1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Законодавче забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні"
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 33, ст.1163)
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Законодавче забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні" (далі - Рекомендації парламентських слухань), що додаються.
2. Кабінету Міністрів України до 1 грудня 2014 року проінформувати Верховну Раду України про стан реалізації Рекомендацій парламентських слухань, схвалених цією Постановою.
3. Апарату Верховної Ради України разом із Комітетом Верховної Ради України з питань інформатизації та інформаційних технологій забезпечити в установленому порядку видання збірки матеріалів за результатами парламентських слухань на тему: "Законодавче забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні".
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації та інформаційних технологій.
5. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України О.ТУРЧИНОВ
м. Київ
3 липня 2014 року
№ 1565-VII
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 3 липня 2014 року
№ 1565-VII
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: "Законодавче забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні"
Учасники парламентських слухань з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні, що відбулися 18 червня 2014 року, зазначають, що в Україні закладено правові засади побудови інформаційного суспільства: прийнято закони України "Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про електронний цифровий підпис", "Про телебачення і радіомовлення", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про державну таємницю", "Про науково-технічну інформацію", "Про телекомунікації", "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України", "Про Концепцію Національної програми інформатизації", "Про Національну програму інформатизації" та інші нормативно-правові акти, які регулюють суспільні відносини щодо створення інформаційних електронних ресурсів, захисту інтелектуальної власності на ці ресурси, впровадження електронного документообігу, захисту інформації тощо.
Україна має висококваліфікований кадровий потенціал в інформаційній сфері, постійно зростаючий та поновлюваний парк комп’ютерної техніки, сучасні системи та засоби телекомунікацій, зв’язку, високий ступінь інформатизації банківської сфери.
Проте сучасне суспільство характеризується якісно новими тенденціями розвитку в інформаційній сфері, насамперед стрімким формуванням глобального інформаційного простору та глобальним інформаційним протиборством, розробкою і використанням новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, виникненням принципово нових суспільних відносин за різноманітними напрямами інформаційної діяльності, зокрема, електронне урядування, доступ до публічної інформації, функціонування засобів масової інформації, державна статистика і документообіг, інформаційна діяльність у галузях освіти і науки, культури і мистецтва, в економічній, фінансовій, банківській, правоохоронній, законотворчій та інших сферах, які потребують всебічного дослідження і належного правового забезпечення. Поряд з цим вагомою складовою інформаційної сфери залишається інформаційна інфраструктура, розвиток якої є складним і наукоємним процесом.
У контексті євроінтеграції України актуалізується проблема вивчення досвіду становлення інформаційного суспільства у країнах - членах Європейського Союзу, а також імплементації норм правових актів ЄС в інформаційне законодавство України.
У переліку пріоритетів стратегічного розвитку України особливе місце повинні займати захист прав, свобод і безпеки громадян в інформаційній сфері, відмова від ідей тотального інформаційного контролю та розвиток інноваційних галузей економіки, зокрема вітчизняної індустрії інформаційних технологій, надання послуг та виробництво програмної продукції.
За часів незалежності України галузь інформаційних технологій розвивалася практично без підтримки з боку держави, роль якої переважно зводилася до збору статистичних відомостей, які часто не відображали реального стану справ. Водночас в Україні сформувалися досить потужний інтелектуальний потенціал та високі темпи зростання у сфері програмної продукції.
Відсутність державної підтримки національної індустрії програмної продукції в умовах, коли вона перебуває на етапі становлення, може призвести до негативних наслідків, зокрема стагнації і втрати конкурентоспроможності вітчизняних компаній на світовому ринку.
Всебічної громадської і державної підтримки також потребує виробництво вітчизняної інформаційно-аналітичної, кіно- та медіапродукції, насамперед в умовах інформаційної агресії проти України. Вкрай актуальною за цих умов є проблема розробки дієвої інформаційної політики та системи забезпечення інформаційної безпеки України.
З метою забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні, враховуючи низку наявних проблем в інформаційній сфері, зокрема необхідність розвитку інформаційного законодавства, проведення системної кореляції з вирішення питань захисту та забезпечення основних прав, цінностей і соціально-економічних інтересів людини, суспільства і держави, побудови в умовах відкритого суспільства ефективної системи інформаційної безпеки України, а також стан виконання Рекомендацій парламентських слухань з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні, що відбулися 21 вересня 2005 року, схвалених Постановою Верховної Ради України від 1 грудня 2005 року № 3175-IV, вважаємо за доцільне рекомендувати:
1. Щодо державної політики у сфері інформаційного суспільства
Верховній Раді України:
внести зміни до Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" , спрямовані на розвиток інформаційного суспільства;
створити тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України щодо розслідування обставин проведення приватизації ВАТ "Укртелеком";
доручити Рахунковій палаті провести перевірки щодо ефективності витрачання бюджетних коштів на виконання програм з інформатизації за період 2010-2014 років (як Генеральним державним замовником і державними замовниками окремих завдань (проектів) Національної програми інформатизації, так і впровадження інформаційних систем в органах державної влади, що були здійснені поза межами національної програми інформатизації);
Кабінету Міністрів України:
розробити проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" , спрямований на розвиток інформаційного суспільства;
розробити оновлену концепцію державної інформаційної політики України;
розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України з урахуванням практики застосування Закону України "Про доступ до публічної інформації" та з метою усунення правових колізій, що виникли внаслідок прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України "Про інформацію" та Закону України "Про доступ до публічної інформації" ;
підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України загальнодержавну програму розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2016-2020 роки;
визначити пріоритетні напрями діяльності органів виконавчої влади з питань становлення і розвитку інформаційного суспільства в умовах інформаційної глобалізації та євроінтеграції України, а також інформаційної "війни";
розробити державну програму впровадження інформаційних комунікаційних технологій (ІКТ) як мотиваційну базу їх розвитку та перетворення в один з головних чинників зростання інноваційного, соціально-економічного та культурно-освітянського потенціалу держави в умовах інформаційного суспільства;
провести під час розробки державної програми впровадження інформаційних комунікаційних технологій системний аналіз питань державного управління в інформаційній сфері, запропонувати визначення єдиного органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань розвитку інформаційного суспільства та впровадження ІКТ;
удосконалити Національну систему індикаторів розвитку інформаційного суспільства, гармонізувавши її з відповідними показниками ЄС;
здійснити заходи з підготовки до Всесвітнього саміту з питань інформаційного суспільства, який має відбутися у 2015 році;
розробити проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про захист персональних даних" щодо вдосконалення системи захисту персональних даних та моніторингу її ефективності з метою виконання взятих на себе державою міжнародних зобов’язань, забезпечення балансу між правом на повагу до особистого життя, правом на доступ до інформації та правом на свободу вираження поглядів;
розробити проект Закону України про внесення змін до законів України "Про телекомунікації" та "Про радіочастотний ресурс України", спрямований на гармонізацію з директивами ЄС від 2002 року (№№ 19-22) та від 2009 року (№ 136 та № 140).
2. Щодо інформаційної безпеки України
Верховній Раді України:
законодавчо визначити засади державної політики щодо забезпечення інформаційної безпеки України як однієї з основних конституційно визначених функцій держави;

................
Перейти до повного тексту