1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
12.04.2019 N 1570/6/99-99-08-02-01-15/ІПК
Державна фіскальна служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації щодо Договору про визнання електронних документів (далі - Договір) та, керуючись ст. 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс), повідомляє.
ДФС у своїй діяльності керується Конституцією України, Податковим та Митним кодексами України, законами України та іншими нормативно- правовими актами, на підставі яких контролюючі органи здійснюють свої повноваження.
Подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм Кодексу з урахуванням Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р. N 557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 р. за N 959/30827 (далі - Порядок), на підставі Договору, який укладається з контролюючим органом за основним місцем обліку шляхом надсилання Заяви про приєднання до Договору, що визначає взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу.
Водночас повідомляємо, що у зв'язку з набранням чинності 07.11.2018 р. Законом України "Про електронні довірчі послуги" втратив чинність Закон України "Про електронний цифровий підпис".
Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов'язкових реквізитів та з використанням надійного засобу електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП), керуючись Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами) (п. 3 розділу II Порядку). Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувана (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді.
Підписувачем Заяви про приєднання до Договору має бути особа, яка згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) є керівником.
Після надходження Заяви про приєднання до Договору здійснюється її автоматизована перевірка у порядку, визначеному пп. 9 - 11 розділу II Порядку.
Автоматизована перевірка електронного документа, зокрема, включає перевірку правового статусу ЕЦП шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті. При цьому дата та час накладення ЕПЦ встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК) в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК (п. 10 розділу II Порядку).

................
Перейти до повного тексту