- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
08.02.2017 № 3080/7/99-99-12-03-03-17 |
Головним управлінням ДФС
в областях, м. Києві,
Офісу великих платників податків ДФС
Державна фіскальна служба України надає для використання в роботі інформацію щодо законодавчих змін у частині акцизного податку, запроваджених Законами України від 20 грудня 2016 року
№ 1791-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" та від 21 грудня 2016 року
№ 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні".
Щодо реалізації пального
Продаж пального в ємностях до 2 л не вважається реалізацією пального - внесено зміни до визначення терміна "реалізація пального" (для цілей оподаткування акцизним податком), відповідно до яких реалізацією пального не вважаються операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий пп. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
Таким чином, суб'єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно) (крім виробників такого пального), не є платниками акцизного податку з реалізації пального та на них не поширюються норми
Кодексу щодо реєстрації як платників акцизного податку з реалізації пального, складання та реєстрації
акцизних накладних, обов'язковості подання
декларації акцизного податку.
Водночас підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення"
Кодексу доповнено пунктом 20-1, відповідно до якого:
до осіб, які реалізують пальне в ємностях до 2 л, не застосовуються штрафні санкції за здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку, передбачені п. 117.3 ст.
117 Кодексу , та штрафні санкції за порушення порядку реєстрації
акцизних накладних та
розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН, передбачені ст.
120-2 Кодексу ;
зазначені штрафні санкції не застосовуються з дати виникнення зобов'язання щодо реєстрації суб'єкта господарювання платником акцизного податку з реалізації пального або реєстрації
акцизних накладних,
розрахунків коригування.
Змінами, внесеними до п. 231.1 ст.
231 Кодексу , уточнено випадки, в яких акцизні
накладні обов'язково складаються платниками податку на обсяги пального, зокрема:
використаного для власного споживання;
реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених ст.
229 Кодексу , якою передбачено нульову ставку акцизного податку залежно від напрямів використання підакцизних товарів.
Також встановлено обов'язок виробника пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно) складати
акцизну накладну на обсяги такого пального.
Для пального, яке відвантажується на умовах, встановлених ст.
229 Кодексу :
акцизні накладні можуть бути виписані в межах ліміту квот, встановлених Кабінетом Міністрів України для отримувачів такого пального (п. 232.3 ст.
232 Кодексу );
у заявках на поповнення обсягу залишку пального сума акцизного податку не вказується, тобто для такого пального сума акцизного податку не є обов'язковим реквізитом такої заявки (пп. "з" пп. 232.4.1 п. 232.4 ст.
232 Кодексу ) і, відповідно, не потребує попереднього перерахування сума цього податку до бюджету.
Роздрібний акцизний податок з пального скасовано - акцизний податок з роздрібного продажу пального (0,042 євро за 1 л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС) перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.
Із набуттям чинності такими змінами одночасно виключено норми, які стосуються порядку справляння акцизного податку з роздрібного продажу пального:
із визначення терміна "реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" - положення щодо реалізації пального як фізичного його відпуску з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції незалежно від форми розрахунків (абзац третій пп. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Кодексу );
ставки акцизного податку з роздрібного продажу пального (друге речення пп. 215.3.10 п. 215.3 ст.
215 Кодексу );
дати виникнення податкових зобов'язань (у п. 216.9 ст.
216 Кодексу );
порядку розрахунку суми акцизного податку з реалізації пального суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі (абзац другий п. 217.3 ст.
217 Кодексу ).
Водночас на суб'єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального та не є платниками акцизного податку з роздрібного продажу пального, продовжують поширюватися норми
Кодексу щодо функціонування СЕАРП (крім тих, які реалізують тільки пальне у ємностях до 2 л). Такі суб'єкти господарювання не заповнюють розділ II додатка 6 до
декларації акцизного податку "Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів".
Слід звернути увагу, що зазначені норми поширюються лише на операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального, здійснені після 01.01.2017. За операції, здійснені в грудні 2016 року, суб'єкти господарювання зобов'язані:
подати декларацію акцизного податку за грудень 2016 року із заповненням розділу II додатка 6 до цієї
декларації ;
сплатити до бюджету акцизний податок з обсягів реалізованого пального за ставкою 0,042 євро за 1 л такого пального протягом 10 календарних днів, що настають за зазначеним граничним терміном подання
декларації.
Щодо ставок акцизного податку
Ставки акцизного податку на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (пп. 215.3.1 п. 215.3 ст.
215 Кодексу ) збільшено:
на 12 відс.:
на вина кріплені, вермути - з 7,16 грн./л до 8,02 грн./л;
на вина ігристі та газовані - з 10,40 грн./л до 11,65 грн./л;
на пиво - з 2,48 грн./л до 2,78 грн./л;
на сидр і перрі (без додання спирту) - з 0,95 грн./л до 1,06 грн./л.;
на 20 відс.:
на лікеро-горілчану продукцію - з 105,80 грн. до 126,96 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту;
на інші зброджені напої з доданням спирту - з 105,80 грн. до 126,96 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту;
на спиртовмісні харчові продукти з вмістом спирту етилового більше 8,5 відс. об'ємних одиниць, зокрема на настоянки гіркі ароматичні - з 141,06 грн. до 169,27 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту.
Окремо виділено плодово-ягідні вина без додання спирту, тобто зброджені напої, одержані виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відс. об'ємних одиниць (без додання спирту), на які встановлено ставки як на сидр і перрі (без додання спирту) - 1,06 грн./літр.
Ставки акцизного податку на слабоалкогольні напої (до 8,5 відс. об'ємних одиниць) приведено до єдиних ставок із лікеро-горілчаними виробами, тобто зменшено з 211,59 грн. до 126,96 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту.
Ставки акцизного податку на сухі вина не змінено (0,01 грн./л).
Ставка акцизного податку на коньяки (п. 1 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення"
Кодексу ) порівняно зі ставками, які діяли у 2016 році, збільшено на 18 відс. - з 89,94 грн. до 105,80 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту.
Довідково. Відповідно до змін, внесених Законом України від 24 грудня 2015 року
№ 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" до п. 1 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення"
Кодексу , для спиртових дистилятів та спиртних напоїв, одержаних шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (тобто коньяків), з 1 січня 2017 року застосовується ставка акцизного податку, визначена пп. 215.3.1 п. 215.3 ст.
215 Кодексу , яка у 2016 році складала 105,80 грн. за 1 л 100-відсоткового спирту.
................Перейти до повного тексту