- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
19.02.2019 N 601/6/99-99-14-06-02-15/ІПК |
Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо підстав застосування відповідальності, яка передбачена статтею
4 Закону України від 23.09.1994 р. N 185/94-ВР "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", внесення змін до митних декларацій відповідно до ст.
269 Митного кодексу України, підтвердження ввезення товару за імпортною операцією, та, керуючись ст.
52 Податкового кодексуУкраїни у межах компетенції повідомляє.
Відповідно до частини першої статті
2 Закону N 185 та пункту 3.1
Інструкції N 136 імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує встановлений законодавством України строк з моменту здійснення авансового платежу, виставлення векселя на користь постачальника товару, що імпортується, або при застосуванні розрахунків у формі документарного акредитива з моменту здійснення банком платежу на користь нерезидента, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Відлік законодавчо встановленого строку розрахунків банк починає з наступного календарного дня після дня здійснення операцій, вказаних у пункті 3.1 цієї Інструкції (пункт 3.2
Інструкції N 136).
Відповідно до пункту 3.3. розділу 3
Інструкції N 136 банк знімає з контролю операцію резидента в разі імпорту товару з увезенням його на територію України після:
отримання інформації про цю операцію в реєстрі МД (типу ІМ-40 "Імпорт", ІМ-41 "Реімпорт", ІМ-51 "Переробка на митній території", ІМ-72 "Безмитна торгівля", ІМ-75 "Відмова на користь держави", ІМ-76 "Знищення або руйнування") - якщо для митного оформлення продукції використовується МД;
пред'явлення резидентом документа (крім МД), який використовується для митного оформлення продукції, - якщо для митного оформлення продукції не використовується МД;
пред'явлення резидентом акта, рахунку (інвойсу) або іншого документа, який згідно з умовами договору засвідчує виконання нерезидентом робіт, надання послуг, передавання прав інтелектуальної власності та інших немайнових прав, призначених для продажу (оплатної передачі), - в інших випадках.
Додатковою підставою для зняття операції з контролю, крім реєстру МД, може бути:
повідомлення іншого банку, якому митний орган надіслав інформацію про цю операцію резидента, про отримання такого реєстру (у повідомленні зазначаються номер і дата реєстру, уся наявна в реєстрі інформація про операцію резидента, а також вартість продукції в тій частині, у якій відомості передаються іншому банку). Зазначене повідомлення надається засобами електронної пошти Національного банку України на запит такого резидента або запит банку тільки тому банку, який зазначений у запиті резидента або якому резидент дозволив цей запит;
повідомлення митного органу, а також засвідчена в установленому законодавством України порядку копія МД, отримані на запит резидента (для операцій, контроль за якими здійснюється згідно з пунктом 3.7 розділу 3 цієї Інструкції);
документи, що підтверджують поставку продукції на користь резидента - реципієнта (одержувача) міжнародної технічної допомоги відповідно до міжнародних договорів України.
У разі відсутності інформації про імпортну операцію в реєстрі митних декларацій банк, відповідно до розділу 5
Інструкції N 136, надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень щодо ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені в висновках) виручки, товарів.
Статтею
4 Закону N 185 передбачено, що порушення резидентами, крім суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями
1 і
2 цього
Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей
1 і
2 цього
Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
Поточними торговельними операціями в іноземній валюті відповідно до пункту 10 Положення про порядок та умови торгівлі іноземною валютою, затвердженого
постановою Правління Національного банку України від 10.08.2005 р. N 281 (далі - Положення N 281), є розрахунки за експорт та імпорт товару без відстрочення платежу або з відстроченням, що відповідно до договору не перевищує строки, установлені законодавством України для здійснення таких розрахунків.
Зазначені операції до 07.02.2019 р. регулювались
Законом N 185 і на них розповсюджувались обмеження строків розрахунків, встановлені статтями
1 та
2 цього
Закону.
Пунктом 12
Положення N 281 визначено, що операції, пов'язані з виконанням зобов'язань за лізингом є валютними операціями, пов'язаними з рухом капіталу. Таким чином, положення Закону не можуть бути застосовані до операцій, які пов'язані з виконанням зобов'язань за лізингом, з огляду на те, що такі операції не відносяться до поточних торговельних операцій.
Відповідно до частини 1 статті 13 Закону, Національний банк України має право встановлювати граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів встановлені пунктом 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України (далі - Національний банк)
від 02.01.2019 р. N 5 (далі - Положення N 5) та становлять 365 календарних днів.
................Перейти до повного тексту