- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 січня 2012 р.
за № 125/20438
Про затвердження Інструкції з організації участі національних контингентів (персоналу) Збройних Сил України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
( У тексті Наказу слова "миротворча операція", "миротворчий контингент", "миротворчий персонал" у всіх відмінках замінено відповідно словами "операція з підтримання миру і безпеки", "національний контингент", "національний персонал" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
1. Затвердити Інструкцію з організації участі національних контингентів (персоналу) Збройних Сил України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, що додається.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України |
М.Б.Єжель |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
28.12.2011 № 840
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 січня 2012 р.
за № 125/20438
ІНСТРУКЦІЯ
з організації участі національних контингентів (персоналу) Збройних Сил України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки
( У тексті Інструкції слова "миротворча операція", "миротворчий контингент", "миротворчий персонал" у всіх відмінках замінено відповідно словами "операція з підтримання миру і безпеки", "національний контингент", "національний персонал" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
І. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок підготовки національних контингентів (персоналу) для участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, керівництва їх повсякденною діяльністю, організації всебічного забезпечення, вивчення та впровадження миротворчого досвіду, а також пов'язані з цим завдання структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядкованих їм органів військового управління.
1.2. Характер та форми участі України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки визначаються
Конституцією України та законодавством України, її міжнародними зобов'язаннями, а також рішеннями Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй (ООН) та вимогами регіональних організацій, під егідою яких проводиться міжнародна операція з підтримання миру і безпеки.
1.3. Підготовка, направлення (ротація, виведення) національних контингентів (персоналу) та виконання ними миротворчих завдань на території інших країн здійснюються на підставі міжнародних договорів України у порядку і на умовах, визначених законодавством України.
Пріоритетні цілі участі України у міжнародній миротворчій діяльності, завдання та механізми реалізації національних інтересів у цьому процесі визначаються
Стратегією міжнародної миротворчої діяльності України, затвердженою Указом Президента України від 15.06.2009 № 435 (далі - Стратегія міжнародної миротворчої діяльності України).
ІІ. Обов'язки посадових осіб Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України, інших органів військового управління з організації участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки
2.1. Міністр оборони України:
організовує та контролює виконання рішень Президента України про участь національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
у межах своїх повноважень підписує накази з питань участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки та організовує контроль їх виконання;
виконує інші функції відповідно до законів України та актів Президента України, а також інших нормативно-правових актів, що регламентують підготовку і застосування Збройних Сил України.
2.2. Перший заступник Міністра оборони України:
організовує підготовку пропозицій Міністерства оборони України щодо воєнно-політичної доцільності направлення національних контингентів (персоналу) для участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію завдань щодо участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
погоджує проекти наказів Міністерства оборони України щодо участі Збройних Сил України в міжнародній миротворчій діяльності України;
за дорученням Міністра оборони України виконує інші функції щодо участі національних контингентів (персоналу) у міжнародній миротворчій діяльності України.
2.3. Заступники Міністра оборони України (згідно з розподілом обов'язків) у межах компетенції організовують виконання відповідних заходів щодо оперативного, тилового, технічного, гуманітарного, соціально-правового та фінансового забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.4. Керівники структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та органів військового управління Збройних Сил України в межах своєї компетенції беруть участь у виконанні завдань щодо забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки з моменту їх попередньої підготовки до повернення в Україну та розформування (повернення до місць проходження служби / дислокації).
2.5. Департамент кадрової політики Міністерства оборони України організовує заходи кадрового забезпечення в межах визначених повноважень.
2.6. Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України бере в установленому порядку участь у підготовці пропозицій і висновків щодо воєнно-політичної доцільності направлення національних контингентів (персоналу) для участі у міжнародній операції з підтримання миру і безпеки.
2.7. Департамент міжнародного оборонного співробітництва Міністерства оборони України:
за дорученням керівництва Міністерства оборони України організовує розробку та підписання відповідних міжнародних договорів щодо міжнародної миротворчої діяльності Збройних Сил України;
забезпечує взаємодію із закордонними дипломатичними установами України з питань підготовки, направлення (ротації, виведення) та виконання завдань (за потреби) національних контингентів (персоналу);
забезпечує отримання через Міністерство закордонних справ України дозволу на транзит національних контингентів через території інших держав за поданням командування виду Збройних Сил України, на яке покладено підготовку національного контингенту.
2.8. Департамент фінансів Міністерства оборони України:
бере в установленому порядку участь у підготовці пропозицій і виконанні рішень щодо фінансування заходів, пов'язаних з підготовкою та забезпеченням участі підрозділів Збройних Сил України у операціях з підтримання миру і безпеки, та окремих військовослужбовців Збройних Сил України, направлених для тимчасового проходження військової служби за межами України;
за поданням Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України готує платіжні вимоги (рахунки) до міжнародних організацій щодо відшкодування витрат, пов'язаних з участю підрозділів Збройних Сил України у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки під егідою цих організацій, та здійснює оперативний облік компенсаційних надходжень;
здійснює тарифікацію затверджених в установленому порядку штатів (переліків змін до штатів) національних контингентів.
