- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2021 р.
за № 1221/36843
Про затвердження Змін до Правил інженерно-авіаційного забезпечення державної авіації України
Відповідно до
статті 7 Повітряного кодексу України та з метою удосконалення окремих питань інженерно-авіаційного забезпечення державної авіації України, а також їх адаптації до вимог європейських авіаційних правил НАКАЗУЮ:
2. Управлінню регулювання діяльності державної авіації України забезпечити у встановленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України |
А. Таран |
ПОГОДЖЕНО:
Голова Національної поліції України генерал поліції другого рангу |
І. Клименко |
Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій |
М. Чечоткін |
Голова Державної прикордонної служби України генерал-майор |
С. Дейнеко |
Міністр внутрішніх справ України |
А. Аваков |
Голова Державної регуляторної служби України |
О. Кучер |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
03 серпня 2021 року № 223
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2021 р.
за № 1221/36843
ЗМІНИ
до Правил інженерно-авіаційного забезпечення державної авіації України
1. У розділі І:
1) у пункті 2:
в абзаці двадцять другому слово «зберігання» замінити словом «збережуваності»;
в абзаці двадцять п’ятому слова «за технічним станом» замінити словами «технічного стану»;
в абзаці п’ятдесят першому слова «за технічним станом» та «встановлені нормативно-технічними документами (далі - НТД), чи за наявності несправності АТ» замінити відповідно словами «технічного стану» та «встановленими в нормативній документації (далі - НД)». Далі по тексту Правил абревіатуру «НТД» замінити абревіатурою «НД»;
в абзаці п’ятдесят другому слова «ресурсних показників із» замінити словами «ресурсу (строку служби) з»;
2) абзац другий пункту 7 виключити;
3) абзац перший пункту 8 після слів «запасні частини та матеріали» доповнити словами «(далі - ЗЧМ)»;
4) у пункті 11 слова «та Збройних Сил України (далі - ОУА ЦОВВ та ЗСУ)» замінити словами «, органів управління авіації Збройних Сил України, органів управління авіації інших військових формувань, утворених відповідно до законів України (далі - ОУА)». Далі по тексту Правил абревіатуру «ОУА ЦОВВ та ЗСУ» замінити абревіатурою «ОУА»;
5) в абзаці першому пункту 14 слова «запасними частинами і матеріалами (далі - ЗЧМ)» та «ОУА ЦОВВ та ЗСУ» замінити відповідно словами «ЗЧМ» та «ОУА».
2. У розділі II:
1) у главі 1:
в абзаці третьому пункту 3 слова «(далі - ГІ) ОУА ЦОВВ та ЗСУ;» замінити словами «авіації центральних органів виконавчої влади, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України (далі - ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ);»;
в абзаці двадцятому пункту 4 слова «які перелітають» замінити словами та цифрою «що перелітають (додаток 1)»;
абзац двадцять другий пункту 4 після слів «05 січня 2015 року» доповнити знаком та цифрою «№ 2»;
в абзаці двадцять третьому пункту 4 слова «іноземній технічній розвідці» замінити словами «технічним засобам розвідки (далі - ПД ТЗР)»;
пункт 4 доповнити новим абзацом двадцять четвертим такого змісту:
«еталонні справи обльоту на типи АТ, що експлуатуються авіаційною частиною.».
