1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
11.04.2019 N 1559/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) розглянула лист стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з питань акцизного податку, та надає відповіді на порушені у зверненні питання.
У зверненні Товариство зазначає, що здійснює операції з реалізації пального для реактивних двигунів, у зв'язку з чим придбаває зазначене пальне у резидентів України, а також здійснює ввезення його на митну територію України.
Підприємство запитує:
1. Чи є акцизним складом пересувним залізнична цистерна, яка експлуатується та/або належить нерезиденту чи будь-якій іншій особі (не Товариство) і в якій знаходиться паливо, що після перетину кордону України стає власністю Товариства?
2. Чи є Товариство розпорядником акцизного складу пересувного, що наведений у питанні 1, тобто залізничної цистерни, яка експлуатується та/або належить нерезиденту чи будь-якій іншій особі (не Товариству), і в якій знаходиться паливо, що після перетину кордону України стає власністю Товариства?
3. Які відомості необхідні для внесення в Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне?
4. Чи можна складати та реєструвати акцизні накладні до дня ввезення пального на митну територію України з метою уникнення простою на залізничних станціях переходу на кордоні та недопущення вилучення пального транспортних засобів з вільного обігу згідно з п. 228.3 ст. 228 Кодексу?
5.:
5.1. Чи зобов'язаний розпорядник акцизного складу пересувного облаштовувати (встановлювати) на транспортних засобах витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники, якщо пальне в цих транспортних засобах переміщується митною територією та/або зберігається та/або ввозиться на митну територію України?
5.2. Якщо розпорядник акцизного складу пересувного зобов'язаний облаштовувати (встановлювати) на транспортних засобах витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники, то яким чином це робити на транспортних засобах, що не належать розпоряднику акцизного складу пересувного?
5.3. Якщо розпорядник акцизного складу пересувного зобов'язаний облаштовувати (встановлювати) на транспортних засобах витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники, то для яких цілей це робити, якщо затверджена форма довідки про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального стосується виключно резервуарів як стаціонарних споруд?
6. Чи зобов'язане Товариство, яке не є власником, але експлуатує паливозаправники на території аеропорту "Бориспіль" встановлювати на них витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники? При цьому в цих паливозаправниках знаходиться як паливо, що належить Товариству, так і паливо, що не належить Товариству. Також ці паливозаправники разом з паливом переміщуються по території перону та інших територій аеропорту "Бориспіль", і паливо зберігається в цих паливозаправниках до моменту заправки повітряного судна?
7. Чи передбачений чинним законодавством України механізм стягнення з податкових органів збитків, пов'язаних з нероботою Єдиного реєстру акцизних накладних, в т.ч. на час технічного обслуговування?
До питання 1
Законом N 2628 доповнено п. 14.1 ст. 14 Кодексу пп. 14.1.61, згідно з яким акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 04 липня 1996 року N 273/96-ВР "Про залізничний транспорт" до транспортних засобів належить залізничний рухомий склад (вагони всіх видів, локомотиви, моторейковий транспорт) і контейнери.
Згідно з пп. 1.1.2 п. 1.1 розділу І "Загальні положення" Правил перевезення наливних вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 18.04.2003 р. N 299 "Про внесення доповнення до наказу Мінтрансу від 21.11.2000 р. N 644" вагон-цистерна - вагон, призначений дЛя перевезення рідин, скраплених газів, порошкоподібних сипких вантажів, у якого кузовом вагона є спеціальний резервуар (котел) циліндричної або іншої форми.
Отже, вагон-цистерна підпадає під визначення залізничного транспортного засобу. При цьому, в описаному у зверненні Товариства випадку вагон-цистерна, в якій Товариством переміщується та/або зберігається пальне для реактивних двигунів на митній території України, з моменту перетину митного кордону України набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для, зокрема ввезення цього пального на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст. 229 Кодексу.
До питання 2
З 01 липня 2019 року нормами Кодексу (пп. 14.1.2241п. 14.1 ст. 14) застосовується визначення терміну "розпорядник акцизного складу пересувного".
Так, розпорядник акцизного складу пересувного - суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;

................
Перейти до повного тексту