- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2018 р.
за № 479/31931
Про затвердження Інструкції щодо організації взаємодії між Державною службою України з надзвичайних ситуацій і Міністерством охорони здоров'я України в разі виникнення надзвичайних ситуацій
Відповідно до пункту 3 Порядку взаємодії закладів охорони здоров'я, що входять до системи екстреної медичної допомоги, з аварійно-рятувальними службами та підрозділами центральних та інших органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року № 1121 , пунктів 47 - 50 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11 , пункту 7 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 , та пункту 8 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052 , з метою організації взаємодії Державної служби України з надзвичайних ситуацій і Міністерства охорони здоров'я України в разі виникнення надзвичайних ситуацій
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Інструкцію щодо організації взаємодії між Державною службою України з надзвичайних ситуацій і Міністерством охорони здоров'я України в разі виникнення надзвичайних ситуацій, що додається.
2. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС (Боднар В.Є.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби України з надзвичайних ситуацій та заступника Міністра охорони здоров'я України відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
Міністр внутрішніх справ України |
А. Аваков |
Виконуючий обов'язки Міністра охорони здоров'я України |
У. Супрун |
ПОГОДЖЕНО: Голова державної служби України з надзвичайних ситуацій |
М. Чечоткін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України,
Міністерства охорони
здоров'я України
03.04.2018 № 275/600
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2018 р.
за № 479/31931
ІНСТРУКЦІЯ
щодо організації взаємодії між Державною службою України з надзвичайних ситуацій і Міністерством охорони здоров'я України в разі виникнення надзвичайних ситуацій
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок взаємодії ДСНС та МОЗ під час виконання ними спільних завдань з ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайної ситуації (далі - НС) у режимах функціонування (повсякденного функціонування, підвищеної готовності та НС) єдиної державної системи цивільного захисту (далі - ЄДСЦЗ).
2. Взаємодія ДСНС і МОЗ - узгоджені та взаємопов'язані відповідно до мети, місця, часу, обсягів і способів виконання спільні заходи з попередження та ліквідації медико-санітарних наслідків НС.
3. Метою взаємодії ДСНС і МОЗ з попередження та ліквідації медико-санітарних наслідків НС є забезпечення ефективного використання медичного персоналу, спеціалізованого санітарного транспорту, медичних виробів, лікарських засобів, закладів охорони здоров'я для рятування життя та збереження здоров'я людей під час ліквідації медико-санітарних наслідків НС.
4. Взаємодія ДСНС і МОЗ здійснюється на основі таких принципів:
єдині підходи до реалізації державної політики у сфері попередження та ліквідації НС, охорони здоров'я населення і профілактики захворювань;
пріоритет збереження життя і здоров'я населення при виникненні та під час ліквідації НС;
єдині підходи і критерії під час прогнозування та оцінювання медико-санітарної обстановки за різних НС, визначення можливостей рятувальних і медичних підрозділів, формувань та закладів.
5. Залучення сил і засобів ДСНС і МОЗ для попередження та ліквідації медико-санітарних наслідків НС здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6. ДСНС і МОЗ здійснюють взаємний обмін інформацією та оповіщення по лінії оперативних служб з метою своєчасного доведення інформації про загрозу або виникнення НС.
Оповіщення та взаємний обмін інформацією організовуються на державному рівні між оперативно-черговою службою державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС (телефони: (044) 247-30-50, 59-01 (АТС-10), факс (044) 247-32-11, електронна пошта: oper@mns.gov.ua) та вузлом інформаційно-аналітичної обробки інформації МОЗ України в Урядовій інформаційно-аналітичній системі з питань надзвичайних ситуацій (оперативно-диспетчерський відділ Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" (телефони-факси: (044) 518-57-08, 518-47-11, електронна пошта: disastermed2@ukr.net)).
7. Оповіщення та взаємний обмін інформацією на регіональному рівні організовуються між оперативно-координаційними центрами територіальних органів ДСНС та структурними підрозділами з питань охорони здоров'я місцевих державних адміністрацій.
8. Про зміни контактних номерів телефонів та адрес електронної пошти ДСНС та МОЗ негайно інформують один одного.
II. Щоденний обмін інформацією
1. Черговий оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" щодня до 08:00 інформує оперативно-чергову службу державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС про оперативну обстановку в межах компетенції МОЗ щодо НС.
2. За запитом оперативно-чергової служби державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС черговий оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" надає необхідні роз'яснення щодо переданої інформації.
III. Оперативне інформування
1. У разі отримання інформації про загрозу виникнення або виникнення НС та оперативної інформації про інфекційні хвороби, отруєння людей та інші медико-санітарні наслідки НС в межах компетенції МОЗ черговий оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" протягом 10 хвилин інформує телефоном оперативно-чергову службу державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС.
У випадку ускладнення ситуації на місці виникнення НС черговий оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" негайно інформує оперативно-чергову службу державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС для забезпечення оперативного реагування.
2. Усне інформування підтверджується протягом однієї години на адресу електронної пошти оперативно-чергової служби державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС або факсимільним зв'язком шляхом надсилання повідомлення про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та ліквідацію її наслідків (додаток 1) і оперативної інформації про медико-санітарні наслідки надзвичайної ситуації (додаток 2).
3. У разі отримання оперативно-черговою службою державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС первинної інформації про загрозу виникнення або виникнення НС у межах компетенції МОЗ начальник чергової зміни державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС протягом 10 хвилин інформує про це телефоном чергового оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України".