У зв’язку з цим абзаци двадцять четвертий, двадцять п’ятий вважати відповідно абзацами двадцять п’ятим, двадцять шостим;
2) у главі 3:
в абзаці четвертому пункту 1 слова «протидії технічним засобам розвідки (далі - ПД ТЗР)» замінити абревіатурою «ПД ТЗР»:
у підпункті 1 пункту 2 слова «авіаційний технік (старший авіаційний технік, борт-технік) ПС» замінити словами «старші авіаційні техніки (техніки) ПС (бортові техніки)»;
в абзаці другому підпункту 2 пункту 2 слова «технічно-експлуатаційної частини авіаційної техніки» замінити абревіатурою «ТЕЧ АТ»;
в абзаці сьомому підпункту 2 пункту 2 слова «авіаційний технік (борт-технік, механік) ПС» замінити словами «старші авіаційні техніки (техніки) ПС (бортові техніки)»;
у підпункті 3 пункту 2 слова «авіаційний технік (борт-технік, механік) ПС» замінити словами «старші авіаційні техніки (техніки) ПС (бортові техніки)»;
підпункт 4 пункту 2 після слова «паспорт» доповнити словом «(етикетка)»;
у підпункті 8 пункту 2 слова «Авіаційний технік ПС» замінити словами «Старший авіаційний технік (технік) ПС (бортовий технік)»;
у пункті 3 слова «і вказівками ГІ ОУА ЦОВВ та ЗСУ» замінити словами «або вказівками ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ»;
пункт 4 викласти в такій редакції:
«4. В ОУА, у з’єднанні, кожній авіаційній частині ведеться еталонний примірник документації (крім пономерної, облікової і звітної), до якого вносяться всі зміни та доповнення з експлуатації та ремонту АТ. За повноту і якість заповнення еталонних примірників, їх збереження, своєчасне вивчення з персоналом усіх змін і доповнень, які вносяться, відповідають старші інженери з’єднання зі спеціальності та старші інженери (інженери) авіаційної частини зі спеціальності.
Зазначені посадові особи повинні забезпечити своєчасне внесення до документації змін (доповнень).
Старші інженери з’єднання зі спеціальності повинні не менше одного разу на рік перевіряти наявність і стан еталонних примірників документації, яка знаходиться у підпорядкованих військових частинах, своєчасне внесення до неї змін (доповнень) із записом про це на вклеєному спеціально для цього аркуші.
Старші інженери (інженери) авіаційної частини зі спеціальності повинні не менше одного разу на рік перевіряти наявність і стан робочих примірників документації, своєчасне внесення до них змін і доповнень із записом про це на вклеєному спеціально для цього аркуші.
За своєчасне внесення змін і доповнень у робочі примірники документації та їх щоквартальну звірку з еталонним примірником із записом про це на вклеєному спеціально для цього аркуші відповідають начальники ТЕЧ ланок, начальники обслуг обслуговування, начальники груп.»;
3) у главі 4:
пункт 1 викласти в такій редакції:
«1. Контроль за виконанням у з’єднаннях і авіаційних частинах вимог службових документів з ІАС (наказів, директив, вказівок) здійснюють відповідні керівники ІАС.»;
у пункті 2 слова та цифри «в частині (установі) (додаток 6)» замінити словами та цифрами «в органі управління ІАС (додаток 6) та в частині (установі) (додаток 7)».
3. У розділі III:
1) абзац десятий пункту 6 глави 1 доповнити реченням «Для АТ, відремонтованої після 01 грудня 2020 року, початок відліку міжремонтних ресурсних показників здійснюється від дати видачі сертифіката передачі до експлуатації ПС/сертифіката дозволеної передачі компонента.»;
2) пункт 13 глави 5 після слова «картці» доповнити словами та цифрами «(додаток 10), крім ПС, які укомплектовані бортовими журналами підготовки ПС».
4. У розділі IV:
1) у главі 1:
пункт 1 викласти в такій редакції:
«1. Організація роботи ІТС та правила технічної експлуатації АТ встановлюються цими Правилами, іншими нормативно-правовими актами у галузі державної авіації, експлуатаційною документацією, вказівками головного інженера авіації Військово-Повітряних Сил, технічними розпорядженнями начальника озброєння Військово-Повітряних Сил, вказівками головного інженера авіації Повітряних Сил Збройних Сил України стосовно АТ, експлуатантом якої є Повітряні Сили Збройних Сил України.
Якщо АТ експлуатується лише в одному ОУА, правила технічної експлуатації АТ встановлюються вказівками старшої посадової особи ІАС цього ОУА. У решті випадків старшу посадову особу ІАС щодо встановлення правил технічної експлуатації АТ визначає Уповноважений підрозділ Міністерства оборони України з питань регулювання діяльності державної авіації України.
