- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 31 березня 2021 р. № 323 Київ |
Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України
постановляє:
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Міністерству охорони здоров’я за погодженням із Фондом соціального страхування розробити та затвердити Порядок здійснення Фондом соціального страхування перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
4. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади у тримісячний строк привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.
5. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 травня 2021 року.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 31 березня 2021 р. № 323
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 328
|
"ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 328 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 р. № 323) |
ПОРЯДОК
організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього
1. Цей Порядок визначає механізм організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності (далі - Реєстр) та надання інформації з нього.
Реєстр ведеться з метою забезпечення накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
1) єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності - унікальний номер, який формується та присвоюється автоматично за допомогою програмних засобів ведення Реєстру, складається з цифр, що утворюють числа натурального ряду, шляхом додавання одиниці до останнього наявного номера, та за яким може бути ідентифіковано випадок тимчасової непрацездатності та всі пов’язані з ним документи в реєстрі;
2) листок непрацездатності - сформований (виданий) програмними засобами Реєстру на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або документа, що засвідчує факт усиновлення дитини, і зареєстрований за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності у Реєстрі електронний документ, що є підставою для звільнення від роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
3) медичний висновок про тимчасову непрацездатність (далі - медичний висновок) - електронний документ, що формується на підставі медичних записів в електронній системі охорони здоров’я та містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності, що засвідчує тимчасову непрацездатність та є підставою для створення листка непрацездатності;
4) особа, яка засвідчує тимчасову непрацездатність - лікар, який перебуває у трудових відносинах із закладом охорони здоров’я або фізичною особою - підприємцем, що має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, а також лікар, який є фізичною особою - підприємцем та має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, а в разі усиновлення дитини - посадова особа органів опіки і піклування, яка внесла відомості про усиновлення;
5) портал послуг - веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України;
6) причина непрацездатності - відомості щодо страхового випадку, настання якого зумовило тимчасову непрацездатність, які містяться в записі про тимчасову непрацездатність;
7) реєстраційний номер облікової картки платника податків - реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків; для застрахованих осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають про це відмітку в паспорті громадянина України, зазначаються:
для осіб з паспортом громадянина України у формі книжечки - БКNNXXXXXX, де БК - константа, що вказує на відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків; NN - дві українські літери серії паспорта громадянина України (верхній регістр); XXXXXX - шість цифр номера паспорта громадянина України (з ведучими нулями);
для осіб з паспортом громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, які мають відмітку "відмова", - ПXXXXXXXXX, де П - константа, що вказує на відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків; XXXXXXXXX - дев’ять цифр номера паспорта громадянина України;
для іноземців та осіб без громадянства - реквізити паспортного документа іноземця, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
8) ризик-орієнтована інформаційно-аналітична система Фонду соціального страхування - автоматизована система, яка обробляє інформацію Реєстру з метою встановлення ознак для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності та медичних висновків, на підставі яких вони сформовані, з використанням інформації, що надходить з електронної системи охорони здоров’я та інших інформаційно-телекомунікаційних систем.
3. Реєстр ведеться державною мовою. Допускається використання латинських літер під час кодування діагнозів і звернень громадян, іноземців та осіб без громадянства, написання електронної адреси.
4. Реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.
5. Суб’єктами інформаційного обміну є НСЗУ, Пенсійний фонд України, Фонд соціального страхування.
Взаємодія між суб’єктами інформаційного обміну здійснюється відповідно до
Порядку організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 41, ст. 1450), та
Положення про електронну взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455), а також цього Порядку.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, електронна інформаційна взаємодія між інформаційними системами Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування здійснюється на підставі договорів інформаційної взаємодії та з використанням інших інформаційно-телекомунікаційних систем згідно з вимогами законодавства у сфері захисту інформації.
6. Під час ведення Реєстру забезпечується проведення процедур і заходів контролю та верифікації даних, моніторингу змін індивідуальних відомостей, захисту інформації, технологічного і програмного забезпечення, в тому числі від несанкціонованого доступу, що застосовуються під час ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до положення про його ведення.
7. Ведення Реєстру передбачає:
1) створення записів у Реєстрі;
2) оброблення в Реєстрі інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить із джерел, визначених підпунктами 1-5 пункту 8 цього Порядку;
3) формування єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності;
4) пошук відомостей у Реєстрі;
5) внесення змін до Реєстру;
6) передачу інформації між суб’єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційно-телекомунікаційних систем;
7) формування повідомлень суб’єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;
8) надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці;
9) використання довідників і класифікаторів державних реєстрів, а також Національного класифікатора НК 025:2019 "Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я", україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E;
10) функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.
1) з електронної системи охорони здоров’я, - про медичні висновки, що внесені до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, на підставі яких формуються листки непрацездатності;
2) із Фонду соціального страхування про:
результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
................Перейти до повного тексту