- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 грудня 2021 р.
за № 1611/37233
Про затвердження Змін до Інструкції з організації реагування на заяви і повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події та оперативного інформування в органах (підрозділах) Національної поліції України
2. Директорату публічної безпеки, протидії злочинності та забезпечення правопорядку Міністерства внутрішніх справ України (Михайловський В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Голова Національної поліції України Голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Заступник Голови Служби безпеки України Заступник Генерального прокурора В.о. Директора Державного бюро розслідувань Уповноважений Верховної Ради України з прав людини |
М. Чечоткін І. Клименко Ю. Щиголь В. Горбенко І. Мустеца О. Сухачов Л. Денісова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
11 жовтня 2021 року № 746
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 грудня 2021 р.
за № 1611/37233
ЗМІНИ
до Інструкції з організації реагування на заяви і повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події та оперативного інформування в органах (підрозділах) Національної поліції України
1. У розділі I:
у пункті 2:
в абзаці четвертому слова "чергової частини (ситуаційного відділу)" виключити;
абзац тринадцятий викласти в такій редакції:
"посадова особа, уповноважена на здійснення прийому, опрацювання та реєстрації заяв і повідомлень про правопорушення або події — працівники підрозділу "102", диспетчери, оперативні чергові, їх помічники, службові особи підрозділу, на який покладено обов’язок здійснення електронного моніторингу УОАЗОР (далі - підрозділи електронного моніторингу);";
абзац вісімнадцятий після слів "(далі - Порядок ведення єдиного обліку)," доповнити словами та цифрами "
Порядку застосування електронних засобів контролю, затвердженому наказом Міністерства внутрішніх справ України від 08 червня 2017 року № 480, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 14 липня 2017 року за № 860/30728,".
2. У розділі III:
1) третє речення пункту 1 викласти в такій редакції: "Кожен працівник підрозділу "102", диспетчер чергової зміни та службова особа підрозділу електронного моніторингу добового наряду забезпечується відповідним автоматизованим робочим місцем та повинен мати авторизований доступ до системи ІПНП.";
2) пункт 8 після слів та цифр "працівників підрозділу "102" доповнити словами ", диспетчерів та службових осіб підрозділу електронного моніторингу";
3) пункт 23 доповнити новим підпунктом 9 такого змісту:
"9) взаємодіяти з поліцейськими ГУНП та міжрегіональних територіальних органів Національної поліції України та їх ТВП під час реагування на правопорушення або події;".
У зв’язку із цим підпункти 9 та 10 вважати відповідно підпунктами 10 та 11.
3. У розділі IV:
у пункті 2:
в абзаці першому слова та цифри "від працівника підрозділу "102" замінити словами "про правопорушення або подію";
в абзаці третьому підпункту 8 слова та цифри "пункту 10, підпунктах 1, 2 пункту 11" замінити словами та цифрами "пункту 11, підпунктах 1, 2 пункту 12".
4. У підпункті 2 пункту 3 розділу V слова "інспекції з особового складу управління кадрового забезпечення" замінити словами "управління головної інспекції".
5. У розділі IX:
1) підпункт 2 пункту 1 викласти в такій редакції:
"2) за наявності планшетного пристрою проставити в системі ІПНП відповідні відмітки про прийняття виклику, прибуття на місце події, закінчення виконання завдання, обставини правопорушення та результати реагування. Такі відмітки проставляються невідкладно після прийняття виклику, прибуття на місце події та після закінчення виконання завдання;";
2) у пункті 2:
в абзаці першому слова "до категорій "Гама" і "Дельта"" замінити словами "до категорії "Гама"";
доповнити пункт новим підпунктом 1 такого змісту:
"1) негайно виїхати на місце події (інше визначене диспетчером або оперативним черговим ГУНП місце);".
У зв’язку із цим підпункти 1–9 вважати відповідно підпунктами 2–10;
підпункт 2 викласти в такій редакції:
"2) за наявності планшетного пристрою проставити в системі ІПНП відповідні відмітки про прийняття виклику, прибуття на місце події, закінчення виконання завдання, обставини правопорушення та результати реагування. Такі відмітки проставляються невідкладно після прийняття виклику, прибуття на місце події та після закінчення виконання завдання;".
6. У розділі X:
у пункті 1:
підпункт 1 викласти в такій редакції:
"1) за наявності планшетного пристрою проставити в системі ІПНП відповідні відмітки про прийняття виклику, прибуття на місце події, закінчення виконання завдання, обставини правопорушення та результати реагування. Такі відмітки проставляються невідкладно після прийняття виклику, прибуття на місце події та після закінчення виконання завдання;";
у підпункті 2 слова та цифри "пункту 14" замінити словами та цифрами "пункту 15".