Правила державної авіації України, в яких використано принципи EASA (European Union Aviation Safety Agency) та Європейських військових вимог з льотної придатності (European Military Airworthiness Requirements), схвалених MAWA Forum (Military Airworthiness Authorities Forum) під егідою EDA (European Defence Agency), є обов’язковими для ПС / компонентів ПС, на які отримано від відповідного компетентного органу (держави розробника (виробника)) сертифікат типу, обмежений сертифікат типу, додатковий сертифікат типу, схвалення за визначеним технічним стандартом. Для інших ПС / компонентів ПС зазначені правила діють в частині, де застосовано (визначається уповноваженим підрозділом Міністерства оборони України з питань регулювання діяльності державної авіації України).
Також уповноваженим підрозділом Міністерства оборони України з питань регулювання діяльності державної авіації видаються директиви льотної придатності, обов’язкові для виконання на ПС / компонентах ПС, для відновлення прийнятного рівня безпеки, коли є підстави вважати, що рівень безпеки цих ПС / компонентів ПС може опинитися під загрозою у разі невиконання таких заходів.
ТОР ПС / компонентів, які також використовуються в цивільній авіації, може здійснюватись відповідно до даних для ТОР (експлуатаційної, ремонтної документації тощо), схвалених уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
ПС ДА, надані в оренду цивільним організаціям і внесені до Державного реєстру цивільних повітряних суден України як цивільні ПС, експлуатуються згідно з авіаційними правилами України.»;
абзац четвертий пункту 2 викласти в такій редакції:
«Розробку, серійне виробництво, ТОР АТ здійснюють організації, схвалені за правилами, затвердженими відповідними наказами Міністерства оборони України. Цими наказами Міністерство оборони України визначає Уповноважений підрозділ Міністерства оборони України з питань регулювання діяльності державної авіації, на який покладаються функції схвалення організацій та сертифікації типу виробів АТ (ПС, АД, повітряний ґвинт).»;
у пункті 9 слова «ІАС посадових осіб ОУА ЦОВВ та ЗСУ» замінити словами «органів управління ІАС вищого рівня не рідше одного разу на два роки»;
2) у главі 2:
друге речення абзацу першого пункту 1 доповнити словами «, а також інші роботи, передбачені регламентами технічного обслуговування ПС та розпорядженнями посадових осіб ОУА.»;
в абзаці другому пункту 1 слова «за технічним станом» замінити словами «технічного стану»;
в абзаці другому пункту 2 абревіатури «ГІ ОУА ЦОВВ та ЗСУ» та «ГІ ОУА ЦОВВ та ЗСУ» замінити відповідно абревіатурами і словами «ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ» та «керівником ІАС вищого рівня»;
в абзаці другому пункту 3 слова «підготовки ПС до польоту та регламентних робіт» замінити словами «робіт на ПС»;
у пункті 10 слова «(авіаційного техніка, бортового техніка) ПС», «(авіаційного техніка, бортового техніка) ПС», «(авіаційного техніка, бортового техніка)» та «(авіаційний технік, бортовий технік) ПС» замінити відповідно словами «(техніка) ПС (бортового техніка)», «(техніка) ПС (бортового техніка)», (техніка) ПС (бортового техніка)» та «(технік) ПС (бортовий технік)»;
у пункті 11 слова «(авіаційний технік, бортовий технік) ПС» замінити словами «(технік) ПС (бортовий технік)»;
в абзаці першому пункту 13 слова «(авіаційний технік, бортовий технік) ПС» та «по команді» замінити відповідно словами «(технік) ПС (бортовий технік)» та «у порядку підпорядкованості»;
у пункті 19 слова «(авіаційний технік) ПС» замінити словами «(технік) ПС (бортовий технік)»;
в абзаці першому пункту 20 слова «Техніки (механіки)» замінити словами «Старші техніки (техніки, бортові техніки, механіки)»;
3) у главі 3:
абзац перший пункту 1 після слова «призначається» доповнити словами «до груп»;
доповнити пункт 1 новим абзацом другим такого змісту:
«До складу технологічних обслуг спеціалістів обслуг обслуговування, для виконання видів підготовок ПС під час льотної зміни, можуть залучатися спеціалісти інших підрозділів, які мають відповідний допуск. У цьому випадку склад таких обслуг також визначається наказом командира авіаційної частини.».
