1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Міністра оборони України
10.05.2006 N 252
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 травня 2006 р.
за N 605/12479
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства оборони № 840 від 28.12.2011 )
Про затвердження Інструкції з організації участі миротворчих контингентів і персоналу Збройних Сил України в міжнародних миротворчих операціях
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони N 480 від 04.08.2006 )
Відповідно до законів України "Про Збройні Сили України", "Про порядок направлення підрозділів Збройних Сил України до інших держав", "Про участь України в міжнародних миротворчих операціях" та з метою вдосконалення підготовки та виконання завдань миротворчими контингентами і персоналом Збройних Сил України під час їх участі в міжнародних миротворчих операціях
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації участі миротворчих контингентів і персоналу Збройних Сил України в міжнародних миротворчих операціях, що додається.
2. Наказ розіслати до окремої військової частини.
Міністр оборони України А.С.Гриценко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністра оборони
України
10.05.2006 N 252
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 травня 2006 р.
за N 605/12479
ІНСТРУКЦІЯ
з організації участі миротворчих контингентів і персоналу Збройних Сил України в міжнародних миротворчих операціях
1. Загальні положення
1.1. Інструкція з організації участі миротворчих контингентів і персоналу Збройних Сил України в міжнародних миротворчих операціях (далі - Інструкція) визначає порядок підготовки миротворчих контингентів і персоналу для участі в міжнародних миротворчих операціях, керівництва їх повсякденною діяльністю, організації всебічного забезпечення, вивчення та впровадження миротворчого досвіду, а також пов'язані з цим завдання структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, Командування сил підтримки Збройних Сил України і командування видів Збройних Сил України.
1.2. Характер та форми участі України в міжнародних миротворчих операціях визначаються Конституцією України та законодавством України, її міжнародними зобов'язаннями, а також рішеннями Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй (ООН), керівними документами Організації з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ) та інших регіональних організацій.
1.3. Формування, підготовка, направлення (ротація, виведення) миротворчих контингентів і персоналу та виконання ними миротворчих завдань на території інших країн здійснюється на підставі міжнародних договорів України, у порядку і на умовах, визначених законодавством України, наказами і директивами Міністра оборони України, начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
2. Обов'язки посадових осіб Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України, інших органів військового управління з організації участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях
2.1. Міністр оборони України:
подає відповідно до чинного законодавства України пропозиції Міністерства оборони України щодо воєнно-політичної доцільності направлення миротворчих контингентів і персоналу для участі в міжнародних миротворчих операціях;
забезпечує виконання рішень Президента України про участь миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях;
у межах своїх повноважень видає накази і директиви з питань участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях та контролює їх виконання;
здійснює в межах компетенції міжнародне співробітництво за відповідними напрямами і з питань цивільно-військових відносин з відповідними органами іноземних держав та міжнародними організаціями;
подає в установленому порядку пропозиції щодо представництва України у воєнно-політичних та військових органах відповідних міжнародних організацій;
виконує інші функції відповідно до законів України та актів Президента України, а також інших нормативно-правових актів, що регламентують підготовку і застосування Збройних Сил України.
2.2. Перший заступник Міністра оборони України:
організовує підготовку пропозицій Міністерства оборони України щодо воєнно-політичної доцільності направлення миротворчих контингентів і персоналу для участі в міжнародних миротворчих операціях;
забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію завдань щодо участі миротворчих контингентів і персоналу Збройних Сил України в міжнародних миротворчих операціях;
організовує взаємодію та здійснює координацію виконання завдань з органами державної влади, Державною прикордонною службою України, Державною митною службою України під час направлення миротворчих контингентів до місій (сил) та повернення до України;
організовує взаємодію з воєнно-політичними структурами міжнародних організацій, органами влади країн перебування миротворчих контингентів і представництвами України за кордоном щодо участі миротворчих контингентів та персоналу в міжнародних миротворчих операціях;
керує роботою вищої атестаційної комісії Міністерства оборони України в межах її повноважень щодо відбору кандидатів на посади миротворчих контингентів та персоналу Збройних Сил України і надає пропозиції Міністру оборони України;
погоджує проекти наказів і директив Міністра оборони України щодо участі Збройних Сил України в миротворчій діяльності України;
за дорученням Міністра оборони України виконує інші функції щодо участі миротворчих контингентів і персоналу Збройних Сил України в миротворчій діяльності України.
2.3. Заступники Міністра оборони України (згідно з розподілом функціональних повноважень) в межах компетенції організовують виконання відповідних заходів щодо матеріально-технічного, соціального та фінансового супроводження участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях.
2.4. Керівники структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України в межах своєї компетенції беруть участь у виконанні завдань щодо супроводження миротворчих контингентів і персоналу з моменту їх попередньої підготовки до повернення в Україну та розформування (повернення до місць проходження служби), а також за рішенням першого заступника Міністра оборони України подають відповідну інформацію до органів державної влади.
