- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ'ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 жовтня 2021 р.
за № 1298/36920
Про затвердження Вимог щодо рівня якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку
1. Затвердити Вимоги щодо рівня якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку, що додаються.
3. Департаменту розвитку електронних комунікацій Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Служби підполковник |
Ю. Щиголь |
ПОГОДЖЕНО: Міністр інфраструктури України Голова Спільного представницького органу об'єднань профспілок Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації В.о. Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Голова Державної регуляторної служби України Заступник Міністра цифрової трансформації України |
О. Кубраков Г.В. Осовий Р. Іллічов О. Животовський А. Вовнюк О. Кучер О. Шелест |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації
Державної служби
спеціального зв'язку
та захисту інформації України
20 вересня 2021 року № 576
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 жовтня 2021 р.
за № 1298/36920
ВИМОГИ
щодо рівня якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку
I. Загальні положення
2. Ці Вимоги визначають рівень якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку, які характеризуються показниками якості:
послуг з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку та послуг голосової телефонії;
послуг надання доступу до Інтернету та послуг передавання і приймання текстових повідомлень;
послуг з обслуговування споживачів.
4. Методи та методики вимірювання показників якості зазначено в: ДСТУ ETSI ES 202 057-1:2015 "Аспекти оброблення, передавання сигналів мовної інформації та забезпечення їхньої якості (STQ). Визначення і вимірювання важливих для споживача параметрів QoS. Частина 1. Загальні положення" (ETSI ES 202 057-1:2013, IDT); ДСТУ ETSI EG 202 057-2:2015 "Аспекти оброблення, передавання сигналів мовної інформації та забезпечення їхньої якості (STQ). Визначення і вимірювання важливих для споживача параметрів QoS. Частина 2. Послуги голосової телефонії, факсу групи 3 та передавання даних та коротких повідомлень (SMS) за допомогою модему" (ETSI EG 202 057-2:2011, IDT); ДСТУ ETSI EG 202 057-3:2015 "Аспекти оброблення, передавання сигналів мовної інформації та забезпечення їхньої якості (STQ). Визначення і вимірювання важливих для споживача параметрів QoS. Частина 3. Спеціальні параметри якості послуг для суходільних мереж рухомого зв'язку загального користування (PLMN)" (ETSI EG 202 057-3:2005, IDT); ДСТУ ETSI EG 202 057-4:2015 "Аспекти оброблення, передавання сигналів мовної інформації та забезпечення їхньої якості (STQ). Визначення і вимірювання важливих для споживача параметрів QoS. Частина 4. Доступ до Інтернету" (ETSI EG 202 057-4:2008, IDT); ДСТУ 8861:2019 "Системи рухомого зв'язку. Показники якості послуг. Методика визначення параметрів" з урахуванням Методики вимірювань параметрів якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку, затвердженої рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації від 02 березня 2021 року № 80, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2021 року за № 579/36201; Рекомендації Міжнародного союзу електрозв'язку ITU-T Y.2617 "Quality of service guaranteed mechanisms and performance model for public packet telecommunication data networks".
5. Положення цих Вимог є обов'язковими для операторів, провайдерів телекомунікацій, які надають послуги рухомого (мобільного) зв'язку.
II. Показники якості послуг з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку та послуг голосової телефонії
1. Показники якості послуг з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку наведено в додатку 1 до цих Вимог.
2. Показники якості послуг голосової телефонії наведено в додатку 2 до цих Вимог.
3. Рівні показників якості послуг з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку та послуг голосової телефонії забезпечують оператори, провайдери телекомунікацій незалежно від технологій, які застосовуються у такій мережі.
4. Результати вимірювання показників якості послуг з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку та послуг голосової телефонії у разі викрадення чи пошкодження лінійних та станційних споруд, що зафіксовано в правоохоронних органах у встановленому законодавством порядку, а також надзвичайних ситуацій, аварій не враховуються.
III. Показники якості послуг з надання доступу до Інтернету та послуг передавання і приймання текстових повідомлень
1. Показники якості послуг з надання доступу до Інтернету наведено в додатку 3 до цих Вимог.
Застосування показників, які характеризують якість послуги, здійснюється:
у населеному пункті, якщо зазначені показники виконуються на 65% території при розрахунковому покритті населеного пункту рухомим (мобільним) зв'язком, та на 95% маршруту вимірювань відповідно до встановленої методики;
на автомобільній дорозі загального користування державного значення з відповідним індексом, якщо показник "середня швидкість передавання даних в напрямку від базової станції до кінцевого обладнання" виконується на 95%, а решта показників - на 90% її протяжності (при розрахунковому покритті).
Якщо зазначені показники не виконуються для наведеного вище відсотка території населеного пункту або протяжності автомобільної дороги, цей населений пункт або автомобільна дорога видаляються ліцензіатом зі списку таких, де виконано умови покриття рухомим (мобільним) зв'язком відповідно до ліцензій.
2. Показники якості послуг передавання і приймання текстових повідомлень наведено в додатку 4 до цих Вимог.
3. Рівні показників якості доступу до Інтернету та послуг передавання і приймання текстових повідомлень забезпечують оператори, провайдери телекомунікацій незалежно від технологій, які застосовуються у мережі рухомого (мобільного) зв'язку.
4. Результати вимірювання показників якості послуг з надання доступу до Інтернету та послуг передавання і приймання текстових повідомлень у разі викрадення чи пошкодження лінійних та станційних споруд, що зафіксовано в правоохоронних органах у встановленому законодавством порядку, а також надзвичайних ситуацій, аварій не враховуються.
IV. Показники якості послуг з обслуговування споживачів
1. Показники якості послуг з обслуговування споживачів наведено в додатку 5 до цих Вимог.
2. Рівні показників якості послуг з обслуговування споживачів забезпечують оператори, провайдери телекомунікацій незалежно від технологій, які застосовуються у мережі рухомого (мобільного) зв'язку.
3. Результати вимірювання показників якості послуг з обслуговування споживачів у разі викрадення чи пошкодження лінійних та станційних споруд, що зафіксовано в правоохоронних органах у встановленому законодавством порядку, а також надзвичайних ситуацій, аварій не враховуються.
Заступник директора Департаменту розвитку електронних комунікацій Адміністрації Держспецзв'язку |
С. Старостенко |
Додаток 1
до Вимог щодо рівня якості
послуг рухомого (мобільного) зв'язку
(пункт 1 розділу II)
ПОКАЗНИКИ
якості послуг з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку
Вид показників |
Назва показників |
Рівень показників |
1. Показник, який характеризує придатність радіомережі |
Коефіцієнт непридатності радіомережі |
не більше ніж 0,05 |
2. Показники, які характеризують доступність мережі рухомого (мобільного) зв'язку |
1) коефіцієнт недоступності мережі |
не більше ніж 0,05 |
2) нормований час підключення та реєстрації у мережі рухомого (мобільного) зв'язку загального користування (Public Land Mobile Network, далі - PLMN) |
не більше ніж 30 с |
3) відсоток спроб підключення та реєстрації у PLMN, які відповідають нормам за часом підключення та реєстрації у PLMN |
не менше ніж 90% |
4) відсоток невдалих спроб приєднання до мережі з комутацією пакетів |
не більше ніж 10% |
5) нормований час приєднання до мережі з комутацією пакетів |
не більше ніж 30 с |
6) відсоток спроб приєднання до мережі з комутацією пакетів, які відповідають нормам за часом приєднання до мережі з комутацією пакетів |
не менше ніж 90% |
................Перейти до повного тексту