керівних документів Збройних Сил України щодо порядку і організації десантування (пошуково-рятувального забезпечення польотів) та до експлуатаційної документації (для парашутної техніки).
Державні спільні випробування виконуються в два етапи:
етап Розробника, який проводиться головним виконавцем, за участі ДНДІ ВС ОВТ з метою підтвердження основних функціональних можливостей зразка, забезпечення необхідного рівня безпеки польотів та надійності зразка;
етап Замовника, який проводиться ДНДІ ВС ОВТ з метою остаточної оцінки відповідності дослідного зразка вимогам ТТЗ.";
доповнити пункт новими підпунктами 2.2.3, 2.2.4 такого змісту:
"2.2.3. Метою визначальних відомчих випробувань є:
перевірка та встановлення відповідності льотно-технічних, бойових і експлуатаційних характеристик зразка ОВТ, характеристикам, заявленим розробником;
підтвердження забезпечення заданого рівня безпеки польотів (повітряного десантування);
надання рекомендацій щодо придатності зразка і його складових частин для допуску до експлуатації у Збройних Силах України та організації підконтрольної експлуатації;
надання рекомендацій щодо придатності зразка і його складових частин для прийняття на озброєння (постачання) Збройних Сил України зразка ОВТ іноземного виробництва.
Визначальні відомчі випробування зразків авіаційної та парашутної техніки, які підпадають під дію цього Положення, безпосередньо проводяться ДНДІ ВС ОВТ."
"2.2.4. Дослідницькі випробування в інтересах ДА проводяться в рамках пошукових та прикладних науково-дослідних робіт. Метою дослідницьких випробувань, в залежності від мети НДР, є:
пошук найбільш оптимальних шляхів (технічних рішень) створення (модернізації) зразка ОВТ;
практичне підтвердження правильності запропонованої концепції створення (модернізації) зразка ОВТ (правильності запропонованих окремих технічних рішень);
дослідження (вивчення) певних характеристик (властивостей) об’єкта дослідницьких випробувань;
надання рекомендацій, в межах виконання НДР, щодо можливості виконання аванпроєкту або відкриття відповідної дослідно-конструкторської роботи;
відпрацювання нових правил і способів аварійного покидання ПС, проведення авіаційних пошуково-рятувальних робіт, десантування військ (підрозділів) та вантажів (ОВТ) в різних умовах та режимах польоту ПС;
перевірка безпеки використання у повітрі (при польотах, аварійному покиданні ПС, десантуванні тощо) нових зразків елементів комплексів бойової екіпіровки;
дослідження (роботи) щодо продовження призначених показників парашутної техніки.
Дослідницькі випробування зразків авіаційної та парашутної техніки, які підпадають під дію цього Положення, проводяться ДНДІ ВС ОВТ або підприємствами промисловості (розробниками АТ або ПТ).";
3) абзаци сьомий - дев’ятий підпункту 2.3.4 пункту 2.3 виключити;
підпункт 2.3.4 пункту 2.3 доповнити новими абзацами сьомим - одинадцятим такого змісту:
"Вказані випробування можуть проводитися в один або два етапи (в залежності від обсягу та складності робіт).
При організації випробувань в один етап - випробування проводяться ДНДІ ВС ОВТ.
При організації випробувань в два етапи виконуються:
етап Розробника, який проводиться головним виконавцем, за участі ДНДІ ВС ОВТ з метою попередньої оцінки проведених змін;
етап Замовника, який проводиться ДНДІ ВС ОВТ з метою остаточної оцінки ефективності проведених змін в умовах, максимально наближених до реальної експлуатації і бойового застосування.";
4) абзац шостий підпункту 2.4.2 пункту 2.4 викласти в такій редакції:
"Державні випробування дослідних ремонтних зразків АТ, проводяться ДНДІ ВС ОВТ або ДНДІ ВС ОВТ спільно з Розробником (виробником) АТ."