2.5. Департамент кадрової політики Міністерства оборони України за поданням керівників структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України здійснює поповнення Резерву кандидатів для призначення на посади миротворчого персоналу, офіцерів міжнародних штабних елементів (центрів) та командирів миротворчих контингентів (далі - Резерв), а також проводить їх кадровий моніторинг.
2.6. Департамент охорони здоров'я Міністерства оборони України організовує проведення заходів медичного забезпечення миротворчих контингентів і персоналу.
2.7. Департамент міжнародного співробітництва Міністерства оборони України:
узагальнює та готує пропозиції і висновки щодо воєнно-політичної доцільності направлення миротворчого контингенту і персоналу;
забезпечує отримання через Міністерство закордонних справ України дипломатичного дозволу на транзит миротворчих контингентів через території інших держав.
2.8. Головне управління розвідки Міністерства оборони України бере участь у здійсненні інформаційно-аналітичного забезпечення заходів підготовки та діяльності миротворчих контингентів і персоналу.
2.9. Національна академія оборони України:
проводить заходи загальної підготовки з миротворчої тематики фахівців оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів;
здійснює підготовку миротворчого персоналу та керівного складу миротворчих контингентів;
організовує вивчення та впровадження досвіду участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях.
2.10. Управління прес-служби Міністерства оборони України організовує висвітлення в засобах масової інформації миротворчої діяльності Збройних Сил України.
2.11. Координацію і контроль заходів з організації участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях здійснює начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України через своїх заступників.
2.12. Начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України:
надає доручення командувачам видів Збройних Сил України, керівникам структурних підрозділів Генерального штабу Збройних Сил України на розробку пропозицій щодо доцільності направлення миротворчого контингенту і персоналу для участі в міжнародній миротворчій операції з урахуванням усього комплексу питань, пов'язаних з їх підготовкою;
подає пропозиції Міністру оборони України щодо доцільності направлення миротворчого контингенту і персоналу;
видає наказ (директиву) про організацію попередньої підготовки миротворчого контингенту;
подає пропозиції Міністру оборони України щодо підготовки проекту директиви Міністра оборони України про формування, організацію підготовки та направлення (ротацію, виведення) миротворчого контингенту для участі в міжнародній миротворчій операції (далі - організаційна директива Міністра оборони України);
затверджує план направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту;
здійснює управління діяльністю миротворчих контингентів і персоналу та організовує всебічне забезпечення їх діяльності.
2.13. Заступники начальника Генерального штабу Збройних Сил України (згідно з розподілом функціональних повноважень) здійснюють координацію заходів з підготовки та діяльності миротворчих контингентів і персоналу через Центр поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднане оперативне командування Збройних Сил України - після його створення відповідно до Державної програми розвитку Збройних Сил України на період 2006-2011 років, затвердженої Указом Президента України від 27.12.2005 N 1862-25т) та Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України відповідно.
2.14. Командування видів Збройних Сил України:
беруть участь у визначенні доцільності направлення миротворчого контингенту і персоналу;
надають пропозиції до Центру поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаного оперативного командування Збройних Сил України - після його створення) для підготовки проекту організаційної директиви Міністра оборони України;
здійснюють формування, підготовку, визначення потреб, організацію всебічного забезпечення та направлення миротворчих контингентів;
надають пропозиції щодо розробки проектів схем організації та штатів миротворчих контингентів;
організовують митне оформлення майна та військової техніки, яке тимчасово вивозиться (ввозиться) за межі України.
2.15. Центр поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднане оперативне командування Збройних Сил України - після його створення):
організовує збір і аналіз інформації у районах виконання завдань миротворчими контингентами, а також прогнозування можливих сценаріїв розвитку обстановки;
надає пропозиції щодо складу миротворчих контингентів для виконання поставлених завдань;
планує участь (у тому числі розгортання, проведення ротацій, виведення) миротворчих контингентів у міжнародних миротворчих операціях;
бере участь у визначенні вимог до підготовки особового складу та підрозділів;
бере участь у визначенні потреби в озброєнні, військовій техніці, боєприпасах, інших матеріальних засобах, необхідних для виконання завдань миротворчими контингентами;
здійснює контроль готовності визначених з'єднань, військових частин і підрозділів до виконання завдань за призначенням;
приймає підготовлені миротворчі контингенти в підпорядкування;
здійснює управління розгортанням миротворчих контингентів у районах виконання завдань, проведенням їх ротацій та поверненням (виведенням, евакуацією) в Україну;
координує хід виконання завдань миротворчими контингентами в міжнародних миротворчих операціях;
організовує взаємодію зі структурними підрозділами Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, Командуванням сил підтримки Збройних Сил України (Об'єднання сил забезпечення Збройних Сил України - після його створення відповідно до Державної програми розвитку Збройних Сил України на період 2006-2011 років, затвердженої Указом Президента України від 27.12.2005 N 1862-25т) та командуваннями (штабами) видів Збройних Сил України з метою забезпечення підготовки до застосування та виконання завдань миротворчими контингентами;
організовує та координує всебічне забезпечення миротворчих контингентів.
