1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.07.2020 № 405
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2020 р.
за № 717/35000
Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021 № 332 від 19.06.2023 )
Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади", постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", від 06 березня 2019 року № 227 "Про затвердження Положення про Державну податкову службу України", від 20 серпня 2014 року № 375 "Про затвердження Положення про Міністерство фінансів України" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації;
Форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби.
2. Департаменту податкової політики в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на Голову Державної податкової служби України.

Міністр

С. Марченко

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної податкової служби України



О. Любченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
09 липня 2020 року № 405
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 липня 2020 р.
за № 717/35000
ПОРЯДОК
організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації
( У тексті Порядку слова "запитувачам інформації" виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021 ) ( У тексті Порядку слово "проект" в усіх відмінках замінено словом "проєкт" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено з урахуванням положень Закону України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон), Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади", постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних".
2. Цей Порядок визначає механізм взаємодії між структурними підрозділами Державної податкової служби України та її територіальних органів (далі - територіальні органи ДПС) під час процедури приймання, опрацювання, реєстрації, розгляду та контролю за виконанням запитів на отримання публічної інформації фізичних, юридичних осіб, об'єднань громадян без статусу юридичної особи (далі - запитувачі), а також надання інформації, яку отримують чи створюють ДПС та територіальні органи ДПС у процесі здійснення своїх повноважень або якою володіють.
3. Право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту на отримання публічної інформації.
Запит на отримання публічної інформації - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
4. Публічною інформацією відповідно до Закону є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, отримана або створена в процесі виконання органами ДПС своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або якою вони володіють.
5. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених Законом.
6. ДПС та територіальні органи ДПС є розпорядниками публічної інформації, відображеної та задокументованої будь-якими засобами та на будь-яких носіях, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або якою володіють суб'єкти владних повноважень, інші розпорядники публічної інформації, визначені Законом.
7. ДПС та територіальні органи ДПС не є розпорядниками інформації за запитами на отримання публічної інформації (далі - запит на інформацію) щодо:
інформації інших державних органів України, органів влади інших держав, міжнародних організацій;
інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.
8. Реєстрацію запитів на інформацію відповідно до вимог законодавства, організацію та координацію роботи з надання публічної інформації, в тому числі попереднє опрацювання, аналіз, систематизацію, консультації під час оформлення запитів на інформацію, а також системний автоматизований контроль за виконанням структурними підрозділами ДПС та територіальними органами ДПС запитів на інформацію згідно з вимогами Закону здійснює структурний підрозділ або відповідальна посадова особа органу ДПС, на яку покладено функціональні обов'язки щодо організації діловодства за запитами на інформацію та доступу до публічної інформації (далі - Суб'єкт реєстрації та координації).
9. Розгляд запитів на інформацію забезпечують керівники структурних підрозділів ДПС та територіальних органів ДПС (або особи, які виконують їхні обов’язки) у межах компетенції.
( Пункт 9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
10. Дія цього Порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень під час здійснення ними своїх функцій, а також на відносини щодо розгляду звернень громадян, адвокатських запитів та надання індивідуальних податкових консультацій, які регулюються Законами України "Про звернення громадян", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" та Податковим кодексом України відповідно.
( Пункт 10 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
11. Доступ до публічної інформації органів ДПС забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації на запити на інформацію.
