- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 жовтня 2014 р.
за № 1212/25989
Про затвердження Правил схвалення організацій з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки державної авіації (Частина-145В)
1. Затвердити Правила схвалення організацій з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки державної авіації (Частина-145В), що додаються.
2. Уповноважити першого заступника Міністра оборони України видавати сертифікат схвалення організації з технічного обслуговування та ремонту.
3. Компетентним органом визначити Управління регулювання діяльності державної авіації України.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України генерал-полковник |
В.В. Гелетей |
ПОГОДЖЕНО: Міністр внутрішніх справ України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Т.в.о. Голови Державної прикордонної служби України генерал-полковник |
А.Б. Аваков М.Ю. Бродський С. Бочковський П.А. Шишолін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
04.08.2014 № 495
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 жовтня 2014 р.
за № 1212/25989
ПРАВИЛА
схвалення організацій з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки державної авіації (Частина-145В)
І. Загальні положення
1.1. Ці Правила встановлюють технічні вимоги до організацій та процедури для компетентного органу (Управління регулювання діяльності державної авіації України) щодо схвалення організацій з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки державної авіації (далі - організація).
1.2. Ці Правила застосовуються до організацій, що здійснюють ремонт, переведення на експлуатацію за технічним станом, модифікацію, модернізацію, технічне обслуговування та беруть участь у збільшенні ресурсів, продовженні строків служби - технічне обслуговування і ремонт (далі - ТОР) державних повітряних суден (далі - ДПС), їх компонентів та обладнання (далі - компоненти), у тому числі іноземних держав.
1.4. Компетентний орган відповідає за:
загальну організацію процесу схвалення організацій;
впровадження процедури схвалення організацій;
підписання додатка до сертифіката схвалення;
подання пропозицій щодо прийняття рішень стосовно видачі, підтримання дії сертифіката схвалення, анулювання, призупинення дії та розширення чи обмеження сертифіката схвалення організацій;
ведення реєстру виданих сертифікатів;
прийняття рішень за претензіями організацій.
1.5. Заявка на видання або внесення змін до схвалення (додаток 1) подається компетентному органу у визначений цим органом спосіб.
1.6. Організація розробляє відповідний документ організації з ТОР ДПС (далі - Керівництво організації з ТОР), що є документом, який містить відомості про сферу діяльності, яка планується для схвалення, перелік робіт (видів діяльності, послуг), які становитимуть предмет схвалення, за класами та класифікаціями, що наведені у заявці на видання або внесення змін до схвалення.
ІІ. Технічні вимоги
1. Вимоги до виробничих приміщень та площ
1.1. Організація гарантує, що:
1) для виконання всіх запланованих (заявлених) видів робіт (діяльності) в організації забезпечено відповідні виробничі приміщення та площі, які гарантують, зокрема, захист від погодних умов;
спеціалізовані майстерні й бокси належним чином ізольовані, щоб унеможливлювати несанкціонований доступ до них, гарантувати малоймовірність забруднення робочої зони та навколишнього середовища:
для ТОР ДПС забезпечені авіаційні ангари, достатньо просторі, щоб вмістити повітряне судно;
для ТОР компонентів забезпечені цехи (майстерні, дільниці), достатньо просторі, щоб вмістити компоненти;
2) забезпечені відповідні офісні приміщення для організації всієї запланованої роботи, зазначеної в підпункті 1 цього пункту, а також для персоналу, який засвідчує ТОР, щоб він міг виконувати поставлені завдання у спосіб, що сприяє дотриманню відповідних авіаційних правил (нормативно-правових актів, стандартів тощо) стосовно ТОР;
3) робоче середовище, включаючи авіаційні ангари, цехи (майстерні, дільниці) для компонентів, та офісні приміщення відповідають роботам за призначенням і, зокрема, спеціальним вимогам, що до них пред’являються. Окрім випадків, коли інше передбачено вимогами до середовища для виконання спеціальних робіт, робоче середовище має бути таким, щоб забезпечити належну результативність роботи персоналу, виробничі приміщення та площі повинні утримуватися в стані, придатному до виконання робіт, та забезпечувати:
можливість організації робочих місць, розміщення служб та персоналу, обладнання, стендів, засобів вимірювальної техніки, контрольно-перевірочної апаратури, пристосувань та інструменту, складських та побутових приміщень;
достатню кількість оснащених відповідно до встановлених вимог, у тому числі особливих, робочих місць для виконання виробничої програми організації та контролю за її виконанням;
виконання складальних, налагоджувальних, регулювальних робіт та спеціальних видів робіт на ізольованих дільницях з дотриманням усіх вимог до робіт, що виконуються;
захист авіаційної техніки від шкідливого впливу навколишнього середовища, від потрапляння в її робочі зони та внутрішні порожнини пилу, опадів, сторонніх предметів;
контроль за безпекою робочих зон (протипожежний стан, захист від шкідливих і токсичних впливів (недопущення екологічного забруднення чи забруднення робочої зони));
наявність внутрішнього зв’язку між підрозділами та термінового зв’язку із іншими підприємствами, установами і організаціями.
