- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2015 р.
за № 168/26613
Про затвердження Правил експлуатації власних вантажних вагонів
Відповідно до статті 5
Статуту залізниць України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 457, з метою поліпшення організації експлуатації власних вантажних вагонів на залізничному транспорті загального користування
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила експлуатації власних вантажних вагонів, що додаються.
2. Державній адміністрації залізничного транспорту України забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Т.в.о. Голови Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Заступник начальника Головного управління - начальник управління нагляду у кримінальному провадженні у сфері транспорту Генеральної прокуратури України |
О.Л. Шейко О. Улінець |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
29.01.2015 № 17
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 лютого 2015 р.
за № 168/26613
ПРАВИЛА
експлуатації власних вантажних вагонів
I. Загальні положення
1.1. Ці Правила регламентують порядок експлуатації власних вантажних вагонів на залізничному транспорті загального користування.
Правила є обов'язковими при перевезеннях вантажів вагонами, що перебувають у власності перевізників, операторів, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців, які орендують їх в інших власників або якими вони володіють на підставі договору управління майном, договору про спільну діяльність тощо.
( Абзац другий пункту 1.1 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури
№ 313 від 18.09.2017 )
1.2. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:
АБД ПВ - автоматизований банк даних парку вантажних вагонів;
вагони-двійники - наявність на мережі залізниць декількох власних вантажних вагонів, які мають однакові загальномережеві номери з правильним контрольним знаком;
( Абзац четвертий пункту 1.2 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури
№ 313 від 18.09.2017 )
власні вантажні вагони - вантажні вагони, які мають загальномережеву нумерацію, що нанесена на вагони відповідно до альбому-довідника 632-2011 ПКТБ ЦВ "Знаки и надписи на вагонах грузового парка колеи 1520 мм", затвердженого Радою із залізничного транспорту держав-учасниць СНД 25 квітня 2001 року (далі - Знаки і написи), та мають ознаку в АБД ПВ "власний вагон";
( Абзац шостий пункту 1.2 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури
№ 313 від 18.09.2017 )
заборона курсування - неможливість вагона рухатися коліями загального користування у порожньому і навантаженому станах за наявності перешкод, зазначених в АБД ПВ;
заводський номер - порядковий номер вагона зазначеної моделі, який присвоюється вагонобудівним заводом;
загальномережевий номер вагона - восьмизначний номер, який надається залізничною адміністрацією та наноситься на борт вагона;
загальномережевий перепис вантажних вагонів - натурний номерний перепис вантажних вагонів, який здійснюється на всій залізничній мережі держав-учасниць
Угоди;
залізничні колії загального користування - колії, що належать залізницям;
інфраструктура залізничного транспорту загального користування - технологічний комплекс, що включає залізничні колії загального користування, залізничні станції, пристрої електропостачання, мережі зв'язку, системи сигналізації, централізації і блокування, інформаційні комплекси і систему керування рухом та будівлі, споруди, пристрої й устаткування, що забезпечують функціонування цього комплексу;
курсування - рух вагонів залізничними коліями;
оператор - самостійний суб'єкт господарювання, який на підставі договорів із залізницею і вантажовідправниками бере участь у процесі перевезення вантажів з використанням власного рухомого складу або орендованого в іншого власника, або яким він володіє на підставі сумісної діяльності, договору управління майном тощо;
орендовані власні вагони - власні вантажні вагони, передані власником у користування на визначений строк іншій юридичній особі або фізичній особі–підприємцю на підставі договору оренди;
перевізник - юридична особа або фізична особа - підприємець, яка взяла на себе зобов'язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу;
полігон обертання - район курсування вагонів у межах залізниці приписки залізницями України та за її межами;
пробіг вагонів - фактично виконаний обсяг робіт вагона в міжремонтний період експлуатації;
ПТО - пункт технічного обслуговування вагонів;
система нумерації власних вантажних вагонів - таблиця відповідності загальномережевих номерів власних вантажних вагонів їх характеристикам і технічним параметрам;
СМГС - Угода про міжнародне залізничне вантажне сполучення, до якої Україна приєдналася згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 квітня 1993 року
№ 246 "Про угоди щодо міжнародного залізничного вантажного та пасажирського сполучення";
станція приписки - станція, на якій приписується власний рухомий склад для відстою на коліях.
