1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції"
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 18, ст.203)
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції" (додаються).
2. Кабінету Міністрів України до 1 червня 2016 року поінформувати Верховну Раду України про стан реалізації Рекомендацій парламентських слухань на тему: "Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції".
3. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин.
4. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України В.ГРОЙСМАН
м. Київ
31 березня 2016 року
№ 1074-VIII
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 31 березня 2016 року № 1074-VIII
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: "Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції"
Учасники парламентських слухань на тему: "Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції", що відбулися 17 лютого 2016 року, відзначають таке.
Конституція України гарантує захист прав та основних свобод громадян у державі та за її межами за будь-яких внутрішньополітичних, соціально-економічних та інших обставин.
На жаль, за останні майже два роки в Україні відбулися події, які істотно та драматично вплинули на забезпечення громадянських прав значної частини населення держави. Внаслідок неприхованої агресії Російської Федерації в березні 2014 року була анексована Автономна Республіка Крим та розв'язано збройний конфлікт у Донецькій та Луганській областях.
Станом на 18 січня 2016 року, за даними Міністерства соціальної політики України, взято на облік 1684815 внутрішньо переміщених осіб, або 1332405 сімей, які внаслідок тимчасової окупації частини території України та проведення антитерористичної операції були вимушені переселитися з Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, а також з Донецької та Луганської областей. За оцінками Дитячого фонду ООН (UNICEF), в Україні приблизно 130 тисяч дітей виїхали в інші регіони України з території проведення антитерористичної операції. За офіційними даними, найбільше внутрішньо переміщених осіб розмістилися в Харківській, Луганській, Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій, Київській областях та в місті Києві. Таким чином, більше 3 відсотків населення України є внутрішньо переміщеними особами - громадянами України, які вимушені були залишити все і виїхати в різні регіони нашої країни. Вони потребують допомоги - державної і недержавної, допомоги усіх небайдужих до цієї проблеми.
Забезпечення прав та допомога внутрішньо переміщеним особам здійснюються відповідно до законів України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" та "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб". Головна мета цих законів - забезпечення внутрішньо переміщеним особам гарантованих Конституцією України прав і свобод громадян України, створення належних умов для соціальної адаптації, забезпечення тимчасовим житлом, сприяння у працевлаштуванні, продовження здобуття освіти. Крім того, передбачено захист таких осіб від дискримінації та примусового повернення, допомогу у добровільному поверненні.
За час дії зазначених законів до них внесено низку змін, зумовлених практикою їх застосування та динамічною зміною соціально-економічної ситуації в країні.
2 вересня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" , який визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у районі проведення антитерористичної операції або переселилися з відповідних територій під час проведення АТО. На виконання вимог цього Закону Кабінет Міністрів України видав розпорядження від 2 грудня 2015 року № 1275 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України", яким, зокрема, затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. До зазначеного переліку увійшли населені пункти Донецької, Луганської областей та Ізюмського району Харківської області.
Кабінет Міністрів України прийняв низку постанов з різних аспектів допомоги внутрішньо переміщеним особам. На їх виконання здійснюється комплекс практичних заходів. Зокрема, утворено Державну службу України з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя та Державне агентство з питань відновлення Донбасу, завданням якого є відновлення об'єктів промисловості, соціальної і транспортної інфраструктури, житлового фонду та систем життєдіяльності населених пунктів Донецької та Луганської областей, що зазнали пошкоджень внаслідок проведення АТО, задля створення умов для повернення внутрішньо переміщених осіб до місць постійного проживання.
Завдяки акції "Громадська блокада Криму", ініційованій лідерами кримських татар, та блокуванню переміщення товарів через адміністративний кордон з Автономною Республікою Крим Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 16 грудня 2015 року № 1035 "Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію".
Кабінет Міністрів України затвердив Комплексну державну програму щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року, а міністерства та відомства започаткували низку відомчих заходів, спрямованих на допомогу внутрішньо переміщеним особам.
Указом Президента України затверджено Національну стратегію у сфері прав людини на період до 2020 року, а Кабінет Міністрів України розробив та затвердив План дій з її реалізації. Зазначений План дій є детальним і комплексним документом, у якому визначені конкретні заходи, спрямовані на виконання завдань Національної стратегії у сфері прав людини, строки їх виконання, обсяги і джерела фінансування, відповідальні виконавці та партнери з реалізації заходів, очікувані результати та індикатори їх виконання.