1.2. Умови роботи виробничого персоналу повинні бути прийнятними і пристосованими для виконання конкретних завдань. Також мають дотримуватися спеціальні вимоги та умови, що не знижують ефективності роботи персоналу. У виробничих приміщеннях повинні бути забезпечені:
температурний режим для нормальної роботи персоналу, а саме: температура має підтримуватися на такому рівні, щоб персонал міг виконувати необхідні роботи, не відчуваючи надмірного дискомфорту;
достатня чистота і освітленість, щоб забезпечити можливість ефективного проведення будь-яких перевірок (інспектувань), ремонтних робіт та робіт з технічного обслуговування;
захищеність від шуму навколишнього середовища і поблизу розташованих виробничих дільниць. Шум не повинен відволікати персонал від проведення перевірочних робіт (робіт з інспектування). У разі якщо контролювати джерело шуму практично неможливо, такий персонал слід забезпечити необхідним особистим спорядженням для припинення впливу надмірного шуму, який відволікає увагу під час проведення перевірок (інспектувань);
захищеність від шкідливого впливу навколишнього середовища, а саме: пил та інші забруднення повітря зведені до мінімуму, а в робочій зоні не дозволяється досягнення ними рівня, коли видиме забруднення поверхонь ДПС/компонента є очевидним. У разі якщо пил/інше забруднення повітря призводить до видимого забруднення поверхні, всі чутливі до такого забруднення системи ізолюються, доки не буде відновлено прийнятні умови;
спеціальні умови, що передбачені відповідною документацією, для виконання виробничої програми/заявлених видів робіт (діяльності).
1.3. Для зберігання компонентів (комплектувальних виробів), знарядь (обладнання, інструменту) та матеріалів мають використовуватися склади, що охороняються. Складські та допоміжні приміщення і площі повинні забезпечувати роздільне і надійне зберігання запасних частин, витратних матеріалів, комплектувальних виробів і готової продукції, можливість їх вільного та безпечного пересування, безпеку під час зберігання токсичних, пожежо- і вибухонебезпечних, а також радіоактивних речовин. Умови зберігання повинні забезпечити роздільне зберігання справної (придатної до експлуатації) продукції від несправної і запобігання виходу її з ладу (псуванню) та пошкодженню. Доступ у ці приміщення має бути обмежений та дозволений лише уповноваженому персоналу організації.
1.4. У разі якщо приміщення та площі не належать організації, вона повинна мати документацію, що підтверджує правомірність використання приміщень та площ, що належать іншим організаціям.
2. Вимоги до персоналу
2.1. Організація повинна мати організаційну структуру і достатню кількість кваліфікованих керівних працівників. Організація призначає відповідального (підзвітного) керівника. На відповідального (підзвітного) керівника організації покладаються повноваження в частині фінансування та своєчасного виконання ТОР відповідно до норм, передбачених цими Правилами.
Відповідальний (підзвітний) керівник зобов’язаний:
забезпечити наявність усіх необхідних ресурсів для виконання ТОР;
розробити та впровадити політику в сфері безпеки польотів та якості ТОР;
розуміти основні положення цих Правил.
2.2. Організація повинна мати в штатному розписі керівний персонал, який призначається відповідальним (підзвітним) керівником та відповідає за:
підтримання відповідності організації вимогам цих Правил;
дотримання правил та процедур, що встановлені організацією;
організацію та забезпечення виробничої програми/заявлених видів робіт (діяльності);
управління якістю (з обов’язком здійснювати нагляд за системою якості, включаючи систему пов’язаного з нею зворотного зв’язку).