У зв’язку з цим абзаци другий-восьмий вважати абзацами третім-дев’ятим відповідно;
пункт 9 викласти в такій редакції:
«9. На час польотів із числа ІТС призначається начальник аварійно-рятувальної команди (далі - АРК) та команда технічної допомоги (інженерно-авіаційний підрозділ), що входить до складу АРК. Начальник АРК підпорядковується керівнику польотів на аеродромі. Склад сил та засобів команди технічної допомоги (інженерно-авіаційного підрозділу) визначається наказом командира авіаційної частини.
Команда технічної допомоги призначається для вивільнення ЗПС та руліжних доріжок (далі - РД) від несправних ПС, надання допомоги екіпажу (пасажирам) під час аварійного покидання ПС на землі та приступає до виконання цих операцій за командою керівника польотів. Порядок і місце збору команди визначається інструкцією з організації евакуації повітряних суден.»;
4) в абзаці п’ятому пункту 3 глави 6 слова «аркуші (аркуш) контролю» замінити словами «листи (лист) контролю»;
5) в абзаці другому пункту 10 глави 6 слова «аркушів» та «час» замінити відповідно словами «листів» та «останні 12 місяців»;
6) у главі 7:
абзац перший пункту 2 після слів «в спеціальних приміщеннях» доповнити словами «, в рухомих ЗНО СЗ (в рухомих універсальних (спеціальних) лабораторіях, авіаремонтних станціях, засобах обслуговування спеціальних систем)»;
в абзаці другому пункту 3 слово «технологічними» виключити:
абзац п’ятий пункту 6 глави 7 доповнити реченням «За результатами контрольного огляду заступник командира ае з ІАС та начальники обслуг обслуговування роблять запис про якість виконання регламентних робіт в журналах начальників груп технічно-експлуатаційної частини авіаційної техніки частини.»;
7) у пункті 2 глави 10 слова «ГІ ОУА ЦОВВ та ЗСУ» та «за технічним станом» замінити відповідно словами «ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ» та «технічного стану»;
8) у главі 12:
у пункті 1 слова «за технічним станом» замінити словами «технічного стану»;
у пункті 2 слова «за технічним станом» замінити словами «технічного стану»;
у пункті 3 слова «, нормативною та методичною» замінити словами «та нормативною»;
9) в абзаці другому пункту 7 глави 13 слова «первинний, повторний та позаплановий» та «аркуші» замінити відповідно словами «вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий» та «листі»;
10) пункт 1 глави 15 доповнити новим абзацом другим такого змісту:
«Допускати до польотів ПС з невиконаними встановленими операціями технічного обслуговування, не усунутими пошкодженнями та відмовами, крім випадків, обумовлених цими Правилами, забороняється.».
У зв’язку з цим абзаци другий-шостий вважати абзацами третім-сьомим відповідно;
11) абзац другий пункту 1 глави 16 після слів «екіпажем» доповнити словами «бортовим техніком»;
12) у главі 17:
пункт 2 доповнити новим абзацом чотирнадцятим такого змісту:
«Дозволяється виконувати обліт після одночасного виконання регламентних робіт та заміни двигуна (двигунів) за сумісною програмою, якщо це передбачено типовою програмою.».
У зв’язку з цим абзаци чотирнадцятий-шістнадцятий вважати абзацами п’ятнадцятим-сімнадцятим відповідно;
абзац перший пункту 11 викласти в такій редакції:
«11. МОК, які підтверджують проведення обльоту, контрольного або ознайомлювального польоту, після їх аналізу керівним ІТС, зберігаються у відповідній справі обльоту. За наявності сучасних засобів обробки польотної інформації, які дозволяють зберігати електронні версії МОК зазначених польотів,- у порядку, визначеному ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ.»;
абзац тридцять шостий пункту 11 після слів «складається на» доповнити словами «підставі вимог експлуатаційної»;
пункт 13 доповнити новими абзацами восьмим-дванадцятим такого змісту:
«Результати обльоту ПС оформлюються в справі обльоту. Справа обльоту зберігається за кожним ПС у спеціальних секційних шафах у заступника командира авіаційної ескадрильї з ІАС.
