- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2020 р.
за № 654/34937
Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії органів Державної податкової служби України та банків у процесі передачі інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі
1. Затвердити Порядок інформаційної взаємодії органів Державної податкової служби України та банків у процесі передачі інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі, що додається.
2. Департаменту моніторингу баз даних та верифікації виплат забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку;
оприлюднення цього наказу.
3. Державній податковій службі України забезпечити:
розміщення цього наказу на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України;
розміщення на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України форматів (стандартів) електронних документів, визначених пунктом 3 розділу II Порядку інформаційної взаємодії органів Державної податкової служби України та банків у процесі передачі інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі, затвердженого цим наказом, протягом двох тижнів з дня офіційного опублікування цього наказу;
розробку програмного забезпечення відповідно до цього наказу протягом шести місяців.
4. Цей наказ набирає чинності через шість місяців з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на Голову Державної податкової служби України Любченко О.М.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Міністра цифрової трансформації України Т.в.о. Голови Державної регуляторної служби України Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України Голова Державної податкової служби України Голова Державної казначейської служби України Голова Національного банку України |
О. Вискуб О. Мірошніченко В. Петров О. Любченко Т. Слюз Я. Смолій |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
18 травня 2020 року № 217
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2020 р.
за № 654/34937
ПОРЯДОК
інформаційної взаємодії органів Державної податкової служби України та банків у процесі передачі інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до
Податкового кодексу України (далі - Кодекс), Законів України
"Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про електронні довірчі послуги",
"Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", підпункту 61 пункту 4
Положення про Державну податкову службу України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, пункту 10
Положення про Державну казначейську службу України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року № 215,
Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 року за № 377/8976 (зі змінами) (далі - Інструкція № 22).
2. Цей Порядок визначає послідовність дій Державної податкової служби України, Державної казначейської служби України та банків під час передачі, перевірки інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі в процесі виконання контролюючими органами функцій з погашення податкового боргу відповідно до підпункту 19-1.1.22 пункту 19 -1.1 статті
19-1 розділу I, пунктів 95.3, 95.5 статті
95 глави 9 розділу II
Кодексу .
3. У цьому Порядку під терміном "електронні документи" слід розуміти документи (інкасове доручення (розпорядження), повідомлення з інформацією про стан виконання інкасового доручення (розпорядження), листа про відкликання інкасового доручення (розпорядження), повідомлення з інформацією про результат розгляду листа про відкликання інкасового доручення (розпорядження), квитанції про отримання інкасового доручення (розпорядження) / листа про відкликання інкасового доручення (розпорядження), інші документи), які створені в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг, та передаються у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку.
II. Організація передачі інкасового доручення (розпорядження) в електронній формі
2. Обмін електронними документами між інформаційно-телекомунікаційними системами (далі - ІТС) ДПС та Казначейства здійснюється каналами конфіденційного зв'язку спеціальної інформаційно-телекомунікаційної системи органів виконавчої влади Національної системи конфіденційного зв'язку (далі - СІТС НСКЗ) з використанням ІТС ДПС та Казначейства із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
У разі відсутності технічної можливості передання даних каналами конфіденційного зв'язку СІТС НСКЗ таке передання здійснюється з використанням захищених з'єднань із забезпеченням конфіденційності та цілісності цих даних відповідно до вимог законодавства.
3. Один електронний документ може містити інформацію щодо:
інкасового доручення (розпорядження), створеного відповідним територіальним органом ДПС в електронній формі;
повідомлення з інформацією про стан виконання інкасового доручення (розпорядження), яке банк платника передає ДПС;
листа про відкликання інкасового доручення (розпорядження);
квитанції про отримання інкасового доручення (розпорядження) / листа про відкликання інкасового доручення (розпорядження) (далі - квитанція);
повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням ДПС та засвідчує факт і час отримання електронного документа від банку платника в момент такого отримання (далі - перша квитанція);
повідомлення з інформацією про результат розгляду листа про відкликання інкасового доручення (розпорядження).
Правила формування найменування електронного документа наведено у додатку 1 до цього Порядку.
4. Електронні документи формуються на основі специфікації eXtensible Markup Language (XML). Формат (стандарт) електронного документа оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС.
У разі внесення змін до формату (стандарту) електронного документа новий формат (стандарт) такого документа за 4 місяця до набрання ним чинності оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС та направляється Національному банку України разом із супровідним листом для доведення ним такого формату до банків платника.
5. Контроль електронного документа у XML-форматі здійснюється із застосуванням схеми контролю XML-документа (XML-Schema). Схема контролю XML-документа оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС.
Шаблон візуальної форми подання електронного документа оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС у форматі Adobe Portable Document Format (PDF).
6. Створення електронного документа завершується накладенням кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
7. Для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі уповноважені посадові особи банку платника (далі - уповноважена особа банку), Казначейство, ДПС використовують кваліфікований електронний підпис чи печатку з використанням кваліфікованого сертифіката відкритого ключа відповідно до вимог чинного законодавства.