2.3. Керівний персонал організації повинен володіти відповідними знаннями, досвідом роботи та навичками, які необхідні для ТОР. При цьому організація повинна:
встановити підпорядкованість (безпосереднє звітування) керівного персоналу виключно відповідальному (підзвітному) керівнику;
вести облік особистих відомостей уповноважених представників керівного персоналу до рівня керівників виробничих підрозділів (посада, прізвище, ім’я, по батькові (повністю), реквізити засобів зв’язку), а також відомостей про їх освіту та досвід роботи;
забезпечити процедури заміщення з виконанням обов’язків кожного з конкретних осіб на випадок їх довготривалої відсутності.
2.4. Організація повинна мати в наявності достатню (відповідно до плану трудовитрат) кількість компетентного персоналу служб, що виконують роботи, здійснюють контроль та управління (з урахуванням виробничої програми ТОР).
2.5. До самостійного виконання робіт та контролю за їх виконанням, а також до безпосереднього управління цими роботами наказом по організації допускається тільки персонал, який має відповідну кваліфікацію, допуск до виконання певних видів робіт та запис про це в своїх кваліфікаційних документах. До виконання робіт із спеціальних технологічних процесів (неруйнівний контроль, розшифрування матеріалів засобів об’єктивного контролю, зварювальні роботи та інше) наказом по організації допускається персонал, який пройшов навчання та атестований на право виконувати ці роботи в установленому законодавством порядку.
2.6. Організація повинна вести облік персоналу, який допущено до виконання робіт, із зазначенням переліку видів робіт кожного виконавця. Порядок підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та допуску до роботи персоналу, що зайнятий виконанням, контролем і управлінням робіт, повинен бути документований та відповідати вимогам, що встановлені законодавством України.
Кожний працівник незалежно від займаної посади зобов’язаний діяти в межах посадової інструкції та інших документів, що регламентують його права та обов’язки.
На кожного працівника повинна бути заведена особова справа, де зазначено такі відомості: прізвище, ім’я та по батькові; посада; освіта; фах; кваліфікація; стаж роботи на посаді; службові переміщення; результати навчання та атестації; виробнича діяльність (заохочення, стягнення).
2.7. Організація повинна вести облік всього сертифікованого персоналу, включаючи детальні дані будь-якого свідоцтва, будь-яку пройдену підготовку та сферу сертифікаційного допуску. Облік повинен включати всіх тих, хто має обмежені чи одноразові сертифікаційні повноваження.
Сертифікаційне повноваження означає згоду, надану персоналу, який засвідчує ТОР, що виконані організацією, і яка підтверджує той факт, що згадані працівники мають право підписувати від імені схваленої організації сертифікати передачі до експлуатації в рамках обмежень, встановлених у такій згоді.
Сертифікаційне повноваження має бути оформлене таким чином, щоб персоналу, який засвідчує ТОР, та будь-якій уповноваженій особі компетентного органу, яка здійснюватиме перевірку цього допуску, була зрозуміла сфера його застосування. У разі якщо для визначення сфери застосування використовуються умовні коди, розшифровка цих кодів має бути легкодоступна в межах організації.
3. Обладнання, інструменти та матеріали
3.1. Засоби виконання робіт:
організація повинна мати необхідне обладнання, стенди, оснастку, інструменти та матеріали для виконання виробничої програми/заявлених видів робіт (діяльності);
засоби виконання робіт повинні відповідати за своїми технічними характеристиками вимогам, що зазначені в технологічній документації.
Якщо розробник/виробник авіаційної техніки визначив застосування конкретного обладнання або інструменту, то організація повинна використовувати це обладнання або інструмент, за винятком випадків, коли організація документально установила процедури щодо застосування інших видів обладнання або інструменту, погоджені компетентним органом, у тому числі шляхом схвалення відповідних процедур у Керівництві організації з ТОР.