4. У розділі III:
1) у пункті 3.1:
підпункти 3.1.1-3.1.3 викласти в такій редакції:
"3.1.1. Безпосереднє проведення дослідницьких, льотно-конструкторських (попередніх, заводських), державних (державних спільних), визначальних відомчих, контрольних і спеціальних льотних випробувань зразків авіаційної і парашутної техніки покладається на ВБ.
Завдання, порядок формування ВБ, типовий склад, функціональні обов’язки та права посадових осіб ВБ, порядок організації робіт і взаємодії ВБ з підрозділами суб’єктів льотно-випробувальної роботи в державній авіації України визначаються Положенням про випробувальну бригаду Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки, яке затверджується наказом керівника ДНДІ ВС ОВТ і є обов’язковим для виконання усіма суб’єктами льотно-випробувальної роботи в державній авіації України.
Безпосередня організація випробувальних польотів в ДНДІ ВС ОВТ покладається на заступника начальника ДНДІ ВС ОВТ з авіації.
Організація роботи та склад ВБ для проведення конкретних випробувань в ДНДІ ВС ОВТ визначається наказом керівника ДНДІ ВС ОВТ.
ДНДІ ВС ОВТ може залучатись до льотних випробувань ремонтних зразків ПС на АРП.
Приймально-здавальні випробування ПС проводяться військовими представництвами на підприємствах-виробниках із залученням (за необхідністю) підготовленого ЛВС інших суб’єктів льотно-випробувальної роботи в державній авіації України.
Проведення військових випробувань та лідерних випробувань (підконтрольної, дослідної експлуатації) покладається на найбільш підготовлені САД ДА під керівництвом комісій, які призначаються відповідними наказами органів військового управління. Програма та методика військових випробувань (лідерних випробувань (підконтрольної, дослідної експлуатації)) розробляється ДНДІ ВС ОВТ.
3.1.2. До складу виконавців льотно-випробувальної роботи входять льотно-випробувальний і наземний випробувальний склад.
Безпосереднє виконання випробувальних польотів і льотних експериментів покладається на льотно-випробувальний екіпаж ПС, який складається з осіб ЛВС, до якого належать особи льотного екіпажу та особи екіпажу салону (пасажирського або вантажного або вантажно-пасажирського), які під час польоту постійно виконують такі функції:
виконання процедур, передбачених КЛЕ ПС;
виконання процедур, передбачених польотним завданням та (або) завданням на льотний експеримент;
обслуговування устаткування, засобів бортових вимірювань, механізмів та приладів, необхідних для польоту ПС та встановлених на ПС для досягнення мети експерименту, обладнання, парашутної техніки, встановлених на ПС та необхідних для виконання польотного завдання;
забезпечення процедур безпеки пасажирів на борту ПС та їх обслуговування.
До льотного екіпажу ПС належать особи льотно-випробувального складу, які виконують функціональні обов’язки з пілотування, навігації, бойового застосування та експлуатації ПС під час польоту у кабіні ПС, а саме: льотчики-випробувачі, штурмани-випробувачі, бортові інженери-випробувачі (бортові техніки-випробувачі), бортові радисти-випробувачі, бортові оператори-випробувачі (бортові механіки-випробувачі).
Склад льотного екіпажу встановлюється керівництвом з льотної експлуатації (інструкції екіпажу) ПС і, залежно від характеру та завдань випробувального польоту, може бути повним або скороченим.
