- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
07.10.2014 № 491 ( z1325-14 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 жовтня 2014 р.
за № 1334/26111
ВИМОГИ
до обладнання, призначеного для підготовки та перевірки знань персоналу пасажирських суден
I. Загальні положення
1.1. Ці Вимоги розроблені відповідно до Модельних курсів Міжнародної морської організації (далі - ІМО) 1.28 "Управління неорганізованими масами людей, безпека пасажирів та підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях" (Crowd Management, Passenger Safety and Safety Training for Personnel Providing Direct Services to Passengers in Passenger Spaces) (далі - Модельний курс ІМО 1.28) та 1.29 "Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна" (Proficiency in Crisis Management and Human Behavior Training Including Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training) (далі - Модельний курс ІМО 1.29), частини D глави ІІ-2 та розділу ІІ глави ІІІ
Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року.
1.2. Ці Вимоги застосовуються до комплексу обладнання з підготовки персоналу пасажирських суден (далі - Обладнання) підприємств, організацій та установ, що проводять спеціальну підготовку за напрямами "Підготовка з управління неорганізованими масами людей", "Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях", "Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях", "Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна" або "Підготовка персоналу пасажирських суден" відповідно до вимог Правила V/2
Міжнародної конвенції про підготовку та дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками (Конвенція ПДНВ), розділів А-V/2 та В-V/2
Кодексу з підготовки, дипломування моряків і несення вахти (далі - Кодекс ПДНВ) та відповідних національних вимог (навчально-тренажерний заклад (далі - НТЗ)), інструкторів та слухачів, які використовують цей тренажер з метою навчання.
1.3. Ці Вимоги встановлюють єдині стандарти щодо устаткування, засобів, документації Обладнання, вимог до робочих місць інструкторів та слухачів, до інструкторського складу для усіх НТЗ, що здійснюють підготовку персоналу пасажирських суден.
II. Призначення Обладнання
2.1. Обладнання використовується для підготовки персоналу пасажирських суден з питань безпеки під час перевезення пасажирів та вантажів на морських пасажирських суднах.
2.2. Підготовка здійснюється з метою:
1) отримання знань та відпрацювання практичних навичок для досягнення слухачами необхідних стандартів компетентності з:
управління неорганізованими масами людей - для капітанів, осіб командного та рядового складу та інших осіб, призначених у судновому розкладі за тривогами надавати допомогу пасажирам на пасажирських суднах у випадку аварійних ситуацій;
питань безпеки - для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях;
управління та поведінки людей у кризових ситуаціях - для капітанів, старших помічників капітанів, старших механіків, других механіків та інших осіб, відповідальних за безпеку пасажирів на пасажирських суднах під час аварійних ситуацій;
питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна - для капітанів, старших помічників капітанів, старших механіків, других механіків та інших осіб, на яких безпосередню покладено відповідальність за посадку та висадку пасажирів, завантаження, розвантаження або закріплення вантажу чи закриття отворів у корпусі пасажирських суден типу "ро-ро";
2) отримання знань з використання аварійних планів для забезпечення безпеки та евакуації пасажирів у випадку надзвичайних подій;
3) отримання знань з порядку надання допомоги пасажирам на шляху до місць збору та посадки у рятувальні засоби;
4) отримання знань з проведення навчань і тривог на пасажирських суднах;
5) отримання знань зі збереження самовладання у складних умовах;
6) отримання знань з підтримання водонепроникності корпусу пасажирських суден ро-ро;
7) практичної демонстрації досягнення мінімальних стандартів компетентності, зазначених у колонці 4 таблиці А-V/2
Кодексу ПДНВ.
2.3. Підготовка має здійснюватися відповідно до стандартів, викладених у:
пункті 1 розділу А-V/2
Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань управління неорганізованими масами людей;
пункті 2 розділу А-V/2
Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях;
пункті3 розділу А-V/2
Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань управління та поведінки людей у кризових ситуаціях;
пункті 4 розділу А-V/2
Кодексу ПДНВ щодо мінімальних вимог для підготовки з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна;
Модельних курсах ІМО 1.28 та 1.29;
національних вимогах з питань підготовки персоналу пасажирських суден.
