- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗВ'ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.09.2014 № 432
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 вересня 2014 р.
за № 1142/25919
Про затвердження Положення про територіальний орган Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України
Відповідно до
Закону України "Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України" (із змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року
№ 563 "Про затвердження Типового положення про територіальні органи міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади", з метою забезпечення виконання територіальними органами покладених на Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України завдань НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про територіальний орган Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, що додається.
3. Директору Департаменту організації урядового зв’язку Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з 01 листопада 2014 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України згідно з розподілом функціональних обов’язків.
Голова Служби | В.П. Звєрєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Адміністрації Державної
служби спеціального зв’язку
та захисту інформації України
01.09.2014 № 432
(у редакції наказу Адміністрації
Державної служби
спеціального зв’язку
та захисту інформації України
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 вересня 2014 р.
за № 1142/25919
ПОЛОЖЕННЯ
про територіальний орган Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає організаційно-правовий статус, основні завдання, функції, повноваження та організаційні засади службової діяльності територіальних органів Адміністрації Держспецзв’язку в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також міжрегіональних (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальних органів Адміністрації Держспецзв’язку (далі - територіальний орган).
2. Територіальний орган входить до загальної структури Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (далі - Держспецзв’язку), підпорядковується та підконтрольний Адміністрації Держспецзв’язку і забезпечує виконання покладених на Держспецзв’язку завдань на території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, а такий, що утворений як міжрегіональний територіальний орган,- на території декількох адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюються його повноваження (далі - регіон).
3. Територіальний орган утворюється, реорганізовується та ліквідовується Кабінетом Міністрів України в установленому законодавством порядку.
Пропозиції щодо утворення, реорганізації та ліквідації територіального органу на розгляд Кабінету Міністрів України вносить Голова Держспецзв’язку.
( Пункт 3 розділу I в редакції Наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 733 від 06.12.2024 )
4. Територіальний орган утворюється, реорганізовується відповідно до законодавства в межах загальної структури, граничної чисельності працівників, у тому числі військовослужбовців, територіальних органів Адміністрації Держспецзв’язку, затверджених Кабінетом Міністрів України, і виділених коштів для забезпечення виконання покладених на Адміністрацію Держспецзв’язку завдань.
5. Структуру, штат (штатний розпис) і кошторис територіального органу затверджує Голова Держспецзв’язку.
( Пункт 5 розділу I в редакції Наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 733 від 06.12.2024 )
6. Територіальний орган у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та актами організаційно-розпорядчого характеру Адміністрації Держспецзв’язку, дорученнями Голови Держспецзв’язку, його заступників та керівника структурного підрозділу Адміністрації Держспецзв’язку, який здійснює в межах компетенції та наданих повноважень функції органу управління з планування застосування територіальних органів Адміністрації Держспецзв’язку та територіальних підрозділів Держспецзв’язку, і цим Положенням.
( Пункт 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 733 від 06.12.2024 )
7. Територіальний орган є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, власні бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України, у тому числі в іноземній валюті.
Територіальний орган утримується за рахунок коштів державного бюджету.
8. Службова діяльність територіального органу провадиться згідно з планами службової діяльності Держспецзв’язку, річним планом службової діяльності територіального органу й поточними планами службової діяльності структурних підрозділів територіального органу. Річний план службової діяльності територіального органу затверджує Голова Держспецзв’язку після його погодження з головою місцевої державної адміністрації.
9. Територіальний орган комплектується військовослужбовцями, державними службовцями та працівниками (далі - особовий склад), які за своїми особистими, діловими та моральними якостями, освітнім ступенем і професійним рівнем, станом здоров’я і віком здатні виконувати завдання та обов’язки, визначені їх посадовими інструкціями.
10. Особовий склад територіального органу провадить свою службову діяльність згідно з посадовими інструкціями, які затверджує начальник територіального органу.
11. На майно територіального органу поширюється дія
Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України".
12. Територіальний орган з метою організації своєї діяльності забезпечує в установленому порядку самопредставництво територіального органу в судах та інших органах через осіб, уповноважених діяти від його імені, у тому числі через посадових осіб юридичної служби територіального органу, або інших уповноважених осіб, а також забезпечує представництво інтересів територіального органу в судах та інших органах через представників.
