1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.07.2012 № 415
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 вересня 2012 р.
за № 1479/21791
Про затвердження Правил плавання та лоцманського проведення суден у зоні дії поста регулювання руху суден "Маріуполь"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 5 від 13.01.2014 № 80 від 27.02.2015 № 278 від 16.08.2016 № 354 від 06.08.2018 № 767 від 10.10.2022 )
Відповідно до статей 3, 10 та 110 Кодексу торговельного мореплавства України, з метою підвищення рівня безпеки судноплавства НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила плавання та лоцманського проведення суден у зоні дії поста регулювання руху суден "Маріуполь", що додаються.
2. Державному підприємству "Маріупольський морський торговельний порт" привести обов'язкові постанови по порту у відповідність до цих Правил.
3. Державній інспекції України з безпеки на морському і річковому транспорті забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Єфименка К.О.

Віце-прем’єр-міністр України -
Міністр
інфраструктури України



Б. Колесніков

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник
Міністра аграрної політики
та продовольства України

Голова Державного агентства
рибного господарства України

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

Т.в.о. Голови
Державної прикордонної служби України

Міністр оборони України





М.Д. Безуглий


В.С. Дроник



М.Ю. Бродський


П.А. Шишолін

Д.А. Саламатін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
25.07.2012 № 415
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 вересня 2012 р.
за № 1479/21791
ПРАВИЛА
плавання та лоцманського проведення суден у зоні дії поста регулювання руху суден "Маріуполь"
( У тексті Правил скорочення "ММТП" та "ІДПН" замінено скороченням та словами "ММП" та "Служба капітана ММП" згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 5 від 13.01.2014 )
І. Загальні положення
1.1. Ці Правила є обов’язковими для фізичних та юридичних осіб, що здійснюють свою діяльність у зоні дії поста регулювання руху суден "Маріуполь", визначеній у розділі II цих Правил.
1.2. У цих Правилах вживаються такі скорочення:
АІС - автоматична ідентифікаційна система;
АРЛП - автоматичний радіолокаційний пост;
ДП - державне підприємство;
ЗНО - засоби навігаційного обладнання;
Служба капітана ММП - служба капітана Маріупольського морського порту;
( Абзац шостий пункту 1.2 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 5 від 13.01.2014 )
IMO - Міжнародна морська організація (International maritime organization);
МАМС - Міжнародна асоціація маякових служб;
МЛС - морська лоцманська станція;
ММSI - ідентифікаційний номер станції (суднової або берегової) (Maritime Mobile Service Identity);
ММП - Маріупольська філія державного підприємства "Адміністрація морських портів України";
( Абзац одинадцятий пункту 1.2 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 5 від 13.01.2014 )
МПЗЗС-72 - Конвенція про міжнародні правила запобігання зіткненню суден на морі 1972 року;
ПАТ "МК "Азовсталь" - публічне акціонерне товариство "Металургійний комбінат "Азовсталь";
ПКВГ - підхідний канал Вугільної гавані;
ПЛС - портова лоцманська служба;
ПРРС - пост регулювання руху суден "Маріуполь";
РЛС - радіолокаційна станція;
РШ - рекомендований шлях;
РЯС - район якірних стоянок;
СРРС - служба регулювання руху суден філії "Дельта-лоцман" державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (далі - ДП "Дельта-лоцман");
( Абзац одинадцятий пункту 1.2 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 5 від 13.01.2014 )
ТОВ "СРЗ" - товариство з обмеженою відповідальністю "Судноремонтний завод";
УКХ - ультракороткі хвилі;
WGS-84 - Світова геодезична тривимірна система координат (World Geodetic System 1984).
1.3. У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні:
вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
( Пункт 1.3 розділу I доповнено новим терміном згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
диспетчер портової лоцманської служби - черговий диспетчер диспетчерської групи ПЛС ДП "Дельта-лоцман" у місті Маріуполі;
