- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 квітня 2015 р.
за № 458/26903
Про затвердження Державного стандарту підтриманого проживання бездомних осіб
1. Затвердити Державний стандарт підтриманого проживання бездомних осіб, що додається.
2. Управлінню у справах людей похилого віку та надання соціальних послуг Міністерства соціальної політики України (Суліма О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мущиніна В.В.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Заступник Міністра фінансів України Перший заступник Голови Спільного представницького органу об'єднань профспілок, заступник Голови Федерації профспілок України Перший заступник Голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні |
Р. Качур С.М. Кондрюк О. Мірошниченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
03.04.2015 № 372
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 квітня 2015 р.
за № 458/26903
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
підтриманого проживання бездомних осіб
I. Загальні положення
1. Цей Державний стандарт визначає зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб, показники її якості для суб'єктів усіх форм власності, які надають цю послугу.
2. Цей Державний стандарт застосовується для: організації надання соціальної послуги підтриманого проживання повнолітнім особам, які перебувають у соціальному становищі бездомності; здійснення моніторингу й контролю за якістю надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомним особам, визначення тарифу платної соціальної послуги за надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомним особам.
3. У цьому Державному стандарті терміни вживаються у таких значеннях:
індивідуальний план надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб (далі - індивідуальний план) - документ, складений на підставі проведеного комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, у якому зазначено заходи, що здійснюються для надання такої послуги, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки виконання, відповідальних виконавців, дані щодо моніторингу результатів та інформація щодо перегляду індивідуального плану;
моніторинг якості надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб - постійний чи періодичний перегляд діяльності працівників суб'єкта, який надає соціальну послугу, що має на меті оцінку поточних результатів, виявлення труднощів, визначення проблем, надання рекомендацій для їх усунення;
мультидисциплінарна команда - команда, до складу якої включаються не менше трьох осіб з числа таких працівників: соціальний працівник, фахівець із соціальної роботи, юрисконсульт, психолог тощо;
надавач соціальної послуги - фахівець у сфері надання соціальних послуг, соціальний працівник або мультидисциплінарна команда, який (яка) безпосередньо виконує(ють) заходи, що складають зміст соціальної послуги;
отримувач соціальної послуги - повнолітня особа, яка через складні життєві обставини, спричинені соціальним становищем бездомності, потребує надання соціальної послуги або отримує таку послугу;
соціальна послуга підтриманого проживання (далі - соціальна послуга) - комплекс заходів з надання допомоги повнолітнім бездомним особам, які працюють або мають інше постійне легальне джерело доходу, недостатнє для оренди (наймання), купівлі житла, спрямований на створення соціально-побутових умов для їх самостійного проживання і захист прав та інтересів осіб, які отримують таку послугу;
суб'єкт, що надає соціальну послугу підтриманого проживання бездомної особи - підприємства, установи, організації, заклади незалежно від форми власності, фізичні особи - підприємці, які відповідають критеріям діяльності суб'єктів, що надають соціальні послуги.
II. Загальні підходи щодо організації та надання соціальної послуги
1. Надання соціальної послуги здійснюється на підставах:
звернення (заяви) отримувача соціальної послуги до суб'єкта, що надає соціальну послугу;
документа, що підтверджує особу;
направлення суб'єкта, що надає соціальну послугу щодо соціальної інтеграції та реінтеграції бездомних осіб, з відповідними рекомендаціями (за наявності).
2. Рішення про надання соціальної послуги чи відмова у її наданні приймається суб'єктом, що надає соціальну послугу, протягом 3 днів з дати звернення отримувача соціальної послуги з урахуванням його індивідуальних потреб.
3. Суб'єкт, що надає соціальну послугу, може відмовити отримувачеві соціальної послуги у її наданні, якщо він не здатний задовольнити індивідуальні потреби отримувача соціальної послуги (відсутність кваліфікованих спеціалістів, матеріальної бази, вільних місць у суб'єкта, що надає соціальну послугу, наявність в отримувача соціальної послуги розладу психіки та/або поведінки, стану гострого алкогольного та/або наркотичного сп'яніння, ознак гострого захворювання).
