- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 жовтня 2012 р.
за № 1809/22121
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Міністерства фінансів України від 30 травня 2007 року № 662 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19 червня 2007 року за № 673/13940.
3. Департаменту з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності (Циба Р.П.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Шевченка Ю.І.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України Голова правління Пенсійного фонду України Голова Фонду державного майна України Голова Державної служби фінансового моніторингу України Голова Державної пробірної служби України Голова Державної казначейської служби України Голова Державної фінансової інспекції України Голова Державної податкової служби України |
М.О. Пашкевич Б. Зайчук О.В. Рябченко С.Г. Гуржій М.М. Назимок С.І. Харченко П.П. Андрєєв О.В. Клименко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
23.08.2012 № 939
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 жовтня 2012 р.
за № 1809/22121
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини п’ятої
статті 22, частини другої
статті 32,
статей 34 -
36,
42,
46,
59 -
61 Бюджетного кодексу України,
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 446,
постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ",
наказу Міністерства фінансів України від 14 грудня 2001 року № 574 "Про затвердження Інструкції про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 січня 2002 року за № 3/6291 (далі - Інструкція).
1.2. Цей Порядок регулює взаємовідносини між Міністерством фінансів України (далі - Мінфін) як головним розпорядником бюджетних коштів (далі - головний розпорядник) та центральними органами виконавчої влади (відповідальними виконавцями бюджетних програм) (далі -відповідальні виконавці) у процесі складання, затвердження та виконання державного бюджету за кодом відомчої класифікації видатків та кредитування державного бюджету 350 "Міністерство фінансів України" (далі - КВК 350) відповідно до
бюджетної класифікації , затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року № 11 "Про бюджетну класифікацію".
1.3. Статус відповідальних виконавців та особливості їх участі в бюджетному процесі визначено
Інструкцією.
1.4. До системи головного розпорядника, крім центрального апарату Мінфіну,входять шість відповідальних виконавців, а саме:
Державна казначейська служба України;
Державна митна служба України;
Державна податкова служба України;
Державна пробірна служба України;
Державна фінансова інспекція України;
Державна служба фінансового моніторингу України.
1.5. Обов’язки щодо координації питань у процесі складання, затвердження та виконання державного бюджету, здійснення у межах своїх повноважень контролю за додержанням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо головного розпорядника покладаються на заступників Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень та департамент, на який покладені функції головного розпорядника згідно з Положенням про структурний підрозділ Мінфіну (далі - Департамент).
1.6. Головний розпорядник приймає від відповідальних виконавців на розгляд за кожною бюджетною програмою, за виконання якої вони відповідають, з детальними обґрунтуваннями та розрахунками за визначеними формами:
плани діяльності на плановий та наступні за плановим два бюджетних періоди (включаючи заходи щодо реалізації інвестиційних програм (проектів));
проект кошторису та бюджетний запит, складені на підставі плану діяльності та індикативних прогнозних показників бюджету на наступні за плановим два бюджетних періоди;
мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (далі - розпорядники нижчого рівня) та одержувачів бюджетних коштів, які будуть отримувати кошти з державного бюджету за
КВК 350;
проекти паспортів бюджетних програм та звіти про їх виконання;
зведені проекти кошторисів та зведені плани асигнувань загального фонду бюджету, зведені плани надання кредитів із загального фонду та зведені плани спеціального фонду (далі - зведені кошториси) для складання розпису державного бюджету;
розподіл показників зведених кошторисів відповідальних виконавців у розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, показників планів використання бюджетних коштів, помісячних планів використання бюджетних коштів;
зміни до розпису державного бюджету в межах, затверджених відповідальним виконавцем бюджетних програм;
зміни до кошторисів у межах, затверджених відповідальними виконавцями бюджетних програм;
зміни до кошторисів у межах, затверджених відповідальними виконавцями бюджетних програм за головним розпорядником;
пропозиції щодо формування порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів;
розподіли відкритих асигнувань за мережею відповідального виконавця;
розподіли раніше відкритих (невикористаних) асигнувань;
фінансову та бюджетну звітність за бюджетними програмами;
інформацію про бюджет за бюджетними програмами та показниками.