II. Основні завдання, функції та повноваження територіального органу
1. Основними завданнями територіального органу є:
1) забезпечення функціонування, безпеки та розвитку державної системи урядового зв’язку (далі - ДСУЗ), Національної системи конфіденційного зв’язку (далі - НСКЗ) та Національної телекомунікаційної мережі (далі - НТМ), реалізація державної політики у сферах криптографічного та технічного захисту інформації, захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, в інформаційно-комунікаційних системах і на об’єктах інформаційної діяльності, протидії технічним розвідкам, у сферах захисту в кіберпросторі державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, кіберзахисту критичної інформаційної інфраструктури, здійснення державного контролю у таких сферах;
2) реалізація державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури під час дії воєнного стану, а також протягом 12 місяців з дня його припинення чи скасування;
3) участь у реалізації державної політики у сферах електронного документообігу (в частині захисту інформації державних органів та органів місцевого самоврядування), електронної ідентифікації (з використанням електронних довірчих послуг), електронних довірчих послуг (у частині контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг);
4) забезпечення в установленому порядку та в межах компетенції діяльності суб’єктів, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом;
5) забезпечення здійснення Адміністрацією Держспецзв’язку функціонального управління національною системою захисту критичної інфраструктури;
6) участь у забезпеченні Адміністрацією Держспецзв’язку координації діяльності міністерств та операторів критичної інфраструктури з питань забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури.
( Пункт 1 розділу II в редакції Наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
2. Територіальний орган відповідно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує в регіоні функціонування, безпеку та розвиток ДСУЗ, її готовність до роботи в особливий період і в разі виникнення надзвичайної ситуації, а також у районі проведення антитерористичної операції;
2) забезпечує в регіоні в установленому законодавством порядку урядовим зв’язком Президента України, Голову Верховної Ради України, Прем’єр- міністра України, інших посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, керівників підприємств, установ і організацій в мирний час, в умовах надзвичайного стану і в особливий період;
3) забезпечує в регіоні функціонування, безпеку та розвиток НСКЗ;
4) здійснює будівництво і модернізацію НТМ, забезпечує її функціонування та надання послуг у зоні своєї відповідальності;
5) контролює в межах регіону виконання технічних умов та інших вимог законодавства у сфері захисту інформації у приміщеннях абонентів урядового зв’язку;
6) забезпечує в регіоні в установленому законодавством порядку та в межах компетенції діяльність суб’єктів, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом;
7) узагальнює та аналізує:
стан функціонування мереж і комплексів ДСУЗ, НСКЗ та НТМ у регіоні, готує та вносить пропозиції щодо їх удосконалення і подальшого розвитку;
результати здійснення державного контролю в регіоні за станом криптографічного та технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам і виконання вимог нормативно-правових актів у цих сферах; готує та надає Адміністрації Держспецзв’язку та державним органам, органам місцевого самоврядування, військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, підприємствам, установам і організаціям рекомендації (пропозиції) щодо його поліпшення в регіоні;
інформацію щодо виконання необхідних захисних заходів у регіоні під час роботи іноземних інспекційних груп на території України на об’єктах інформаційної діяльності регіону, готує та вносить пропозиції щодо їх вдосконалення;
8) вирішує в межах повноважень питання забезпечення зв’язку для потреб ДСУЗ і НСКЗ згідно із законодавством;
9) бере участь у роботі спеціальних експертних комісій органів (підрозділів) Служби безпеки України з перевірки наявності умов для провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, у державних органах, органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, на підприємствах, в установах і організаціях регіону, у складі яких є органи спеціального зв’язку;
10) бере участь (у межах своїх повноважень) у роботах, що проводяться Адміністрацією Держспецзв’язку, з реалізації державних цільових програм розвитку спеціальних видів зв’язку та захисту інформації;
11) бере участь у виконанні завдань із територіальної оборони, а також у заходах, спрямованих на підтримання в регіоні правового режиму воєнного та надзвичайного стану відповідно до закону;