7. Розділ XIV Інструкції викласти в такій редакції:
"XIV. Порядок організації взаємодії між ГУНП та міжрегіональними територіальними органами Національної поліції України та їх ТВП під час реагування на правопорушення або події, що можуть викликати суспільний резонанс
1. Порядок організації взаємодії передбачає залучення працівників поліції територіальних органів та підрозділів поліції суміжних або інших регіонів (районів) до оперативного реагування на правопорушення або події, ужиття ними (у тому числі разом з поліцейськими, на території обслуговування яких учинено правопорушення або події) першочергових заходів, спрямованих на встановлення та затримання осіб, які підозрюються в їх учиненні (готують та/або намагаються вчинити), надання необхідної допомоги особам, що її потребують, а також своєчасного документування обставин подій та дій підозрюваних осіб (далі - порядок організації взаємодії).
2. Підставами для застосування працівниками поліції заходів, передбачених у пункті 1 цього розділу, є надходження до них (отримання ними) у встановленому порядку повідомлення (інформації) про те, що:
1) особи (особа), які підозрюються в учиненні правопорушення, прямують на територію іншого регіону або перебувають (проживають) на території іншого регіону;
2) особи (особа), які готуються до вчинення правопорушення або події, перебувають на території іншого (суміжного) регіону;
3) можливі свідки (свідок) правопорушень (подій) прямують на територію іншого (суміжного) регіону або перебувають на території іншого (суміжного) регіону;
4) викрадене майно та транспортний засіб, яким незаконно заволоділи, переміщується в напрямі іншого (суміжного) регіону або вже перебуває там;
5) особи (особа), які постраждали внаслідок правопорушень (подій) та/або нещасних випадків, перебувають у безпорадному стані або стані, небезпечному для їхнього життя або здоров’я, та потребують допомоги на території іншого регіону;
6) особи (особа), які безвісно зникли або переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, прямують на територію іншого регіону або перебувають (проживають) на території іншого регіону.
3. Умовами застосування порядку організації взаємодії є:
1) доцільність (визначається, як правило, з урахуванням часу, що минув після вчинення правопорушення або події, до моменту надходження/отримання повідомлення/інформації) залучення працівників поліції суміжних (інших) територіальних органів та підрозділів поліції до оперативного реагування на правопорушення або подію, що може викликати суспільний резонанс;
2) необхідність ужиття поліцейськими іншого (суміжного) регіону конкретних (визначених) заходів із відпрацювання повідомлення про правопорушення або подію, яка може викликати суспільний резонанс (перекриття можливих шляхів відходу та місць перебування підозрюваних або їх переслідування; перевірка транспортних засобів та осіб; установлення та опитування можливих свідків правопорушення або події; збереження слідів кримінального правопорушення; надання допомоги потерпілим у межах повноважень поліції тощо).
4. У разі відсутності підстав та умов для застосування порядку організації взаємодії диспетчер (оперативний черговий) у визначеному порядку здійснює орієнтування територіальних органів (підрозділів) поліції, у тому числі суміжних (інших) регіонів, про обставини правопорушення або події, осіб, які підозрюються в причетності до них, викрадене майно тощо.
5. Організація взаємодії між територіальними органами (підрозділами) поліції під час проведення заходів, визначених порядком організації взаємодії, покладається на старших змін диспетчерів, а в разі вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину або події, що може викликати суспільний резонанс, - на оперативних чергових ГУНП.
6. Поліцейський, який залучений до оперативного реагування на правопорушення або подію, що може викликати суспільний резонанс, у разі отримання (надходження) з будь-якого джерела зазначеної в пункті 2 цього розділу інформації (повідомлення) негайно доповідає про це диспетчерові (оперативному черговому) для подальшого інформування старшого зміни диспетчерів (оперативного чергового ГУНП) та організації ним ужиття відповідних заходів.
7. У разі находження за скороченим номером "102" або безпосередньо до чергової служби органів (підрозділів) поліції повідомлення зі змістом, передбаченим пунктом 2 цього розділу, посадова особа, уповноважена на здійснення прийому, опрацювання та реєстрації заяв і повідомлень про правопорушення або події одночасно з ужиттям необхідних заходів, визначених цією Інструкцією:
................Перейти до повного тексту