Урядом України утворено Міжвідомчий координаційний штаб з питань, пов'язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.
У кожній області на базі територіальних підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій утворені регіональні штаби, до яких громадяни можуть звернутися за допомогою у переміщенні з районів проведення антитерористичної операції, поселенні та соціальному забезпеченні.
Зрозуміло, що будь-яка допомога внутрішньо переміщеним особам потребує фінансування, передовсім з державного бюджету.
За інформацією Кабінету Міністрів України, станом на 31 грудня 2015 року, видатки на допомогу внутрішньо переміщеним особам профінансовані в сумі 3318,7 млн гривень, або 98,8 відсотка планових показників 2015 року. У 2016 році за зазначеною бюджетною програмою передбачені кошти в сумі 2887 млн гривень.
За інформацією Міністерства соціальної політики України, станом на 21 січня 2016 року, за грошовою допомогою звернулися 705386 сімей, з яких 661086 сім'ям призначено грошову допомогу.
За переведенням пенсій з Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, Донецької та Луганської областей до органів Пенсійного фонду України звернулися 1224106 осіб. Загальна кількість взятих на облік пенсійних справ становить 1207987 одиниць. Сума коштів на виплату пенсій зазначеній категорії громадян у 2015 році становила 22,4 млрд гривень.
За інформацією Міністерства освіти і науки України, до дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів України зараховано 46,4 тисячі дітей із Донецької області та 25,2 тисячі дітей із Луганської області.
Враховуючи складну соціально-економічну ситуацію, що склалася в Україні, міжнародна спільнота надає значну гуманітарну допомогу для задоволення першочергових потреб внутрішньо переміщених осіб. Однією з провідних організацій системи ООН з надання допомоги внутрішньо переміщеним особам в Україні є Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН), яке в рамках спеціальних угод надає допомогу безпосередньо внутрішньо переміщеним особам у Львівській, Київській, Дніпропетровській, Запорізькій та інших областях України.
У межах своїх повноважень значну гуманітарну допомогу надають Офіс Управління координації гуманітарних питань ООН в Україні, Програма розвитку ООН (ПРООН), Проект Ради Європи "Посилення захисту прав людини внутрішньо переміщених осіб в Україні", Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ), Фонд народонаселення ООН (UNFPA), Дитячий фонд ООН (UNICEF), Виконавча рада Всесвітньої продовольчої програми (ВПП), Міжнародна федерація товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Міжнародний Комітет Червоного Хреста, Норвезька рада у справах біженців, Міжнародний благодійний фонд "Карітас України", дипломатичні представництва низки держав, іноземні національні інституції, благодійні фонди та організації. Неоціненний внесок у допомогу внутрішньо переміщеним особам роблять волонтерський рух, громадські благодійні фонди, організації та окремі громадяни України.
Водночас аналіз ситуації, що склалася із забезпеченням допомоги внутрішньо переміщеним особам та громадянам України, які проживають в Автономній Республіці Крим та районах проведення антитерористичної операції, засвідчує низку проблем, що існують в реалізації прав та задоволенні потреб внутрішньо переміщених осіб.
Попри те, що проблема внутрішньо переміщених осіб існує вже майже два роки, досі не розроблено єдиної державної комплексної стратегії щодо її вирішення. Незважаючи на численні рекомендації міжнародної спільноти, неурядових організацій та самих внутрішньо переміщених осіб, Кабінетом Міністрів України досі не розглянуто питання щодо утворення центрального органу виконавчої влади з питань внутрішньо переміщених осіб, координації діяльності органів виконавчої влади щодо забезпечення дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції, підконтрольного та підзвітного Прем'єр-міністрові України.
Міністерство соціальної політики України не створило Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, передбаченої Законом України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" . Існуюча система обліку внутрішньо переміщених осіб не передбачає збору даних про рівень освіти та економічної активності таких осіб, їх професійну структуру, готовність до навчання (перенавчання), участі у громадських роботах.
Залишається невирішеною і низка інституційних проблем, що потребують невідкладного вирішення для створення більш ефективного механізму допомоги.
Учасники парламентських слухань констатували, що все вищезазначене не лише робить систему допомоги внутрішньо переміщеним особам неефективною, а й призводить до порушення законодавства органами виконавчої влади.
