- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 серпня 2013 р.
за № 1467/23999
Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фінансовій інспекції України та її територіальних органах
1. Затвердити Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фінансовій інспекції України та її територіальних органах, що додається.
3. Управлінню комунікацій (Прес-служба) Міністерства фінансів України (Косарчук В.П.) спільно з Департаментом правової роботи Державної фінансової інспекції України (Попов А.Г.) у встановленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на першого заступника Голови Державної фінансової інспекції України Костюшка В.В.
В. о. Міністра |
А. Мярковський |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва |
М.Ю. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
26.07.2013 № 707
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 серпня 2013 р.
за № 1467/23999
ПОРЯДОК
розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фінансовій інспекції України та її територіальних органах
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до статті
40 Конституції України та на підставі Законів України
"Про звернення громадян",
"Про статус народного депутата України",
"Про статус депутатів місцевих рад",
Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування",
Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 499,
Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, та
Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242.
2. Цей Порядок визначає процедуру розгляду в Державній фінансовій інспекції України (далі - Держфінінспекція) та її територіальних органах звернень громадян, посадових осіб підприємств, установ, організацій, запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад, а також організацію особистого прийому громадян, крім порядку розгляду звернень з питань надання первинної правової допомоги, запитів на інформацію, а також звернень правоохоронних органів та заперечень (зауважень), що їх надсилають об'єкти контролю відповідно до пункту 42
Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 (із змінами).
3. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають такі значення:
бездіяльність - певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була і могла вчинити відповідно до покладених на неї посадових обов'язків згідно із законодавством України;
безпідставна передача розгляду звернення - передача розгляду звернення іншим органам, якщо вирішення порушених у ньому питань належить винятково до компетенції Держфінінспекції та її територіальних органів;
дія - здійснення посадовою особою своїх обов'язків у межах наданих законодавством повноважень чи всупереч їм;
дублетне звернення - письмові звернення одного і того самого громадянина (громадян) з одного і того самого питання, надіслані різним адресатам та направлені ними за належністю на розгляд до Держфінінспекції, її територіальних органів;
звернення - викладені в письмовій або усній формі зауваження (пропозиції), заяви (клопотання) і скарги;
контролюючий орган - Держфінінспекція, її територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах або міжрайонні, об’єднані в районах та містах територіальні органи, головні державні фінансові інспектори в районах та містах;
повторне звернення - звернення, що надійшло до Держфінінспекції, її територіальних органів від однієї і тієї самої особи з одного і того самого питання, якщо на перше звернення було надано відповідь по суті.
II. Облік та попередній розгляд звернень
1. Звернення може бути подане окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне) під час особистого прийому чи надіслане поштою.
Звернення в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, що провадить правозахисну діяльність, які отримали від громадянина повноваження, оформлені відповідно до законодавства. Звернення в інтересах недієздатних і неповнолітніх осіб подають їхні законні представники.
2. Діловодство за зверненнями громадян у контролюючому органі ведеться окремо від інших видів діловодства діловодною службою або покладається на спеціально призначену для цього посадову особу.
3. Усі звернення громадян, що надійшли до контролюючого органу або подані на особистому прийомі, мають прийматися, попередньо розглядатися й централізовано реєструватися в день їх надходження в порядку, визначеному
Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (із змінами).
4. Забороняється надсилати звернення громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
5. У зверненні мають бути зазначені прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви, скарги, прохання чи вимоги. При цьому допускається зазначення адреси заявника на конверті. Письмове звернення має бути надруковане або написане розбірливим почерком, підписане заявником (групою заявників) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті
7 Закону України "Про звернення громадян". Копія такого звернення залишається у провадженні того контролюючого органу, до якого звернувся заявник.
6. Звернення не підлягають розгляду та вирішенню у разі, якщо:
1) звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом чи його посадовою особою. Таке звернення у термін не більше п'яти днів повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями;
2) у письмовому зверненні не зазначено місце проживання, воно не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство. Таке звернення визнається анонімним;
3) повторне звернення надійшло до одного й того самого органу від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особа, яка подала звернення.