12) реалізує у регіоні державну політику у сферах криптографічного та технічного захисту інформації, захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, в інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах і на об’єктах інформаційної діяльності, протидії технічним розвідкам;
13) реалізує в регіоні державну політику у сферах захисту в кіберпросторі державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, кіберзахисту критичної інформаційної інфраструктури;
14) координує в межах регіону діяльність суб’єктів забезпечення кібербезпеки щодо кіберзахисту;
15) бере участь у межах своїх повноважень у реалізації державної політики у сферах електронного документообігу (в частині захисту інформації державних органів та органів місцевого самоврядування), електронної ідентифікації (з використанням електронних довірчих послуг), електронних довірчих послуг (у частині контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг);
16) координує, організовує та проводить аудит захищеності комунікаційних і технологічних систем об’єктів критичної інфраструктури регіону на вразливість;
17) координує в регіоні діяльність щодо створення та проведення державної експертизи комплексних систем захисту інформації (далі - КСЗІ) в автоматизованих системах, які є одномашинними однокористувачевими комплексами (далі - АС класу "1"), відповідно до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів з питань технічного захисту інформації (далі - ТЗІ), а також виконує такі функції:
розглядає та погоджує технічні завдання на створення КСЗІ в АС класу аналізує декларації про відповідність КСЗІ в АС класу "1" вимогам нормативних документів із ТЗІ;
забезпечує реєстрацію цих декларацій;
18) координує в регіоні діяльність щодо створення та атестації комплексів ТЗІ, що входять до складу КСЗІ в АС класу "1", та за окремим наказом Адміністрації Держспецзв’язку організаційно-розпорядчого характеру - на об’єктах інформаційної діяльності, де озвучується (озвучуватиметься) мовна інформація, що становить державну таємницю, відповідно до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів з питань ТЗІ. Також стосовно зазначених комплексів ТЗІ виконує такі функції:
розглядає та погоджує технічні завдання на створення комплексів ТЗІ;
розглядає та погоджує програми та методики атестації комплексів ТЗІ;
розглядає результати атестації комплексів ТЗІ;
забезпечує реєстрацію актів атестації комплексів ТЗІ;
19) виконує заходи за дозволом на проведення робіт із ТЗІ для власних потреб (за наявності) відповідно до розподілу обов’язків, що визначається рішенням Голови Держспецзв’язку;
20) організовує та забезпечує виконання заходів з протидії технічним розвідкам на об’єктах протидії, що перебувають у сфері його управління;
21) здійснює на території регіону контроль за виконанням технічних завдань на проектування, будівництво і реконструкцію особливо важливих об’єктів і на розробку зразків військової та спеціальної техніки в частині протидії технічним розвідкам;
22) забезпечує в регіоні виконання завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
23) здійснює державний контроль у регіоні за:
станом криптографічного та технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у державних органах, органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, на об’єктах урядового зв’язку, а також під час діяльності на території України іноземних інспекційних груп відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
станом протидії технічним розвідкам у державних органах, військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від їх підпорядкування та форми власності, які мають у своєму володінні, користуванні чи розпорядженні зразки озброєння, військової та спеціальної техніки, об’єкти оборонно-промислового комплексу, військові об’єкти та інші об’єкти, призначені для застосування в інтересах оборони і безпеки держави;
станом захисту в кіберпросторі державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, кіберзахисту критичної інформаційної інфраструктури;
дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг;
додержанням вимог безпеки під час використання, експлуатації, вивезення та знищення засобів криптографічного захисту інформації та обладнання спеціального зв’язку, що має гриф обмеження доступу;
24) бере у межах своїх повноважень участь у погодженні питань розміщення на території регіону дипломатичних представництв і консульських установ іноземних держав;
25) здійснює контроль за охороною державної таємниці у структурних підрозділах територіального органу, організовує ведення діловодства;
26) бере участь у роботі комісій органів Служби безпеки України з перевірки стану охорони державної таємниці суб’єктів режимно-секретної діяльності, у складі яких функціонують органи спеціального зв’язку;
