1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.03.2011 № 871/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 березня 2011 року
за № 388/19126
Про затвердження Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1922/5 від 24.12.2012 № 700/5 від 27.02.2020 № 3860/5 від 05.11.2020 № 1911/5 від 31.05.2021 № 3139/5 від 01.11.2024 № 3595/5 від 12.12.2024 )
Відповідно до статей 3, 24, 29, 30-1 Закону України "Про нотаріат" та з метою удосконалення організації роботи щодо реєстрації приватної нотаріальної діяльності НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України від 22.08.2003 № 98/5 "Про затвердження Положення про порядок заміщення приватного нотаріуса", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.08.2003 за № 734/8055 (із змінами), від 12.12.2008 № 2151/5 "Про затвердження Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.12.2008 за № 1187/15878, від 29.12.2008 № 2315/5 "Про затвердження Порядку зберігання та ведення реєстраційних справ приватних нотаріусів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.12.2008 за № 1261/15952.
3. Установити, що реєстраційні посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, видані до набрання чинності цим наказом, підлягають заміні у разі:
3.1 припинення приватної нотаріальної діяльності по одному нотаріальному округу та у зв'язку з подальшою реєстрацією нотаріальної діяльності в іншому нотаріальному окрузі;
3.2 втрати, пошкодження реєстраційного посвідчення або необхідності внесення до нього виправлень, а також за власним бажанням приватного нотаріуса.
4. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об'єднань (Чижмарь К.І.):
4.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (зі змінами);
4.2. Довести цей наказ до відома начальника Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальників головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.
4.3. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об'єднань (Чижмарь К.І.), начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Єфіменка Л.В.