1.3. Залізницями та підприємствами залізничного транспорту України забезпечуються рівні умови для доступу всіх власників вагонів, операторів та перевізників до користування інфраструктурою залізничного транспорту загального користування.
1.4. З питань експлуатації власних вантажних вагонів, що не регулюються цими Правилами, застосовуються міжнародні договори України, положення
Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 457 (далі - Статут залізниць України), та інші нормативно-правові акти.
II. Нумерація власних вантажних вагонів
2.1. Для ідентифікації вагона під час його експлуатації на коліях загального користування Укрзалізниця разом із власником вагона присвоює загальномережевий номер власному вантажному вагону відповідно до системи нумерації власних вантажних вагонів. Присвоєний вагону номер не може бути наданий для інших вагонів.
2.2. Під час купівлі вагонів безпосередньо на вагонобудівному підприємстві власник вагонів або підприємство звертається до Укрзалізниці із заявкою про виділення загальномережевих номерів для нанесення їх на вагони вагонобудівним підприємством.
2.3. Після одержання інформації про виділений номер власник вагона повинен забезпечити нанесення його на вагон відповідно до Знаків і написів з наданням технічного паспорта форми ВУ-4М та в місячний строк передати відомості про комплектацію вагона.
Нанесення номера на вагон оформляється актом довільної форми із зазначенням старого і нового номерів, року побудови та моделі. Акт складається у двох примірниках, які скріплюються підписом керівника вагонобудівного (вагоноремонтного) підприємства, печаткою вагонобудівного (вагоноремонтного) підприємства (за наявністю), підписами начальника станції, уповноваженого представника власника вагонів.
2.4. При продажу або передачі в оренду власних вантажних вагонів присвоєні їм загальномережеві номери не змінюються.
III. Курсування власних вантажних вагонів
3.1. Курсування власних вантажних вагонів на коліях загального користування здійснюється на підставі договору між власником (орендарем, оператором) та залізницею.
3.2. Не допускається випуск на колії загального користування власних вантажних вагонів, не занесених до АБД ПВ, крім випадків, передбачених пунктом 4.14 розділу IV цих Правил. Занесення даних про власні вантажні вагони до АБД ПВ виконується на підставі договорів між залізницями і власниками вантажних вагонів та з урахуванням до Методичних положень по веденню Автоматизованого банку даних парку вантажних вагонів, затверджених Радою із залізничного транспорту держав-учасниць СНД 25 квітня 2001 року.
3.3. Вагонам з однаковими номерами, виявленим під час загальномережевого перепису, забороняється курсування коліями загального користування.
3.4. Власні вантажні вагони, що виходять на колії загального користування, за конструкцією, строком служби, періодом проведення планових видів ремонту і технічним станом повинні відповідати всім вимогам, які встановлюються до вагонів інвентарного парку залізниць, включаючи спеціалізований рухомий склад, та мати відомості про комплектацію вагона.
3.5. Не дозволяється випускати на колії загального користування власні вантажні вагони, побудовані, переобладнані або модернізовані на замовлення власника без узгодження з Укрзалізницею конструкторської і технологічної документації і не прийняті в експлуатацію відповідно до вимог, які встановлюються до вагонів інвентарного парку залізниць.
3.6. Власні вантажні вагони приписуються до залізничної станції. Залізнична станція приписки встановлюється з дозволу залізниці станції приписки на підставі наданої власником вантажних вагонів заяви про приписку власних вантажних вагонів (додаток 1).
3.7. Укрзалізниця має право установлювати додаткові вимоги до технічного стану власних вантажних вагонів, які не суперечать цим Правилам, іншим нормативним документам і не порушують законні інтереси власника.
IV. Умови експлуатації власних вантажних вагонів
4.1. Випуск власних вантажних вагонів на колії загального користування допускається після відповідного огляду їх технічного стану працівниками вагонного господарства, а для перевезення небезпечного вантажу в спеціалізованих вагонах - при пред'явленні відправником вантажу працівникам станцій і вагонного господарства свідоцтва про технічний стан вагона, що гарантує безпеку перевезення цього вантажу. Номер свідоцтва і результати огляду технічного стану вагонів працівник вагонного господарства записує в книзі пред'явлення вагонів вантажного парку до технічного обслуговування (форма ВУ-14).
