- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
05.07.2019 N 3134/6/99-99-08-02-01-15/ІПК |
Державна фіскальна служба України розглянула звернення про надання індивідуальної податкової консультації щодо питань, пов язаних з перереєстрацією підприємства в контролюючих органах в результаті зміни його організаційно-правової форми та подання податкової звітності після завершення процедур такого перетворення та, керуючись ст.
52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс), повідомляє.
Щодо першого питання
Відповідно до статей 64 та
67 Кодексу взяття на облік/зняття з обліку юридичних осіб у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), наданих державним реєстратором згідно із
Законом України від 15 травня 2003 року N 755-IV " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон N 755).
Відповідно до статті
108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
У разі перетворення юридичної особи здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи. Перетворення вважається завершеним з дати державної реєстрації новоутвореної юридичної особи (пункт 5 статті 4 Закону N 755).
На підставі відомостей з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті перетворення контролюючі органи знімають з обліку таку юридичну особу, а на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію створення новоутвореної юридичної особи - здійснюють взяття на облік такої юридичної особи. Якщо в результаті перетворення код за ЄДРПОУ та дата державної реєстрації створення новоутвореної юридичної особи не змінюються, то дата взяття на облік новоутвореної юридичної особи в контролюючих органах також не змінюється.
Враховуючи, що в результаті перетворення (зміни організаційно-правої форми) дочірнього підприємства код за ЄДРПОУ новоутвореної юридичної особи не змінюється, то процедури закриття/відкриття ІКП не здійснюються.
Щодо другого питання
Процедури перереєстрації платника ПДВ здійснюються з дотриманням правил та у строки, визначені статтею
183 Кодексу для реєстрації платників ПДВ, шляхом внесення відповідного запису до реєстру платників ПДВ.
Пунктом 183.15 статті
183 Кодексу визначено, що у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються, зокрема, податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові) платника ПДВ, платник ПДВ подає відповідно до пункту 183.7 статті
183 Кодексу заяву протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ.
Якщо в результаті перетворення дата державної реєстрації новоутвореної юридичної особи не змінюється, слід керуватись підпунктом 1 пункту 3.15 розділу III Положення, відповідно до якого реєстрація платником ПДВ новоутвореної юридичної особи проводиться за процедурами перереєстрації. У разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою перереєстрації є останній день строку у 3 робочих дні від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація".
Якщо в результаті перетворення дата державної реєстрації новоутвореної юридичної особи є датою завершення перетворення, слід керуватись підпунктом 2 пункту 3.15 розділу III Положення, відповідно до якого новоутворена особа одночасно подає контролюючому органу заяви про реєстрацію її платником ПДВ та про анулювання реєстрації платником ПДВ особи, припиненої шляхом перетворення. У цьому випадку датами реєстрації платником ПДВ новоутвореної юридичної особи та анулювання такої реєстрації припиненої юридичної особи є дати внесення до реєстру платників ПДВ відповідних записів.
До дати реєстрації юридична особа, утворена у результаті перетворення, використовує дані реєстрації припиненої юридичної особи.
Якщо новоутворена особа не подала до контролюючого органу протягом 10 робочих днів від дати завершення перетворення заяви для реєстрації або перереєстрації, контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ припиненої особи.
Щодо третього питання
Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті
185 розділу V
Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті
186 розділу V
Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі.
Відповідно до пункту 187.10 статті
187 розділу V
Кодексу платники податку, які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, квартирно-експлуатаційним частинам, об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості, визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом.
Під поняттям "касовий метод" для цілей оподаткування згідно з розділом V
Кодексу розуміється метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг) (підпункт 14.1.266 пункту 14.1 статті
14 розділу І
Кодексу).
Пунктами 201.1, 201.7 та 201.10 статті
201 розділу V
Кодексу визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлені
Кодексу терміни. При цьому податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 184.8 статті
184 розділу V
Кодексу у разі, якщо платник податку, реєстрація якого анулюється, має податкові зобов'язання за результатами останнього податкового періоду, така сума податку враховується в суму зменшення бюджетного відшкодування, а в разі його відсутності у строки, визначені Кодексом, платник зобов'язаний погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з ПДВ, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, залишатиметься така особа зареєстрованою як платник ПДВ на день сплати такої суми податку чи ні.
Отже, якщо при проведенні процедури реорганізації юридичної особи (платника ПДВ) шляхом перетворення відбувається анулювання реєстрації її як платника ПДВ та реєстрація правонаступника (новоутвореної юридичної особи) як платника ПДВ, то у цьому випадку за результатами останнього звітного (податкового) періоду за операціями, до яких застосовується касовий метод податкового обліку та не були визначені податкові зобов'язання з ПДВ, юридична особа, що реорганізується, зобов'язана нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ, скласти за такими зобов'язаннями податкову накладну і зареєструвати її в ЄРПН у встановлені Кодексом терміни, а також має право на включення до складу податкового кредиту сум ПДВ, що не були включені у зв'язку із застосуванням касового методу податкового обліку.
................Перейти до повного тексту