До екіпажу салону (пасажирського або вантажного або вантажно-пасажирського) належать особи льотно-випробувального складу, які виконують функціональні обов’язки у салоні ПС з обслуговування устаткування, механізмів та приладів, необхідних для польоту ПС, а також обладнання, встановленого на ПС та (або) обслуговування парашутної техніки та необхідних для виконання польотного завдання (завдання на льотний експеримент), забезпечення процедур безпеки особового складу, який знаходиться на борту ПС та їх обслуговування, а саме: особи ЛВС, перелік яких наведений для льотного екіпажу, в разі виконання польотів збільшеним складом екіпажу, парашутисти-випробувачі, провідні інженери з льотних випробувань або експериментальних робіт (експериментатори), бортові механіки, бортові радисти, повітряні стрільці, бортові оператори (спостерігачі, експериментатори, техніки (інженери) з обслуговування вантажів, парашутної техніки тощо), фахівці штатних пошуково-рятувальних і парашутно-десантних служб (груп) та штатних і позаштатних рятувальних парашутно-десантних (пошуково-рятувальних) груп, які мають відповідну підготовку та допущені до виконання пошуково-рятувальних робіт (далі - авіаційні рятувальники), а також інші особи авіаційного персоналу, які необхідні для експлуатації ПС під час проведення (забезпечення) випробувальних польотів (льотних експериментів), його систем та обладнання у польоті (за наявності у них відповідного допуску).
Склад екіпажу салону визначається програмою та методикою льотних випробувань конкретного зразка авіаційної або/та парашутної техніки.
Екіпаж ПС виконує свої функціональні обов’язки згідно із завданням на політ (на льотний експеримент) на спеціально обладнаних робочих місцях ПС і парашутної техніки, що забезпечує виконання цих обов’язків та (за необхідності) вимушене аварійне покидання ПС.
Для окремих категорій ЛВС (льотчики-випробувачі, штурмани-випробувачі, бортові інженери - випробувачі (бортові техніки - випробувачі), бортові радисти-випробувачі, бортові оператори - випробувачі (бортові механіки - випробувачі) та парашутисти-випробувачі) встановлюється класна кваліфікація: третій, другий та перший клас випробувача відповідно до вимог
Інструкції з присвоєння класної кваліфікації льотно-випробувальному складу державної авіації України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 08 вересня 2015 року № 469, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 24 вересня 2015 року за № 1139/27584.
Безпосереднє виконання випробувальних польотів БпАК і льотних експериментів покладається на зовнішній екіпаж БпАК, до якого належать зовнішні пілоти (оператори) та члени екіпажу БпАК.
До членів екіпажу БпАК належать посадові особи, які експлуатують устаткування, механізми та прилади пункту дистанційного пілотування, лінії передачі даних, лінії зв’язку тощо і відповідають за правильність функціонування БпАК та забезпечення безпеки польотів.
Склад зовнішнього екіпажу встановлюється КЛЕ БпАК і залежно від характеру та завдань випробувального польоту може бути повним або скороченим.
До складу членів екіпажу БпАК можуть входити:
зовнішні пілоти (оператори);
інженери (провідні, старші) з льотних випробувань або експериментальних робіт;
спеціалісти з експлуатації та ремонту БпАК.
Ці особи виконують свої обов’язки згідно із КЛЕ на спеціально обладнаних робочих місцях пункту дистанційного пілотування БпАК, що забезпечують виконання цих обов’язків.
3.1.3. У ДНДІ ВС ОВТ постійні штатні екіпажі ПС (БпАК) не формуються. Для виконання кожного випробувального польоту (льотного експерименту) з числа ЛВС призначається льотний і, за необхідності, салонний екіпажі. Для виконання випробувальних польотів БпЛА призначається зовнішній випробувальний екіпаж.
Склад екіпажу ПС (зовнішнього екіпажу БпАК) для проведення конкретних льотних випробувань призначається відповідним наказом керівника ДНДІ ВС ОВТ (начальника військового представництва) з урахуванням досягнутого рівня підготовки, натренованості, індивідуальних особливостей ЛВС.";
у підпункті 3.1.4:
абзац другий викласти в такій редакції:
"До складу наземного випробувального складу (випробувальної бригади), залежно від типу зразка АТ (ПТ) і завдань випробувань, можуть бути включені:";
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
"провідний інженер з ЛА (ПТ);";
абзац дев’ятий - десятий викласти в такій редакції:
"інженер з експлуатації ЛА (ПТ);
технік (механік) з експлуатації ЛА (ПТ) всіх найменувань;";
доповнити підпункт новими абзацами одинадцятим - двадцять другим такого змісту:
"наземний оператор з відео та фото зйомки;
наземний оператор засобів вимірювань;
укладач парашутів (зразка ПТ) тощо.