1.7. Департамент спільно зі структурними підрозділами Мінфіну готує висновки та пропозиції щодо документів,зазначених у пункті 1.6 цієї глави. Оформлені документи в установленому порядку подаються на підпис та погодження керівництву Мінфіну.
1.8. Проекти кошторисів за бюджетними програмами на плановий і наступні за плановим два бюджетних періоди, бюджетні запити, проекти зведених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів установ розглядаються головним розпорядником у присутності посадових осіб, відповідальних за формування показників бюджетних програм.
2. Порядок формування проектів кошторисів та прогнозних показників на наступні за плановим два бюджетних періоди та їх розгляду головним розпорядником
2.1. Головний розпорядник здійснює формування проектів кошторисів та прогнозних показників на наступні за плановим два бюджетних періоди.
2.2. Головний розпорядник при розгляді проектів кошторисів та прогнозних показників на наступні за плановим два бюджетних періоди за бюджетними програмами:
враховує інформацію Рахункової палати України та Державної фінансової інспекції України щодо результатів проведених ревізій і перевірок цільового та ефективного використання коштів, виділених на виконання бюджетних програм, і державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ;
вимагає від кожного відповідального виконавця бюджетних програм здійснення оптимізації своїх витрат;
здійснює поглиблений аналіз, у першу чергу,видатків, пов’язаних з функціонуванням бюджетних установ, непріоритетних та неефективних витрат, зокрема тих, що не стосуються виконання основних функцій і завдань з урахуванням інформації про виконання паспортів бюджетних програм за попередній звітний рік;
розглядає заходи щодо скорочення непершочергових витрат, включаючи витрати на придбання та утримання автомобільного транспорту, мобільних телефонів, меблів, іншого обладнання та устаткування, будівництва та капітального ремонту адміністративних об’єктів тощо.
2.3. Відповідальні виконавці:
здійснюють аналіз видатків, затверджених за бюджетними програмами на поточний ріку розрізі кодів
економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету, та готують пропозиції щодо потреби у видатках на плановий і наступні за плановим два бюджетних періоди, виходячи зі зміни законодавства, закінчення/періодичності дії програм з відповідними обґрунтуваннями;
надають перелік та обсяги видатків та кредитів на плановий і наступні за плановим два бюджетних періоди, зміна обсягів яких відбувається у зв’язку зі змінами показників, що впливають на розрахунок видатків, разом з детальними розрахунками і обґрунтуваннями;
надають перелік та обсяги нових видатків (надання/повернення кредитів) державного бюджету на плановий та наступні за плановим два бюджетних періоди відповідно до змін у законодавстві або в зв’язку з періодичністю виконання певних програм разом з детальними розрахунками і обґрунтуваннями;
вносять пропозиції щодо уточнення назв бюджетних програм, упорядкування бюджетних програм (об’єднання, розподіл, передача від одного відповідального виконавця іншому) з детальними обґрунтуваннями таких змін;
узгоджують з відповідними структурними підрозділами Мінфіну інформацію щодо окремих бюджетних програм, а в разі потреби - з іншими центральними органами виконавчої влади;
забезпечують включення до бюджетних запитів за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних програм (проектів), у разі їх схвалення у встановленому законодавством порядку та на підставі розрахунків обсягу витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних програм (проектів);
подають головному розпоряднику інформацію щодо проектів кошторисів за бюджетними програмами на паперових та електронних носіях у встановлені Мінфіном терміни. Зазначена інформація вноситься в автоматизовану інформаційну систему "Держбюджет" (далі - АІС ГРК).