2.16. Командування сил підтримки Збройних Сил України (Об'єднання сил забезпечення Збройних Сил України - після його створення):
на підставі заявок командувань видів Збройних Сил України або керівників структурних підрозділів Генерального штабу Збройних Сил України здійснює оперативне (бойове), технічне та тилове забезпечення підготовки і діяльності миротворчих контингентів і персоналу;
надає пропозиції до проектів табелів до штатів миротворчих контингентів;
забезпечує здійснення перевезення миротворчих контингентів (персоналу) до району виконання завдань за призначенням шляхом укладання відповідних контрактів з компаніями-перевізниками згідно з чинним законодавством України.
2.17. Головне оперативне управління Генерального штабу Збройних Сил України бере участь у:
підготовці пропозицій начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України щодо направлення миротворчих контингентів і персоналу для участі в міжнародних миротворчих операціях;
підготовці проектів наказів і директив Міністра оборони України, начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України щодо організації попередньої підготовки, формування та ротації миротворчих контингентів;
здійсненні аналізу й оцінці рівня бойової готовності з'єднань, військових частин та підрозділів, визначених для участі в миротворчих операціях;
проведенні розрахунків щодо визначення необхідних сил та засобів Збройних Сил України для участі в миротворчих операціях.
2.18. Головне управління оборонного планування Генерального штабу Збройних Сил України організовує розробку та вносить зміни до проектів схем організації, штатів та табелів до штатів миротворчих контингентів.
2.19. Головне управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює контроль за відбором особового складу миротворчих контингентів і відбір до складу Резерву;
організовує проведення заходів морально-психологічного забезпечення миротворчих контингентів і персоналу;
організовує роботу щодо вдосконалення нормативно-правових актів України з питань соціального захисту учасників міжнародних миротворчих операцій та членів їхніх сімей.
2.20. Головне управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює планування та організацію зв'язку з миротворчими контингентами;
забезпечує миротворчі контингенти і персонал засобами зв'язку та автоматизації.
2.21. Центральне управління захисту інформації і криптології (Восьме центральне управління) Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює планування скритого зв'язку з миротворчими контингентами, забезпечує їх засобами криптографічного захисту інформації та іншими матеріально-технічними засобами відповідної номенклатури;
організовує перевезення техніки і документів з обмеженим доступом дипломатичною поштою через державний кордон та доставку їх у пункти дислокації миротворчих контингентів.
2.22. Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України:
бере участь у розробці проектів законів України, інших нормативно-правових актів, наказів і директив Міністра оборони України, начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України з питань участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях;
організовує взаємодію з міжнародними організаціями та представництвами України за кордоном з питань участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях;
здійснює управління діяльністю миротворчого персоналу.
2.23. Управління військового співробітництва Генерального штабу Збройних Сил України здійснює координацію заходів двостороннього військового співробітництва в рамках проведення спільних з іншими країнами-контрибуторами міжнародних миротворчих операцій.
2.24. Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України:
забезпечує іноземною валютою діяльність миротворчих контингентів та персоналу (у передбачених випадках), виплачує військовослужбовцям грошове забезпечення у національній валюті за час їх участі в складі миротворчих контингентів та персоналу;
контролює фінансову діяльність миротворчих контингентів, що знаходяться на території іноземних держав.
2.25. У разі необхідності, до виконання завдань щодо участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях (за належністю) можуть залучатись інші структурні підрозділи Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
3. Основи планування участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях
3.1. Планування участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях здійснюється структурними підрозділами Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України, командуваннями видів Збройних Сил України та включає:
розробку засад, форм і методів застосування миротворчих контингентів і персоналу;
підготовку та удосконалення нормативно-правових актів з питань участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях;
прогнозування подальшої участі миротворчих контингентів і персоналу в існуючих та нових міжнародних миротворчих операціях;
досягнення військами (силами) визначених рівнів взаємосумісності;
удосконалення роботи органів військового управління з питань керівництва підготовкою, направлення та діяльності миротворчих контингентів і персоналу;
оснащення миротворчих контингентів і персоналу сучасною технікою та озброєнням;
створення запасів матеріально-технічних ресурсів;
підготовку керівного складу миротворчих контингентів і персоналу;
розробку відповідних планів, директив, інструкцій з питань підготовки, направлення та виконання миротворчих завдань під час участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях.
3.2. Відповідно до законів України "Про участь України в міжнародних миротворчих операціях", "Про Порядок направлення підрозділів Збройних Сил України до інших держав" та Указу Президента України від 1 лютого 2000 року N 153 "Про Порядок розгляду пропозицій щодо участі України в міжнародних миротворчих операціях" Міністерство оборони України бере участь у підготовці пропозицій щодо доцільності направлення миротворчих контингентів і персоналу для участі в міжнародних миротворчих операціях.