довжина судна, ширина судна та висота борту судна - максимальні габарити (розміри) судна, визначені у суднових документах;
зона дії ПРРС - оголошена в цих Правилах акваторія, у межах якої ПРРС виконує свої функції та надає суднам послуги, визначені цими Правилами;
зона радіолокаційного контролю ПРРС - сектор (район) у зоні дії ПРРС, який збігається із зоною радіолокаційного покриття РЛС самого ПРРС та АРЛП, що входять до складу ПРРС, і в якому здійснюється радіолокаційний контроль за суднами;
інформаційне забезпечення мореплавства - передача на судна гідрометеорологічної інформації, відомостей про зміни в роботі ЗНО, зміщення плавучих ЗНО із штатних місць та іншої навігаційно-гідрографічної і гідрологічної інформації, а також інформації про стан руху суден у зоні дії ПРРС та про фактори, що ускладнюють плавання;
корабель - військовий корабель (катер, судно, підводний човен у надводному стані тощо), що входить до складу військово-морських сил, здатний вирішувати певні бойові або спеціальні завдання і має зовнішні знаки, що визначають його державну та військову приналежність;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
( Пункт 1.3 розділу I доповнено новим терміном згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
( Пункт 1.3 розділу I доповнено новим терміном згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
( Пункт 1.3 розділу I доповнено новим терміном згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
оголошена осадка - величина максимальної осадки суден, що оголошується портом на календарний рік або на навігаційний період;
організація руху суден - планування безпечного руху суден у зоні дії ПРРС на підставі отриманих від агентів або капітанів суден заявок на рух та надання послуг СРРС, складання графіків і планів руху суден та їх коригування відповідно до реальної судноплавної обстановки;
осадка судна - фактична осадка судна (корабля);
послуги СРРС - інформаційні послуги, радіолокаційне проведення (навігаційна допомога), радіолокаційний контроль за рухом і стоянкою суден (кораблів) на якорі, регулювання руху суден;
прохідна осадка - осадка, яка визначається для судна із врахуванням запасу глибини і ширини смуги безпечного руху на судноплавному шляху або акваторії за умови врахування гідрометеорологічної обстановки в період проведення судна і може відрізнятися від оголошеної осадки як у бік зменшення, так і в бік збільшення;
пост регулювання руху суден "Маріуполь" (ПРРС) - структурний підрозділ служби регулювання руху суден, який бере участь у забезпеченні безпеки судноплавства у зоні дії ПРРС шляхом виконання своїх функцій та надання суднам послуг СРРС;
радіолокаційне проведення (навігаційна допомога) - надання судну допомоги у складних гідрометеорологічних умовах або в разі виходу з ладу чи відсутності на судні необхідних навігаційних приладів шляхом передачі інформації, яка сприятиме прийняттю відповідних рішень капітаном судна щодо безпечного плавання цього судна;
радіолокаційний контроль - спостереження за положенням судна (визначення координат і параметрів руху) за допомогою радіолокаційної станції ПРРС та передача попередження про відхилення судна від безпечного маршруту плавання або від точки віддачі якоря, попередження суден у разі виникнення (розвитку) ситуації небезпечного зближення з іншими суднами, об'єктами, небезпечними глибинами та надання рекомендацій щодо уникнення небезпеки, попередження судна про порушення МПЗЗС-72 та цих Правил у зоні дії ПРРС;
регулювання руху суден - встановлення режиму руху суден, надання суднам рекомендацій та вказівок, які стосуються черговості руху, часу початку руху, маршруту, швидкості та інтервалів руху, місць якірних стоянок;
судно - будь-який плавзасіб у надводному стані;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
( Пункт 1.3 розділу I доповнено новим терміном згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL.
( Пункт 1.3 розділу I доповнено новим терміном згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
1.4. Вимоги цих Правил поширюються на зону дії ПРРС - частину акваторії Азовського моря, яка обмежена:
