- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 травня 2015 р.
за № 582/27027
Про затвердження Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту
Відповідно до пункту 85 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, затвердженого
Законом України від 05 березня 2009 року № 1068-VI, з метою зміцнення службової дисципліни в органах і підрозділах цивільного захисту, упорядкування питань призначення, проведення службових розслідувань
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 14 грудня 2009 року № 838 "Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно порушення особами рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту службової дисципліни",
зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03 березня 2010 року за № 203/17498 (зі змінами).
3. Департаменту юридичного забезпечення МВС (Горбась Д. В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр |
А. Б. Аваков |
ПОГОДЖЕНО: |
|
Виконуючий обов'язки Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій |
З. Н. Шкіряк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
05 травня 2015 року № 515
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 травня 2015 р.
за № 582/27027
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок проведення службових розслідувань щодо порушень службової дисципліни, у тому числі вчинення дій, за які передбачено адміністративну чи кримінальну відповідальність (далі - порушення службової дисципліни), скоєних особою (особами) рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, у тому числі слухачами і курсантами навчальних закладів сфери управління ДСНС України (далі - особи рядового і начальницького складу), права й обов'язки посадових осіб при проведенні службового розслідування, оформлення його результатів та прийняття за ним рішення.
2. Метою проведення службового розслідування є встановлення:
обставин (часу, місця) і наслідків порушення службової дисципліни;
осіб, винних у вчиненні порушення службової дисципліни, та осіб, дії чи бездіяльність яких сприяли негативним наслідкам або створювали передумови для їх спричинення;
наявності причинного зв'язку між порушенням службової дисципліни особи (осіб), щодо якої (яких) було призначено службове розслідування, та його наслідками;
причин порушення службової дисципліни та умов, що йому сприяли;
вимог чинного законодавства, які було порушено;
ступеня провини кожної з осіб, причетних до порушення службової дисципліни, та мотивів протиправної поведінки особи (осіб) рядового чи начальницького складу, її (їх) ставлення до скоєного.
3. Якщо під час службового розслідування буде встановлено, що вчинене особою рядового або начальницького складу порушення службової дисципліни містить ознаки адміністративного або кримінального правопорушення, особа (особи), якій (яким) доручено проведення службового розслідування, вносить(ять) начальнику, котрий призначив службове розслідування, пропозицію щодо вжиття заходів у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
II. Підстави для призначення службового розслідування
1. Службові розслідування призначаються в разі:
1) невиходу на службу без поважних причин;
2) порушення встановленого керівником органу чи підрозділу цивільного захисту розпорядку дня;
3) уживання алкогольних напоїв чи наркотичних засобів у службовий час, прибуття на службу в нетверезому стані чи стані наркотичного сп'яніння;
4) порушення статутних правил несення служби;
5) втрати службового посвідчення, службових документів;
6) невиконання наказів та розпоряджень начальників, що призвело до неготовності до дій за призначенням та зриву виконання покладених на орган чи підрозділ цивільного захисту завдань;
7) невиконання або неналежного виконання своїх службових обов'язків, порушення вимог законів та інших нормативно-правових актів, що призвело до псування або втрати закріпленого майна, обладнання та техніки, інших матеріальних збитків, а також завдало шкоди здоров'ю особового складу органу чи підрозділу цивільного захисту або інших осіб;
8) самовільного відлучення курсантів (слухачів) з розташування навчального закладу;
9) невиконання індивідуальних планів роботи науковим, науково-педагогічним, педагогічним складом, ад'юнктами, докторантами;
10) надходження подання спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції або припису Національного агентства з питань запобігання корупції з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення або невиконанню вимог
Закону України "Про запобігання корупції" в інший спосіб;
( Підпункт 10 пункту 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ України
№ 673 від 13.09.2021 )
( Підпункт 11 пункту 1 розділу II виключено згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ України
№ 673 від 13.09.2021 )
( Підпункт 12 пункту 1 розділу II виключено згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ України
№ 673 від 13.09.2021, у зв'язку із цим підпункти 13 - 16 уважати відповідно підпунктами 11 – 14 )
11) розголошення конфіденційної, таємної, службової або іншої інформації з обмеженим доступом, що охороняється законом, порушення режиму секретності, утрати (викрадення), пошкодження печаток, штампів і бланків;
12) скоєння особою рядового і начальницького складу дорожньо-транспортної пригоди, унаслідок якої загинула(и) чи отримала(и) тілесні ушкодження особа (особи) рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту чи інші особи;
13) загибелі або травмування особи (осіб) рядового і начальницького складу;
14) самогубства або спроби самогубства особи (осіб) рядового і начальницького складу;
15) порушення особою рядового або начальницького складу вимог законодавства з питань дотримання рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії дискримінації за ознаками статі та сексуальним домаганням.
( Пункт 1 розділу II доповнено підпунктом 15 згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ України
№ 673 від 13.09.2021 )
2. Підставами для призначення службового розслідування є інформація, викладена в рапортах, заявах, скаргах осіб рядового і начальницького складу, державних службовців та працівників ДСНС України, матеріалах перевірок (інформація, одержана за результатами заходів контролю), письмових зверненнях громадян, повідомленнях правоохоронних органів, органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та їхніх посадових осіб, об'єднань громадян, а також опубліковані засобами масової інформації інформативні дані про події, що потребують з'ясування обставин, за яких вони сталися.
( Пункт 3 розділу II виключено згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ України
№ 673 від 13.09.2021, у зв'язку із цим пункти 4 та 5 уважати відповідно пунктами 3 та 4 )
3. Службове розслідування не призначається за анонімними повідомленнями, заявами чи скаргами.