До підготовки пропозицій Міністерства оборони України щодо доцільності направлення миротворчих контингентів і персоналу для участі в міжнародних миротворчих операціях залучаються структурні підрозділи Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України та командування видів Збройних Сил України за рішенням Міністра оборони України і начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
Пропозиції мають включати наявні на момент їх внесення дані про райони дій, завдання, загальну чисельність миротворчих контингентів і персоналу, тип і склад їх озброєння, військової техніки, підпорядкованість, строки перебування та порядок їх можливого продовження, порядок заміни та умови виведення, про гарантії і компенсації особам військового і цивільного персоналу, а також інформацію про порядок і умови відшкодування витрат, пов'язаних з виконанням миротворчими контингентами і персоналом покладених на них завдань у зв'язку з направленням до іншої держави і перебуванням на території цієї держави.
3.3. Під час планування участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях опрацьовуються відповідні двосторонні або багатосторонні договори (меморандуми, технічні угоди тощо), які визначають умови участі миротворчих контингентів і персоналу в певних міжнародних миротворчих операціях.
З метою визначення умов участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях під егідою ООН опрацьовується Меморандум про взаєморозуміння між Україною та ООН щодо внесення ресурсів до конкретної миротворчої операції ООН (далі - Меморандум) та, у разі необхідності, Лист про допомогу щодо надання послуг або окремих зразків військової техніки (далі - Лист про допомогу). Тексти Меморандуму та Листа про допомогу є стандартними документами ООН і опрацьовуються на підставі Настанови ООН "Політика і процедури по відшкодуванню і контролю за технікою та майном контингентів країн-контрибуторів, які беруть участь в миротворчих місіях ООН" від 2002 року (схвалена Генеральною Асамблеєю ООН, резолюція A/RES/55/274 від 22.06.2001).
Умови участі миротворчих контингентів і персоналу в міжнародних миротворчих операціях під егідою НАТО або багатонаціональних сил визначаються відповідними Меморандумами про взаєморозуміння (технічними угодами) між Міністерством оборони України та НАТО (або міністерствами оборони країн, які беруть участь в певній міжнародній миротворчій операції).
До підготовки проектів меморандумів та технічних угод залучаються структурні підрозділи Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України і командування видів Збройних Сил України відповідно до рішень Міністра оборони України та начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
4. Підготовка миротворчих контингентів і персоналу
4.1. Підготовка миротворчих контингентів і персоналу розподіляється на загальну, попередню, безпосередню та підготовку в районі проведення міжнародної миротворчої операції.
4.2. Підготовка для участі в визначеній міжнародній миротворчій операції організовується:
миротворчих контингентів - командуваннями видів Збройних Сил України;
миротворчого персоналу - Національною академією оборони України із залученням структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
4.3. Організація підготовки миротворчих контингентів і персоналу включає:
вивчення та аналіз нормативно-правових документів, а також оцінку обстановки в майбутньому районі виконання завдань миротворчими контингентами і персоналом;
прийняття рішення на підготовку миротворчого контингенту і персоналу;
постановку завдань посадовим особам та органам військового управління з підготовки миротворчого контингенту й персоналу;
планування заходів з підготовки миротворчого контингенту і персоналу;
організацію системи управління, взаємодії, координації та контролю;
організацію всебічного забезпечення заходів з підготовки миротворчого контингенту і персоналу;
здійснення контролю, надання практичної допомоги підлеглим (виконавцям).
4.4. Загальна підготовка здійснюється постійно і передбачає:
надання базових знань з миротворчої тематики особовому складу Збройних Сил України: офіцерському складу, прапорщикам (мічманам) та військовослужбовцям військової служби за контрактом - у з'єднаннях, військових частинах та підрозділах у рамках програм командирської підготовки та бойової й гуманітарної підготовки відповідно; слухачам Національної академії оборони України - в рамках програм підготовки фахівців оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів; кандидатам до складу миротворчого персоналу - в рамках програм підготовки миротворчого персоналу Національною академією оборони України; курсантам вищих військових навчальних закладів - в рамках програм підготовки фахівців тактичного рівня;
забезпечення досягнення взаємосумісності з підрозділами (кораблями) збройних сил країн НАТО згідно з Цілями партнерства Процесу планування та оцінки сил у рамках програми НАТО "Партнерство заради миру" - відповідно до спеціальних програм бойової підготовки;
поповнення Резерву кандидатів для призначення на посади миротворчого персоналу, офіцерів міжнародних штабних елементів (центрів) та командирів миротворчих контингентів (проведення обліку, кадрового моніторингу та навчання особового складу).
4.5. Попередня підготовка починається після надходження до Міністерства оборони України відповідного запиту від Секретаріату ООН, іншої міжнародної організації (багатонаціональних сил) і продовжується після надання до Міністерства закордонних справ України пропозицій Міністерства оборони України щодо доцільності участі в міжнародній миротворчій операції з виданням наказу (директиви) начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України про організацію попередньої підготовки миротворчого контингенту.