2.4. Основними завданнями Обладнання є:
1) навчання слухачів необхідним заходам для недопущення несанкціонованого проникнення на судно сторонніх осіб та предметів під час перевезення пасажирів;
2) ознайомлення слухачів з аварійними планами пасажирських суден;
3) навчання слухачів збереженню самовладання у складних умовах;
4) навчання слухачів спілкуванню з пасажирами під час аварій, у тому числі англійською мовою;
5) навчання слухачів методам надання допомоги пасажирам, виведення їх до місць збору та посадки у рятувальні засоби;
6) навчання слухачів порядку демонстрації пасажирам правил використання індивідуальних та колективних рятувальних засобів;
7) навчання слухачів необхідним заходам для:
забезпечення водонепроникності судна під час аварії;
завантаження, розвантаження або закріплення вантажу;
забезпечення стабільності пасажирських суден ро-ро;
надійного закриття отворів у зовнішньому корпусі пасажирських суден ро-ро;
8) перевірка рівня знань і вмінь слухачів після проведення теоретичної та практичної підготовки в НТЗ.
ІІІ. Вимоги до Обладнання
3.1. Обладнання повинно бути власністю НТЗ.
3.2. Договір або угода на підготовку слухачів іншого навчального закладу, що не має власного обладнання, з НТЗ не є підставою для визнання такого навчального закладу за цим напрямом та внесення його до переліку схвалених навчально-тренажерних закладів, підготовка в яких відповідає вимогам
Конвенції ПДНВ.
3.3. Обладнання повинно дозволяти відпрацьовування практичних навичок персоналу пасажирських суден з питань безпеки під час перевезення пасажирів та вантажів на морських пасажирських суднах, включаючи пасажирські судна ро-ро.
3.4. За допомогою Обладнання слухачі повинні мати можливість оволодіння:
1) знаннями:
загальної будови та розташування приміщень на пасажирському судні;
правил безпеки пасажирів та членів екіпажу;
планів та процедур дій під час аварійних ситуацій;
2) розумінням важливості принципів розробки особливих суднових процедур дій на випадок аварійних ситуацій, зокрема:
необхідності попереднього планування та проведення навчань із суднових процедур, дій на випадок аварійних ситуацій;
необхідності для всього персоналу пасажирського судна знати попередньо розроблені процедури дій на випадок аварійних ситуацій та чітко, наскільки це можливо, дотримуватися їх у випадку аварійної ситуації;
3) умінням оптимізувати використання ресурсів, враховуючи:
можливість, що наявні ресурси під час аварійної ситуації можуть бути обмежені;
необхідність негайно задіяти весь персонал і обладнання та за потреби змінювати їх склад;
4) здатністю організовувати наближені до реальності навчання для підтримки стану готовності, враховуючи знання, отримані з попередніх інцидентів з пасажирськими суднами, а також з проведення розбору навчань;
5) умінням зробити початкову оцінку аварійної ситуації та забезпечити ефективні дії відповідно до встановлених процедур на випадок аварійних ситуацій;
6) навичками керівника:
уміння очолювати та керувати діями інших осіб у випадку аварійних ситуацій, зокрема необхідність:
подання прикладу у випадку аварійних ситуацій;
концентрування уваги при прийнятті рішення та необхідності діяти швидко у випадку аварійної ситуації;
мотивації дій, підбадьорювання і переконання пасажирів та членів екіпажу;
7) умінням боротися зі стресом:
визначати розвиток симптомів надмірного стресу у членів аварійної суднової команди;
розуміння того, що стрес, викликаний аварійними ситуаціями, може негативно вплинути на виконання окремими особами їхніх обов’язків, на вміння діяти відповідно до інструкцій та дотримуватися процедур;
8) умінням керувати пасажирами та іншими особами у випадку аварійних ситуацій, зокрема:
знання загальних типів реакцій пасажирів та інших осіб у випадку аварійних ситуацій, у тому числі враховуючи те, що:
зазвичай проходить деякий час, поки люди починають сприймати ситуацію як аварійну;
деякі люди можуть панікувати та поводитися нерозумно, а їхня здатність розуміти може бути знижена, і вони можуть не реагувати на інструкції так, як вони реагували під час неаварійних ситуацій;
знання того, що пасажири та інші особи, зокрема, можуть:
почати шукати родичів, друзів та (або)свої речі - як перша реакція на те, що щось не так;
шукати сховища у своїх каютах або інших приміщеннях на судні, де, на їхню думку, вони можуть уникнути небезпеки;
переходити на підвищений борт, коли судно нахиляється;
усвідомлення можливості проблеми паніки внаслідок розділення сімей;
9) умінням встановити та підтримувати ефективний зв’язок, зокрема:
важливість чітких, лаконічних інструкцій та звітів;
необхідність сприяти обміну інформацією з пасажирами та членами екіпажу;
10) умінням забезпечувати відповідною інформацією пасажирів та членів екіпажу під час аварійної ситуації, тримати їх у курсі ситуації та інформувати про те, які дії від них вимагаються.
