- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 серпня 2013 р.
за № 1358/23890
( Розпорядження втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 701 від 26.08.2021 )
Про внесення змін до Положення про внесення до Державного реєстру фінансових установ інформації про адміністраторів недержавних пенсійних фондів
2. Департаменту регулювання та нагляду за установами накопичувального пенсійного забезпечення забезпечити подання цього розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це розпорядження набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Сектору зв’язків з громадськістю та протоколу забезпечити оприлюднення цього розпорядження після його державної реєстрації.
5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Бірюка С.О.
Голова Комісії |
Б. Візіров |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва |
М.Ю. Бродський |
Протокол засідання Комісії
від 18.07.2013 № 58
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання ринків
фінансових послуг України
22.02.2005 № 3617
(у редакції розпорядження
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг,
18.07.2013 № 2365)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 серпня 2013 р.
за № 1358/23890
ПОЛОЖЕННЯ
про внесення до Державного реєстру фінансових установ інформації про адміністраторів недержавних пенсійних фондів
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок унесення до Державного реєстру фінансових установ (далі - Реєстр) інформації про адміністраторів недержавних пенсійних фондів, вимоги до документів, які подаються адміністраторами недержавних пенсійних фондів.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
заявник - юридична особа, що подає документи для внесення інформації або змін до неї до Реєстру, видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (далі - Свідоцтво), видачі дубліката Свідоцтва, переоформлення Свідоцтва, виключення інформації про заявника з Реєстру та анулювання Свідоцтва або внесення інформації про відокремлений підрозділ фінансової установи;
3. Набуття заявником статусу фінансової установи, переоформлення та видача дубліката Свідоцтва, виключення інформації про заявника з Реєстру та анулювання Свідоцтва здійснюються відповідно до
Положення про Реєстр з урахуванням особливостей, установлених цим Положенням.
4. Свідоцтво оформлюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), та видається без зазначення в ньому строку дії. Свідоцтво втрачає чинність після виключення інформації про заявника з Реєстру та анулювання Свідоцтва.
II. Документи, що подаються для внесення інформації про заявника до Реєстру
1. Для набуття статусу фінансової установи заявник подає до Нацкомфінпослуг в строк, встановлений частиною першою
статті 7 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", заяву про внесення інформації до Реєстру, складену згідно з додатком 2 до
Положення про Реєстр.
2. До заяви про внесення інформації до Реєстру додаються такі документи:
1) реєстраційна картка юридичної особи (додаток 3 до
Положення про Реєстр) та реєстраційна картка з інформацією про відокремлений підрозділ юридичної особи (за наявності) (додаток 4 до Положення про Реєстр), складені відповідно до пункту 2 розділу III цього Положення;
2) засвідчені печаткою та підписом керівника заявника копії установчих документів, які повинні відповідати вимогам пункту 5 розділу III цього Положення;
3) відомості про результати фінансово-господарської діяльності заявника, складені відповідно до пункту 4 розділу III цього Положення;
4) відомості про учасників або акціонерів заявника, керівництво заявника та інших пов'язаних осіб заявника, складені відповідно до пункту 3 розділу III цього Положення;
5) документи по кожному із учасників (засновників) заявника, які володіють часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менш як 10 відсотків статутного капіталу заявника, згідно з переліком:
витяг з торгового (банківського) реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземного учасника в країні, у якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора, легалізований за місцем видачі (якщо учасником є юридична особа - нерезидент). Правильність перекладу такого документа повинна бути нотаріально засвідчена;
засвідчена печаткою та підписом керівника заявника копія документа, що посвідчує особу учасника (якщо учасником є фізична особа);
відомості про результати фінансово-господарської діяльності учасника, складені відповідно до пункту 4 розділу III цього Положення.
3. Заяву про внесення інформації до Реєстру разом з усіма необхідними документами заявник подає до Нацкомфінпослуг через уповноважену особу. При поданні до Нацкомфінпослуг документів уповноважена особа пред'являє паспорт або документ, що його замінює, та документ, що засвідчує її повноваження, завірений у встановленому законодавством порядку.
4. Документи, подані заявником до Нацкомфінпослуг, приймаються за описом. Опис складається заявником у двох примірниках, один з яких повертається йому з відміткою про дату надходження документів.
III. Вимоги до документів, які подаються для внесення інформації про заявника до Реєстру
1. Заява та всі документи, що додаються до неї, повинні відповідати вимогам, встановленим
Положенням про Реєстр. Документи, що подаються, мають бути викладеними державною мовою. До документів, складених іншою мовою, ніж державна, мають додаватися їх переклади державною мовою, автентичність яких повинна бути засвідчена нотаріально. Документи, що складаються юридичною особою, мають бути підписані керівником або особою, що має відповідні повноваження, та посвідчені печаткою юридичної особи.
2. Реєстраційна картка юридичної особи і реєстраційна картка з інформацією про відокремлений підрозділ юридичної особи надаються в паперовій та електронній формах. Електронні форми цих документів складаються та подаються через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line.