4. Підставою для проведення службового розслідування є належним чином письмово оформлений наказ уповноваженого на те начальника.
III. Порядок призначення службового розслідування
1. Рішення про проведення службового розслідування приймається начальником, який має право видавати письмові накази та накладати на підлеглого дисциплінарні стягнення.
2. У наказі про призначення службового розслідування зазначаються підстави для призначення службового розслідування, особа (якщо вона встановлена), стосовно якої воно має бути проведено, та особа (особи), якій(им) доручено його проведення.
Проведення службового розслідування доручається посадовій особі, яка має рівне або вище спеціальне звання або займає вищу посаду, ніж особа, щодо якої призначається службове розслідування.
У разі необхідності залучення фахівців органів і підрозділів цивільного захисту для проведення службового розслідування начальником може призначатися комісія на чолі з головою. Головою комісії призначається особа, яка має рівне або вище спеціальне звання або займає вищу посаду порівняно з її членами та особою, щодо якої призначається службове розслідування.
Склад комісії оголошується в наказі про призначення службового розслідування.
У разі проведення службового розслідування за фактом порушення особою рядового або начальницького складу вимог законодавства з питань дотримання рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії дискримінації за ознаками статі та сексуальним домаганням до складу комісії з проведення службового розслідування включається представник органу чи підрозділу цивільного захисту, відповідальний за забезпечення гендерної рівності.
( Пункт 2 розділу III доповнено абзацом п'ятим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ України
№ 673 від 13.09.2021 )
3. До участі в проведенні розслідування забороняється залучати підлеглих тієї особи (осіб), стосовно якої (яких) проводиться службове розслідування, а також осіб, які можуть бути особисто заінтересованими в його результатах.
IV. Строки проведення службового розслідування
1. Службове розслідування завершується протягом одного місяця з дня його призначення начальником.
У разі необхідності цей строк може бути продовжено начальником, який призначив службове розслідування, або старшим прямим начальником, але не більш як на один місяць.
2. Початок службового розслідування визначається датою видання наказу про його призначення, якщо ним не визначено інше.
3. Завершенням службового розслідування є дата затвердження начальником, який його призначив, висновку за результатами службового розслідування.
V. Права та обов'язки учасників службового розслідування
1. Права начальника, який призначив проведення службового розслідування:
1) здійснення контролю за своєчасністю здійснення особою (особами), якій(им) доручено проведення службового розслідування, запланованих заходів, періодично знайомитися з матеріалами службового розслідування;
2) надання окремих письмових доручень стосовно його проведення, розгляд заяв, рапортів осіб рядового і начальницького складу, інших матеріалів, необхідних для встановлення істини, на будь-якому етапі розслідування брати участь у службовому розслідуванні;
3) за наявності сумнівів в об'єктивності особи, якій доручено проведення службового розслідування, чи інших поважних причин зміна виконавців і доручення його проведення іншим особам, що оформлюється письмово;
4) у разі відсутності повноваження на залучення до проведення службового розслідування представників інших підприємств, установ, організацій сфери управління ДСНС України звернення до начальників, які наділені повноваженнями давати таким підрозділам відповідні доручення, щодо включення їх до складу комісії;
5) під час розгляду висновку службового розслідування перед його затвердженням в межах строку, який установлений для проведення службового розслідування, надання доручень щодо додаткової перевірки фактів і обставин, які раніше не були відомі або не враховані при проведенні службового розслідування, а також щодо доопрацювання висновку службового розслідування.
2. Начальник, який призначив проведення службового розслідування, затверджує висновок службового розслідування. При затвердженні висновку службового розслідування, ураховуючи думку особи (осіб), якій (яким) доручено проведення службового розслідування, та на підставі поданих матеріалів службового розслідування, може прийняти рішення, яке відрізняється від запропонованого.
3. Права та обов'язки осіб (членів комісії), яким доручено проведення службового розслідування:
1) посадовій особі (членам комісії), якій (яким) доручено проведення службового розслідування, надається право:
запрошувати особу рядового або начальницького складу, стосовно якої проводиться службове розслідування, а також інших посадових осіб органів і підрозділів цивільного захисту, які обізнані або причетні до фактів чи дій (бездіяльності), що стали підставами для призначення службового розслідування, для одержання від них усних або письмових пояснень, інших документальних матеріалів, що стосуються порушення службової дисципліни. Форма письмового пояснення викладена в додатку до цієї Інструкції;
здійснювати фіксацію технічними засобами за згодою особи, з якою проводиться бесіда, її усних пояснень. Така згода оформлюється в письмовому вигляді, підписується опитуваним та приєднується до матеріалів службового розслідування;
уносити пропозиції начальнику, який призначив службове розслідування, щодо залучення (за потреби і з відома відповідних керівників) інших фахівців та посадових осіб органів і підрозділів цивільного захисту, які не перебувають на службі цивільного захисту, але володіють науковими, технічними та іншими спеціальними знаннями, для надання ними консультацій, а також письмових висновків з питань, що виникають під час проведення службового розслідування;
ознайомлюватися й вивчати в установленому порядку відповідні документи, що стосуються порушення службової дисципліни, а за потреби - знімати у встановленому порядку з них копії й долучати до матеріалів службового розслідування;
звертатися з клопотанням до начальника, який призначив службове розслідування, про необхідність отримання від інших органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, юридичних і фізичних осіб матеріалів або інформації стосовно порушення службової дисципліни;
................Перейти до повного тексту