3.5. Рекомендується після теоретичних занять проводити практичні заняття на борту судна з реальними рятувальними засобами та місцем збору.
В іншому випадку в НТЗ має бути таке обладнання:
стенд-макет пасажирського судна;
рятувальна шлюпка або макет;
рятувальний пліт або макет;
шлюпбалка або макет;
пліт-балка або макет;
індивідуальні рятувальні засоби: мінімум по одному рятувальному жилету, рятувальному колу, гідротермокостюму на групу;
гідростат для рятувального плота (або макет);
портативні УКХ-радіостанції в робочому стані - не менше двох.
Під час навчання розглядаються не менше ніж три випадки резонансних аварійних подій з пасажирськими суднами з розбором причин аварії та дій екіпажу з рятування пасажирів.
3.6. На всі практичні вправи, які відпрацьовуються на Обладнанні, кожен слухач має бути забезпечений пояснювальним матеріалом.
3.7. Під час використання Обладнання повинні виконуватися встановлені вимоги щодо техніки безпеки.
3.8. Усе майно, яке використовується для підготовки, за винятком муляжів або макетів, повинно бути справним та придатним до використання.
3.9. З метою належного використання Обладнання для проведення якісної підготовки членів екіпажів пасажирських суден відповідно до міжнародних та національних вимог НТЗ повинен мати необхідне кадрове та навчально-методичне забезпечення підготовки на Обладнанні.
3.10. Процес підготовки, яка проводиться на Обладнанні, повинен бути охоплений впровадженою системою управління якістю відповідно до розділу А-I/8
Кодексу ПДНВ , сертифікованою органом із сертифікації, призначеним відповідно до чинного законодавства України на виконання робіт із сертифікації систем управління якістю.
Процедури системи управління якістю повинні містити опис усього процесу підготовки, починаючи з моменту прийому слухачів на курс підготовки та закінчуючи видачею документального доказу підготовки (свідоцтва) і збереженням даних про проходження підготовки.
3.11. Тривалість підготовки повинна бути не меншою, ніж зазначено у типових планах підготовки за напрямами "Підготовка з управління неорганізованими масами людей", "Підготовка з питань безпеки для персоналу, який забезпечує безпосереднє обслуговування пасажирів у пасажирських приміщеннях", "Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях", "Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна" або "Підготовка персоналу пасажирських суден", наведених в додатках 1-5 до цих Вимог, розроблених відповідно до Модельних курсів ІМО 1.28 та 1.29.
У разі повторного проходження моряком підготовки тривалість такої підготовки може бути скорочена, але не більше ніж на 50%. Зазначена скорочена програма підготовки затверджується керівником НТЗ та погоджується з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті.
3.12. На підставі типових планів підготовки, Модельних курсів ІМО 1.28 або 1.29 і вимог
Конвенції ПДНВ та Кодексу ПДНВ НТЗ розробляють власні робочі плани та програми підготовки, які затверджуються керівником НТЗ та погоджуються з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті.
У цих робочих планах і програмах назва напряму підготовки має відповідати Конвенції ПДНВ, Кодексу ПДНВ, містити посилання на відповідну структурну одиницю
Конвенції ПДНВ та Кодексу ПДНВ або акти законодавства України та відповідний Модельний курс ІМО.