2.9. Департамент розробок і закупівлі озброєння та військової техніки Міністерства оборони України:
організовує під час підготовки до направлення та ротацій національних контингентів, у межах кошторисних призначень на відповідні цілі, укладання договорів на закупівлю озброєння, військової техніки, майна та послуг за поданими заявками, а також забезпечує контроль їх виконання.
2.10. Головне управління розвідки Міністерства оборони України бере участь у здійсненні інформаційно-аналітичного забезпечення заходів підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.11. Національний університет оборони України:
проводить загальну підготовку з миротворчої тематики в рамках програм підготовки фахівців оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів;
здійснює підготовку національного персоналу, перекладачів (бортових перекладачів), керівного складу та офіцерів багатонаціональних штабів зі складу національних контингентів Збройних Сил України на курсах у навчально-науковому центрі міжнародної миротворчої діяльності;
вивчає та впроваджує досвід участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, відпрацьовує пропозиції щодо внесення необхідних змін до нормативно-правових документів із зазначеної тематики;
бере участь у визначенні вимог до підготовки національних контингентів (персоналу);
у межах компетенції бере участь у визначенні потреби у фінансовому ресурсі для забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
бере участь в удосконаленні підготовки керівного складу національних контингентів складом мобільних груп викладачів безпосередньо в районах їх підготовки.
2.12. Департамент преси та зв'язків із засобами масової інформації Міністерства оборони України:
організовує висвітлення в засобах масової інформації міжнародної миротворчої діяльності Збройних Сил України;
організовує підготовку кандидатів на посади офіцерів (зв'язку з засобами масової інформації) - помічників командирів національних контингентів щодо практичних аспектів інформаційного забезпечення діяльності національних контингентів у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.13. Координацію і контроль заходів з організації участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки здійснює начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України через своїх заступників.
2.14. Начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України:
подає пропозиції Міністру оборони України щодо направлення національного контингенту і персоналу для участі у міжнародній операції з підтримання миру і безпеки;
подає пропозиції Міністру оборони України щодо підготовки проекту наказу Міністерства оборони України про організацію підготовки, направлення, ротації та повернення національних контингентів, які беруть участь у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки (далі - наказ Міністерства оборони України);
затверджує план направлення (ротації, виведення) національного контингенту;
здійснює загальне керівництво діяльністю національних контингентів (персоналу) та організовує всебічне забезпечення їх діяльності.
2.15. Заступники начальника Генерального штабу Збройних Сил України здійснюють координацію заходів з підготовки та діяльності національних контингентів (персоналу) (згідно з розподілом обов'язків).
2.16. Командування видів Збройних Сил України:
беруть участь у підготовці пропозицій начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України щодо направлення національних контингентів для участі у міжнародній операції з підтримання миру і безпеки;
надають пропозиції до Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України для підготовки проекту наказу Міністерства оборони України;
здійснюють підготовку національних контингентів;
розробляють проекти штатів (переліків змін до штатів тощо) національних контингентів, погоджують їх з відповідними структурними підрозділами Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України;
забезпечують своєчасне доведення затверджених та протарифікованих штатів (переліків змін до штатів тощо) до національних контингентів;
розробляють та надають до Головного управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України пропозиції щодо організації зв'язку і використання інформаційних систем, забезпечення захисту інформації та кібернетичної безпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах, безпеки всіх видів зв'язку, у тому числі засекреченого, IP-шифрування у національних контингентах;
здійснюють практичні заходи щодо забезпечення захисту інформації та кібернетичної безпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах, безпеки всіх видів зв'язку, у тому числі засекреченого, IP-шифрування, під час підготовки національних контингентів до участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
( Абзац восьмий пункту 2.16 розділу II в редакції Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
визначають потребу в озброєнні, військовій техніці, боєприпасах, фінансовому ресурсі, інших матеріальних засобах, необхідних для підготовки та виконання завдань національних контингентів, беруть участь у здійсненні контролю за якістю та прийомом робіт, проведених ремонтними підприємствами Міністерства оборони України з ремонту (відновлення) авіаційної техніки (кораблів та суден);
( Абзац дев'ятий пункту 2.16 розділу II в редакції Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
( Абзац десятий пункту 2.16 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
надають необхідні заявки до Головного управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України щодо навчання керівного складу національних контингентів наступних ротацій на курсах вивчення іноземних мов як в Україні, так і за кордоном;
надають необхідні (детальні та обґрунтовані) заявки на здійснення всебічного забезпечення до структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та органів військового управління Збройних Сил України, у віданні яких знаходиться відповідна номенклатура товарів, робіт і послуг, а тих, що потребують закупівлі, - у тому числі і до відповідального виконавця бюджетної програми (підпрограми), за рахунок коштів якої здійснюватиметься закупівля;
відпрацьовують розрахунки на перевезення національних контингентів транспортом загального користування та подають їх до Центрального управління військових сполучень Збройних Сил України;
організовують переміщення національних контингентів Збройних Сил України до району виконання завдань за призначенням;
( Абзац чотирнадцятий пункту 2.16 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
здійснюють (відповідно до закріпленої номенклатури товарів, робіт і послуг) матеріально-технічне забезпечення підготовки національних контингентів;
( Абзац чотирнадцятий пункту 2.16 розділу II в редакції Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
у встановлені строки опрацьовують обґрунтовані належним чином фінансово-економічні розрахунки, здійснюють фінансове планування, використання та звітування за отримані бюджетні асигнування на організацію підготовки національних контингентів у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
( Абзац п'ятнадцятий пункту 2.16 розділу II в редакції Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
здійснюють розподіл (внесення змін до розподілу) виділених бюджетних асигнувань за погодженням з відповідальним виконавцем бюджетної програми (підпрограми), визначеної для забезпечення участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
організовують митне оформлення озброєння, військової техніки, матеріально-технічних засобів та підготовку пакета документів для отримання дозвільного документа Державної служби експортного контролю України на товари військового призначення та подвійного використання, які тимчасово вивозяться (ввозяться) за межі України (в Україну);
організовують управління (підтримання системи управління, яка дозволяє у цілодобовому режимі здійснювати управління національними контингентами) та здійснюють безпосереднє управління діяльністю національних контингентів (на етапах формування, підготовки, бойового злагодження, переміщення до району виконання завдань, ротації та повернення в Україну) до моменту передачі в оперативне підпорядкування Головному командному центру Збройних Сил України.