Відповідальність за підготовку проекту наказу (директиви) начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України про організацію попередньої підготовки миротворчого контингенту покладається на Центр поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднане оперативне командування Збройних Сил України - після його створення).
4.6. Під час попередньої підготовки миротворчого контингенту:
командування виду Збройних Сил України:
аналізує вихідні дані від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна миротворча операція, щодо основних завдань і чисельності миротворчого контингенту, його оснащення і фахової підготовки, місця дислокації та термінів готовності;
готує та надає до Центру поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаного оперативного командування Збройних Сил України - після його створення) пропозиції до проекту організаційної директиви Міністра оборони України;
готує проект кошторису витрат на підготовку, направлення та утримання миротворчого контингенту;
відбирає кандидатів до складу миротворчого контингенту;
уточнює (відпрацьовує) програму навчання миротворчого контингенту;
планує навчання особового складу;
планує заходи всебічного забезпечення підготовки миротворчого контингенту;
Центр поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднане оперативне командування Збройних Сил України - після його створення):
готує проект організаційної директиви Міністра оборони України;
за рішенням Міністра оборони України спільно з командуванням виду Збройних Сил України та причетними структурними підрозділами Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України здійснює формування та направлення рекогносцирувальної групи Генерального штабу Збройних Сил України до майбутнього району виконання завдань миротворчим контингентом (у разі необхідності).
4.7. Під час попередньої підготовки миротворчого персоналу:
Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України:
аналізує вихідні дані від міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна миротворча операція, щодо чисельності миротворчого персоналу, його оснащення, фахової підготовки, місця дислокації, основні завдання та терміни готовності;
здійснює оцінку стану Резерву для подальшого направлення на посади миротворчого персоналу в складі визначених міжнародних миротворчих операцій (спільно з Головним управлінням особового складу Генерального штабу Збройних Сил України);
готує проект кошторису витрат на підготовку, направлення та утримання миротворчого персоналу (у разі необхідності);
Національна академія оборони України:
здійснює уточнення програм підготовки миротворчого персоналу;
надає пропозиції до Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України щодо можливості додаткового проведення підготовки кандидатів до складу Резерву (у разі необхідності).
4.8. Безпосередня підготовка миротворчого контингенту і персоналу починається після видання відповідних закону України (про схвалення рішення Президента України щодо направлення миротворчого контингенту), Указу Президента України (про направлення миротворчого персоналу) та організаційної директиви Міністра оборони України.
4.9. Під час безпосередньої підготовки миротворчого контингенту:
Командування виду Збройних Сил України:
подає до Командування сил підтримки Збройних Сил України (Об'єднання сил забезпечення Збройних Сил України - після його створення) кошторис витрат на підготовку, направлення та утримання миротворчого контингенту та за 65 діб до початку передислокації миротворчого контингенту до району проведення міжнародної миротворчої операції розрахунки на перевезення миротворчого контингенту (особовий склад, озброєння, військова техніка та майно) наземним, повітряним, морським та залізничним транспортом для подальшого узгодження з керівництвом міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна миротворча операція;
опрацьовує плани: підготовки миротворчого контингенту, морально-психологічного забезпечення заходів з організації підготовки та діяльності миротворчого контингенту;
здійснює формування миротворчого контингенту та екіпірування особового складу;
організовує проведення поглибленого медичного обстеження особового складу та відповідних профілактичних щеплень;
організовує проведення занять з особовим складом та злагодження підрозділів миротворчого контингенту у пунктах постійної дислокації визначених військових частин (навчальних центрів) з урахуванням умов місцевості, близьких до району проведення міжнародної миротворчої операції (у разі можливості створення таких умов);
уточнює завдання миротворчого контингенту;
створює запаси матеріально-технічних засобів та визначає порядок їх поповнення;
подає на затвердження до Генерального штабу Збройних Сил України проекти схеми організації, штату і табеля до штату та плану направлення миротворчого контингенту;
організовує підготовку штатного складу озброєння та військової техніки;
здійснює координацію з Головним управлінням особового складу Генерального штабу Збройних Сил України щодо проведення заходів морально-психологічного забезпечення підготовки миротворчого контингенту;
подає пропозиції Центру поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаного оперативного командування Збройних Сил України - після його створення) щодо підготовки плану направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту;
здійснює підготовку проекту наказу по особовому складу відповідно до номенклатури про призначення військовослужбовців до складу миротворчого контингенту;
організовує оформлення сертифікатів на допуск військовослужбовців до інформації з обмеженим доступом за формою НАТО (у разі необхідності);
подає до Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України за 30 діб до початку передислокації миротворчого контингенту до району проведення міжнародної миротворчої операції заявку на оформлення закордонних паспортів для військовослужбовців миротворчого контингенту та за 15 діб - дані англійською мовою в друкованому вигляді та на магнітних носіях (електронною поштою) щодо переліку майна, яке буде направлено до району проведення міжнародної миротворчої операції (Major equipment provided by the Government); загальний перелік вантажу (General cargo load list summary); дані щодо небезпечного вантажу (Dangerous cargo manifest) та пасажирський маніфест (Passenger manifest);