3.13. Робочі програми підготовки повинні містити опис галузі застосування і цілей курсу, вступні вимоги до кандидатів, навчальний план з повною структурою курсу, методи проведення підготовки та обладнання для здійснення підготовки, а також визначати критерії оцінювання знань та форм складання вихідного контролю.
3.14. У разі видання нової редакції відповідного Модельного курсу ІМО НТЗ повинен внести відповідні корективи до робочих планів і програм підготовки у строк не більше шести місяців після видання такої нової редакції та направити їх на погодження до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському і річковому транспорті.
3.15. Група для підготовки слухачів не повинна перевищувати 25 осіб за умови, що кожен слухач забезпечений робочим місцем, що дозволяє йому працювати з документами та здійснювати конспектування.
3.16. Навчальна година становить 45 хвилин. Щоденне навантаження на слухача не може перевищувати 8 навчальних годин.
3.17. Між інструкторами та НТЗ мають бути укладені трудові договори.
3.18. До підготовки можуть бути залучені інструктори інших навчальних закладів на умовах сумісництва або погодинної оплати праці у встановленому законодавством порядку.
3.19. Для підготовки повинен використовуватися клас або класи, в кожному з яких мають бути в наявності:
одна дошка з письмовим приладдям;
один демонстраційний стіл;
столи та стільці для усіх слухачів, що забезпечують можливість роботи з документами та конспектування;
необхідна для підготовки кількість навчально-методичних посібників;
відповідні навчально-демонстраційні матеріали (стенди, плакати, постери, слайди, фотографії);
DVD-, або відео-, або проекційна апаратура. Використання в навчальній підготовці проектора або будь-якого іншого засобу відображення інформації не виключає обов’язкову наявність у навчальному класі вищезазначеного навчально-демонстраційного матеріалу (плакатів, постерів, стендів);
необхідне комп’ютерне обладнання.
3.20. У навчальному класі має бути розміщений такий набір демонстраційних плакатів (стендів):
схеми та фотографії різних типів пасажирських суден, у тому числі суден ро-ро;
схема шляхів евакуації на пасажирському судні;
протипожежний план пасажирського судна;
структура суднового плану безпеки;
схема місця збору пасажирів під час аварійної ситуації;
примірник розкладу за тривогами;
порядок одягання рятувального жилета пасажирами та спуску в колективні рятувальні засоби;
маневри "Людина за бортом";
сигнали тривог, що подаються на судні;
схема розміщення водонепроникних переборок на пасажирських суднах;
схема розміщення автомобілів та інших вантажів на судні;
небезпечні вантажі, які можуть перевозитися на пасажирському судні;
схема розміщення водонепроникних закриттів у бортах та на кінцівках пасажирських суден ро-ро;
схема вентиляції на пасажирських суднах ро-ро;
схема кріплення автомобілів, трейлерів та інших вантажів на пасажирських суднах ро-ро;
схема людського організму з визначенням факторів стресу;
схеми не менше ніж трьох резонансних аварій пасажирських суден.
3.21. Приміщення класу повинно відповідати встановленим санітарно-гігієнічним та протипожежним вимогам, нормам і правилам. Мінімальна площа навчального класу на одного слухача повинна бути не менше ніж 2,4 кв. м.
3.22. У класі повинен бути в наявності набір DVD або відеофільмів, рекомендованих ІМО для спеціальної підготовки з перевезення небезпечних вантажів, зокрема нижчеперелічених (або аналогічних):
Basic Instincts (Passenger Mustering and Crowd Control) - основні інстинкти. Збір пасажирів та контроль над неорганізованими масами людей;
Crisis Management - управління поведінкою людей у кризових ситуаціях
(http://videotel.com/stcw_training_catalogue/operation_of_the_ship/crisis_management_507/);
Shipdoard Familiarization - ознайомлення з судном;
Crowd Management - управління неорганізованими масами людей або
"Shipping Issue - Special Survey The Cruise Industry" (http://videotel.com/news/articles/shipping_issue_special_sruvey_the_cruise_industry/).