Інформація про технічний стан власних вантажних вагонів відображається в акті огляду технічного стану вантажних вагонів (додаток 2), який складається працівником вагонного господарства на станції, підприємстві, у депо, де дислоковані вагони. При складанні акта на території України він заповнюється українською мовою, у залізничних адміністраціях інших країн - російською мовою. Число, місяць, рік та місце огляду вагона повинні відповідати фактичній даті та місцю дислокації вагона. Акт не повинен мати будь-яких виправлень і є дійсним протягом двох місяців з дня його складання.
4.2. При перебуванні власних вантажних вагонів на коліях загального користування їх технічне обслуговування проводиться так само, як і для вагонів інвентарного парку залізниць.
Для організації безперебійної експлуатації власних вантажних вагонів на коліях загального користування власник (орендар, оператор) вагонів може укласти договір із залізницею (вагоноремонтним підприємством) про гарантоване усунення несправностей, що виникають під час руху, з відчепленням від поїзда.
При гарантованому обслуговуванні власних вантажних вагонів з відчепленням згідно з укладеним договором відшкодовується вартість робіт, зазначених у Переліку ремонтних робіт (несправностей), за наявності яких власні вантажні вагони необхідно подавати для технічного обслуговування з відчепленням (додаток 3).
У разі відсутності договору про гарантоване обслуговування власних вантажних вагонів вагоноремонтне підприємство, у районі обслуговування якого відчеплено вагон, надсилає за місцезнаходженням власника (орендаря, оператора) запит про ремонт вагона. Власник самостійно вирішує питання ремонту таких вагонів.
4.3. Планові види ремонту (деповський та капітальний, у тому числі з продовженням строку служби) власних вантажних вагонів проводяться на вагоноремонтних підприємствах, атестованих на здійснення зазначеної діяльності.
На проведення планових ремонтів власники (орендарі, оператори) вагонів укладають з вагоноремонтним підприємством договір.
Переведення власних вантажних вагонів на систему технічного обслуговування та ремонту за фактично виконаним обсягом робіт (за пробігом) проводиться за заявкою власника.
При перенумерації вагонів-двійників вони знімаються із системи технічного обслуговування та ремонту за фактичним пробігом вагонів.
4.4. Власник вагона не може без письмової згоди Укрзалізниці робити зміну конструкції вагона або наносити написи на вагон, крім тих, які передбачені Знаками і написами.
У разі внесення змін до нормативно-правових актів або нормативних документів, якими встановлено вимоги до конструкції вагонів або окремих його частин, Укрзалізниця має право вимагати від власників вагонів привести конструкцію вагонів або окремі його частини у відповідність до цих змін.
Усі зміни конструкції вагона, які власник проводить за згодою або на вимогу Укрзалізниці, повинні виконуватися під контролем залізниці за рахунок власника вагона.
4.5. До фарбування, нанесення трафаретів і нумерації власних вантажних вагонів із загальномережевою нумерацією, які виходять на колії загального користування, встановлюються такі вимоги:
вагони повинні бути пофарбовані відповідно до вимог "Положения об окраске собственных грузовых вагонов", затвердженого Радою із залізничного транспорту країн-учасниць СНД;
на всі вагони наносяться трафарети, знаки і написи відповідно до Знаків і написів;
на вагони, які експлуатуються в міжнародному сполученні, додатково наносяться трафарети, знаки і написи згідно з вимогами нормативно-правових актів про міжнародне залізничне сполучення;
на котли цистерн, призначених для перевезення конкретного вантажу, наносяться трафарет відповідно до роду вантажу, який перевозиться, і знаки небезпеки, якщо вантаж, який перевозиться, належить до небезпечних;
на цистерни, призначені для перевезення небезпечних вантажів, наносяться код цистерни, необхідні коди спеціальних положень, інформація про проведення випробування котлів цистерн та кріпиться інформаційна табличка з некорозійного металу з нанесеними на ній даними, визначеними в додатку 2 до
СМГС ;
на всі вагони під номерами по обидва боки вагона наносяться трафарети "Термінове повернення", станція, залізниця приписки та найменування власника. Трафарети наносяться білою фарбою на зеленому фоні. Номери цистерн робляться накладними на котлі з фарбуванням їх у чорний колір.
Номер наноситься по обидва боки вагона на кузові і рамі в місцях та за розмірами відповідно до Знаків і написів.
................Перейти до повного тексту