1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.06.2021 № 370
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 серпня 2021 р.
за № 1060/36682
Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів" , підпункту 74 пункту 4 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614 ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного реєстру з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів, що додається.
2. Департаменту кліматичної політики та збереження озонового шару (Олександр АРТЕМЕНКО) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань європейської інтеграції СТАВЧУК Ірину.
Міністр Р. Абрамовський
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної регуляторної служби України

Перший заступник Міністра цифрової
трансформації України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини


О. Кучер


О. Вискуб


Л. Денісова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства захисту
довкілля та природних
ресурсів України
08 червня 2021 року № 370
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 серпня 2021 р.
за № 1060/36682
ПОРЯДОК
ведення Єдиного реєстру з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів
I. Загальні положення
1. Цей Порядок відповідно до Закону України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів" (далі - Закон) визначає механізм функціонування та порядок ведення Єдиного реєстру з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів (далі - Єдиний реєстр).
Дія цього Порядку поширюється на операторів установок, на яких провадиться один або більше видів діяльності, які входять до Переліку видів діяльності, викиди парникових газів в результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 880, та інших користувачів Єдиного реєстру при використанні ними функціональних можливостей Єдиного реєстру для здійснення прав та виконання обов’язків, встановлених Законом.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) електронний кабінет - компонент Єдиного реєстру з обмеженим доступом, який забезпечує створення, обробку, розгляд, зберігання, облік та подання документів і інформації, створених та завантажених до Єдиного реєстру на виконання законодавства у сфері моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів (далі - МЗВ) у електронній формі, а також електронний документообіг та електронну взаємодію у сфері МЗВ;
2) користувач електронного кабінету - особа, яка діє від імені юридичної особи, фізичної особи - підприємця або центрального органу виконавчої влади, якій відповідно до цього Порядку надається доступ до електронного кабінету та яка пройшла процедуру ідентифікації та автентифікації через державну інтегровану систему електронної ідентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису;
3) користувач Єдиного реєстру - користувач електронного кабінету та інші особи, які використовують дані інформаційно-сервісного розділу Єдиного реєстру;
4) реєстраційний номер документа в Єдиному реєстрі - унікальне цифрове позначення, що присвоюється документу під час його реєстрації в Єдиному реєстрі та є незмінним;
5) реєстраційний номер установки в Єдиному реєстрі - унікальне цифрове позначення, яке складається з цифр, що утворюють числа натурального ряду, що присвоюється установці під час її державної реєстрації у Єдиному реєстрі та є її є ідентифікатором у Єдиному реєстрі.
Інші терміни вживаються у значенні, визначеному в Законі, Законах України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про адміністративні послуги", "Про електронні довірчі послуги", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", Положенні про інтегровану систему електронної ідентифікації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 546 (зі змінами), Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 960 (далі - Порядок моніторингу та звітності) та Порядку верифікації звіту оператора про викиди парникових газів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 959 (далі - Порядок верифікації).
3. Держателем та технічним адміністратором Єдиного реєстру, який забезпечує його ведення, а також відповідає за технічне, технологічне та програмне забезпечення Єдиного реєстру, збереження та захист даних, що містяться у Єдиному реєстрі, є Міндовкілля.
4. Затвердження плану моніторингу, плану моніторингу із змінами, звіту про вдосконалення, прийняття звіту оператора та погодження рішення верифікатора про проведення невиїзної верифікації здійснюється через електронні кабінети користувачів, що відкриті в Єдиному реєстрі, відповідно дорозділів II-IV цього Порядку.
