1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
13.04.2018 № 11112/7/99-99-19-04-17
У зв'язку зі зверненнями митниць ДФС та експортерів щодо застосування механізму заборони повернення та звільнення від сплати ввізного мита під час видачі сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1 або оформлення декларацій інвойсів (походження) при реекспорті продуктів переробки, передбаченого протоколами про правила визначення походження товарів, які є невід'ємною частиною угод про вільну торгівлю, укладених Україною з країнами ЄС, ЄАВТ (Республіка Ісландія, Князівство Ліхтенштейн, Королівство Норвегія, Швейцарська Конфедерація), Республікою Македонією, Республікою Чорногорією (далі - правила походження), повідомляємо таке.
Механізм заборони повернення та звільнення від сплати ввізного мита у торгівлі з країнами ЄС встановлено статтею 15 Протоколу 1 "Щодо визначення концепції "Походження товарів" і методів адміністративного співробітництва" до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами- членами, з іншої сторони від 27.06.2014.
Цією статтею встановлено такі вимоги:
1. Матеріали іншого походження, використані у виробництві товарів, що походять з Європейського Союзу або України, для яких видається або складається підтвердження походження згідно з положеннями Розділу V цього Протоколу, не можуть бути предметом повернення мита або звільнення від сплати мита будь-якого типу в Європейському Союзі або Україні.
2. Заборона в пункті 1 стосується будь-якої домовленості про повне чи часткове відшкодування, звільнення від сплати чи неплатіж мита й митних зборів, які мають еквівалентну дію, застосовних у Європейському Союзі або Україні до матеріалів, які використовуються у виробництві, якщо таке відшкодування, звільнення від сплати чи неплатіж застосовується, формально чи фактично, коли товари, вироблені з цих матеріалів, експортуються, а не коли вони залишаються для використання в цій країні.
3. Експортер товарів, на які поширюється підтвердження походження, повинен бути готовим у будь-який час на вимогу митних органів надати всі належні документи на підтвердження того, що мито, сплачене за матеріали іншого походження, використані у виробництві цих товарів, не було повернене, і що всі митні платежі та збори, що мають еквівалентний ефект, які мають бути сплачені за такі матеріали, дійсно сплачені.
4. Положення пунктів 1-3 цієї статті також застосовуються до пакування в розумінні статті 8(2) цього Протоколу, аксесуарів, запасних частин і знарядь у розумінні статті 9 і товарів у складі набору в розумінні статті 10 цього Протоколу, коли ці елементи мають інше походження.
5. Положення пунктів 1-4 цієї статті повинні застосовуватися до матеріалів лише того типу, до якого застосовується ця Угода.
Тобто при видачі сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1 на продукти переробки, які набули статусу українського походження, в експортера виникає обов'язок зі сплати ввізного мита на матеріали іншого походження, які були поміщені у митний режим переробки на митній території України та використані для виготовлення продуктів переробки.
Аналогічні вимоги містяться в угодах про вільну торгівлю з країнами ЄАВТ, Республікою Чорногорією та Республікою Македонією, зокрема це:
стаття 16 Додатка IV "Протокол про правила визначення походження" до Угоди про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ від 24.06.2010 ;
стаття 15 Додатка II "Правила визначення походження та методи адміністративного співробітництва" до Угоди про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії від 18.11.2011 ;
стаття 14 Протоколу C "Про визначення правил країни походження товарів та методи адміністративного співробітництва" до Угоди про вільну торгівлю між Республікою Македонія та Україною від 18.01.2001 .
Відповідно до пункту 1 статті 16 Протоколу 1 товари, що походять з Європейського Союзу, і товари, що походять з України, після ввезення до України чи Європейського Союзу, відповідно, підпадають під дію цієї Угоди за умови подання одного з таких документів:
(a) сертифікат з перевезення товару EUR.1, зразок якого наведений у Додатку III до Протоколу 1; або
(b) у випадках, вказаних у статті 22(1) Протоколу 1 , декларація, що надалі іменуватиметься декларацією інвойс, надана експортером до інвойса, повідомлення про доставку чи будь-якого іншого комерційного документа, який описує розглядувані товари достатньо детально для того, щоб їх можна було ідентифікувати.
Пунктом 2 статті 22 Протоколу 1 встановлено, що декларація інвойс може бути складена, якщо товари, що розглядаються, можуть бути визнані такими, що походять з Європейського Союзу або України і відповідають іншим вимогам цього Протоколу.
Декларація інвойс, зазначена в статті 16(1)(b) Протоколу 1, може бути складена затвердженим експортером у розумінні статті 23 цього Протоколу або експортером будь-якої партії товару, що складається з одного чи декількох місць товарів, що походять з певної країни, сукупна вартість яких не перевищує 6000 євро.
Обов'язок зі сплати ввізного мита на матеріали іншого походження, які були поміщені у митний режим переробки на митній території України та використані для виготовлення продуктів переробки, виникає на момент подання експортером:
заяви на видачу сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1 у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 20.11.2017 № 950 "Про затвердження Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1", або митної декларації на реекспорт продуктів переробки - у разі складення експортером декларації інвойс (походження).

................
Перейти до повного тексту