8. Під час обміну електронними документами відповідно до цього Порядку перевірка правового статусу кваліфікованого електронного підпису чи печатки здійснюється шляхом встановлення чинності кваліфікованого сертифіката відкритого ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у кваліфікованому сертифікаті.
Дата та час накладення кваліфікованого електронного підпису чи печатки встановлюються за даними кваліфікованої електронної позначки часу, отриманої підписувачем від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг в момент підпису, а чинність кваліфікованого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (OCSP).
9. Банк платника для обміну електронними документами з контролюючими органами повинен мати можливість прийняття, обробки, відправлення електронних документів з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації.
III. Інформаційна взаємодія ДПС та Казначейства під час перевірки відповідності заповнення реквізитів інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі
1. Територіальний орган ДПС, уповноважений здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі - територіальний орган ДПС), засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС (далі - ІТС ДПС) створює інкасове доручення (розпорядження) у вигляді електронного документа, яке має містити обов'язкові реквізити, визначені
Інструкцією № 22.
2. Територіальний орган ДПС завершує створення інкасового доручення (розпорядження) в електронній формі шляхом накладання на нього кваліфікованих електронних підписів уповноважених осіб, печатки (за наявності) відповідного територіального органу ДПС.
3. ДПС протягом операційного дня, але не пізніше ніж за три години до його закінчення, забезпечує передачу до Казначейства сформованих та підписаних територіальними органами ДПС інкасових доручень (розпоряджень).
4. Казначейство та/або його територіальні органи згідно з вимогами
Інструкції № 22 здійснюють перевірку відповідності заповнення реквізитів отриманих в електронній формі інкасових доручень (розпоряджень) не пізніше наступного операційного дня з дня їх отримання.
5. У разі успішної перевірки Казначейством та/або його територіальним органом реквізитів інкасового доручення (розпорядження) на таке інкасове доручення (розпорядження) накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи відповідного органу Казначейства і повертається ДПС.
У разі негативного результату перевірки Казначейство повідомляє ДПС про результати такої перевірки із зазначенням причини шляхом направлення відповідної квитанції. Територіальний орган ДПС не пізніше наступного операційного дня з дня отримання такого результату формує нове інкасове доручення (розпорядження), а ДПС забезпечує його передачу Казначейству.
6. Процедури взаємодії ІТС ДПС та Казначейства визначаються спільно такими органами і оформлюються протоколами обміну інформацією, підготовленими відповідно до цього Порядку.
IV. Порядок передачі та відкликання інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі
1. Порядок передачі інкасових доручень (розпоряджень) в електронній формі до банку платника
1. ДПС забезпечує передачу банкам платника сформованих територіальними органами ДПС інкасових доручень (розпоряджень), що пройшли успішну перевірку Казначейством та/або його територіальними органами та повернені ДПС згідно з розділом III цього Порядку.
2. ДПС шифрує підписане територіальним органом ДПС та відповідним органом Казначейства інкасове доручення (розпорядження) з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, з використанням особистого ключа кваліфікованої електронної печатки ДПС (відправника) та відкритого ключа кваліфікованої електронної печатки банку платника (отримувача), підтвердженого чинним кваліфікованим сертифікатом відкритого ключа.
У разі відсутності у банку платника кваліфікованої електронної печатки банк платника повідомляє ДПС про уповноважених осіб банку шляхом направлення листа, в якому зазначаються прізвища, імена, по батькові (за наявності) та посади таких осіб, та подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису згідно з пунктом 11 розділу III
Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами .
У такому разі ДПС шифрує підписане територіальним органом ДПС та відповідним органом Казначейства інкасове доручення (розпорядження) з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, з використанням особистого ключа кваліфікованої електронної печатки ДПС (відправника) та відкритого ключа кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи банку (отримувача), підтвердженого чинним кваліфікованим сертифікатом відкритого ключа.
3. ДПС здійснює передачу до банку платника інкасового доручення (розпорядження), визначеного пунктом 1 цієї глави, у день його повернення від Казначейства або не пізніше 10-ї години наступного операційного дня, якщо інкасове доручення (розпорядження) надійшло до ДПС після завершення операційного дня.
Банк платника протягом операційного дня з інтервалом не більше ніж 2 години забезпечує перевірку надходження до банку платника з використанням телекомунікаційних мереж інкасового доручення (розпорядження).
4. Після отримання інкасового доручення (розпорядження) банк платника проводить його розшифрування, перевірку згідно з пунктом 8 розділу II цього Порядку правового статусу кваліфікованих електронних підписів уповноважених осіб, печатки (за наявності) територіального органу ДПС, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи відповідного органу Казначейства та перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).
5. За результатами перевірки згідно з пунктом 4 цієї глави банк платника формує квитанцію з дотриманням вимог щодо заповнення реквізитів, визначених у додатку 2 до цього Порядку.
................Перейти до повного тексту