Документи та матеріали, що містяться у справі обльоту ПС, зберігаються до виконання та оформлення результатів наступного однотипного обльоту. Документи та матеріали контрольного та ознайомлювального польоту зберігаються до виконання та оформлення результатів наступного обльоту після виконання регламентних робіт.
Документи та матеріали обльоту ПС після виконання робіт з продовження встановлених показників зберігаються до чергового обльоту після виконання робіт з продовження встановлених показників.
Під час передачі ПС від однієї авіаційної частини (СДА) до іншої, справа обльоту передається разом з пономерною документацією цього ПС із зазначенням у приймально-здавальному акті. У разі відсутності справи обльоту ПС або її некомплектності льотним складом авіаційної частини (СДА), що здає ПС, виконується обліт після виконання регламентних робіт.
Картка та матеріали ОК ознайомлювального польоту під час приймання ПС від виробників, АРП, з іншого СДА відпрацьовуються у двох примірниках, один з яких вкладається у формуляр ПС.»;
13) главу 19 викласти в такій редакції:
«19. Підконтрольна та дослідна експлуатація. Льотні випробування
1. Підконтрольна та дослідна експлуатація АТ проводиться відповідно до вказівок ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ (в окремих випадках - наказів керівників ОУА) за програмами, які розробляються відповідними науково-дослідними установами, згідно з розподілом повноважень, та вводяться в дію ГІА ЦОВВ, ЗСУ та ІВФ.
2. Підконтрольною і дослідною експлуатацією є штатна експлуатація заданої кількості виробів АТ. Підконтрольна та дослідна експлуатація різняться метою, обсягом проведення, а також можуть відрізнятися способом отримання і узагальнення результатів.
Підконтрольна експлуатація супроводжується додатковим контролем і врахуванням технічного стану заданої кількості виробів АТ з метою одержання інформації щодо прогнозованого змінювання якісних показників технічного стану АТ в умовах експлуатації.
3. За виконання програм підконтрольної (дослідної) експлуатації в установлені строки є відповідальним керівник СДА.
Безпосереднє керівництво підконтрольною (дослідною) експлуатацією здійснює комісія, яка призначається наказом відповідного керівника СДА.
Розроблення методичних вказівок щодо виконання відповідних програм, а також науково-методичне керівництво цими заходами здійснюється відповідною науково-дослідною установою, згідно з розподілом повноважень.
Всі роботи, за результатами яких можуть вноситися зміни до КЛЕ зразка АТ, виконуються за програмами, методичними вказівками та під науково-методичним керівництвом науково-дослідної (випробувальної) установи, яка має право розробки і зміни КЛЕ.
Збір та оброблення матеріалів підконтрольної (дослідної) експлуатації проводить персонал СДА, в яких здійснюються зазначені заходи.
4. Перед початком підконтрольної (дослідної) експлуатації наказом командира авіаційної частини визначаються основні та запасні об’єкти, екіпажі, а також призначаються особи, які відповідають за збір, підготовку та оформлення результатів.
5. За результатами підконтрольної (дослідної) експлуатації складається акт. За матеріалами акта відпрацьовуються та впроваджуються заходи, направлені на підвищення боєготовності АТ, ефективності її бойового застосування та підвищення експлуатаційних властивостей у процесі подальшої її експлуатації.
6. Залежно від стадій життєвого циклу, АТ, яка потребує льотних випробувань, проходять:
льотно-конструкторські (попередні, заводські) випробування;
дослідні випробування;
державні (державні спільні) випробування;
сертифікаційні випробування;
пред’явницькі випробування;
приймально-здавальні випробування;
контрольні випробування (під терміном «контрольні випробування» слід розуміти: кваліфікаційні, типові, періодичні, інспекційні випробування та заключну частину лідерних випробувань);
спеціальні випробування;
військові випробування;
лідерні випробування;
визначальні відомчі випробування;
попередні і державні випробування складових частин дослідних зразків АТ;
випробування серійних ремонтних зразків.