організовує взаємодію з Державною службою експортного контролю України, Державною митною службою України та Державною прикордонною службою України з питань організації перетинання миротворчим контингентом державного кордону;
готує документи на перевезення через державний кордон озброєння та військової техніки і матеріальних засобів миротворчого контингенту;
організовує зв'язок миротворчого контингенту з Центром поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаним оперативним командуванням Збройних Сил України - після його створення);
подає до Департаменту міжнародного співробітництва Міністерства оборони України за 30 діб до початку передислокації миротворчого контингенту до району проведення міжнародної миротворчої операції дані для оформлення та отримання через Міністерство закордонних справ України дипломатичного дозволу на транзит миротворчого контингенту територією інших держав. Транзит миротворчого контингенту територією інших держав здійснюється на підставі відповідних дипломатичних дозволів або відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
організовує переміщення миротворчого контингенту до району виконання завдань за призначенням;
Центр поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднане оперативне командування Збройних Сил України - після його створення):
опрацьовує плани: проведення рекогносцировки районів розташування та виконання миротворчих завдань (у разі необхідності) та направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту до району виконання завдань за призначенням;
здійснює перевірку готовності миротворчого контингенту до виконання завдань за призначенням;
Головне управління оборонного планування Генерального штабу Збройних Сил України спільно з командуванням виду Збройних Сил України подає на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України штат та табель до штату кожного миротворчого контингенту;
Головне управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України:
забезпечує миротворчі контингенти і персонал засобами зв'язку та автоматизації;
опрацьовує план (схему) зв'язку під час направлення миротворчого контингенту та виконання завдань за призначенням;
Головне управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює контроль за відбором особового складу миротворчого контингенту;
здійснює підготовку проекту наказу по особовому складу відповідно до номенклатури призначення про призначення військовослужбовців до складу миротворчого контингенту;
організовує проведення заходів морально-психологічного забезпечення миротворчого контингенту;
Командування сил підтримки Збройних Сил України (Об'єднання сил забезпечення Збройних Сил України - після його створення):
опрацьовує план організації всебічного забезпечення миротворчого контингенту під час підготовки та виконання завдань міжнародної миротворчої операції;
здійснює відповідні заходи забезпечення підготовки та направлення миротворчого контингенту до району виконання завдань за призначенням;
Національна академія оборони України проводить заняття з визначеними кандидатами до складу миротворчого контингенту;
Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України забезпечує взаємодію відповідних структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України з Постійним представництвом України при ООН, Постійним представництвом України при міжнародних організаціях у Відні, Місією України при НАТО, Представником Міністерства оборони України в Коаліційному координаційному центрі при Об'єднаному центральному командуванні збройних сил США, апаратами військових аташе України за кордоном та військових аташе іноземних держав в Україні, представниками інших міжнародних організацій і держав з питань підготовки та направлення миротворчого контингенту;
Департамент міжнародного співробітництва Міністерства оборони України спільно з відповідним командуванням виду Збройних Сил України та структурними підрозділами Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України опрацьовує проект двостороннього договору (меморандуму, технічної угоди тощо) щодо умов участі миротворчого контингенту в міжнародній миротворчій операції (відповідно до пункту 3.3 цієї Інструкції).
4.10. План направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту розробляється Центром поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаним оперативним командуванням Збройних Сил України - після його створення) на підставі організаційної директиви Міністра оборони України, пропозицій міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна миротворча операція, та двосторонніх угод (меморандумів, технічних угод тощо).
Проект плану направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту, у якому зазначаються основні терміни, спосіб здійснення перевезень та їх орієнтовна вартість, погоджується у встановленому порядку з причетними структурними підрозділами Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України і командуваннями видів Збройних Сил України та в термін не пізніше ніж за 45 діб до початку перевезень направляється для подальшого погодження до штабу міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна миротворча операція.
За результатом погодження, отриманого від міжнародної організації, опрацьовується остаточний варіант плану направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту, який подається на затвердження начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України не пізніше ніж за два тижні до початку направлення (ротації, виведення) миротворчого контингенту.
4.11. Заняття з особовим складом миротворчого контингенту під час безпосередньої підготовки проводяться визначеним складом офіцерів (прапорщиків), який має досвід участі в міжнародних миротворчих операціях та відповідну підготовку. Заняття складаються із теоретичної, спеціальної (фахової) та практичної частин і проводяться відповідно до розроблених програм підготовки.
Під час розробки програм теоретичної частини занять з миротворчими контингентами за основу беруться розроблені Секретаріатом ООН стандартизовані тренувальні модулі.
Перелік орієнтовних тем до програм занять з усіма категоріями військовослужбовців та переліком тем до програм підготовки офіцерів викладені в додатку 1 до Інструкції.