Міністр

Олександр Лавринович
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
22 березня 2011 року № 871/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 березня 2011 року
за № 388/19126
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса
( У тексті Положення, додатках 2, 3, 6 до Положення слова "управління юстиції" в усіх відмінках і числах замінено словами "територіальний орган Міністерства юстиції" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства юстиції № 700/5 від 27.02.2020 )
I. Реєстрація приватної нотаріальної діяльності
1.1. Реєстрація приватної нотаріальної діяльності провадиться відповідним територіальним органом Міністерства юстиції на підставі заяви особи, яка має свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю, та акта про сертифікацію відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса або рішення суду, яке набрало законної сили, яким визнано незаконним акт про відмову у сертифікації відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса.
( Абзац перший пункту 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 700/5 від 27.02.2020, № 3595/5 від 12.12.2024 )
Реєстрація приватної нотаріальної діяльності здійснюється в межах визначеного для приватного нотаріуса нотаріального округу.
1.2. Особа, яка має намір зареєструвати приватну нотаріальну діяльність, подає до відповідного територіального органу Міністерства юстиції заяву про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.
У заяві зазначається назва нотаріального округу, в якому особа буде займатися нотаріальною діяльністю, який визначається залежно від місця розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса.
Якщо місцем розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса є населений пункт, що входить до складу територіальної громади, визначеної пунктом 4 наказу Міністерства юстиції України від 07 червня 2021 року № 2040/5 "Про затвердження Переліку нотаріальних округів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі", в заяві зазначається, що такий нотаріус здійснює діяльність у межах відповідного міського нотаріального округу.
Якщо місцем розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса є населений пункт, що входить до складу територіальної громади, розташованої в межах району, визначеного Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів" (крім населених пунктів, визначених в абзаці третьому цього пункту), в заяві зазначається, що такий нотаріус здійснює діяльність у межах відповідного районного нотаріального округу.
До заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додаються:
свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його копія, засвідчена підписом заявника;
документ, що підтверджує право власності на приміщення або право користування приміщенням для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та засвідчена підписом заявника копія такого документа чи договору;
власноруч заповнена особова картка за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення;
дві фотокартки заявника розміром 3 x 4 см;
паспорт громадянина України, який подається особисто, та засвідчені підписом заявника копії першої, другої сторінок (третьої — шостої за наявності відміток) паспорта громадянина України у формі книжечки або копії обох сторін паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки.
Свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю з відміткою територіального органу Міністерства юстиції про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, документ, що підтверджує право власності на приміщення або право користування приміщенням для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та паспорт громадянина України повертаються особі, яка їх подала.
У разі зміни адміністративно-територіального поділу України, в результаті якого розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса увійшло до іншого нотаріального округу, для реєстрації приватної нотаріальної діяльності у цьому нотаріальному окрузі нотаріус подає до відповідного територіального органу Міністерства юстиції заяву про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, у якій зазначається назва утвореного нотаріального округу, та дві фотокартки розміром 3 x 4 см.
Реєстрація приватної нотаріальної діяльності у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, здійснюється без припинення приватної нотаріальної діяльності нотаріуса в нотаріальному окрузі, що існував до зміни адміністративно-територіального поділу України.
( Пункт 1.2 розділу в редакції Наказів Міністерства юстиції № 3139/5 від 01.11.2024, № 3595/5 від 12.12.2024 )
1.3. Розгляд заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності відкладається у разі її подання без документів, передбачених законодавством, або якщо документи подано не у повному обсязі, або подані документи не відповідають установленим вимогам.
Територіальний орган Міністерства юстиції повідомляє заявника про необхідність усунення невідповідностей протягом п’яти робочих днів. Перебіг строку розгляду заяви, передбачений пунктом 1.4 цього Порядку, зупиняється та поновлюється після усунення таких невідповідностей.
У разі неподання повного переліку документів, оформлених належним чином, протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
Відмова в реєстрації приватної нотаріальної діяльності допускається у випадках припинення нотаріальної діяльності з підстав, передбачених пунктом 8-1 частини першої статті 30 Закону України "Про нотаріат".
( Пункт 1.3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1922/5 від 24.12.2012; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3595/5 від 12.12.2024 )
1.4. Реєстраційне посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності (далі - реєстраційне посвідчення), форма якого наведена в додатку 2, видається територіальним органом Міністерства юстиції у семиденний строк після подання заяви.
1.5. У реєстраційному посвідченні вказуються назва територіального органу Міністерства юстиції, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) приватного нотаріуса та назва нотаріального округу. Адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса зазначається в додатку до реєстраційного посвідчення, форма якого наведена в додатку 3.
( Пункт 1.5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3595/5 від 12.12.2024 )
1.6. Бланки реєстраційного посвідчення та додатка до реєстраційного посвідчення заповнюються за допомогою загальноприйнятих технічних засобів.
1.7. Для обліку виданих реєстраційних посвідчень в територіальному органі Міністерства юстиції ведеться журнал обліку виданих реєстраційних посвідчень, форма якого наведена в додатку 4.
1.8. При одержанні реєстраційного посвідчення особа, якій уперше надається право займатися нотаріальною діяльністю, в територіальному органі Міністерства юстиції в урочистій обстановці приносить присягу за формою, наведеною в додатку 5.
1.9. Про видане реєстраційне посвідчення територіальний орган Міністерства юстиції протягом п'яти робочих днів з дня реєстрації приватної нотаріальної діяльності повідомляє податковий орган за місцем постійного проживання приватного нотаріуса.
( Пункт 1.9 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1922/5 від 24.12.2012, № 3860/5 від 05.11.2020 )
1.10. Реєстраційне посвідчення є підставою для виготовлення печатки, відкриття поточних інших рахунків у банках, встановлення графіка часу прийому фізичних осіб тощо.
( Пункт 1.10 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3860/5 від 05.11.2020 )
1.11. У разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватний нотаріус зобов'язаний протягом трьох робочих днів повідомити територіальний орган Міністерства юстиції для внесення відповідних відомостей у додаток до реєстраційного посвідчення.
1.12. У разі втрати або пошкодження реєстраційного посвідчення, а також у разі необхідності внесення до нього виправлень, змін, у тому числі пов’язаних з перейменуванням нотаріального округу або зміною прізвища, власного імені, по батькові приватного нотаріуса, територіальним органом Міністерства юстиції видається повторне реєстраційне посвідчення під тим самим номером разом з додатком до реєстраційного посвідчення.
( Абзац перший пункту 1.12 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3595/5 від 12.12.2024 )
Попереднє реєстраційне посвідчення, пошкоджене або яке потребує виправлень / змін, разом з додатком до нього з відміткою територіального органу Міністерства юстиції про видачу повторного реєстраційного посвідчення долучається до матеріалів, що зберігаються в реєстраційній справі приватного нотаріуса.
( Абзац другий пункту 1.12 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3595/5 від 12.12.2024 )
1.13. Повторне реєстраційне посвідчення видається на підставі реєстраційного запису в журналі обліку виданих реєстраційних посвідчень у триденний строк з моменту подання приватним нотаріусом заяви про видачу повторного реєстраційного посвідчення.
( Абзац перший пункту 1.13 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3595/5 від 12.12.2024 )
До заяви додаються дві фотокартки розміром 3 x 4 см.
( Пункт 1.13 розділу I доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3595/5 від 12.12.2024 )
На реєстраційному посвідченні, що видається повторно, проставляється відмітка "Повторне".
1.14. Про видане повторне реєстраційне посвідчення у графі "Примітка" реєстраційного запису журналу обліку виданих реєстраційних посвідчень проставляється відповідна відмітка із зазначенням дати такої видачі.
1.15. Про анулювання або припинення дії реєстраційного посвідчення територіальний орган Міністерства юстиції протягом п'яти робочих днів повідомляє податковий орган за місцем постійного проживання приватного нотаріуса.
( Пункт 1.15 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1922/5 від 24.12.2012, № 3860/5 від 05.11.2020 )
II. Ведення реєстраційних справ приватних нотаріусів
2.1. Документи щодо реєстрації приватної нотаріальної діяльності, біографічні та інші дані про приватного нотаріуса формуються у реєстраційну справу приватного нотаріуса (далі - реєстраційна справа), яка зберігається і ведеться відповідним територіальним органом Міністерства юстиції.

................
Перейти до повного тексту