Відмова повинна супроводжуватися письмовим поясненням причин та довідковою інформацією (за наявності) про можливість отримати таку соціальну послугу в іншого суб'єкта, що надає соціальну послугу.
4. Підставами для припинення надання соціальної послуги є:
відмова отримувача соціальної послуги від отримання соціальної послуги;
закінчення строку дії та/або порушення умов договору про надання соціальної послуги підтриманого проживання;
зміна місця проживання/перебування отримувача соціальної послуги;
направлення отримувача соціальної послуги до стаціонарної інтернатної установи або закладу, інших закладів або установ постійного перебування;
отримання/купівля/оренда житла, яке отримувач соціальної послуги може використовувати для проживання і в якому може зареєструвати своє місце проживання/перебування (для повнолітніх працездатних осіб, які перебувають у соціальному становищі бездомності);
смерть отримувача соціальної послуги.
III. Визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги
1. Соціальна послуга надається суб'єктом, що надає соціальну послугу, після проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складання індивідуального плану надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомної особи (далі - індивідуальний план) та укладення договору про надання соціальної послуги.
Проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється впродовж 10 днів з моменту звернення (подання заяви).
2. Форма проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги розробляється суб'єктом, що надає соціальну послугу, з урахуванням його спеціалізації.
Проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги за потреби здійснюється надавачем соціальної послуги із залученням отримувача соціальної послуги.
3. Результати проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання індивідуального плану та укладення договору про надання соціальної послуги підтриманого проживання.
IV. Складання індивідуального плану надання соціальної послуги
1. Індивідуальний план є основою для надання соціальної послуги та ґрунтується на результатах проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
2. Індивідуальний план складається за участю отримувача соціальної послуги, підписується ним та представником суб'єкта, що надає соціальну послугу підтриманого проживання.
Індивідуальний план складається за формою згідно з додатком 1 до цього Державного стандарту у двох примірниках.
Один примірник індивідуального плану надається отримувачеві соціальної послуги, інший - залишається у суб'єкта, що надає соціальну послугу.
3. Структура індивідуального плану включає:
загальні відомості про отримувача соціальної послуги;
заходи, що здійснюються під час надання соціальної послуги, згідно з пунктом 1 розділу VIII цього Державного стандарту;
періодичність та строк виконання заходів;
відомості про виконавців заходів;
дані щодо моніторингу результатів надання соціальної послуги та перегляду індивідуального плану (за потреби).
Індивідуальний план переглядається разом з отримувачем соціальної послуги через місяць з дня початку її надання з метою його коригування (за потреби).
Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється раз на півроку.
V. Укладення договору про надання соціальної послуги
1. Із кожним отримувачем соціальної послуги після прийняття рішення про надання соціальної послуги укладається договір про надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб.
Укладення договору про надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб здійснюється за участю отримувача соціальної послуги.
2. Договір про надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб підписується отримувачем соціальної послуги та представником суб'єкта, що надає соціальну послугу підтриманого проживання. Кожна зі сторін отримує один примірник договору.
VI. Місце і строки надання соціальної послуги
1. Соціальна послуга надається у приміщенні суб'єкта, що надає соціальну послугу.
2. Соціальна послуга надається протягом строку, необхідного отримувачу соціальної послуги для розв'язання його життєвих проблем.
3. Строки надання соціальної послуги визначаються індивідуально для кожного отримувача послуг залежно від його потреб, узгоджуються з отримувачем соціальної послуги після проведення комплексного визначення стану індивідуальних потреб та зазначаються в договорі про надання соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб.