( Абзац вісімнадцятий пункту 2.16 розділу II в редакції Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
2.17. Головне управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України:
узагальнює та готує пропозиції і висновки начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України та, за його дорученням, Міністру оборони України щодо направлення національних контингентів (персоналу) для участі у міжнародній операції з підтримання миру і безпеки;
здійснює, в межах компетенції, підготовку національних та міжнародних проектів нормативно-правових документів щодо участі Збройних Сил України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
розробляє проекти наказів Міністерства оборони України, начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України щодо організації підготовки, направлення, проведення ротацій та виведення українських національних контингентів;
здійснює загальне планування участі (направлення, ротації, виведення) національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
організовує взаємодію зі стратегічними органами військового управління міжнародних організацій та збройних сил інших держав щодо направлення, застосування, всебічного забезпечення, ротації та, у разі необхідності, виведення (евакуації) національних контингентів (персоналу);
( Абзац дев'ятий пункту 2.17 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
бере участь у визначенні потреби в озброєнні, військовій техніці, боєприпасах, інших матеріальних засобах, необхідних для виконання завдань національними контингентами;
( Абзац десятий пункту 2.17 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
здійснює управління діяльністю національного персоналу під час виконання ним завдань у складі миротворчих місій;
бере участь у роботі комітетів міжнародних організацій з метою створення сприятливих умов для виконання завдань національними контингентами (персоналом), отримання матеріально-технічної допомоги, подання до міжнародних організацій платіжних вимог (рахунків) для сплати, витребування від цих організацій відповідних відшкодувань та детальної інформації про складові частини фінансових платежів та проведених утримань;
забезпечує отримання від національних контингентів та командувань видів Збройних Сил України документальних підтверджень та інших документів, їх перевірку та подання до Департаменту фінансів Міністерства оборони України для подальшої обробки та підготовки платіжних вимог (рахунків) до міжнародних організацій щодо відшкодування понесених Україною витрат;
організовує перевірку платіжних вимог (рахунків), отриманих від міжнародних організацій, на предмет їх правильності та відповідності укладеним міжнародним договорам України, вживає необхідних заходів до скорочення обсягу сум, утриманих згаданими організаціями під час відшкодування понесених Україною витрат;
на підставі фінансово-планових документів, отриманих від структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та органів військового управління Збройних Сил України формує пропозиції до плану утримання та розвитку Збройних Сил України та бюджетного запиту Міністерства оборони України на відповідний рік з питань забезпечення участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
формує пропозиції та фінансово-економічні розрахунки до паспорта бюджетної програми, кошторису Міністерства оборони України, помісячного розпису та розподілу бюджетних асигнувань, а також внесення до них змін у частині, що стосується миротворчої діяльності Збройних Сил України;
формує пропозиції до звіту Міністерства оборони України про виконання паспорта бюджетної програми та плану утримання та розвитку Збройних Сил України на відповідний рік у частині, що стосується миротворчої діяльності Збройних Сил України;
організовує та здійснює попередній і поточний фінансовий контроль у межах відповідальності Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України;
на підставі наданих заявок здійснює паспортне та візове забезпечення національних контингентів (персоналу).
2.18. Головне управління оперативного забезпечення Збройних Сил України, Озброєння та Тил Збройних Сил України:
беруть участь у розробці пропозицій начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України щодо направлення національних контингентів (персоналу) для участі у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
у межах компетенції беруть участь у визначенні потреби у фінансовому ресурсі для забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
на підставі наданих заявок видів Збройних Сил України, органів військового управління Збройних Сил України, на які покладено завдання щодо підготовки національних контингентів (персоналу), відповідно до закріпленої номенклатури планують та здійснюють оперативне та матеріально-технічне забезпечення підготовки, направлення (ротацій) і утримання національних контингентів (персоналу) у межах виділених асигнувань;
здійснюють узгодження проектів штатів (табелів до штатів) національних контингентів, а також змін до них;
за напрямками діяльності здійснюють підготовку фахівців до складу національних контингентів (персоналу).