зі сходу і півдня дугою кола радіусом 12 миль з центром у точці з координатами: Ш=47° 02,116'N; Д=037° 28,655'Е; у системі координат WGS-84;
із заходу і півночі береговою смугою.
1.5. Порядок плавання на акваторії ММП, порядок входження в порт (вихід з порту) визначаються обов'язковими постановами ММП (далі - обов'язкові постанови), які не повинні суперечити цим Правилам.
За наявності розбіжностей між вимогами обов'язкових постанов ММП і цих Правил слід керуватися останніми.
1.6. Заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства кораблів, катерів та суден забезпечення Морської охорони Державної прикордонної служби України в зоні дії ПРРС регулюються наказами Адміністрації Державної прикордонної служби України.
1.7. Контроль за плаванням і перебуванням українських та іноземних невійськових суден і військових кораблів у територіальному морі та внутрішніх водах України здійснює Морська охорона Державної прикордонної служби України.
1.8. Судна завдовжки менше 20 метрів повинні користуватись прибережними маршрутами і РШ, які визначені для їхнього плавання, і поступатися дорогою іншим суднам.
1.9. ПРРС у зоні своєї дії виконує такі функції:
виявлення суден, що входять у зону дії ПРРС, встановлення зв’язку з ними, отримання та реєстрація необхідних даних про кожне судно, повідомлення капітану Маріупольського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ПРРС заборонено;
( Абзац другий пункту 1.9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
допомога у встановленні зв'язку між суднами і береговими організаціями та службами з питань, що пов'язані із забезпеченням безпеки руху суден;
інформаційне забезпечення мореплавства, зокрема інформування капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС;
( Абзац четвертий пункту 1.9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
організація і контроль за рухом суден;
сприяння аварійно-рятувальним, пошуково-рятувальним, буксирним, днопоглиблювальним та іншим роботам.
( Абзац шостий пункту 1.9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
1.10 Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Феодосійського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом).
( Пункт 1.9 розділу I доповнено пунктом 1.10 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
1.11. Загальний контроль за дотриманням вимог цих Правил здійснює Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.
( Абзац перший пункту 1.11 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
Державний нагляд за дотриманням чинного законодавства і правил мореплавства, а також міжнародних договорів України щодо мореплавства на акваторії порту в межах своїх функцій здійснює капітан ММП.
( Пункт розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016, № 354 від 06.08.2018 )
ІІ. Зона дії ПРРС
2.1. Зоною дії ПРРС "Маріуполь" (додаток 1) є водний простір, що обмежений:
зі сходу і півдня дугою кола радіусом 12 миль з центром у точці з координатами: Ш=47° 02,116'N; Д=037° 28,655'Е;
із заходу і півночі береговою смугою.
2.2. У зоні дії ПРРС знаходяться:
2.2.1. Акваторія ММП, що надана в користування державному підприємству "Адміністрація морських портів України" згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2013 року № 406 "Деякі питання акваторій морських портів".
( Підпункт 2.2.1 пункту 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 5 від 13.01.2014 )
2.2.2. РШ:
№ 30;
№ 31;
№ 32;
№ 52;
№ 53.
2.2.3. РЯС:
№ 457, призначений для стоянки морських суден з осадкою 5 метрів і більше;
№ 458, призначений для стоянки суден типу ріка - море та морських суден з осадкою не більше 5 метрів.
2.3. Використання РЯС, РШ, каналів і підходів до них здійснюється з дозволу ПРРС.
ІІІ. Організація руху суден у зоні дії ПРРС
3.1. У зоні дії ПРРС встановлено цілодобовий регульований порядок руху суден.
3.2. З метою забезпечення безпеки судноплавства у зоні дії ПРРС рух усіх суден незалежно від їх розміру, призначення та належності регулюється ПРРС.
3.3. Жодне судно не має права входити, починати рух або інші маневри у зоні дії ПРРС до моменту встановлення зв'язку з ПРРС та одержання від нього вказівок і рекомендацій.