27) забезпечує охорону об’єктів, приміщень територіального органу, систем, мереж, комплексів, засобів урядового і спеціального зв’язку, ключових документів до засобів криптографічного захисту інформації;
28) здійснює у взаємодії з відповідними структурними підрозділами Адміністрації Держспецзв’язку матеріально-технічне, кадрове, фінансове і правове забезпечення діяльності територіального органу; організовує спільно з Медичним центром Держспецзв’язку медичне забезпечення військовослужбовців територіального органу;
29) забезпечує відповідно до законодавства правовий і соціальний захист військовослужбовців територіального органу і членів їхніх сімей;
30) забезпечує в межах своїх повноважень виконання заходів з охорони праці та пожежної безпеки на об’єктах, що перебувають у сфері управління територіального органу;
31) вживає в межах своїх повноважень виконання заходів щодо запобігання та виявлення корупції серед особового складу територіального органу;
32) здійснює добір кадрів, організовує роботу з підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації особового складу територіального органу;
33) видає в межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру;
34) за рішенням Адміністрації Держспецзв’язку виступає в регіоні замовником будівництва житла та інших об’єктів Держспецзв’язку, вживає заходів щодо їх експлуатації, реконструкції та ремонту;
35) веде облік військовослужбовців, які потребують забезпечення житлом та/або поліпшення житлових умов, формує фонд службового житла, вживає заходів щодо забезпечення житлом військовослужбовців територіального органу;
36) організовує і веде бухгалтерський і податковий облік у порядку, що встановлений для бюджетних організацій; складає і подає статистичну, фінансову, бюджетну і податкову звітність у порядку й у терміни, встановлені законодавством;
37) забезпечує ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів;
38) організовує планово-фінансову роботу, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;
39) веде перелік об’єктів державної власності, що знаходяться в його оперативному управлінні, та подає інформацію щодо цих об’єктів до Адміністрації Держспецзв’язку;
40) забезпечує цільове використання, ефективну експлуатацію та утримання земельних ділянок, адміністративних та господарських будівель, стаціонарних технічних засобів та інженерних споруд, інших об’єктів, у тому числі комунального призначення, та іншого майна, що перебувають в оперативному управлінні територіального органу;
41) бере участь у межах регіону у координації діяльності місцевих органів виконавчої влади (військово-цивільних адміністрацій - у разі утворення) у сфері захисту критичної інфраструктури;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
42) взаємодіє в регіоні з функціональними органами у сфері захисту критичної інфраструктури та операторами критичної інфраструктури з питань забезпечення захисту об’єктів, включених до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
43) бере участь у регіоні в організації здійснення оцінки захищеності об’єктів критичної інфраструктури, внесених до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури, аналізує та оцінює загальний стан їх захищеності;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
44) бере участь у межах регіону у проведенні оцінки загроз критичній інфраструктурі на національному рівні та оцінки загроз національній безпеці внаслідок реалізації загроз критичній інфраструктурі;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
45) бере участь у підготовці щорічної оцінки ризиків і загроз критичній інфраструктурі національного рівня;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
46) бере участь у межах регіону у забезпеченні Адміністрацією Держспецзв’язку функціонування системи обміну інформацією між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
47) бере участь у забезпеченні Адміністрацією Держспецзв’язку підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації особового складу Держспецзв’язку, в тому числі навчання операторів безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів) із числа особового складу Держспецзв’язку та працівників інших державних органів;
( Пункт 2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації
№ 467 від 31.05.2023 )
48) виступає службою державного замовника на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів, робіт і послуг у сфері безпеки і оборони із закупівлі безпілотних систем (безпілотних авіаційних комплексів, безпілотних літальних апаратів, безпілотних наземних (роботизованих) комплексів, безпілотних водних (плаваючих) комплексів), засобів активної (радіоелектронної боротьби) та пасивної протидії технічним розвідкам, у тому числі щодо їх виробництва, експлуатації, ремонту;
................Перейти до повного тексту