7. Всі випробування проводяться за програмами та методиками випробувань, які розробляються науково-дослідною (випробувальною) установою, яка має право розробки і зміни КЛЕ, або підприємством-розробником АТ (на відповідних етапах створення та виробництва зразка) з погодженням зазначеною науково-дослідною (випробувальною) установою.
Не допускається будь-яке зменшення обсягу визначальних відомчих випробувань зразка АТ щодо оцінки безпеки польотів.
8. Тимчасова експлуатаційна документація зразка АТ, що діє на період проведення випробувань погоджується з відповідною науково-дослідною (випробувальною) установою, яка має право розробки і зміни КЛЕ.
Допуск ІТС до технічної експлуатації АТ при проведенні випробувань, здійснюється згідно з вимогами чинних нормативних документів, які регламентують проведення випробувань в державній авіації України.
9. Лідерні та військові випробування проводяться відповідно до наказів керівників ОУА.
Порядок проведення лідерних та військових випробувань визначається окремими положеннями, які розробляються науково-дослідною (випробувальною) установою, яка має право розробки і зміни КЛЕ, і вводяться в дію керівниками ОУА.
Перший етап лідерних випробувань - лідерна експлуатація виробів АТ. Лідерною експлуатацією виробів АТ є штатна експлуатація експлуатантом СДА виділених виробів АТ, яка здійснюється з інтенсивнішим витрачанням ресурсу порівняно з рештою однотипних виробів задля одержання випереджувальної інформації щодо впливу напрацювання чи строку експлуатації на їхній технічний стан і визначення можливості та умов встановлення нових значень показників довговічності для цієї АТ.
10. Роботи за введеними в дію бюлетенями на АТ, задіяній в лідерних і військових випробуваннях, виконуються в першу чергу.»;
14) у главі 20:
абзац перший пункту 3 після слів «Такий контроль» доповнити словами «може проводитись» та після слів «начальниками виконавців» доповнити словами «, посадовими особами ІАС, що мають більш високу класну кваліфікацію ніж виконавці за умови, що зазначені посадові особи встановленим порядком допущені (авторизовані) до виконання поопераційного контролю.»;
в абзаці першому пункту 4 слово «технологічні» виключити;
в абзаці другому пункту 5 виключити друге речення.
5. У розділі V:
1) у главі 1:
у пункті 21 слова «за приладними дошками» замінити словами «, що виконуються за панелями приладів,»;
в абзаці першому пункту 27 слово «відділі» замінити словом «відділенні»;
2) абзац другий пункту 6 глави 2 після слова «противідкотні» доповнити словом «колодки»;
3) у главі 4:
в абзаці третьому пункту 3 слова «на базі протичовнового озброєння (далі - ПЧОз)» замінити словами «в частинах (підрозділах) зберігання та підготовки АЗУ»;
в абзаці першому пункту 10 слова «і ПТЗ» замінити словами «, засобів створення пасивних перешкод та ПТЗ систем АОз»;
в абзаці першому пункту 12 останнє речення викласти в такій редакції:
«АЗУ, засоби створення пасивних перешкод і ПТЗ систем АОз»;
в абзаці третьому пункту 12 слова «баз ПЧОз» замінити словами «частин (підрозділів) зберігання та підготовки АЗУ»;
в абзаці другому пункту 15 слова «бази ПЧОз» замінити словами «частин (підрозділів) зберігання та підготовки АЗУ»;
4) у пункті 1 глави 6 слово «методичною» замінити словом «експлуатаційною»;
5) у пункті 2 глави 7 слова «і транспортно-бойових вертольотах виконують члени льотного екіпажу» замінити словами «та бойових і десантно-транспортних вертольотах виконують члени льотного екіпажу у разі виконання завдань у відриві від місць постійного базування»;
6) в абзаці другому пункту 5 глави 11 слова «приладні дошки» у всіх відмінках замінити словами «панелями приладів» у відповідних відмінках;
7) у главі 12:
у пункті 4 абревіатуру «ПС» замінити словом «літаків»;
абзац п’ятий пункту 12 доповнити реченням «Контроль за якістю виконання радіодевіаційних робіт покладається на старшого інженера (інженера) з РЕО.»;
8) доповнити новою главою 21 такого змісту:
«21. Особливості експлуатації бортової випробувальної апаратури дослідних зразків АТ
1. Встановлення та експлуатація випробувальної апаратури здійснюється підготовленим персоналом підприємства - розробника АТ та науково-дослідної (випробувальної) установи, яка має право розробки і зміни КЛЕ.