2.4. Розгляд головним розпорядником проектів кошторисів та прогнозних показників на наступні за плановим два бюджетних періоди здійснюється у встановлені терміни в такому порядку:
відповідальні виконавці готують проекти кошторисів за бюджетними програмами, здійснюють їх узгодження зі структурними підрозділами Мінфіну. Після цього інформація вноситься в АІС ГРК та із супроводжувальним листом подається на паперових та електронних носіях до Департаменту;
Департамент здійснює аналіз поданих відповідальними виконавцями матеріалів, готує висновки, зауваження та пропозиції до них та подає на розгляд заступнику Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень;
відповідальні виконавці вживають заходів щодо усунення розбіжностей з головним розпорядником і в триденний строк вносять уточнення до попередніх показників у робочому порядку та подають їх до Департаменту на електронних носіях та у паперовому вигляді за підписами заступника керівника відповідального виконавця відповідно до розподілу функціональних повноважень та керівника планово-фінансової служби.
3. Порядок формування бюджетних запитів та їх розгляду головним розпорядником
3.1. Підготовка та розроблення бюджетних запитів до проекту державного бюджету на плановий рік та прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетних періоди здійснюються у встановлені Мінфіном терміни.
3.2. Головний розпорядник для забезпечення своєчасної організації роботи, пов’язаної зі складанням бюджетних запитів на наступний рік та наступні за плановим два бюджетних періоди:
доводить у триденний строк до відома відповідальних виконавців доведені Мінфіном граничні обсяги видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету на плановий рік та індикативні прогнозні показники обсягів видатків і надання кредитів з державного бюджету на наступні за плановим два бюджетних періоди та за окремими програмами - граничні обсяги видатків за спеціальним фондом і організовує розроблення бюджетних запитів;
надає роз’яснення щодо їх складання;
розробляє і доводить інші показники, яких відповідальні виконавці повинні додержуватися при визначенні видатків та наданні кредитів;
установлює графік подання бюджетних запитів відповідальними виконавцями.
3.3. Відповідальні виконавці при підготовці бюджетних запитів та здійсненні розрахунків до них:
при визначенні обсягу видатків та наданні кредитів із загального і спеціального фондів державного бюджету на наступний рік за основу беруть відповідні обсяги видатків та надання кредитів, які затверджені законом про Державний бюджет України на поточний рік;
під час розподілу граничного обсягу видатків та надання кредитів із загального та спеціального фондів державного бюджету за бюджетними програмами дотримуються граничних обсягів, наданих головним розпорядником;
при розподілі видатків за кодами
економічної класифікації видатків враховують чисельність працівників, передбачені до запровадження розміри мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, зміни щодо визначення відсотків нарахувань на заробітну плату, підвищення цін (тарифів) тощо;
в обов'язковому порядку виконують вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями, а також на утримання установ;
при формуванні видатків на оплату праці враховують структуру їх видатків із забезпеченням у першочерговому порядку обов’язкових виплат відповідно до законодавства, а також доплати та надбавки, премії, матеріальну допомогу тощо;
під час визначення видатків забезпечують економію бюджетних коштів і матеріальних цінностей;
до бюджетних запитів включають тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи;
видатки на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими, передбачають лише за умови забезпечення бюджетними коштами невідкладних витрат та відсутності заборгованості;
відповідно до основних функціональних повноважень здійснюють розподіл видатків за напрямами діяльності;
визначаються з обсягами видатків, які спрямовуються на виконання державних цільових програм або їх завдань;
при визначенні видатків враховують результати аналізу управління зобов’язаннями загального та спеціального фондів з урахуванням можливої кредиторської та дебіторської заборгованостей на початок бюджетного року в межах граничних обсягів, наданих головним розпорядником;
враховують інші показники, які впливають на розрахунки видатків;
визначають результативні показники, які характеризують виконання бюджетних програм;
у разі незабезпечення потреби в коштах граничними обсягами видатків вказують положення нормативно-правового акта, виконання яких не забезпечується;
приводять бюджетні зобов’язання загального фонду державного бюджету у відповідність із доведеним граничним обсягом видатків та надання кредитів із загального та спеціального фондів державного бюджету.