3. Відомості про учасників або акціонерів заявника (які володіють часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менш як 10 відсотків статутного капіталу), керівництво заявника та інших пов'язаних осіб заявника мають бути складені згідно з додатком 1 до цього Положення, засвідчені підписом керівника заявника та скріплені його печаткою.
4. Відомості про результати фінансово-господарської діяльності заявника включають фінансову звітність, складену станом на останню звітну дату, що передує даті подання документів на реєстрацію заявника як фінансової установи, та підтверджуються висновком аудитора або аудиторської фірми.
У разі якщо заявник був створений у період, який не є достатнім для складання фінансової звітності, зазначеної в абзаці першому цього пункту, він зобов'язаний надати аудиторський висновок про фінансово-господарську діяльність за цей період або про відсутність такої діяльності.
У разі якщо учасником заявника є неприбуткова організація, до Нацкомфінпослуг подається звіт про використання коштів неприбуткових організацій та установ, складений станом на останню звітну дату, що передує даті подання документів на реєстрацію заявника як фінансової установи.
У разі якщо учасником заявника є юридична особа - нерезидент, надається засвідчена в установленому порядку за місцем видачі копія висновку іноземної аудиторської організації про фінансовий стан іноземного інвестора на кінець останнього повного фінансового (звітного) року. Документи, що стосуються такої особи, мають подаватися мовою оригіналу, до якого додається їх переклад державною мовою, засвідчений у нотаріальному порядку. Ці документи мають бути легалізовані в консульських установах України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
У разі якщо учасником заявника є фізична особа, яка володіє або контролює 10 і більше відсотків статутного (складеного) капіталу заявника, до Нацкомфінпослуг надається копія податкової декларації про майновий стан і доходи за останній фінансовий рік з відміткою органу державної податкової служби про її одержання.
5. Установчі документи заявника повинні подаватися в редакції, чинній на дату подання заяви про внесення інформації до Реєстру, та відповідати вимогам законодавства з питань регулювання діяльності господарських товариств з урахуванням особливостей, визначених
Законом України "Про недержавне пенсійне забезпечення".
Статутом заявника - професійного адміністратора або компанії з управління активами може бути передбачено здійснення таких видів господарської діяльності:
діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів;
професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами);
IV. Внесення інформації про заявника до Реєстру
1. Порядок та строки внесення інформації про заявника до Реєстру, а також підстави залишення заяви без розгляду або відмови в унесенні інформації до Реєстру визначаються
Положенням про Реєстр. У рішенні про залишення заяви без розгляду або про відмову в унесенні інформації про заявника до Реєстру зазначається повний і вичерпний перелік зауважень, що стали підставою такого рішення.
2. У разі необхідності підтвердження достовірності інформації в документах, поданих для внесення інформації до Реєстру, Нацкомфінпослуг відповідно до своїх повноважень може звертатися із запитом до відповідних державних органів, установ та організацій.
3. Протягом 30 робочих днів з дати подання документів Нацкомфінпослуг має право повернути документи заявнику на доопрацювання на підставі його письмового звернення до Нацкомфінпослуг.
4. Свідоцтво видається представнику заявника при пред'явленні паспорта або документа, який його замінює, та документа, що засвідчує повноваження особи.
V. Внесення та виключення інформації про відокремлений підрозділ заявника до (з) Реєстру
1. У разі створення заявником відокремленого підрозділу, що надаватиме фінансові послуги, державне регулювання діяльності з надання яких належить до повноважень Нацкомфінпослуг, заявник протягом п'ятнадцяти робочих днів після включення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомостей про такий відокремлений підрозділ зобов'язаний повідомити та подати до Нацкомфінпослуг:
1) заяву про внесення інформації про відокремлений підрозділ до Реєстру, складену згідно з додатком 6 до
Положення про Реєстр у паперовій та електронній формах;
2) реєстраційну картку з інформацією про відокремлений підрозділ, складену згідно з додатком 4 до
Положення про Реєстр. Електронна форма такої реєстраційної картки складається та подається через web-інтерфейс на офіційному сайті Нацкомфінпослуг у режимі on-line;
3) рішення про створення відокремленого підрозділу, що прийняте органом управління юридичної особи, якому надані відповідні повноваження згідно зі статутом.
2. Документи, передбачені підпунктами 1 та 2 пункту 1 цього розділу, заповнюються окремо щодо кожного відокремленого підрозділу заявника.
3. Відокремлені підрозділи заявника, які не здійснюють фінансові послуги, що входять до сфери регулювання та нагляду Нацкомфінпослуг, можуть здійснювати такі функції без внесення інформації про відокремлені підрозділи до Реєстру.
4. Внесення інформації про відокремлений підрозділ заявника до Реєстру є обов'язковою умовою надання заявником фінансових послуг через такий відокремлений підрозділ.
................Перейти до повного тексту