2. Підключення додаткових датчиків бортової випробувальної апаратури до систем і агрегатів дослідних зразків АТ виконує персонал, що здійснює їх штатну технічну експлуатацію.
3. Підключення бортової випробувальної апаратури до систем і агрегатів дослідних зразків АТ здійснюється підготовленим персоналом підприємства - розробника АТ та науково-дослідної (випробувальної) установи, яка має право розробки і зміни КЛЕ, або сумісно з персоналом, що здійснює її штатну технічну експлуатацію.
4. Перевірка справності та працездатності бортової випробувальної апаратури проводиться під час виконання всіх видів підготовки дослідних зразків АТ.
Перед виконанням польоту дослідного зразка АТ, ІТС експлуатанта сумісно з персоналом підприємства - розробника АТ, науково-дослідної (випробувальної) установи, яка має право розробки і зміни КЛЕ, здійснюються перевірки працездатності штатних систем та бортового випробувального обладнання.
5. Градуювання каналів реєстрації випробувальної апаратури при імітації сигналів обладнання АТ за допомогою КПА виконується або персоналом підприємства - розробника АТ, або персоналом науково-дослідної (випробувальної) установи, яка має право розробки і зміни КЛЕ, або сумісно з персоналом, що здійснює її штатну технічну експлуатацію. При цьому виконується корегування градуювань каналів реєстрації штатних бортових ЗОК.
6. Після завершення випробувань випробувальне обладнання демонтується з дослідного зразка АТ персоналом, який встановлював зазначене обладнання. Після демонтажу випробувального обладнання ІТС, що здійснює штатну технічну експлуатацію зазначеної АТ, виконує її контрольний огляд.
7. Персонал, який експлуатує бортове випробувальне обладнання на дослідному зразку АТ, робить відповідні записи в формулярі та журналі підготовки ПС про виконані роботи.
8. Контроль за роботами експлуатантів на бортовому випробувальному обладнанні дослідного зразка АТ здійснюється відповідно до вимог пункту 20 розділу IV цих Правил.».
6. У розділі VI:
1) у главі 1:
у пункті 13 слова «на базі ПЧОз,» замінити словами «частинах (підрозділах) зберігання та підготовки АЗУ і»;
у пункті 31 глави 1 слова «ОУ ВМС і» виключити;
2) главу 3 доповнити новим пунктом 13 такого змісту:
«13. Комплексні перевірки організаторської та технологічної діяльності ТЕЧ (окремих груп) авіаційних частин армійської авіації проводяться спеціалістами літаючої авіаційно-технічної лабораторії у термін не рідше одного разу на рік.»;
3) у главі 4:
пункт 1 викласти в такій редакції:
«1. Особливістю роботи авіації Національної гвардії України (далі - НГУ) є оперативне вжиття заходів щодо реалізації виконання завдань, покладених на НГУ.
Здійснення інженерно-авіаційного забезпечення авіації НГУ визначається особливостями, що пов’язані із тривалим перебуванням одного або групи ПС у відриві від місць постійного базування під час виконання спеціальних завдань та здійснення чергування.
ПС авіації НГУ під час виконання завдань за призначенням можуть базуватися на територіях аеродромів (аеропортів) та майданчиках НГУ та інших САД.»;
пункт 2 викласти в такій редакції:
«2. Усі особливості ІАЗ армійської авіації, авіації ВМС та ВТА поширюються на ПС (однотипні), що експлуатуються в авіації НГУ, якщо інше не вказано в цій главі.»;
доповнити новим пунктом 6 такого змісту:
«6. ІАЗ НГУ здійснюється відповідно до цих Правил, наказів командувача НГУ, а під час дії воєнного стану та початку бойових дій відповідно до наказів Головнокомандувача ЗСУ.»;
................Перейти до повного тексту