VII. Принципи надання соціальної послуги
1. Доступність соціальної послуги:
суб'єкт, що надає соціальну послугу, вживає заходів щодо інформування отримувачів соціальної послуги про соціальну послугу, порядок звернення за її наданням та порядок і умови її надання. Інформація для отримувачів соціальної послуги розміщується на спеціальних стендах у доступному місці приміщення суб'єкта, що надає соціальну послугу, висвітлюється в засобах масової інформації тощо.
2. Незалежність отримувача соціальної послуги:
надавачі соціальної послуги застосовують індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психічного стану отримувача соціальної послуги) та з повагою ставляться до особи, раси, національності, культури, релігії, віку, статі отримувачів соціальної послуги;
отримувачі соціальної послуги повинні бути поінформовані про свої права, обов'язки, а також про державні й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини, шляхом розміщення інформації на інформаційних стендах, вручення інформаційних листівок, буклетів тощо.
3. Захист та безпека отримувачів соціальної послуги:
надавачі соціальної послуги провадять свою діяльність з повагою до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо них;
отримувачам соціальної послуги надається інформація про порядок оскарження непрофесійних дій надавачів соціальної послуги;
отримувачі соціальної послуги інформуються щодо своїх прав та обов'язків;
надавачам соціальної послуги забороняється використовувати речі отримувачів соціальної послуги, отримувати від них кошти, подарунки тощо.
4. Конфіденційність інформації:
отримувачі соціальної послуги в обов'язковому порядку ознайомлюються із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності;
надавачі соціальної послуги інформують отримувачів соціальної послуги щодо нерозголошення отриманої ними конфіденційної інформації.
VIII. Зміст соціальної послуги підтриманого проживання
1. Основні заходи, що складають зміст соціальної послуги підтриманого проживання бездомних осіб, форми роботи та орієнтовний час для їх виконання (додаток 2), передбачають:
надання місця для проживання;
навчання, розвиток та підтримку навичок самостійного проживання;
допомогу в організації розпорядку дня;
представництво інтересів;
допомогу в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами;
надання інформації з питань соціального захисту населення;
допомогу в отриманні безоплатної правової допомоги.
2. Зміст та обсяг соціальної послуги для кожного отримувача соціальної послуги визначаються індивідуально залежно від ступеня індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги та зазначаються в договорі про надання соціальної послуги підтриманого проживання.
3. Надавач соціальної послуги періодично - один раз на тиждень протягом першого місяця виконання індивідуального плану, один раз на місяць або в інший період після першого місяця виконання індивідуального плану проводить зустрічі з отримувачем соціальної послуги з метою сприяння у вирішенні його проблемних питань.
IX. Використання ресурсів під час організації надання соціальної послуги
1. Суб'єкт, що надає соціальну послугу, забезпечує необхідну кількість працівників відповідно до потреб отримувачів соціальної послуги згідно зі штатним розписом, складеним в установленому законодавством порядку.
2. Безпосереднє надання соціальної послуги здійснюють надавачі соціальної послуги. Суб'єкт, що надає соціальну послугу, у разі потреби може залучати до надання соціальної послуги інших фахівців, зокрема психологів, соціальних педагогів, юрисконсультів тощо.
Для виконання заходів, обумовлених в індивідуальному плані та договорі про надання соціальної послуги, суб'єкт, що надає соціальну послугу, на договірних засадах може залучати для виконання цієї роботи інші підприємства, установи, організації, фізичних осіб, зокрема волонтерів.
4. Суб'єкт, що надає соціальну послугу, вживає заходів із:
підвищення кваліфікації надавачів соціальної послуги;
формального та неформального професійного навчання надавачів соціальної послуги;
проведення атестації надавачів соціальної послуги.
5. Суб'єкт, що надає соціальну послугу, розробляє і затверджує посадові інструкції надавачів соціальної послуги.
6. Надавач соціальної послуги повинен проходити обов'язкові профілактичні медичні огляди відповідно до законодавства.
................Перейти до повного тексту