2.19. Головне фінансово-економічне управління Генерального штабу Збройних Сил України забезпечує координацію заходів з організації фінансового забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.20. Головне управління по роботі з особовим складом Збройних Сил України:
організовує та здійснює контроль заходів морально-психологічного забезпечення під час підготовки національних контингентів (персоналу) та виконання ними завдань у складі міжнародних операцій з підтримання миру і безпеки;
контролює та оцінює ефективність проведення заходів морально-психологічного забезпечення національних контингентів (персоналу);
у межах компетенції бере участь у визначенні потреби у фінансовому ресурсі для забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.21. Центральне управління військових сполучень Збройних Сил України:
забезпечує перевезення національних контингентів (персоналу) на відповідних видах транспорту до району виконання завдань за призначенням та у зворотному напрямку;
здійснює оформлення документів, необхідних для організації та проведення процедур закупівель транспортних послуг (укладання договорів з компаніями-перевізниками);
за 50 діб до початку передислокації контингенту до району виконання завдань надає до командування виду Збройних Сил України, яке направляє контингент, дані про пункти перетину державного кордону при здійсненні перевезень.
2.22. Головне управління оборонного та мобілізаційного планування Генерального штабу Збройних Сил України:
бере участь у розробці пропозицій начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України щодо направлення національних контингентів (персоналу) для участі у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
бере участь у розробці та внесенні змін до проектів схем організації, штатів, переліків змін та табелів до штатів національних контингентів, які розробляються відповідними штабами видів Збройних Сил України;
організовує своєчасне доведення згаданих документів до відповідних структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, служб забезпечення Збройних Сил України.
2.23. Головне управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України:
бере участь у розробці пропозицій начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України щодо направлення національних контингентів (персоналу) для участі у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
організовує заходи кадрового забезпечення в межах визначених повноважень.
2.24. Центральне військово-медичне управління Збройних Сил України:
організовує медичне забезпечення національних контингентів (персоналу);
організовує санітарно-карантинні заходи, поглиблене медичне обстеження особового складу національних контингентів (персоналу) після повернення до України та їх медичний нагляд у встановлені терміни;
у межах компетенції бере участь у визначенні потреби у фінансовому ресурсі для забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.25. Головне управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює організацію зв'язку з національними контингентами;
здійснює контроль за станом захисту інформації та кібернетичної безпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах, безпеки всіх видів зв'язку, у тому числі засекреченого, IP-шифрування під час підготовки національних контингентів кожної ротації та виконання ними завдань на території іноземних держав;
у межах компетенції бере участь у визначенні потреби у фінансовому ресурсі для забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
забезпечує національні контингенти (персонал) засобами зв'язку та автоматизації.
2.26. Центральне управління захисту інформації і криптології Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює планування скритого зв'язку з національними контингентами, забезпечує їх засобами криптографічного захисту інформації та іншими матеріально-технічними засобами відповідної номенклатури;
організовує перевезення техніки і документів з обмеженим доступом через державний кордон та доставку їх у пункти дислокації національних контингентів;
здійснює контроль за станом охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом, що є власністю держави, технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам, безпеки спеціальних видів зв'язку відповідно до розподілу повноважень під час підготовки національних контингентів кожної ротації та виконання ними завдань;
у межах компетенції бере участь у визначенні потреби у фінансовому ресурсі для забезпечення підготовки та участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
2.27. Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України є забезпечувальним фінансовим органом для військових підрозділів зі складу національних контингентів:
здійснює фінансування діяльності національного персоналу за межами України відповідно до укладених міжнародних договорів;
забезпечує зарахування на спеціальні карткові рахунки грошового забезпечення в національній валюті (у передбачених випадках) та щомісячної грошової винагороди в іноземній валюті військовослужбовцям зі складу національних контингентів (персоналу);
формує та подає на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України пропозиції стосовно:
обсягу готівкових коштів в іноземній валюті, які підлягають вивезенню за межі України для забезпечення окремих потреб національних контингентів (з урахуванням Переліку, попередньо затвердженого відповідно до пункту 2.16 цього розділу, потреби в коштах на авансові виплати грошової винагороди та забезпечення інших невідкладних потреб);
способів забезпечення готівковою іноземною валютою потреб національних контингентів та визначення повноважного представника на вивезення коштів за межі України, з яким укладатиметься договір про повну матеріальну відповідальність;
здійснює супроводження оформлених документів щодо відкриття спеціальних карткових рахунків у банківській установі;
бере участь у здійсненні контрольних заходів, пов'язаних з перевіркою фінансової діяльності військових підрозділів зі складу національних контингентів за межами України.
