- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 серпня 2017 р.
за № 959/30827
Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами
З метою нормативно-правового врегулювання обміну електронними документами з контролюючими органами відповідно до вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису та згідно з
Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, що додається.
4. Установити, що договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності цим наказом є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого цим наказом.
5. Департаменту моніторингу баз даних та верифікації виплат Міністерства фінансів України забезпечити в установленому порядку:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
6. Цей наказ набирає чинності через два місяці з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на в.о. Голови Державної фіскальної служби України Продана М.В.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державної фіскальної служби України Голова Державної регуляторної служби України Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України |
М.В. Продан К.М. Ляпіна Л.О. Євдоченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
06 червня 2017 № 557
(у редакції наказу Міністерства
фінансів України
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 серпня 2017 р.
за № 959/30827
ПОРЯДОК
обміну електронними документами з контролюючими органами
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
автор електронного документа (далі - автор) - юридична особа, самозайнята особа, фізична особа, податковий агент, контролюючий орган, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, що створили електронний документ;
адресат - юридична особа, самозайнята особа, фізична особа, податковий агент, контролюючий орган, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, яким адресується електронний документ;
дані - інформація та/або відомості, подані у формі, придатній для їх оброблення електронними засобами;
( Абзац п'ятий пункту 2 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами електронної ідентифікації, обробки, перевірки обов’язкових реквізитів електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа;
( Абзац п'ятий пункту 2 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
електронний документообіг - сукупність процесів створення, подання, приймання, електронної ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів;
( Абзац шостий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
електронні документи - документи (у тому числі податкова звітність, фінансова та статистична звітність, податкові та акцизні накладні, розрахунки коригування до податкових та акцизних накладних, заяви, довідки, сервісні запити, витяги, повідомлення, рішення, інші документи), які створені в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг, складення, та/або подання, та/або надіслання яких передбачається
Податковим кодексом України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, та/або пов'язане з реалізацією прав та обов'язків платника та/або контролюючих органів згідно із нормами цього Кодексу, та подаються у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку;
( Абзац сьомий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
обов'язковий реквізит електронного документа - обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути ідентифікований та/або прийнятий до обробки і не матиме юридичної сили;
операційний день - частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг;
перша квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами автоматизованої перевірки електронного документа та засвідчує факт і час отримання такого електронного документа в момент такого отримання;
підписувач - фізична особа, яка створює електронний підпис;
повідомлення про набуття статусу суб’єкта електронного документообігу - інформаційне повідомлення, що формується програмним забезпеченням контролюючого органу у складі першої квитанції та засвідчує факт набуття платником податків статусу суб’єкта електронного документообігу після отримання контролюючим органом першого будь-якого електронного документа;
( Пункт 2 розділу I доповнено абзацом дванадцятим згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
повідомлення про припинення електронного документообігу - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу та засвідчує факт і час припинення електронного документообігу;
( Абзац тринадцятий пункту 2 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
суб'єкт електронного документообігу (далі - СЕД) - автор, підписувач, та адресат, які набувають передбачених законодавством прав і обов'язків у процесі електронного документообігу;
( Абзац чотирнадцятий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
формат (стандарт) електронного документа (далі - формат (стандарт)) - формалізований опис складу та структури показників електронного документа, затверджений в установленому законодавством порядку, який розміщується та підтримується в актуальному стані на вебпорталі ДПС.
( Абзац п’ятнадцятий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 177 від 07.04.2023 )
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених в
Податковому кодексі України,
Законі України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та інших нормативно-правових актах з питань електронного документообігу.
II. Загальні вимоги щодо електронного документообігу
1. Суб'єкти електронного документообігу самостійно визначають режим доступу до електронних документів, що містять конфіденційну інформацію, та встановлюють для них систему (способи) захисту. В інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних системах, які забезпечують обмін електронними документами, що містять державні електронні інформаційні ресурси або інформацію з обмеженим доступом, повинен забезпечуватися рівень захисту цієї інформації, який відповідно до законодавства має відповідати ступеню обмеження доступу до неї.
2. Автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись цим Порядком.
Створення електронного документа завершується накладанням на нього кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та печатки (за наявності) підписувача (підписувачів).
( Пункт 2 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 133 від 18.03.2024 )
У разі створення електронного документа з використанням більш як одного кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, та/або більш як однієї електронної печатки його створення завершується накладанням кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або електронної печатки останнім підписувачем чи створювачем електронної печатки відповідно до технології створення такого електронного документа.
3. Після накладання кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня.
4. Електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС.
5. У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
6. Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.
7. Автоматизована перевірка електронного документа включає:
................Перейти до повного тексту