3.4. Відповідальні виконавці при формуванні капітальних видатків на будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів в обов’язковому порядку надають розрахунки коштів у розрізі об’єктів за окремо встановленими головним розпорядником формами.
3.5. Відповідальні виконавців процесі складання бюджетних запитів при визначенні показників спеціального фонду виходять з того, що обсяги надходжень до спеціального фонду проекту державного бюджету визначаються на підставі розрахунків, які складаються за кожним джерелом доходів, що плануються на наступний рік. За основу цих розрахунків беруться такі показники:
обсяг надання тих чи інших платних послуг, а також інші розрахункові показники (площа приміщень і вартість обладнання та іншого майна, що здаються в оренду, кількість місць у гуртожитках, кількість відвідувань музеїв, виставок тощо) та розмір плати в розрахунку на одиницю показника, який повинен установлюватися відповідно до законодавства;
прогнозні надходження коштів до спеціального фонду бюджету;
рівень фактичного виконання надходжень до спеціального фонду за останній звітний рік, а також очікуваного виконання за період, що передує планованому. Показники повинні наводитися в обсязі, зазначеному в розрахунку, і повністю відповідати показникам фінансової та бюджетної звітності за відповідні періоди.
3.6. Складені бюджетні запити відповідальні виконавці із супровідним листом подають на розгляд головному розпоряднику в такому порядку:
відповідальні виконавці повний пакет бюджетних запитів, у тому числі заповнені бюджетні запити в АІС ГРК, подають у встановлені строки Департаменту на паперових та електронних носіях для перевірки дотримання загальних вимог до заповнення бюджетних запитів та завантаження їх у електронну базу даних;
у разі потреби відповідальні виконавці узгоджують бюджетні запити з відповідними галузевими структурними підрозділами Мінфіну;
головний розпорядник проводить аналіз бюджетних запитів, поданих відповідальними виконавцями, щодо їх відповідності меті, пріоритетності, ефективності використання бюджетних коштів, готує висновки, зауваження та пропозиції до них;
якщо відповідальні виконавці у бюджетних запитах надають розподіл граничного обсягу видатків, структура якого не забезпечує мінімально необхідного рівня функціонування бюджетної установи (оплату праці, розрахунки за енергоносії тощо), головний розпорядник має право повернути відповідальному виконавцю бюджетний запит на доопрацювання;
відповідальні виконавці вживають заходів щодо узгодження бюджетних запитів з головним розпорядником і в триденний строк вносять уточнення до бюджетних запитів у робочому порядку та подають їх до Департаменту на електронних та паперових носіях та у зброшурованому вигляді за підписами заступників керівників відповідального виконавця відповідно до розподілу функціональних повноважень та планово-фінансової служби.
4. Мережа розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету
4.2. При підготовці мережі відповідальні виконавці повинні визначити:
рівень розпорядників коштів.
4.3. Відповідальні виконавці до своєї мережі включають розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, якщо вони отримують асигнування безпосередньо від відповідального виконавця.
4.4. Дані про мережу на електронних та паперових носіях із супровідним листом подаються головному розпоряднику. У супровідному листі в обов’язковому порядку зазначається кількість розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, що включені до мережі.
4.5. Відповідальний виконавець отримує в Державній казначейській службі України (далі - Казначейство) програмне забезпечення для підготовки інформації.
4.6. Головний розпорядник подає до Казначейства у визначений ним строк підготовлену інформацію щодо мережі на паперових та електронних носіях за встановленою формою.
4.7. Головним розпорядником за поданням відповідальних виконавців вносяться зміни до мережі в разі внесення (виключення) установ, уточнення їх реквізитів тощо.
................Перейти до повного тексту