ППРС зобов’язаний завчасно інформувати капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС.
( Пункт 3.3 розділу III доповнено абазцом другим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
Рух суден (вхід до зони дії ПРРС, постановка на якір, знімання з якоря, підхід до причалу та відхід від нього, перешвартування та інше) здійснюється з дозволу ПРРС та Служби капітана ММП через канали УКХ-зв’язку. Дозвіл повинен бути отриманий не менше ніж за 30 хвилин до початку зазначеної дії.
Дозвіл анулюється і повинен бути отриманий заново, якщо судно протягом 30 хвилин не розпочало дозволених дій.
Судно, яке розпочало рух, зобов’язане повідомити про це ПРРС.
3.4. Заявка на рух судна у зоні дії ПРРС, на надання послуг ПРРС та послуг з лоцманського проведення судна подається диспетчеру ПЛС капітаном судна безпосередньо або через суднового агента не менше ніж за 24 години до передбачуваного входу судна в зону дії ПРРС (якщо перехід триватиме менше ніж 24 години - одразу після виходу з порту), а для суден, які прямують у море, - не менше ніж за 3 години до початку відшвартування.
3.5. Заявка на рух суден у зоні дії ПРРС та надання послуг СРРС повинна містити такі відомості:
назва суднового агента (оператора);
назва, прапор, тип, рік побудови, власник судна;
( Абзац третій пункту 3.5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів);
( Пункт 3.5 розділу III доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
ідентифікаційні номери IMO та ММSI;
радіопозивний;
максимальні довжина, ширина і висота борту від кіля;
осадка носом та кормою;
дедвейт-, брутто- та нетто-тоннаж;
назва та кількість вантажу, наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів);
( Абзац десятий пункту 3.5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 767 від 10.10.2022 )
назва палубного вантажу та кількість;
кількість пасажирів;
звідки прямує (бухта, причал, порт, країна);
куди прямує (бухта, причал, порт, країна);
час приходу в порт (бухту) та час відходу з порту (бухти);
мета заходу;
наявність робочих каналів зв'язку із ПРРС;
відомості про несправності суднового устаткування, що впливають на безпеку плавання судна (корабля);
підтвердження прийому судна портом;
для суден (кораблів), що буксирують об'єкти, - спосіб буксирування, максимальні розміри каравану, кількість, назва та розміри об’єктів, що буксируються.
Додатково у період льодової кампанії зазначаються:
льодовий клас судна;
потужність головної енергетичної установки;
матеріал гвинта;
швидкість повного маневреного ходу;
кількість палива, води та провізії.
3.6. Заявка на рух уточнюється не менше ніж за 2 години до передбачуваного входу в зону дії (зміст інформації - назва судна, очікуваний час і місце входу в зону дії ПРРС, а також будь-які зміни інформації, переданої раніше).
3.7. ПРРС дає дозвіл на рух суден або встановлює інший час початку руху судна, який може відрізнятись від заявленого, виходячи із загальної судноплавної обстановки у зоні дії.
3.8. Судна, що регулярно здійснюють плавання в межах зони дії ПРРС (буксири місцевого базування, судна портового флоту, судна днопоглиблювальних караванів, що ведуть роботи в зоні дії ПРРС та інші), подають заявку на рух на робочому каналі радіозв'язку ПРРС не менше ніж за 30 хвилин до передбачуваного часу початку руху.
3.9. Судна, що перебувають на якорі в зоні дії ПРРС, не менш ніж за 30 хвилин до початку знімання з якоря повинні запросити на це дозвіл у ПРРС.
3.10. ПРРС обслуговує судна в такій черговості:
аварійні судна і судна, які прямують для надання допомоги;
кораблі, катери та судна забезпечення Морської охорони Державної прикордонної служби України та Військово-Морських сил Збройних Сил України;
гідрографічні судна під час виконання ними своїх обов'язків;
пороми і пасажирські судна, які прямують за розкладом;
судна з швидкопсувним вантажем;
судна з небезпечним вантажем;
лінійні судна;
інші судна - згідно з надходженням заявок та відповідно до встановленого графіка руху.
ІV. Порядок зв'язку та взаємодія ПРРС із суднами
4.1. Взаємодія суден та кораблів із ПРРС є обов’язковою.

................
Перейти до повного тексту