3.23. Під час підготовки повинен використовуватися та заповнюватися журнал обліку проходження теоретичної та практичної підготовки. У журналі зазначаються назва напряму підготовки, прізвища слухачів, дати занять, навчальні теми підготовки (теоретична та практична підготовка), відмітки про присутність слухачів на занятті, результати вихідного контролю (залік/іспит), прізвища та підписи інструкторів, які проводили підготовку. Строк зберігання журналів обліку проходження підготовки - не менше одного року з моменту внесення останнього запису.
3.24. Вихідний контроль та практична демонстрація компетентності мають здійснюватися за критеріями оцінювання та процедурами, що розробляються відповідно до Модельного курсу ІМО 3.12 "Оцінка компетентності, екзамени та дипломування моряків" (Assessment, Examination and Certification of Seafarers) та критеріїв оцінки компетентності, наведених в колонці 4 таблиці А-V/2
Кодексу ПДНВ.
3.25. У разі успішного проходження курсу підготовки слухачам видається відповідне свідоцтво. Інформація про видані свідоцтва має заноситися в журнал реєстрації видачі свідоцтв, який повинен бути прошитий, пронумерований, скріплений підписом керівника НТЗ та завірений печаткою НТЗ.
3.26. НТЗ може здійснювати підготовку за об’єднаним напрямом "Підготовка персоналу пасажирських суден", який включає усі напрями підготовки персоналу пасажирських суден. При цьому у свідоцтві, яке видається слухачам у разі успішного проходження курсу підготовки, зазначається проходження підготовки за усіма напрямами.
3.27. Інформація щодо виданих НТЗ свідоцтв має бути своєчасно (в якомога стислий строк після завершення курсу підготовки) направлена до Державного реєстру документів моряків України.
3.28. Відповідність Обладнання і організації підготовки в НТЗ цим Вимогам здійснюється шляхом заповнення чек-листа, наведеного у додатку 6 до цих Вимог.
IV. Вимоги до робочого місця інструктора
4.1. Робоче місце інструктора повинно забезпечувати:
ефективний контакт з усіма робочими місцями слухачів;
запровадження загального робочого завдання для всієї групи або індивідуально для окремих слухачів;
здійснення контролю, спостереження та реєстрації завдання та його ефективного опрацювання та обговорення з слухачами;
спостереження за діями слухача на різних етапах виконання навчального завдання.
4.2. Інструктор повинен мати можливість у разі необхідності призупинити або припинити практичне відпрацювання та забезпечити швидке виведення слухачів з місця підготовки.
V. Вимоги до робочого місця слухача
5.1. Кожному зі слухачів має бути виділено в навчальному класі окреме робоче місце за столом, що дозволяє здійснювати роботу з літературою та конспектування.
5.2. Під час відпрацювання навичок усі слухачі повинні виконувати вимоги техніки безпеки. Персонал НТЗ вимагає від слухачів виконання правил техніки безпеки.
VI. Інструкторський склад
6.1. Інструктори, що здійснюють підготовку персоналу пасажирських суден, повинні мати:
диплом про закінчення вищого морського навчального закладу за судноводійською спеціальністю;
диплом капітана далекого плавання або штурмана далекого плавання;
документально підтверджений досвід роботи на пасажирських суднах на посаді капітана та/або старшого помічника капітана не менше трьох років;
документ про проходження спеціальної підготовки для персоналу пасажирських суден відповідно до вимог Правила VI/2
Конвенції ПДНВ та відповідних національних вимог у схваленому НТЗ;
практичний досвід роботи у НТЗ з підготовки персоналу пасажирських суден не менше одного року або проходження стажування в НТЗ (проведення не менше двох повних курсів підготовки персоналу пасажирських суден) та наявність позитивного відгуку керівника НТЗ за результатами стажування;
документальне підтвердження підготовки з техніки інструктажу та методів і практики підготовки згідно з вимогами розділів А-І/6 та В-І/6
Кодексу ПДНВ .
6.2. Один інструктор може проводити підготовку групи кількістю не більше ніж 25 слухачів.