Заняття з особовим складом під час підготовки миротворчого контингенту для участі в операції під егідою НАТО (багатонаціональних сил) проводяться відповідно до програм бойової підготовки з урахуванням вимог Цілей партнерства Процесу планування та оцінки сил, а також стандартизованих тренувальних модулів.
4.12. Під час безпосередньої підготовки миротворчого персоналу:
Управління євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України:
здійснює відбір особового складу з Резерву (спільно з Головним управлінням особового складу Генерального штабу Збройних Сил України);
здійснює перевірку готовності миротворчого персоналу до виконання завдань за призначенням;
організовує оформлення сертифікатів на допуск військовослужбовців до інформації з обмеженим доступом за формою НАТО (у разі необхідності), проведення відповідних профілактичних щеплень (спільно з Департаментом охорони здоров'я Міністерства оборони України), оформлення службових паспортів особовому складу, зв'язок та направлення миротворчого персоналу до району проведення міжнародної миротворчої операції;
забезпечує взаємодію відповідних структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України з Постійним представництвом України при ООН, Постійним представництвом України при міжнародних організаціях у Відні, Місією України при НАТО, Представником Міністерства оборони України в Коаліційному координаційному центрі при Об'єднаному центральному командуванні збройних сил США, апаратами військових аташе України за кордоном та військових аташе іноземних держав в Україні, представниками інших міжнародних організацій і держав з питань підготовки та направлення миротворчого персоналу;
Національна академія оборони України:
проводить теоретичні і практичні заняття з кандидатами до складу миротворчого персоналу;
організовує проведення заходів морально-психологічного забезпечення миротворчого персоналу (спільно з Головним управлінням особового складу Генерального штабу Збройних Сил України);
Командування сил підтримки Збройних Сил України (Об'єднання сил забезпечення Збройних Сил України - після його створення) здійснює матеріально-технічне забезпечення підготовки миротворчого персоналу;
Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України здійснює оформлення документів для відкриття поточних рахунків для зарахування щомісячної грошової винагороди в іноземній валюті та грошового забезпечення в національній валюті військовослужбовцям миротворчого персоналу, які відбувають до району проведення міжнародної миротворчої операції;
Головне управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України здійснює підготовку проекту наказу по особовому складу відповідно до номенклатури призначення про призначення на посади до Центру миротворчого персоналу та офіцерів міжнародних штабних елементів (центрів).
4.13. Національна академія оборони України проводить заняття з кандидатами до складу Резерву для проходження служби на посадах:
офіцерів багатонаціональних штабів (за напрямками діяльності);
військових перекладачів;
військових спостерігачів;
керівного складу миротворчих контингентів.
Безпосередня підготовка цих фахівців також може здійснюватись у навчальних центрах Збройних Сил України та на курсах за кордоном.
Військовослужбовці, які плануються для направлення до місії ОБСЄ або іншої міжнародної організації на посади спостерігачів, проходять підготовку за програмою для військових спостерігачів ООН на базі Національної академії оборони України.
Військовослужбовці, які успішно завершили безпосередню підготовку, зараховуються до Резерву.
4.14. Заняття з миротворчим персоналом складаються із теоретичної та практичної частин і проводяться англійською мовою.
Теоретична частина занять поєднує перелік тем до програм загальної підготовки та підготовки офіцерів відповідно до додатка 1 до Інструкції.
Практичні заняття з військовими спостерігачами здійснюються в Міжнародному центрі миротворчості та безпеки Західного оперативного командування Сухопутних військ Збройних Сил України (навчальних центрах видів Збройних Сил України), навчальних закладах інших держав, які проводять підготовку за напрямами миротворчої діяльності і мають за мету удосконалення та закріплення теоретичних знань. Перелік орієнтовних тем для відпрацювання під час практичної підготовки миротворчого персоналу викладено у додатку 2 до Інструкції.
4.15. Підготовка миротворчого контингенту в районі проведення міжнародної миротворчої операції проводиться командиром миротворчого контингенту з урахуванням специфіки виконання завдань, яку неможливо було передбачити під час безпосередньої підготовки.
Підготовка миротворчого персоналу в районі проведення міжнародної миротворчої операції, як правило, організовується штабом міжнародної місії.
4.16. Психологічна підготовка до виконання завдань за призначенням в екстремальних (бойових) умовах проводиться під час безпосередньої підготовки з усім особовим складом миротворчого контингенту і персоналу.
Психологічна підготовка здійснюється за такими напрямами:
формування мотиваційних основ бойової діяльності воїнів;
інформування військовослужбовців про навчально-бойові завдання, способи і прийоми їх розв'язання;
залучення особового складу до активних практичних дій у процесі бойової підготовки в умовах, близьких до реального виконання миротворчих завдань.
Методи психологічної підготовки залежать від конкретної мети і матеріальної бази, можливостей і специфіки виконання завдань. Деякими з них є: імітація вогню супротивника, створення реальної картини виконання миротворчих завдань, створення в обстановці навчань і польових занять елементів небезпеки та раптовості; створення умов, коли необхідно вирішувати завдання в обмежений термін, при нестачі часу; виконання вправ неповним підрозділом.