2.28. За потреби до виконання завдань щодо участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки (за належністю) можуть залучатись інші структурні підрозділи Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
2.29. Головний командний центр Збройних Сил України:
приймає підготовлені національні контингенти в оперативне підпорядкування та здійснює комплекс заходів з безпосереднього управління національними контингентами та оперативного реагування на кризові ситуації (на етапі застосування);
організовує збір та аналіз інформації у районах виконання завдань національними контингентами, а також прогнозування можливих сценаріїв розвитку обстановки;
бере участь у визначенні потреби в озброєнні, військовій техніці, боєприпасах, інших матеріальних засобах, необхідних для виконання завдань національними контингентами;
розробляє та затверджує обґрунтований належним чином проект переліку товарно-матеріальних цінностей (у кількісних та вартісних показниках), які підлягають придбанню за межами України в іноземній валюті за готівку (далі - Перелік), погодженого з Фінансовим управлінням Генерального штабу Збройних Сил України, службами забезпечення Збройних Сил України, у віданні яких знаходиться відповідна номенклатура товарів, та відповідальним виконавцем бюджетної програми, за рахунок коштів якої здійснюватиметься закупівля;
розробляє та надає до Головного управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України пропозиції щодо організації зв'язку і використання інформаційних систем, забезпечення захисту інформації та кібернетичної безпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах, безпеки всіх видів зв'язку, у тому числі засекреченого, IP-шифрування у національних контингентах;
забезпечує подання до Департаменту фінансів Міністерства оборони України (через Головне управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України) документальних підтверджень та інших належним чином оформлених документів щодо понесених витрат, які відповідно до укладених міжнародних договорів України підлягають відшкодуванню міжнародними організаціями;
здійснює координацію діяльності структурних підрозділів Генерального штабу Збройних Сил України та органів військового управління Збройних Сил України з питань підготовки, направлення (ротацій, виведення), виконання завдань національними контингентами, а також їх матеріально-технічного і фінансового забезпечення;
планує та організовує проведення поточних перевірок під час підготовки та виконання завдань національними контингентами (персоналом).
ІІІ. Основи планування участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки
3.1. Планування участі включає:
підготовку проектів та удосконалення нормативно-правових актів з питань участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
розробку проектів відповідних планів, директив, інструкцій з питань підготовки, направлення та виконання миротворчих завдань під час участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
розробку нових або доопрацювання існуючих навчальних програм підготовки національного персоналу в Національному університеті оборони України;
прогнозування подальшої участі національних контингентів (персоналу) в існуючих та нових міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;
визначення потреби в коштах, необхідних для формування, підготовки, направлення (повернення) та забезпечення діяльності національних контингентів (персоналу) за межами України;
аналіз можливостей фінансового забезпечення запланованих заходів шляхом порівняння обсягів визначених потреб та наявності відповідних кошторисних призначень;
досягнення підрозділами, які плануються до участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, відповідних рівнів взаємосумісності, які визначаються вимогами відповідних місій (операцій);
удосконалення роботи органів військового управління з питань керівництва підготовкою, направлення та діяльності національних контингентів (персоналу);
оснащення національних контингентів (персоналу) сучасною технікою та озброєнням;
створення запасів матеріально-технічних ресурсів;
підготовку керівного складу національних контингентів (персоналу).
До підготовки пропозицій Міністерства оборони України щодо доцільності направлення національних контингентів (персоналу) для участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки залучаються структурні підрозділи Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органи військового управління Збройних Сил України та командування видів Збройних Сил України за рішенням Міністра оборони України і начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
Пропозиції мають включати наявні на момент їх внесення дані про райони дій, завдання, загальну чисельність національних контингентів і персоналу, тип і склад їх озброєння, військової техніки, підпорядкованість, строки перебування та порядок їх можливого продовження, порядок заміни та умови виведення, про гарантії і компенсації особам військового і цивільного персоналу, а також інформацію про обсяги, порядок фінансування та умови відшкодування витрат, пов'язаних із участю України в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки.
3.3. Під час планування участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки опрацьовуються відповідні двосторонні або багатосторонні договори (меморандуми, технічні угоди тощо), які визначають умови участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
З метою визначення умов участі національних контингентів у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки під егідою ООН опрацьовується Меморандум про взаєморозуміння між Україною та ООН щодо внесення ресурсів до конкретної миротворчої місії ООН (далі - Меморандум) та, за потреби, Лист про допомогу щодо надання послуг або окремих зразків військової техніки (далі - Лист про допомогу). Тексти Меморандуму та Листа про допомогу є стандартними документами ООН і опрацьовуються на підставі Настанови ООН "Політика і процедури по відшкодуванню і контролю за технікою та майном контингентів країн-контрибуторів, які беруть участь в миротворчих місіях ООН" від 2008 року (схвалена Генеральною Асамблеєю ООН, резолюція А/RES/62/252 від 21.07.2008).
Умови участі національних контингентів (персоналу) у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки під егідою НАТО (ЄС) або багатонаціональних сил визначаються відповідними Меморандумами про взаєморозуміння між Україною та НАТО (ЄС) або міністерствами оборони країн, які беруть участь у певній операції.