Усі засоби, що застосовуються для виконання робіт, повинні бути ідентифіковані (маркування, паспортизація) відповідно до встановлених вимог;
застосування засобів виконання робіт повинно забезпечуватися впровадженою системою утримання їх у справному стані, зберігання, періодичних перевірок, калібрування (повірки), обліку надходження та видачі на виробничі ділянки (робочі місця), а також ізоляції (утилізації) засобів, що не відповідають установленим вимогам.
Документація на засоби виконання робіт повинна бути облікована, зберігатися та вестися відповідно до установлених вимог.
У випадку, якщо засоби виконання робіт не належать організації, вона повинна мати документацію, що підтверджує правомірність використання засобів виконання робіт, які належать іншим організаціям. Засоби виконання робіт повинні відповідати вимогам організації до таких засобів.
3.2. Матеріали та компоненти:
для ТОР повинні використовуватись тільки ті матеріали та компоненти, що відповідають типовій конструкції авіаційної техніки та на які є документальне підтвердження про відповідність необхідним специфікаціям, а їхнє походження можна належним чином простежити;
усі матеріали повинні супроводжуватися документацією, чітко пов’язаною з конкретним матеріалом, що містить підтвердження відповідності вимогам специфікації, а також дані про виробника та постачальника;
організація повинна переконатися в якості продукції, що надходить від сторонніх організацій.
Перевірка матеріалів та компонентів повинна здійснюватися персоналом служби контролю якості та відповідних підрозділів організації в обсязі вимог діючої нормативно-технічної документації, документів на поставку, а процедури перевірки повинні забезпечувати видачу у виробництво відповідних (кондиційних) матеріалів та компонентів.
Організація повинна передбачити заходи, що унеможливлюють потрапляння матеріалів та компонентів з виявленими відхиленнями від технічних вимог на виробничі ділянки. У цих випадках повинно бути проведено їх маркування та ізоляцію.
Документація з обліку матеріалів та компонентів повинна містити такі відомості: найменування; позначення; кількість; номер партії; дату перевірки; відмітку про відповідність установленим вимогам; дату видачі у виробництво; опис дефектів (за наявності); підпис уповноважених осіб;
організація має право виготовляти обмежену (перелік схвалений/затверджений компетентним органом/уповноваженою посадовою особою) номенклатуру компонентів (запасних частин) для використання у власному виробництві під час виконання ТОР, якщо організацією дотримана встановлена процедура освоєння їх виготовлення, а відповідні процедури та технології їх виробництва будуть документально установлені організацією і зазначені в Керівництві організації з ТОР;
компоненти, які відпрацювали встановлені для них ресурси (строки служби) або ті, що мають неремонтопридатний технічний стан, повинні класифікуватися організацією як такі, що не підлягають відновленню. Організація повинна не допускати ці компоненти в обіг, крім випадків, коли ресурс (строк служби) компонента продовжено в установленому порядку або розроблено та затверджено документацію на його ремонт.
4. Приймання компонентів
4.1. Вхідний контроль:
організація повинна здійснювати вхідний контроль сировини, матеріалів, напівфабрикатів та комплектувальних виробів згідно з переліками продукції та параметрів (показників), що контролюються;
робочі місця та персонал, що здійснює вхідний контроль, повинні бути атестовані у встановленому порядку;
засоби вимірювальної техніки, випробувальне обладнання та стенди, які використовуються під час вхідного контролю, мають відповідати вимогам нормативно-технічної документації на продукцію, що контролюється;
організація має право залучати до проведення вхідного контролю сторонні організації, які мають відповідні можливості, що документально підтверджено;
організація повинна забезпечити окреме зберігання продукції, що надійшла від підприємства-постачальника до проведення вхідного контролю, від прийнятої та забракованої під час вхідного контролю;
організація повинна оформлювати облікові документи щодо вхідного контролю за встановленими формами. Інформація про результати вхідного контролю повинна бути в службі контролю якості організації.