VII. Перелік публікацій, що мають бути в наявності в НТЗ
7.1. В НТЗ, що здійснює підготовку персоналу пасажирських суден, повинні бути публікації в кількості, достатній для навчання слухачів відповідно до обсягу підготовки, але не менше ніж зазначено у додатку 7 до цих Вимог.
7.2. Текст публікацій, зазначених у додатку 7 до цих Вимог, має ураховувати усі внесені до них зміни.
7.3. Допускається часткове використання публікацій, зазначених у додатку 7 до цих Вимог, в електронному вигляді у разі забезпечення робочих місць у класі персональними комп’ютерами, що дозволяють зчитування інформації з електронних носіїв.
Заступник директора Департаменту державної політики в галузі морського та річкового транспорту - начальник відділу логістики та аналітичного забезпечення |
Р. Когут |
Додаток 1
до Вимог до обладнання, призначеного
для підготовки та перевірки знань
персоналу пасажирських суден
(пункт 3.11)
ТИПОВИЙ ПЛАН
підготовки за напрямом «Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training) відповідно до вимог Правила V/2 (пункт 7) Конвенції ПДНВ ( 896_052 ), розділу А-V/2 (пункт 4) Кодексу ПДНВ ( 896_052 ), Модельного курсу ІМО 1.29 «Підготовка з управління та поведінки людей у кризових ситуаціях, включаючи підготовку з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна» (Proficiency in Crisis Management and Human Behavior Training Including Passenger Safety, Cargo Safety and Hull Integrity Training)
Таблиця 1
Обсяг часу підготовки (годин) |
Підготовка |
Іспити та практична демонстрація компетентності |
Усього |
Теоретична |
Практична |
2,25 |
4,75 |
0,5 |
7,5 |
Типовий план підготовки
за напрямом
"Підготовка з питань безпеки пасажирів, вантажу та водонепроникності корпусу судна"
Таблиця 2
Назви тем відповідно до Модельного курсу ІМО 1.29 |
Час підготовки (годин) |
теоретична підготовка |
практична підготовка |
усього |
1. Порядок посадки та висадки пасажирів 1.1. Порядок завантаження та розвантаження вантажних автомобілів, рельсових транспортних засобів та інших транспортних засобів, включаючи відповідні процедури зв’язку 1.2. Порядок безпечного підйому та спуску рамп, установки та закріплення палуб для транспортних засобів 1.3. Процедури для безпечної посадки та висадки пасажирів з приділенням уваги інвалідам та особам, яким необхідна допомога |
0,75 |
1,0 |
1,75 |
2. Перевезення небезпечних вантажів 2.1. Спеціальні засоби захисту, процедури та вимоги стосовно перевезення небезпечних вантажів на борту пасажирських суден ро-ро |
0,5 |
- |
0,5 |
3. Кріплення вантажу 3.1. Положення Кодексу безпечної практики розміщення та кріплення вантажу 3.2. Використання обладнання та матеріалів для кріплення вантажів |
0,75 |
0,5 |
1,25 |
4. Розрахунки остійності, крену та навантажень на корпус судна 4.1. Використання інформації щодо остійності та навантажень на корпус судна 4.2. Остійність та навантаження на корпус судна в різних умовах завантаження 4.3. Завантаження вантажів на палубу 4.4. Вплив баласту та переміщень палива на борту на крен, остійність та навантаження на корпус судна |
- |
2,0 |
2,0 |
5. Відкриття, закриття та безпечне закриття відкриттів у корпусі судна 5.1. Порядок, встановлений на судні 5.2. Обстеження печаток |
- |
1,0 |
1,0 |
6. Атмосфера на палубі пасажирського судна ро-ро 6.1. Обладнання для моніторингу атмосфери на палубі пасажирського судна ро-ро 6.2. Порядок вентиляції для вантажних приміщень пасажирських суден ро-ро |
0,25 |
0,25 |
0,5 |
Усього за напрямом підготовки |
2,25 |
4,75 |
7,0 |
Вихідний контроль |
|
|
0,5 |
Усього |
|
|
7,5 |
................Перейти до повного тексту