12. Плата за надання інформації на запити на інформацію органами ДПС здійснюється відповідно до положень статті 21 Закону та у розмірі фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, встановлених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Орган ДПС надає на вимогу запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.
13. Відповідь на запит на інформацію про особу здійснюється з урахуванням заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до інформації про неї інших осіб відповідно до Закону.
14. У разі надання особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
15. Громадський контроль за забезпеченням доступу до публічної інформації органами ДПС здійснюється відповідно до Закону.
II. Складання, подання, реєстрація та опрацювання запитів на інформацію
1. Запитувач має право звернутися до органів ДПС із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту на інформацію.
2. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним.
Запит на інформацію подається в усній чи письмовій формі, особисто від запитувача або шляхом надсилання поштою, електронною поштою, факсом, телефоном - на вибір запитувача.
3. Письмовий запит на інформацію подається в довільній формі.
4. Запит на інформацію має містити:
прізвище, власне ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку (якщо такий є);
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит на інформацію, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання письмового запиту на інформацію.
5. Для спрощення процедури оформлення письмового запиту на інформацію запитувач може використати відповідну форму для подання запиту на отримання публічної інформації, якою володіють органи ДПС (далі - Форма запиту). Зазначену Форму запиту можна отримати в органах ДПС або на офіційному вебпорталі ДПС, субсайтах органів ДПС офіційного вебпорталу ДПС у розділі "Публічна інформація".
6. Запитувач може заповнити в електронному вигляді Форму запиту на офіційному вебпорталі ДПС або на субсайтах органів ДПС офіційного вебпорталу ДПС.
Кожний орган ДПС визначає електронну, поштову адреси, факс, телефон, на які направляється запит на інформацію, та місце для подання в усній формі запиту на інформацію. Зазначені відомості розміщуються на офіційному вебпорталі ДПС, субсайтах органів ДПС офіційного вебпорталу ДПС у розділі "Публічна інформація" та на інформаційних стендах у приміщеннях органів ДПС.
У ДПС визначено електронну адресу, на яку направляється запит на інформацію: publicinfo_dps@tax.gov.ua.
7. Запит на інформацію може бути подано запитувачем особисто до органу ДПС в робочий час згідно з правилами внутрішнього службового розпорядку, установленими для органів ДПС.
( Пункт 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
8. У Формі запиту запитувачу надається можливість обрати форму надання відповіді - поштою, факсом, електронною поштою, а також ознайомитися з документами у спеціальному місці розпорядника інформації.
Відповідь на запит на інформацію надається у спосіб, обраний запитувачем.
9. У разі якщо з поважних причин (особа з інвалідністю, особа з інвалідністю внаслідок війни) особа не може подати письмовий запит на інформацію, його оформлює Суб'єкт реєстрації та координації із зазначенням прізвища, власного імені, контактного номера телефону в запиті на інформацію та надає копію цього запиту особі, за зверненням якої було оформлено письмовий запит на інформацію.
10. На вимогу запитувача на першому аркуші копії запиту на інформацію проставляється відмітка про отримання цього запиту. Така копія повертається запитувачу.
11. Запити на інформацію, які надійшли до органу ДПС електронною поштою на визначену адресу електронної пошти, через інформаційно-комунікаційну систему "Електронний кабінет" (далі - Електронний кабінет), засобами системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі - СЕВ), в усній формі особисто від запитувача, факсом у робочі дні згідно з правилами внутрішнього службового розпорядку, приймає і попередньо опрацьовує Суб’єкт реєстрації та координації.
( Абзац перший пункту 11 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
У разі надходження запитів на інформацію після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові та неробочі дні приймання та попереднє опрацювання таких запитів здійснюються наступного робочого дня.
( Пункт 11 розділу II доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
Запити на інформацію, які надійшли до органу ДПС поштою або на загальну електронну поштову скриньку органів ДПС, приймає структурний підрозділ, що забезпечує реєстрацію, облік, організацію документообігу службових документів, зберігання документаційного фонду або його частини до передавання на зберігання до архівного підрозділу (крім звернень громадян, запитів на інформацію) (далі - служба діловодства), а ті, які надійшли електронною поштою на електронну адресу, визначену для подання звернень громадян відповідно до Закону України "Про звернення громадян", приймає структурний підрозділ або відповідальна посадова особа органу ДПС, на яку покладено функціональні обов’язки щодо реєстрації звернень громадян (далі - Суб’єкт реєстрації звернень громадян), та у день їх надходження передає Суб’єкту реєстрації та координації.
