1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
21.03.2018 N 1159/6/99-99-08-02-01-15/ІПК
Щодо права підпису електронних документів юридичної особи, ведення бухгалтерського обліку якої проводиться на договірних засадах
Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо права підпису електронних документів юридичної особи, ведення бухгалтерського обліку якої проводиться на договірних засадах та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі до контролюючих органів здійснюється платниками відповідно до норм Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронний цифровий підпис", Податкового кодексу України, Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р. N 557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 р. за N 959/30827 (далі - Порядок), на підставі договору про визнання електронних документів (далі - Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.
Пунктом 48.5 ст. 48 Кодексу визначено, що податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) платника податку (підпункт 48.5.1 пункту 48.5 статті 48 Кодексу).
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N 1246 (зі змінами).
Відповідно до п. 10 зазначеного Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається ЕЦП посадових осіб постачальника (продавця).
Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку отримує засоби ЕЦП в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає органу ДФС за основним місцем обліку (або за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) посилені сертифікати ЕЦП зазначеної особи.

................
Перейти до повного тексту