Особовий склад, який не пройшов психологічну підготовку, не може бути допущений до виконання миротворчих завдань.
4.17. Контроль за якістю проведення заходів підготовки миротворчого контингенту і персоналу здійснюється постійно.
Контроль за ходом підготовки миротворчого контингенту і персоналу здійснюють:
штаби видів Збройних Сил України - під час підготовки миротворчого контингенту, який формується відповідним видом Збройних Сил України;
керівники структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України - миротворчих контингентів і персоналу відповідно до компетенції та повноважень структурного підрозділу.
Контроль готовності миротворчого контингенту до виконання завдань за призначенням здійснюється комплексною комісією, яка створюється на підставі організаційної директиви Міністра оборони України Центром поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаним оперативним командуванням Збройних Сил України - після його створення) за участю представників виду Збройних Сил України, від якого призначається миротворчий контингент, і причетних структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
4.18. Передача миротворчого контингенту в підпорядкування Центру поточних операцій Головного командного центру Збройних Сил України (Об'єднаному оперативному командуванню Збройних Сил України - після його створення) здійснюється після перевірки готовності цього миротворчого контингенту за умови отримання оцінки "готовий до виконання завдань за призначенням".
5. Відбір та комплектування миротворчих контингентів і персоналу
5.1. Відбір кандидатів до складу миротворчих контингентів і персоналу здійснюється відповідно до затвердженого начальником Генерального штабу - Головнокомандувачем Збройних Сил України штату за основними та спорідненими спеціальностями та (або) вимог міжнародної організації, під егідою якої проводиться міжнародна миротворча операція (крім кандидатів від військової частини А0515).
5.2. Особовий склад миротворчих контингентів і персоналу комплектується військовослужбовцями відповідно до нормативно-правових актів, які визначають порядок проходження військової служби.
5.3. Формування (доукомплектування) миротворчого контингенту здійснюється під час безпосередньої підготовки на підставі організаційної директиви Міністра оборони України, а миротворчого персоналу - постійно, шляхом поповнення Резерву.
5.4. Порядок формування Резерву визначається Міністром оборони України.
Начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України затверджує кандидатів зі складу Резерву для участі в певній міжнародній миротворчій операції на підставі подання Головного управління особового складу Генерального штабу Збройних Сил України, погодженого з Управлінням євроатлантичної інтеграції Генерального штабу Збройних Сил України.
Військовослужбовці, яких відібрано кандидатами до складу миротворчого персоналу на підставі відповідного наказу Міністра оборони України (по особовому складу), призначаються до Центру миротворчого персоналу та міжнародних штабних елементів (центрів).
5.5. Кандидати до складу миротворчих контингентів відбираються командуваннями видів Збройних Сил України.
Командування виду Збройних Сил України, на яке покладено завдання щодо формування миротворчого контингенту, визначає військову частину, як правило, зі складу Об'єднаних сил швидкого реагування, штатні сили та засоби якої складуть основу миротворчого контингенту, який формується. При цьому, може застосовуватись модульний принцип, при якому комплектування миротворчого контингенту здійснюється за рахунок штатних взводів, рот, батальйонів інших військових частин, з'єднань видів Збройних Сил України, а також структурних підрозділів Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.
Кандидати до складу миротворчого контингенту на підставі термінів, визначених організаційною директивою Міністра оборони України, та відповідних рішень командувачів видів Збройних Сил України прибувають до визначеної військової частини (навчального центру), на базі якої проводиться підготовка миротворчого контингенту.
Кандидати від військової частини А0515 прибувають до місця проведення підготовки миротворчого контингенту за два тижні до завершення заходів з підготовки миротворчого контингенту.
Під час підготовки миротворчих контингентів і персоналу перевищення чисельності кандидатів може бути не більше ніж 10 відсотків від штатної чисельності миротворчих контингентів та квот (посад) миротворчого персоналу.
5.6. Військовослужбовці, які виявили бажання проходити службу в складі миротворчого контингенту та на посадах миротворчого персоналу, подають відповідні рапорти в порядку підпорядкування.
З усіма категоріями кандидатів органами військового управління Збройних Сил України проводиться робота щодо вивчення:
морально-ділових та професійних якостей;
психологічної підготовленості;
оцінної картки військовослужбовця;
стану здоров'я;
ступеня обізнаності про відомості, що становлять державну таємницю.
5.7. На відібраних кандидатів за місцем проходження служби оформляються та надсилаються для відпрацювання відповідних наказів по особовому складу виїзні справи за підпорядкованістю:
до кадрового органу Міністерства оборони України:
на офіцерів, що розглядаються на посади командирів миротворчих контингентів та окремих підрозділів (від батальйону та вище);
на офіцерів, прапорщиків (мічманів) військових частин А0515, А1988, К1410 та структурних підрозділів Міністерства оборони України та військових частин безпосереднього їм підпорядкування, що розглядаються на посади в миротворчих контингентах;

................
Перейти до повного тексту