До підготовки проектів меморандумів та технічних угод залучаються структурні підрозділи Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органи військового управління Збройних Сил України і командування видів Збройних Сил України відповідно до рішень Міністра оборони України та начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
IV. Підготовка національних контингентів (персоналу)
4.1. Підготовка національних контингентів (персоналу) розподіляється на загальну, попередню, безпосередню та підготовку в районі проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки.
4.2. Підготовка для участі у визначеній міжнародній операції з підтримання миру і безпеки організовується:
національних контингентів - командуваннями видів Збройних Сил України;
керівного складу національних контингентів, а також кандидатів на посади у національних контингентах, які передбачають роботу у складі багатонаціональних штабів, - Генеральним штабом Збройних Сил України на базі Національного університету оборони України;
національного персоналу - Департаментом кадрової політики Міністерства оборони України на базі Національного університету оборони України. Крім того, за потреби, підготовка окремих спеціалістів може організовуватись із залученням структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління Збройних Сил України та видів Збройних Сил України, до компетенції яких належить підготовка цих спеціалістів.
4.3. Організація підготовки національних контингентів (персоналу) включає:
вивчення та аналіз нормативно-правових документів, а також оцінку обстановки в майбутньому районі виконання завдань національними контингентами (персоналом);
вивчення можливостей Збройних Сил України щодо відбору, підготовки, всебічного забезпечення та направлення сил та засобів для участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки;
визначення потреби в коштах, складання детальних фінансово-економічних розрахунків, проведення фінансового планування, витребування та використання (своєчасне взяття зобов'язань) бюджетних асигнувань;
прийняття рішення на підготовку національних контингентів (персоналу);
постановку завдань посадовим особам та органам військового управління з підготовки національних контингентів (персоналу);
планування заходів з підготовки національних контингентів (персоналу);
організацію системи управління, взаємодії, координації та контролю;
організацію всебічного забезпечення заходів з підготовки національних контингентів (персоналу);
здійснення контролю, надання практичної допомоги підлеглим (виконавцям).
4.4. Загальна підготовка здійснюється постійно і передбачає:
надання базових знань з миротворчої тематики особовому складу Збройних Сил України: офіцерському складу, особам рядового, сержантського та старшинського складу - у з'єднаннях, військових частинах та підрозділах у рамках програм командирської підготовки та бойової й гуманітарної підготовки відповідно; слухачам Національного університету оборони України - у рамках програм підготовки фахівців оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів; національного персоналу, перекладачів (бортових перекладачів), керівного складу національних контингентів на курсах у навчально-науковому центрі міжнародної миротворчої діяльності Національного університету оборони України - у рамках програми підготовки національного персоналу та національних контингентів;
досягнення визначеними органами військового управління, з'єднаннями, військовими частинами і підрозділами рівня взаємосумісності та бойової готовності, необхідного для повноцінної участі в усьому спектрі операцій у складі багатонаціональних сил під проводом міжнародних організацій;
поповнення Резерву кандидатів для призначення на посади національного персоналу до багатонаціональних органів військового управління та закордонних дипломатичних установ України, командирів військових підрозділів (далі - Резерв) (проведення обліку, кадрового моніторингу та навчання особового складу).
4.4.1. Департамент кадрової політики Міністерства оборони України організовує проведення спеціальної підготовки кандидатів до складу Резерву у Національному університеті оборони України.
4.4.2. Національний університет оборони України проводить заняття з кандидатами до складу Резерву для проходження служби на посадах:
офіцерів багатонаціональних штабів (за напрямами діяльності);
військових перекладачів (бортових перекладачів);
військових експертів ООН (військових спостерігачів, штабних офіцерів та офіцерів зв'язку ООН);
керівного складу національних контингентів;
фахівців у сфері цивільно-військового співробітництва;
офіцерів військової поліції;
інших фахівців за потреби.
Заняття складаються з теоретичної та практичної частини і проводяться англійською мовою.
Теоретична частина занять поєднує перелік тем до програм загальної підготовки (для всіх категорій військовослужбовців) та підготовки офіцерів відповідно до додатка 1 до цієї Інструкції.
Практичні заняття можуть проводитись на фондах навчальних центрів видів Збройних Сил України (із залученням штатних інструкторів центрів).
До проведення занять як з теоретичної, так і практичної частини як викладачі (інструктори) можуть бути залучені військовослужбовці, які не пізніше одного року завершили виконання завдань у складі відповідних національних контингентів (персоналу).
Проведення занять під час підготовки національних контингентів може бути організовано шляхом розгортання мобільних груп викладачів Національного університету оборони України у районі проведення їх безпосередньої підготовки.
Перелік тем до програми практичної підготовки військових спостерігачів та типовий зміст курсу підготовки офіцерів (персоналу) для багатонаціональних штабів за стандартами НАТО (ЄС) наведено у додатках 2, 3 до цієї Інструкції.
4.4.3. Підготовка фахівців до складу Резерву також може здійснюватись на відповідних курсах за кордоном.