4.2. Зберігання, ідентифікація, транспортування компонентів та матеріалів:
організація повинна забезпечити складування, зберігання, ідентифікацію та транспортування компонентів та матеріалів з метою:
збереження фізико-хімічних властивостей, геометричних параметрів та характеристик, що задані конструкторськими документами і умовами поставки;
захисту від пошкоджень, змін форми та забруднень;
збереження цілісності супровідної документації, бирок, етикеток та інших ознак ідентифікації;
збереження комплектності та запобігання переплутуванню;
під час зберігання компонентів та матеріалів організація повинна передбачати їх облік та запобігання несанкціонованому доступу до них;
організація має передбачити процедури ідентифікації матеріалів та компонентів з моменту проведення їх вхідного контролю до застосування (встановлення) на основному виробі авіаційної техніки, а також ідентифікації виконавців усіх робіт;
організація повинна встановити порядок транспортування компонентів та матеріалів, що запобігає їх пошкодженню та потраплянню сторонніх предметів на всіх етапах ТОР;
організація повинна забезпечити своєчасну ізоляцію та окреме зберігання матеріалів і компонентів з відхиленнями від технічних вимог від тих, що відповідають вимогам нормативно-технічної документації.
4.3. Метрологічне забезпечення:
організація повинна мати відповідні акти законодавства та необхідну нормативну документацію з метрологічного забезпечення, на підставі яких мають бути розроблені процедури організації та здійснення метрологічного забезпечення, ведення обліку, експлуатації та зберігання засобів вимірювальної техніки, здійснення метрологічного нагляду і нагляду за дотриманням вимог стандартів, норм та правил;
персонал метрологічної служби організації повинен пройти відповідне навчання та атестацію згідно з установленими вимогами;
метрологічна та вимірювальна лабораторії організації повинні бути атестовані (уповноважені) в установленому законодавством порядку на виконання робіт у визначеній галузі уповноваження (атестації) та мати документ, який засвідчує факт офіційного визнання компетентності та повноважень. В окремих випадках організація має право залучати до проведення метрологічних (вимірювальних) робіт атестовані (уповноважені) у встановленому порядку лабораторії сторонніх організацій з відповідним документальним підтвердженням;
усе обладнання організації, яке використовується для калібрування (повірки), повинно мати точність, необхідну для визначення відповідності характеристик, що калібруються (повіряються);
документація на засоби вимірювальної техніки повинна визначати порядок їх технічного обслуговування та зберігання;
засоби вимірювальної техніки, що пройшли повірку, повинні мати чітке маркування про придатність та дату наступної повірки. Результати повірок повинні бути занесені у відповідні облікові документи. Засоби вимірювальної техніки, що не пройшли повірку, повинні бути позначені та вилучені з користування до виконання їх ремонту або тарування. Організація повинна забезпечити неможливість використання засобів вимірювальної техніки з простроченою датою повірки;
облік засобів вимірювальної техніки у підрозділах організації повинен вестись у відповідних книгах. До обліку включаються як засоби вимірювальної техніки, що калібруються (повіряються), так і засоби вимірювальної техніки, які не підлягають калібруванню (повірці). Дані про всі засоби вимірювальної техніки повинні бути внесені до документів метрологічної служби організації. Ці записи включають такі відомості: найменування; позначення (шифр); заводський номер; місцезнаходження; перелік проведених ремонтів, форм технічного обслуговування, повірок; інтервал повірок; дату виконання наступної повірки. Зведений облік засобів вимірювальної техніки в цілому по організації може вестись в електронному вигляді.
5. Документація (дані) для ТОР
5.1. Організація повинна мати обліковані копії конструкторських, експлуатаційних та ремонтних документів, бюлетені, директивну документацію (розпорядження, директиви тощо) щодо льотної придатності, робочу технологічну документацію та внутрішню документацію, що необхідні для виконання виробничої програми/заявлених видів робіт (діяльності).
5.2. Організація повинна забезпечити можливість безперешкодного використання документації з виконання ТОР для свого персоналу, що виконує та контролює роботи.
5.3. Організація повинна встановити процедури контролю за станом документації, що гарантують її своєчасне оновлення, внесення змін та доведення до персоналу, облік та зберігання.
5.4. Виконання ТОР ДПС та компонентів повинно здійснюватися за технологічною документацією, яка розроблена/затверджена виробниками/розробниками та введена в дію у встановленому порядку. Можливе застосування організацією технологічної документації, яка розроблена нею на підставі конструкторської та технологічної документації виробника/розробника, а також діючих стандартів за умови збереження типової конструкції авіаційної техніки. Процедура, за якою розробляється така документація, повинна бути зазначена в Керівництві організації з ТОР.