7. Якщо питання, порушені в отриманому зверненні громадянина, не належать до компетенції контролюючого органу, таке звернення у термін не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявник з роз'ясненням підстави для передачі звернення. Копія такого звернення залишається у провадженні того контролюючого органу, до якого звернувся заявник.
8. Якщо у зверненні разом з питаннями, що належать до компетенції контролюючого органу, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то при наданні відповіді на звернення роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
9. Звернення народних депутатів України розглядаються протягом 10 днів з дня їх одержання. У разі неможливості розгляду звернення народного депутата України у визначений строк його повідомляють про це офіційним листом з викладенням причин продовження строку розгляду. Строк розгляду депутатського звернення, з урахуванням продовження, не може перевищувати 30 днів з моменту його одержання. Вмотивована відповідь на депутатське звернення повинна бути надіслана народному депутату України не пізніше ніж на другий день після розгляду звернення. Відповідь надається в обов'язковому порядку і безпосередньо тим контролюючим органом, до якого було надіслано депутатське звернення, за підписом його керівника або осіб, яким право ставити підпис надано керівником органу.
10. Народний депутат України, який надіслав звернення, може бути присутнім під час його розгляду, про що він повідомляє відповідний контролюючий орган, його посадових осіб, яким адресовано депутатське звернення. Посадова особа, відповідальна за розгляд звернення народного депутата України, зобов'язана завчасно, але не пізніше ніж за день, повідомити народного депутата України про час і місце розгляду звернення.
11. Запит народного депутата України, групи народних депутатів України чи комітету Верховної Ради України розглядається у п'ятнадцятиденний строк з дня його одержання або в інший строк, встановлений Верховною Радою України. Якщо запит з об'єктивних причин не може бути розглянуто в установлений строк, керівник контролюючого органу, якому адресовано запит, зобов'язаний письмово повідомити про це Голову Верховної Ради України та народного депутата України, групу народних депутатів України, комітет Верховної Ради України, який вніс (які внесли) запит, і запропонувати інший строк, який не повинен перевищувати одного місяця з дня одержання запиту.
12. Народний депутат України має право брати безпосередню участь у розгляді керівником контролюючого органу унесеного ним запиту. На вимогу народного депутата України керівник контролюючого органу, якому адресовано запит, зобов'язаний повідомити народного депутата про день розгляду порушених у запиті питань завчасно, але не пізніше ніж за три дні до їх розгляду.
13. Розгляд звернень, запитів, листів народних депутатів України, які надійшли в інтересах громадян, беруть під особливий контроль керівники контролюючих органів.
III. Розгляд звернень
1. Посадові особи контролюючого органу під час розгляду звернень зобов'язані уважно розглянути їх по суті, можуть у разі потреби вимагати у виконавців матеріали попередніх перевірок з питань, зазначених у зверненні, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненнях обставин, отримувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для розгляду звернення, вживати в межах своїх повноважень інших заходів для об'єктивного вирішення порушених авторами звернень питань, приймати рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитися.
2. Громадянин має право ознайомитися з матеріалами перевірки щодо питань, поставлених у його зверненні, якщо це не суперечить вимогам законодавства.
Рішення про ознайомлення з матеріалами перевірки приймає керівник контролюючого органу або його заступники.
Посадова особа контролюючого органу, що ознайомила заявника з матеріалами перевірки, складає та долучає до матеріалів справи довідку про те, з якими матеріалами та коли вона ознайомила заявника. У разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді звернення посадовою особою контролюючого органу про це складається відповідний мотивований документ.
3. Термін розгляду звернення обчислюється з дня, наступного за днем його надходження та реєстрації в контролюючому органі. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то за останній день терміну вважається перший після нього робочий день.
Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження з урахуванням вихідних, святкових та неробочих днів, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то керівник контролюючого органу або його заступник установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особа, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
4. Опрацювання звернень громадян структурними підрозділами контролюючого органу здійснюється відповідно до їхніх функціональних повноважень.
................Перейти до повного тексту