Зокрема, Кабінет Міністрів України досі не привів свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантій дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" . Це призвело до того, що 16 лютого 2016 року Міністерство соціальної політики України видало лист № 672/0/10-16/081 "Про посилення контролю за виплатами", в якому надається доручення управлінням праці і соціального захисту населення посилити контроль за процедурою взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, що фактично зупинило процедуру нарахування соціальних виплат і пенсій внутрішньо переміщеним особам. Так зване "зупинення" соціальних виплат і пенсій внутрішньо переміщеним особам суперечить законодавству, відповідно органи влади на місцях не мають законних підстав, порядків та чітких інструкцій щодо проведення перевірок і відновлення "зупинених" соціальних виплат та пенсій. Це може призвести до блокування адресної допомоги та інших виплат внутрішньо переміщеним особам на невизначений час, без можливості їх компенсації в майбутньому.
Такі дії працівників управлінь праці і соціального захисту населення прямо суперечать Конституції України, положенням пенсійного законодавства України, Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" .
З метою підвищення ефективності законодавчого та інституційного впливу держави на процес надання допомоги внутрішньо переміщеним особам та громадянам України, які проживають в Автономній Республіці Крим та районах проведення антитерористичної операції, учасники парламентських слухань на тему: "Стан дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій території в зоні проведення антитерористичної операції" рекомендують:
1. Президенту України:
1) розглянути доцільність проведення засідання Ради національної безпеки і оборони України з питання дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та в населених пунктах Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, в районі проведення антитерористичної операції;
2) розглянути можливість включення до складу Ради з питань національної єдності представників громадськості з числа внутрішньо переміщених осіб.
2. Верховній Раді України:
1) прискорити розгляд та прийняття проектів законів України згідно з додатком № 1 (додається);
2) ініціювати розроблення та законодавче затвердження Державної стратегії щодо відновлення цілісності України, окупованих територій, дотримання прав внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції, на період до 2021 року;
3) визнати таким, що втратив чинність, Закон України "Про створення вільної економічної зони " Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України";
4) невідкладно розглянути проект Закону України про внесення змін та доповнень до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо реалізації прав на пенсійне забезпечення громадян, які проживають у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (реєстр. № 4257), внесений народними депутатами України Веселовою Н.В., Денісовою Л.Л., Тарутою С.О. та іншими народними депутатами України;
5) прискорити розгляд проекту Постанови Верховної Ради України про забезпечення своєчасних виплат пенсій та державної соціальної допомоги особам, які залишилися проживати на окремих територіях у районі проведення антитерористичної операції в Донецькій і Луганській областях (реєстр. № 2065);
6) прийняти Заяву Верховної Ради України про гарантування прав та свобод громадян України, які не брали участі в діяльності незаконних збройних формувань і не вчинили тяжких злочинів, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції, при поверненні цих територій під контроль органів державної влади України;
7) комітетам Верховної Ради України невідкладно розглянути та ухвалити рішення щодо проектів законів України згідно з додатком № 2 (додається).
3. Кабінету Міністрів України:
1) підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України законодавчі пропозиції щодо:
а) внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" для забезпечення фінансування:
плану заходів з виконання Комплексної державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1094;
плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 року № 1393-р, щодо забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції;
безоплатних лікування, протезування та реабілітації цивільних осіб, які отримали тяжкі поранення, контузії внаслідок бойових дій у районі проведення антитерористичної операції;
б) визначення в Законі України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" формул, за якими визначаються:
показник обсягу перерозподілу освітньої та медичної субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам Луганської та Донецької областей - з метою збільшення видатків відповідно до зростання кількості внутрішньо переміщених осіб, які фактично отримують відповідні послуги на території цих областей (за рахунок відповідної субвенції тимчасово неконтрольованої українською владою території в районі проведення антитерористичної операції);
показник обсягу перерозподілу освітньої та медичної субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам інших областей України - відповідно до фактичної кількості внутрішньо переміщених осіб, взятих на облік у відповідній області;
в) внесення змін до статей 134 - 137 Житлового кодексу Української РСР щодо скасування вимоги про обов'язковість попереднього перебування внутрішньо переміщених осіб на обліку з поліпшення житлових умов в органі місцевого самоврядування;
г) відновлення дії статті 1 Закону України "Про встановлення додаткових гарантій щодо захисту прав громадян, які проживають на територіях проведення антитерористичної операції, та обмеження відповідальності підприємств - виконавців/виробників житлово-комунальних послуг у разі несвоєчасного здійснення платежів за спожиті енергетичні ресурси" ;