5.5. Види діяльності організації, що пов’язані з проведенням ремонтних робіт, повинні здійснюватися з використанням робочої технологічної документації, яка визначає технології виконання операцій безпосередньо на робочих місцях і дільницях організації та забезпечує відповідність відремонтованих виробів авіаційної техніки встановленим вимогам. Процедури, за якими розробляється робоча технологічна документація, проводяться її метрологічна експертиза, нормоконтроль, організовуються облік, зберігання, вивчення та внесення змін, повинні бути зазначені в Керівництві організації з ТОР.
6. Планування виробництва
6.1. Організація повинна мати систему планування виробництва, що відповідає обсягу та складності заявлених видів робіт (діяльності). Система планування виробництва використовується для планування всіх ресурсів організації, необхідних для безпечного завершення робіт з ТОР.
6.2. У разі виробничої необхідності в організації може використовуватися позмінна робота персоналу. Планування завдань з ТОР та організації робочих змін має здійснюватися з урахуванням обмежень, пов’язаних із характеристиками людської працездатності.
6.3. Організація повинна мати процедури передачі продовження або завершення робіт наступній виробничій зміні або у випадку зміни складу виконавців. У таких випадках відповідна інформація має адекватно передаватися від персоналу, що змінюється, до персоналу, що приступає до роботи.
7. Перевірки та випробування
7.1. Кожний виріб авіаційної техніки, який пройшов ТОР в організації, повинен пройти перевірку, наземні (стендові) випробування у порядку та обсязі, які передбачені конструкторською, ремонтною та експлуатаційною документацією.
7.2. Кожне відремонтоване організацією ДПС підлягає льотним випробуванням відповідно до затвердженої у встановленому порядку програми льотних випробувань.
7.3. Льотно-випробувальна станція організації, що виконує після ТОР льотні випробування (обльоти після виконання ТО) ДПС, повинна відповідати встановленим вимогам.
7.4. Усі відхилення, що виявлені під час випробувань (перевірок) та пов’язані з працездатністю ДПС і компонентів, повинні бути документовані та усунуті під контролем служби технічного контролю (якості) організації.
7.5. Параметри та технічні характеристики авіаційної техніки, що пройшла випробування (перевірки), повинні фіксуватися в протоколах (контрольних картах) установленої форми.
8. Записи про ТОР
8.1. Організація повинна документально підтверджувати виконані роботи з ТОР ДПС і компонентів. Організація має зберігати записи, необхідні для підтвердження того, що були виконані всі вимоги щодо видачі документів/сертифікатів передачі до експлуатації, включаючи всі документи про передачу, оформлені субпідрядними організаціями, в установлені законодавством строки.
8.2. На кожний виріб авіаційної техніки, на якому здійснюється ТОР, на всіх етапах виконання робіт організація повинна оформляти виробничо-контрольну документацію. На кожний виріб, що пройшов ремонт в організації, оформляється справа ремонту.
Перелік виробничо-контрольної документації зазначається в Керівництві організації з ТОР.
Оформлена під час ТОР виробничо-контрольна документація (справа ремонту) на кожний виріб авіаційної техніки комплектується та зберігається в організації в установлені законодавством строки. Порядок зберігання виробничо-контрольної документації (справи ремонту) повинен бути зазначений у Керівництві організації з ТОР.
8.3. Організація має передавати на вимогу замовника копію кожного документа/сертифіката передачі до експлуатації ДПС/компонента разом із копією будь-яких даних про затверджені індивідуальні ремонти/модифікації, які використовувались під час проведення ремонтів/модифікацій.
8.4. Організація має зберігати копії усіх детальних записів про ТОР та всіх пов’язаних з ним даних для ТОР після того, як ДПС або компонент, на якому були проведені роботи, було передано з організації, до чергового їх надходження для проведення однотипних робіт, але не більше 10 років:
записи, про які йдеться у цьому пункті, мають зберігатися у безпечний спосіб, який унеможливлює їх втрату внаслідок пошкодження, пожежі, затоплення, зміни або викрадення;
резервні копії комп’ютерних дисків, плівок тощо мають зберігатися в іншому місці, ніж робочі копії комп’ютерних дисків, плівок тощо, в середовищі, яке гарантує їх підтримання в належному стані;
................Перейти до повного тексту