( Пункт 11 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021 )
12. Запити на інформацію, що надійшли засобами телефонного зв'язку, приймають, оформлюють з урахуванням вимог частини п'ятої статті 19 Закону:
у ДПС - працівники Інформаційно-довідкового департаменту та у той самий робочий день передають до Суб’єкта реєстрації та координації для попереднього опрацювання і підготовки проєкту резолюції з дотриманням положень пункту 13 цього розділу. У разі надходження запиту на інформацію після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові та неробочі дні передання запиту на інформацію здійснюється до 11 год. 00 хв. наступного робочого дня для забезпечення реєстрації у встановленому порядку;
( Абзац другий пункту 12 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
у територіальних органах ДПС - Суб'єкт реєстрації та координації, який готує проєкт резолюції у порядку, встановленому пунктами 13, 18 та 19 цього розділу, та забезпечує реєстрацію запитів на інформацію.
13. Суб'єкт реєстрації та координації протягом одного дня забезпечує попереднє опрацювання отриманих запитів на інформацію з метою:
( Абзац перший пункту 13 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
визначення належності інформації, зазначеної в запиті на інформацію, до публічної інформації;
визначення належності інформації, зазначеної в запиті на інформацію, до компетенції органів ДПС;
підготовки проєкту резолюції із визначенням головного виконавця, співвиконавців (відповідно до функціональних повноважень).
У разі настання обставин непереборної сили попереднє опрацювання та реєстрація запитів на інформацію здійснюються за першої ж нагоди після завершення дії таких обставин.
( Пункт 13 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
14. Реєстрацію запитів на інформацію здійснює Суб'єкт реєстрації та координації в системі електронного документообігу (далі - СЕД) шляхом заповнення реєстраційно-моніторингових карток у відповідній картотеці та присвоєнням реєстраційного індексу з позначкою "ЗПІ" у встановленому порядку.
Після реєстрації на документ шляхом друку наноситься його штрих-код або QR-код, присвоєний СЕД.
( Пункт 14 розділу II доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021 )
15. Діловодство за запитами на інформацію ведеться окремо від інших видів діловодства.
16. У разі якщо за результатом попереднього опрацювання запитів на інформацію Суб'єкт реєстрації та координації з'ясовує, що поданий запит не підпадає під дію статті 1 Закону, реєстрація проводиться так:
документ, що надійшов електронною поштою, засобами СЕВ без наявності підпису або факсом, засобами телефонного зв’язку,- Суб’єктом реєстрації та координації у відповідній картотеці в СЕД;
( Абзац другий пункту 16 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
документ, що надійшов за наявності підпису поштою, електронною поштою, засобами СЕВ, через Електронний кабінет від юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичних осіб,- службою діловодства у відповідній картотеці в СЕД;
( Абзац третій пункту 16 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 332 від 19.06.2023 )
документ, що надійшов за наявності підпису поштою, засобами СЕВ, через Електронний кабінет, особисто від фізичної особи,- Суб’єктом реєстрації звернень громадян у відповідній картотеці в СЕД.
( Абзац четвертий пункту 16 розділу II в редакції Наказів Міністерства фінансів № 464 від 13.08.2021, № 332 від 19.06.2023 )
17. Суб'єкт реєстрації та координації веде облік запитів на інформацію у Журналі обліку запитів на отримання публічної інформації, за формою, наведеною у додатку до цього Порядку. Зазначений Журнал може вестися як у паперовому, так і в електронному вигляді.
Після реєстрації та накладення резолюції у порядку, встановленому пунктами 18, 19 цього розділу, у випадках, передбачених в абзаці другому пункту 16 цього розділу, Суб'єкт реєстрації та координації протягом п'яти робочих днів готує відповідь інформаційного змісту з обґрунтуванням того, що запитувана інформація не підпадає під дію статті 1 Закону.
Після реєстрації та накладення резолюції у порядку, встановленому пунктами 18, 19 цього розділу, у випадках, передбачених в абзацах третьому та четвертому пункту 16 цього розділу, документ передається до структурного підрозділу, відповідального за його виконання, для підготовки відповіді у порядку і строки, визначені законодавством України.
До переліку виконавців обов'язково включається Суб'єкт реєстрації та координації, який протягом п'яти робочих днів готує відповідь інформаційного змісту з обґрунтуванням того, що запитувана інформація не підпадає під дію статті 1 Закону, та повідомленням про розгляд листа у порядку і строки, визначені законодавством України.

................
Перейти до повного тексту