4.5. Попередня підготовка національного контингенту починається після надходження до Міністерства оборони України відповідного запиту від Секретаріату ООН, іншої міжнародної організації (країн-контрибуторів, багатонаціональних сил) і продовжується після надання до Міністерства закордонних справ України пропозицій Міністерства оборони України щодо доцільності участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки.
4.5.1. Під час попередньої підготовки національного контингенту:
командування виду Збройних Сил України:
бере участь в аналізі вихідних даних від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна операція з підтримання миру і безпеки, щодо основних завдань і чисельності національного контингенту, його оснащення і фахової підготовки, місця дислокації та термінів готовності;
( Абзац третій підпункту 4.5.1 пункту 4.5 розділу IV в редакції Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
готує та надає до Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України пропозиції до проекту наказу Міністерства оборони України;
розробляє проекти штатів національних контингентів, погоджує їх з відповідними структурними підрозділами Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України;
визначає потребу в коштах на фінансування заходів, пов'язаних з формуванням, підготовкою, направленням (поверненням) національного контингенту до (з) району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки, а також його утриманням під час участі в міжнародній операції з підтримання миру і безпеки;
готує, узгоджує із службами забезпечення Збройних Сил України та подає відповідальному виконавцю бюджетної програми детальний та зведений фінансові розрахунки та обґрунтування визначеної потреби в коштах;
розробляє та надає до Головного управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України перелік обладнання зв'язку, програмного забезпечення, комплексів засобів захисту інформації та забезпечення кібернетичної безпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах, що плануються до використання в національних контингентах;
безпосередньо організовує професійно-психологічний відбір особового складу, його психологічну підготовку до виконання завдань за призначенням в особливих умовах;
уточнює (відпрацьовує) програму підготовки національного контингенту;
пропонує військову частину, штатні сили та засоби якої складуть основу національного контингенту. При цьому може застосовуватись модульний принцип, при якому комплектування національного контингенту здійснюється за рахунок штатних взводів, рот, батальйонів інших військових частин, з'єднань видів Збройних Сил України, а також частин, безпосередньо підпорядкованих Міністерству оборони України та Генеральному штабу Збройних Сил України;
планує та забезпечує навчання особового складу, у тому числі мовну підготовку керівного складу національних контингентів;
планує заходи всебічного забезпечення підготовки національного контингенту.
Головне управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України:
аналізує вихідні дані від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна операція з підтримання миру і безпеки, щодо чисельності національного контингенту, його оснащення, фахової підготовки, місця дислокації, основні завдання та терміни готовності;
готує проект наказу Міністерства оборони України;
( Абзац сімнадцятий підпункту 4.5.1 пункту 4.5 розділу IV виключено на підставі Наказу Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
формує загальну потребу в коштах на підготовку, направлення та утримання національного контингенту в пропозиціях до бюджетного запиту Міністерства оборони України на відповідний рік з урахуванням вимог бюджетного законодавства України.
Головне управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України на підставі наданих командуваннями видів Збройних Сил України заявок організовує навчання керівного складу національних контингентів наступних ротацій на курсах вивчення іноземних мов як в Україні, так і за кордоном.
Центральне військово-медичне управління Збройних Сил України:
визначає потребу в медичній техніці та майні, необхідних для медичного забезпечення особового складу національного контингенту;
готує та надає до Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України інформацію щодо медико-географічних особливостей території перебування національного контингенту;
бере участь у розробці фінансово-планових документів, необхідних для закупівлі медичної техніки та майна.
Головний командний центр Збройних Сил України:
( Підпункт 4.5.1 пункту 4.5 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
бере участь в аналізі вихідних даних від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна операція з підтримання миру і безпеки, щодо основних завдань і чисельності національного контингенту, його оснащення і фахової підготовки, місця дислокації та термінів готовності;
( Підпункт 4.5.1 пункту 4.5 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
за рішенням Міністра оборони України спільно з іншими органами військового управління та заінтересованими структурними підрозділами Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України формує та організовує направлення рекогносцирувальних груп до майбутнього району виконання завдань національним контингентом (у разі необхідності).
( Підпункт 4.5.1 пункту 4.5 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 220 від 01.04.2013 )
4.5.2. Під час попередньої підготовки національного персоналу:
Головне управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України:
аналізує вихідні дані від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна операція з підтримання миру і безпеки, щодо чисельності національного персоналу, його оснащення, фахової підготовки, місця дислокації, основних завдань, термінів готовності доводить їх до відповідних кадрових органів та, за потреби, надає відповідні аналітичні матеріали до Національного університету оборони України для їх подальшого врахування при уточненні програм підготовки національного персоналу;
на підставі отриманої інформації від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна операція з підтримання миру і безпеки, інформує відповідні кадрові органи стосовно вимог до посад національного персоналу;
визначає потребу в коштах та складає фінансово-економічні розрахунки (за потреби);
формує загальну потребу в коштах на підготовку, направлення та утримання національного персоналу в пропозиціях до бюджетного запиту Міністерства оборони України на відповідний рік з урахуванням вимог бюджетного законодавства України.
Департамент кадрової політики Міністерства оборони України та Головне управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України на підставі отриманих від Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України відомостей (вимог до національного персоналу) організовують кадрове забезпечення та підготовку національного персоналу.