Реєстраційна дія проводиться через електронні кабінети користувачів, що відкриті в Єдиному реєстрі, відповідно до Порядку державної реєстрації установок в Єдиному реєстрі з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів, затвердженого наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 03 лютого 2021 року № 75, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 квітня 2021 року за № 428/36050 (далі - Порядок реєстрації у Єдиному реєстрі).
До дати офіційного оприлюднення на сайті Міндовкілля повідомлення про початок функціонування Єдиного реєстру для електронного документообігу між оператором та Міндовкіллям надання послуг, зазначених у абзаці першому цього пункту, здійснюється у порядку, встановленому розділом V цього Порядку, а послуги, зазначеної у абзаці другому цього пункту - у порядку, встановленому розділом VI Порядку реєстрації у Єдиному реєстрі .
5. Усі документи та інформація, внесені до Єдиного реєстру, зберігаються в Єдиному реєстрі не менше ніж десять років з дати внесення відповідних документів та інформації до Єдиного реєстру.
6. Обробка персональних даних для цілей виконання цього Порядку здійснюється із дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних" .
II. Функціональні можливості Єдиного реєстру
1. Єдиний реєстр ведеться державною мовою та створюється з метою забезпечення централізованого збирання, накопичення, зберігання, оброблення та обліку інформації та документів, автоматично створених програмними засобами Єдиного реєстру на виконання законодавства у сфері МЗВ, а також документів, які були завантажені користувачами електронних кабінетів відповідно до Порядку моніторингу та звітності, Порядку верифікації та Порядку реєстрації у Єдиному реєстрі.
2. Єдиний реєстр складається з таких елементів:
1) електронних кабінетів, створених програмними засобами Єдиного реєстру для категорій користувачів, зазначених у пункті 2 розділу IV цього Порядку;
2) електронних баз інформації та документів, створених та завантажених до Єдиного реєстру на виконання законодавства у сфері МЗВ;
3) інформаційно-сервісного розділу Єдиного реєстру.
3. Функціональні можливості Єдиного реєстру забезпечують:
1) отримання послуг, зазначених у абзацах першому та другому пункту 4 розділу I цього Порядку;
2) обмін повідомленнями між Міндовкіллям та оператором у випадках, передбачених Порядком моніторингу та звітності;
3) надіслання Міндовкіллям запиту оператору у випадку, передбаченому пунктом 5 частини першої статті 8 Закону ;
4) обмін інформацією та координацію дій між верифікатором, Міндовкіллям, НААУ та Держекоінспекцією відповідно до пункту 3 розділу III цього Порядку;
5) зберігання інформації та документів, створених та завантажених до Єдиного реєстру;
6) розміщення інформації інформаційно-сервісного розділу Єдиного реєстру відповідно до розділу V цього Порядку.
4. Захист інформації у Єдиному реєстрі здійснюється відповідно до законодавства про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
5. Програмними засобами Єдиного реєстру здійснюється автоматична фіксація всіх дій (подій), що здійснюються в Єдиному реєстрі через електронний кабінет, та будь-якої зміни даних, доступних в Єдиному реєстрі, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу.
6. Надання послуг, зазначених у абзаці першомупункту 4 розділу I цього Порядку, здійснюється для установок, щодо яких проведена державна реєстрація у Єдиному реєстрі відповідно до Порядку реєстрації у Єдиному реєстрі (далі - зареєстрована установка).
7. Заява оператора на надання послуг, зазначених у абзаці першому пункту 4 розділу І цього Порядку, за уніфікованою формою У-МЗВ "Заява оператора про надання адміністративної послуги у сфері моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів", (додаток 1) (далі - заява оператора), план моніторингу (стандартний, спрощений, із змінами), звіт про вдосконалення, звіт оператора, верифікаційний звіт, заява для погодження Міндовкіллям рішення верифікатора про проведення невиїзної верифікації та рішення Міндовкілля формуються шляхом заповнення автором електронного документа електронних полів інтерфейсу Єдиного реєстру, що відповідають формам, затвердженим цим Порядком та наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 15 лютого 2021 року № 113 "Про затвердження типових форм документів у сфері моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2021 року за № 498/36120 та їх перетворення програмними засобами Єдиного реєстру в електронний документ у форматі Adobe Portable Document Format (далі - формат PDF).
8. Подання заяви оператора здійснюється оператором шляхом її створення у його електронному кабінеті та автоматичного перетворення інформації, наведеної в ній, в електронний документ у форматі PDF програмними засобами Єдиного реєстру, а також підтвердження заяви оператора кваліфікованим електронним підписом оператора та її надіслання програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету Міндовкілля для розгляду.