При проведені льотно-морських та інших видів випробувань до складу випробувальної бригади можуть бути призначені і інші фахівці відповідно до програми та методики льотних випробувань конкретного зразка авіаційної або/та парашутної техніки.
До наземного випробувального (інженерно-технічного) складу відносяться також безпосередні і прямі начальники фахівців зі складу випробувальної бригади та інші спеціалісти ДНДІ ВС ОВТ, які беруть участь у організації, науковому та науково-технічному (науково-методичному) забезпеченні (супроводженні), підготовці та проведенні випробувань, забезпеченні безпеки польотів за методиками льотних випробувань авіаційних комплексів та іншого бортового і навісного обладнання ПС та (або) парашутної техніки:
начальник інституту (центру, комплексу);
заступники начальника інституту (центру, комплексу) з наукової (науково-випробувальної, випробувальної) роботи;
начальники управління, відділу (науково-дослідного, науково-випробувального) та їх заступники;
начальники лабораторії (науково-дослідної, науково-випробувальної, вимірювальної техніки);
наукові співробітники (головні, провідні, старші, молодші);
інженери (провідні, старші);
техніки (старші).";
доповнити пункт новим підпунктом 3.1.5 такого змісту:
"3.1.5. Для забезпечення досягнення мети льотного експерименту до типової конструкції повітряного судна (парашутної техніки), в процесі підготовки його до проведення конкретних випробувань, можуть вноситися конструктивні зміни, пов’язані з обладнанням його засобами вимірювань, відеореєстрації, дослідними агрегатами та комплектувальними виробами тощо.
Безпосереднє право на внесення зазначених змін до типової конструкції ПС (ПТ) надається фахівцям ДНДІ ВС ОВТ та (або) розробника ПС (ПТ).";
2) у пункті 3.2:
підпункт 3.2.1 після абзацу другого доповнити новими абзацами третім і четвертим такого змісту:
"відпрацювання КЛЕ (змін до КЛЕ (інструкції екіпажу)) та інструкції (змін до інструкції) з дальності та тривалості польоту ПС;
відпрацювання документації на обладнання ПС засобами вимірювань, відеореєстрації, дослідними агрегатами та комплектувальними виробами, тощо.".
У зв’язку з цим абзаци третій - дев’ятий вважати відповідно абзацами п’ятим - одинадцятим;
підпункт 3.2.3 викласти в такій редакції:
"3.2.3. Обов’язки та права виконавців льотно-випробувальної роботи встановлюються керівником ДНДІ ВС ОВТ та нормативними документами Міністерства оборони України і Збройних Сил України.".
5. У розділі IV:
1) назву розділу викласти в такій редакції:
"IV. Підготовка та допуск до польотів льотно-випробувального складу та авіаційного персоналу БпАК."
2) у пункті 4.1:
абзаци перший, другий викласти в такій редакції:
"4.1. Підготовка льотно-випробувального складу (авіаційного персоналу БпАК) до польотів
Підготовка ЛВС (авіаційного персоналу БпАК) проводиться відповідно до керівних документів і поділяється на:";
підпункт 4.1.1 доповнити новим абзацом другим такого змісту:
"Професійна підготовка авіаційного персоналу БпАК, яка проводиться для отримання і вдосконалення теоретичних знань за фахом, стійкого оволодіння навичками виконання режимів, а також для підтримки і вдосконалення навичок у техніці пілотування, навігації і бойовому застосуванні, виконанні своїх обов’язків у польоті.";
................Перейти до повного тексту