Національний університет оборони України:
проводить уточнення програм підготовки національного персоналу;
у встановлені терміни здійснює фінансове планування витрат на підготовку національного персоналу;
надає пропозиції до Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України щодо можливості додаткового проведення підготовки кандидатів до складу Резерву (за потреби).
4.6. Безпосередня підготовка національних контингентів (персоналу) починається після видання Указу Президента України (про направлення національного персоналу) та відповідного Закону України (про схвалення рішення Президента України щодо направлення національного контингенту).
Підготовка національних контингентів (персоналу) здійснюється на базі Національного університету оборони України, навчальних центрів (навчальних військових частин) або на базі військових частини, які відповідним рішенням Міністра оборони України визначенні для формування та підготовки національних контингентів. На період формування та підготовки національного контингенту військова частина, на базі якої здійснюється таке формування і підготовка, вважається навчальною військовою частиною (у частині, що стосується підготовки національних контингентів).
4.6.1. Під час безпосередньої підготовки національних контингентів:
командування виду Збройних Сил України:
опрацьовує план підготовки національного контингенту та план морально-психологічного забезпечення підготовки до виконання завдань національним контингентом;
здійснює формування національного контингенту та екіпірування особового складу;
організовує проведення поглибленого медичного обстеження особового складу та відповідних профілактичних щеплень, професійно-психологічного відбору кандидатів до складу контингенту;
організовує проведення занять з особовим складом та злагодження підрозділів національного контингенту шляхом організації табірних зборів у пунктах постійної дислокації визначених військових частин (навчальних центрах) з урахуванням умов місцевості, близьких до району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки (у разі можливості створення таких умов);
уточнює завдання національного контингенту;
створює запаси матеріально-технічних засобів та визначає порядок їх поповнення;
організовує підготовку штатного озброєння, військової техніки та запасів матеріально-технічних засобів;
здійснює взаємодію з Головним управлінням виховної та соціально-психологічної роботи Збройних Сил України під час проведення заходів морально-психологічного забезпечення підготовки національного контингенту;
визначає перелік осіб, які потребують оформлення сертифікатів перевірки персоналу на допуск до роботи з інформацією НАТО за відповідною категорією, та надсилає до Служби безпеки України відповідні запити для оформлення таких сертифікатів (за потреби);
подає пропозиції до Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України щодо підготовки плану направлення (ротації, виведення) національного контингенту;
за 90 діб до початку передислокації національного контингенту до району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки подає до Центрального управління військових сполучень Збройних Сил України розрахунки на перевезення національного контингенту (особовий склад, озброєння, військова техніка та майно) повітряним, морським та залізничним транспортом для складання заявки на проведення процедури закупівлі транспортних послуг відповідальним виконавцем бюджетної програми;
не менше ніж за 75 діб до початку передислокації національного контингенту подає до Управління військово-технічного співробітництва та експортного контролю Міністерства оборони України пакет документів для отримання дозвільного документа Державної служби експортного контролю України на тимчасове вивезення товарів військового призначення та подвійного використання;
не пізніше ніж за 50 діб до початку передислокації національного контингенту до району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки подає до Головного управління військового співробітництва та операцій з підтримання миру і безпеки Генерального штабу Збройних Сил України документи щодо оформлення (видачі) службових паспортів України військовослужбовцям національного контингенту та за 15 діб - дані англійською мовою в друкованому вигляді та на магнітних носіях (електронною поштою) щодо переліку майна, яке буде направлено до району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки (Major equipment provided by the Government); загальний перелік вантажу (General cargo load list summary), дані щодо небезпечного вантажу (Dangerous cargo manifest) та пасажирський маніфест (Passenger manifest);
за 45 діб до початку передислокації національного контингенту до району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки подає до Центрального управління військових сполучень Збройних Сил України копії дозвільних документів Державної служби експортного контролю України на тимчасове вивезення товарів військового призначення та подвійного використання;
за 30 діб до початку передислокації національного контингенту до району проведення міжнародної операції з підтримання миру і безпеки подає до Департаменту міжнародного оборонного співробітництва Міністерства оборони України дані для оформлення та отримання через Міністерство закордонних справ України дозволу на транзит національного контингенту територією інших держав. Транзит національного контингенту територією інших держав здійснюється на підставі відповідних дозволів або відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
здійснює взаємодію з Державною митною службою України та Державною прикордонною службою України щодо проходження митного та прикордонного контролю при перетинанні національним контингентом державного кордону;
готує документи на перевезення через державний кордон озброєння, військової техніки та матеріальних засобів національного контингенту;
організовує зв'язок підрозділу, визначеного для направлення (чергової ротації) національного контингенту, з відповідними органами управління;
опрацьовує план (схему) зв'язку під час направлення національного контингенту та виконання завдань за призначенням;
організовує проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за децентралізованими закупівлями та за централізованими закупівлями в частині, що стосується номенклатури товарів, робіт і послуг виду Збройних Сил України, необхідних для підготовки, направлення та утримання національного контингенту;
................Перейти до повного тексту