9. Разом із заявою оператора програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету Міндовкілля оператором для розгляду Міндовкіллям надсилаються документи, які створюються програмними засобами Єдиного реєстру або завантажуються оператором до Єдиного реєстру відповідно Порядку моніторингу та звітності та Порядку верифікації для отримання послуги, зазначеної у абзаці першому пункту 4 розділу I цього Порядку (далі - документи).
10. З метою забезпечення цілісності електронних документів усі документи та інформація, що завантажуються у Єдиний реєстр користувачем електронного кабінету у зручному для нього форматі, перетворюються програмними засобами Єдиного реєстру на етапі подання на формат PDF.
11. Подання заяви оператора та документів відповідно до цього Порядку та Порядку реєстрації у Єдиному реєстрі може здійснюватися особами, що зазначені у виписці з Єдиного реєстру з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів, сформованій за результатами державної реєстрації установки або внесення змін до записів Єдиного реєстру (за наявності) згідно із Порядком реєстрації у Єдиному реєстрі, або керівником оператора.
12. Заява оператора та документи відповідно до цього Порядку та Порядку реєстрації у Єдиному реєстрі є доступними для розгляду та отриманими Міндовкіллям після їх надіслання оператором програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету Міндовкілля у день їх відображення у електронному кабінеті Міндовкілля.
13. Надання послуг, зазначених у абзаці першому пункту 4 розділу І цього Порядку, здійснюється Міндовкіллям шляхом:
розгляду, згідно з пунктами 1-3 частини третьої статті 11 Закону , інформації, наведеної у заяві оператора та документах відповідно до цього Порядку;
прийняття рішення про надання послуги, крім випадків, передбачених пунктами 16 та 18 цього розділу;
надіслання рішення Міндовкілля програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету оператора.
14. Послуги, зазначені у абзаці першому пункту 4 розділу I цього Порядку, вважаються наданими Міндовкіллям після надіслання Міндовкіллям програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету оператора рішення Міндовкілля про надання відповідної послуги у день його відображення у електронному кабінеті оператора.
15. Рішення Міндовкілля надається в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису посадовою особою Міндовкілля з дотриманням вимог, встановлених Порядком використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 749.
16. У разі, якщо під час розгляду заяви оператора та документів, поданих для отримання послуг, зазначених у абзаці першому пункту 4 розділу I цього Порядку, Міндовкіллям буде встановлено, що заява оператора та/або документи не містять повної інформації, наявність якої вимагається Законом, Порядком моніторингу та звітності або Порядком верифікації, Міндовкілля приймає рішення про зупинення розгляду заяви оператора та документів в порядку, встановленому частиною шостою статті 11 Закону, із зазначенням переліку інформації, відсутність якої стала підставою для зупинення розгляду, та невідкладно повідомляє про це оператора через електронний кабінет оператора.
17. Усунення обставин, які були зазначені у рішенні Міндовкілля про зупинення розгляду, здійснюється оператором шляхом повторного надіслання заяви оператора та документів програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету Міндовкілля для розгляду в строки, встановлені частиною шостою статті 11 Закону.
18. За наявності підстав для відмови, які визначені у частині восьмій статті 11 Закону, у наданні послуг, зазначених у абзаці першому пункту 4 розділу I цього Порядку, Міндовкілля приймає рішення про відмову у наданні послуги із зазначенням вичерпного переліку обставин, що стали підставою для прийняття такого рішення, а також надсилає його програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету оператора.
19. Рішення Міндовкілля про надання послуг, зазначених у абзаці першому пункту 4 розділу І цього Порядку, зупинення розгляду заяви оператора та документів або відмову у наданні послуг, зазначених у абзаці першому пункту 4 розділу I цього Порядку, є доступними для використання у день їх надіслання програмними засобами Єдиного реєстру до електронного кабінету оператора.
Датою отримання оператором рішення Міндовкілля для цілей цього Порядку вважається день, з якого таке рішення є доступним для використання, що відображається в електронному кабінеті оператора та Міндовкілля.

................
Перейти до повного тексту