1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.05.2012 № 282
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 червня 2012 р.
за № 876/21188
Про затвердження Порядку розроблення державного стандарту соціальної послуги
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 - рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі Наказу Міністерства юстиції № 926/5 від 11.03.2021 Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 142 від 27.04.2022 )
Відповідно до Указу Президента України від 12 березня 2012 року № 187 "Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", Закону України "Про соціальні послуги" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розроблення державного стандарту соціальної послуги, що додається.
2. Департаменту соціальних послуг (Тарабукіна І.І.) забезпечити подання в установленому порядку цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра соціальної політики України Л.Дроздову.

Віце-прем’єр-міністр України -
Міністр


С. Тігіпко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
16.05.2012 № 282
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 червня 2012 р.
за № 876/21188
ПОРЯДОК
розроблення державного стандарту соціальної послуги
( У тексті Порядку слова "суб’єкти, що надають соціальні послуги," в усіх відмінках замінено словами "надавачі соціальних послуг" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає загальні засади розроблення та затвердження державного стандарту соціальної послуги (далі - Стандарт) для всіх соціальних послуг, визначених класифікатором соціальних послуг, що надаються особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або вразливим групам населення для забезпечення гарантованого державою обсягу соціальної послуги, оцінки її якості та ефективності.
( Пункт 1.1 розділу I в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
1.2. Стандарт визначає:
вимоги щодо забезпечення необхідного рівня доступності соціальних послуг у цілому, а також на кожному етапі їх надання;
( Абзац другий пункту 1.2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
зміст та обсяг, норми і нормативи, умови і порядок надання соціальної послуги, показники її якості.
1.3. Стандарт застосовується для:
організації надання соціальних послуг;
здійснення моніторингу надання соціальної послуги, оцінки її якості та контролю за дотриманням вимог, установлених чинним законодавством;
( Абзац третій пункту 1.3 розділу I в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
визначення тарифу платної соціальної послуги.
1.4. Надавачі соціальних послуг у разі застосування Стандарту забезпечують безкоштовне інформування отримувачів соціальних послуг про відповідний Стандарт у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я та з урахуванням їхніх вікових особливостей, шляхом:
( Абзац перший пункту 1.4 розділу I в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
опублікування його в друкованих засобах масової інформації;
розміщення у мережі Інтернет, на веб-сайті;
розміщення на інформаційних стендах у приміщенні надавачів соціальних послуг, на стендах у місцях, що дозволяють ознайомитися з інформацією незалежно від графіка роботи.
( Абзац четвертий пункту 1.4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
1.5. Стандарт установлює рівні вимоги для державних, комунальних і недержавних надавачів соціальних послуг.
( Пункт 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
1.6. Стандарт встановлює вимоги щодо діяльності надавачів соціальних послуг.
1.7. Стандарт включає механізм системного моніторингу та контролю за повнотою та ефективністю його застосування.
( Пункт 1.7 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
ІІ. Порядок розроблення Стандарту
2.1. Стандарт розробляється у п’ять етапів:
2.1.1. І етап - розробка проекту Стандарту.
Розробка проекту Стандарту здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів, базується на аналізі вітчизняного та міжнародного досвіду щодо надання соціальної послуги, що стандартизується, із залученням за потреби громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, у тому числі об’єднань надавачів та отримувачів соціальних послуг, науковців тощо.
( Абзац другий пункту 2.1.1 пункту 2.1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
2.1.2. ІІ етап - публікація та громадське обговорення проекту Стандарту.
Публікація та громадське обговорення проекту Стандарту здійснюються з метою вивчення громадської думки та його доопрацювання з урахуванням наданих зауважень.
2.1.3. ІІІ етап - апробація проекту Стандарту.
Апробація проекту Стандарту проводиться з метою визначення можливості його подальшого практичного застосування. Для цього визначаються терміни та перелік надавачів соціальних послуг, у яких проходитиме апробація проекту Стандарту.
( Абзац другий підпункту 2.1.3 пункту 2.1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
У разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану" апробація проекту Стандарту не проводиться.
( Підпункт 2.1.3 пункту 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 142 від 27.04.2022 )
2.1.4. ІV етап - доопрацювання проекту Стандарту за результатами апробації.
За результатами апробації проект Стандарту переглядається та доопрацьовується у строк, що не перевищує трьох місяців.
2.1.5. V етап - погодження та затвердження.
Проект Стандарту погоджується із заінтересованими органами та затверджується центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення.
2.2. Упровадження Стандарту здійснюється шляхом його опублікування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення та впровадження надавачами соціальних послуг, на яких поширюється дія цього Стандарту.
( Пункт 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
2.3. Перегляд Стандарту здійснюється з урахуванням фінансово-економічної ситуації в Україні, вимог законодавства та за результатами моніторингу виконання впровадженого Стандарту.
За результатами здійсненого моніторингу впровадження Стандарту готуються пропозиції щодо його перегляду (в разі потреби).
Зміни до Стандарту готуються відповідно до вимог, викладених у пункті 2.1 цього розділу.
ІІІ. Структура Стандарту
3.1. Індикатори Стандарту:
вимоги щодо забезпечення необхідного рівня доступності соціальної послуги на кожному етапі її надання;
зміст й обсяг соціальної послуги;
норми та нормативи, умови та порядок надання соціальної послуги;
показники якості соціальної послуги;
отримувачі соціальної послуги.
( Пункт 3.1 розділу III в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
3.2. Структурні складові Стандарту:
а) заголовок Стандарту;
б) преамбула;
в) нормативний корпус:
положення щодо сфери застосування;
визначення термінів, що використовуються у Стандарті;
скорочення, що використовуються у Стандарті;
вимоги до організації та надання соціальної послуги;
г) показники якості соціальних послуг;
ґ) механізми моніторингу та контролю;
д) фінансово-економічне обґрунтування вартості соціальної послуги.
Стандарт може містити додатки довідкового або аналітичного характеру (графіки, схеми, таблиці, списки тощо) до основного документа повинні мати відмітку з посиланням на цей документ, його дату і номер.
ІV. Зміст Стандарту
4.1. Заголовок Стандарту повинен бути лаконічним, стислим, указувати на предмет правового регулювання.
4.2. Преамбула Стандарту - вступна частина, яка дає стислу інформацію про необхідність та мету прийняття цього акта, стан справ щодо надання соціальної послуги, що стандартизується, про надавачів соціальної послуги, у яких проходила апробація Стандарту, та її результати, нормативно-правові акти, відповідно до яких розроблено Стандарт та надається соціальна послуга, що стандартизується.
( Пункт 4.2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )
4.3. У положенні щодо сфери застосування Стандарту зазначається отримувач соціальної послуги, що стандартизується.
( Пункт 4.3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики № 1209 від 07.08.2019 )

................
Перейти до повного тексту