ґ) внесення змін до Закону України "Про соціальні послуги" щодо включення внутрішнього переміщення до визначення поняття "складні життєві обставини";
д) внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо визначення особливостей функціонування вищих навчальних закладів та наукових установ, евакуйованих з тимчасово неконтрольованих українською владою територій Донецької та Луганської областей;
е) запровадження механізмів підтримки (зменшення податкового навантаження, запровадження пільгового кредитування, цільової фінансової допомоги тощо) для ведення внутрішньо переміщеними особами малого та середнього бізнесу, у тому числі в сільській місцевості;
є) запровадження адміністративної процедури державної реєстрації актів цивільного стану (народження і смерті) осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції;
ж) запровадження механізму рефінансування витрат на будівництво або повернення відсотків за сплаченими кредитами внутрішньо переміщеним особам, які внаслідок окупації чи воєнних дій, негативних наслідків збройного конфлікту, проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру набули каліцтва чи інвалідності, залишилися без годувальника або без належної опіки та піклування за віком;
з) особливостей оподаткування житлової нерухомості, що надається в оренду внутрішньо переміщеним особам;
и) особливостей сплати земельного податку за користування земельними ділянками, які надаються під будівництво житла для внутрішньо переміщених осіб та їх житлово-будівельних об'єднань;
і) інтеграції та включення внутрішньо переміщених осіб до числа членів територіальних громад за новим місцем постійного проживання;
ї) можливості зміни виборчої адреси внутрішньо переміщеними особами на підставі особистої заяви та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
й) визначення статусу осіб з числа цивільного населення, які отримали тяжкі поранення, контузії під час бойових дій у районі проведення антитерористичної операції;
к) врегулювання питання щодо чинності постанов про накладення арешту на майно, стягнень на кошти боржників, які знаходяться на банківських рахунках, розшук транспортних засобів, ухвалених органами державної виконавчої служби Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, які у зв'язку з тимчасовою окупацією припинили свою діяльність;
л) внесення змін до законодавства щодо визначення правового статусу місць компактного проживання внутрішньо переміщених осіб та порядку надання у тимчасове користування житлових приміщень у місцях компактного проживання;
2) розробити та затвердити:
а) державну програму, що включатиме положення щодо:
самозабезпечення та самозайнятості внутрішньо переміщених осіб та осіб, які проживають на території Донецької та Луганської областей;
забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом;
соціально-психологічної реабілітації та надання допомоги особам, які перебували в полоні або піддавалися катуванням, членам сімей зниклих безвісти в районі проведення антитерористичної операції;
профілактики, діагностики та лікування інфекційних захворювань, зокрема вірусних гепатитів, хвороб, що передаються статевим шляхом, ВІЛ/СНІД, у районі проведення антитерористичної операції;
фінансування будівництва та відновлення зруйнованої внаслідок бойових дій на сході України матеріально-технічної бази навчальних закладів і наукових установ, евакуйованих з тимчасово неконтрольованої українською владою території Донецької та Луганської областей;
підтримки та національно-патріотичного виховання дітей і молоді, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції;
освітньо-гуманітарної політики щодо тимчасово окупованої території та тимчасово неконтрольованої українською владою території в районі проведення антитерористичної операції;
медично-соціального забезпечення цивільних осіб, які отримали тяжкі поранення, контузії під час бойових дій в районі проведення антитерористичної операції;
стратегії державної інформаційної політики стосовно громадян, які перебувають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції;
інформаційної політики щодо інтеграції внутрішньо переміщених осіб на новому місці проживання;
б) зміни до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509, з метою приведення його у відповідність із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантій дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" ;
в) зміни до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 505, щодо врахування особливостей отримання матеріальної допомоги особами передпенсійного віку та скасування обмеження суми щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, яка надається на одну сім'ю;
г) зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2001 року № 159 "Про затвердження Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати" у частині компенсації особам невиплаченої заробітної плати за період, що передував початку окупації, початку проведення антитерористичної операції;
ґ) зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 року № 1134 "Про затвердження нормативів чисельності студентів (курсантів), аспірантів (ад'юнктів), докторантів, здобувачів наукового ступеня кандидата наук, слухачів, інтернів, клінічних ординаторів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладах післядипломної освіти державної форми власності", щодо зменшення нормативів чисельності студентів денної форми навчання на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника для вищих навчальних закладів, евакуйованих з територій, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження;
д) зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів I-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2015 року № 348, щодо передбачення можливості надання житла учасникам антитерористичної операції, які є внутрішньо переміщеними особами;
е) Порядок та умови надання державної цільової підтримки для здобуття професійно-технічної та вищої освіти відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки учасників бойових дій та їхніх дітей, дітей, один із батьків яких загинув у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів або під час масових акцій громадянського протесту, дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи, для здобуття професійно-технічної та вищої освіти" ;
є) Порядок переміщення товарів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей відповідно до статті 14-1 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" ;
ж) Порядок оплати комунальних послуг на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження;
з) механізми громадського контролю за використанням міжнародної кредитної, технічної та гуманітарної допомоги, що надається Україні для забезпечення потреб громадян, які постраждали внаслідок тимчасової окупації частини її території та проведення антитерористичної операції у Донецькій та Луганській областях;
и) Порядок збереження трудового стажу та нарахування пенсій громадянам України, які забезпечували роботу об'єктів комунального господарства, комунальних служб, закладів охорони здоров'я, освіти на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції, які не брали участі в діяльності незаконних збройних формувань і не вчинили тяжких злочинів;
і) Порядок відновлення зруйнованого та пошкодженого житла, розташованого в районі проведення антитерористичної операції на території, контрольованій українською владою;
ї) Порядок перевезення особистих речей, меблів, у тому числі приватним вантажним транспортом, з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим громадянами України, які мають намір переїхати на постійне проживання до інших регіонів України;
й) Порядок надання матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" застрахованим особам, які перебувають або перебували у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями або були добровільно застраховані та переселилися з тимчасово окупованої території України та тимчасово неконтрольованої українською владою території;
к) Порядок виплати пенсій мешканцям тимчасово неконтрольованих українською владою територій Донецької та Луганської областей;
3) розглянути можливість визнання такими, що втратили чинність:
положень постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2015 року № 427 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505" щодо обмеження права внутрішньо переміщених осіб на обрання уповноваженого банку для отримання щомісячної адресної грошової допомоги;
постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 року № 636 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України";
4) забезпечити:
а) утворення центрального органу виконавчої влади, що реалізуватиме державну політику стосовно внутрішньо переміщених осіб, координуватиме діяльність інших органів виконавчої влади щодо забезпечення дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України та на тимчасово неконтрольованій українською владою території в районі проведення антитерористичної операції, підконтрольного та підзвітного Прем'єр-міністрові України;
б) створення та ведення Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб відповідно до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" , зокрема з відображенням у ній інформації про людей з інвалідністю;
в) приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантій дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" передовсім для зняття соціальної напруги, що виникла внаслідок зупинення Міністерством соціальної політики України соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та невиконання вимог зазначеного Закону;
г) аналіз законодавства України з метою визначення недоліків у механізмах реалізації прав внутрішньо переміщених осіб та подання до Верховної Ради України пропозицій щодо внесення відповідних змін до законодавства, приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність із законодавством України;
ґ) проведення інформаційних кампаній, спрямованих на підвищення обізнаності про права внутрішньо переміщених осіб, необхідність їх соціальної адаптації, інтеграції, реінтеграції, подолання негативних соціальних стереотипів;
д) усунення залежності соціальних виплат (у тому числі пенсій) внутрішньо переміщеним особам від наявності у них довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
е) постійний моніторинг та збір статистичних даних щодо ситуації з внутрішнім переміщенням, їх публічне оприлюднення;
є) державну підтримку музеїв, архівів Донецької та Луганської областей;
ж) збільшення кількості і посилення потужності теле- та радіопередавачів на підконтрольній Україні території Донецької та Луганської областей;
з) збільшення українського радіомовлення на довгих та середніх хвилях з популяризацією таких радіопередач;
и) вдосконалення системи обміну інформацією щодо проблем внутрішньо переміщених осіб між центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;
і) опрацювання питання щодо можливості призначення пенсій згідно із законодавством України громадянам, які продовжують працювати на тимчасово неконтрольованій українською владою території;
ї) створення умов та фінансову підтримку подальшого запровадження дистанційної освіти для дітей, які проживають на контрольованій території в районі проведення антитерористичної операції та на тимчасово неконтрольованій українською владою території;

................
Перейти до повного тексту