У випадку ускладнення ситуації на місці виникнення НС оперативно-чергова служба державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС негайно інформує чергового оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" для забезпечення оперативного реагування.
4. За запитом оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" інформація про оперативну обстановку в районі виникнення НС черговою службою державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС невідкладно подається факсимільним зв'язком або електронною поштою до оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України".
IV. Періодичне оперативне інформування
1. Інформування оперативно-диспетчерським відділом Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" оперативно-чергової служби державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС про хід ліквідації наслідків НС здійснюється двічі на добу шляхом направлення інформації:
до 20:00 станом на 18:00;
до 08:00 станом на 00:00.
2. У разі утворення керівником робіт з ліквідації наслідків НС (далі - Керівник робіт) штабу з ліквідації наслідків НС (далі - Штаб з НС) залежно від рівня НС періодичність та форми оперативного інформування про ліквідацію наслідків НС можуть змінюватися відповідно до рішень Керівника робіт або начальника Штабу з НС.
3. У разі прийняття рішення щодо розгортання в державному центрі управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС або у районі виникнення НС Штабу з НС за запитом начальника чергової зміни ДСНС черговий оперативно-диспетчерського відділу Державного закладу "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" здійснює оповіщення керівництва МОЗ, яке входить до складу Штабу з НС.
4. Державний заклад "Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров'я України" щотижня узагальнює інформацію центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф адміністративно-територіальних одиниць про надзвичайні ситуації на території України та їхні медико-санітарні наслідки і надсилає її до ДСНС та МОЗ за формою, наведеною в додатку 3 до цієї Інструкції.
V. Заходи взаємодії ДСНС і МОЗ у режимах функціонування ЄДСЦЗ
1. У режимі повсякденного функціонування:
1) ДСНС і МОЗ:
направляють до складу координаційних комісій Державної служби медицини катастроф та робочих груп своїх повноважних представників;
здійснюють взаємний обмін інформацією про НС з медико-санітарними наслідками в Україні та поза її межами;
визначають порядок спільних дій щодо медичного та біологічного захисту населення з визначенням основних завдань, переліку сил і засобів, необхідних для надання медичної допомоги постраждалим при НС, місця і часу організації та проведення санітарно-гігієнічних і протиепідемічних заходів;
організовують та здійснюють спільні командно-штабні і тактико-спеціальні навчання з питань ліквідації наслідків НС;
розробляють, узгоджують і реалізовують програми з питань медичного та біологічного захисту населення і територій при НС;
беруть участь у виконанні науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт з питань медичного та біологічного захисту населення при НС;
здійснюють міжнародне співробітництво з питань медичного та біологічного захисту населення при НС;
2) МОЗ відповідно до покладених на нього завдань:
розробляє та затверджує План реагування на НС Міністерства охорони здоров'я України, що визначає потребу в силах і засобах для ліквідації медико-санітарних наслідків НС та принципи їх застосування і використання;
розробляє протоколи надання домедичної та медичної допомоги постраждалим при НС, вимоги щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення при НС;
здійснює постійний моніторинг за факторами навколишнього середовища, що впливають на стан здоров'я людей, у межах компетенції;
створює відомчий матеріальний резерв лікарських засобів, медичних виробів для запобігання та ліквідації медико-санітарних наслідків НС;
організовує згідно з професійними вимогами підготовку фахівців відповідної функціональної підсистеми ЄДСЦЗ та спеціалізованої служби цивільного захисту, які створюються МОЗ;
3) ДСНС відповідно до покладених на неї завдань:
здійснює навчання особового складу аварійно-рятувальних підрозділів навичкам надання домедичної допомоги постраждалим при НС;
утримує мобільний госпіталь, який належить до сфери управління ДСНС, здійснює його матеріально-технічне забезпечення;
забезпечує навчання (підвищення кваліфікації) медичних працівників закладів охорони здоров'я ДСНС за напрямом підготовки "медицина невідкладних станів";
забезпечує готовність закладів охорони здоров'я ДСНС та мобільних медичних пунктів до виконання завдань за призначенням;
здійснює підготовку на курсах цивільного захисту керівного складу і спеціалістів структурних підрозділів з питань охорони здоров'я всіх рівнів;
здійснює перевірку готовності органів управління та сил цивільного захисту МОЗ до медичного та біологічного захисту населення при НС.
2. У режимі підвищеної готовності:
1) ДСНС і МОЗ:
формують оперативні групи для виявлення причин погіршення обстановки в районі можливого виникнення НС, які аналізують обстановку, що склалася, прогнозують розвиток НС, можливу кількість, структуру та важкість постраждалих внаслідок НС, санітарно-епідемічну обстановку в районі НС і на прилеглих до неї територіях;
складають план термінових заходів для попередження (зменшення) медико-санітарних наслідків НС, у якому визначають медичні сили, заклади охорони здоров'я МОЗ та ДСНС, які необхідно перевести в режим підвищеної готовності, порядок спільних дій щодо медичного та біологічного захисту населення в районі виникнення НС, порядок взаємного обміну інформацією між відомствами та участь відповідних підрозділів ДСНС та МОЗ в організації контролю за рівнем радіоактивного, хімічного та біологічного забруднення середовища (відповідно до компетенції);
................Перейти до повного тексту