1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
04.11.2009 N 2053/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 листопада 2009 р.
за N 1043/17059
Про організаційні заходи з постачання, зберігання, обігу, обліку спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 940-р від 12.09.2012 Наказами Міністерства юстиції N 2549/5 від 03.12.2013 N 847/5 від 28.05.2014 N 601/5 від 24.04.2015 N 1059/5 від 25.06.2015 N 2728/5 від 23.12.2015 N 109/5 від 13.01.2020 )
На виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 N 812 "Про затвердження Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання та опису і зразка такого бланка", відповідно до пункту 2 цього Порядку та Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2006 N 1577,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 29.06.99 N 36/5 "Про здійснення заходів щодо захисту нотаріально оформлюваних документів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.99 за N 437/3730 (із змінами).
3. Затвердити Зміни до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 N 20/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.03.2004 за N 283/8882 (із змінами), що додаються.
4. Виконання функцій з організації виготовлення, постачання державним нотаріальним конторам, державним нотаріальним архівам, приватним нотаріусам, первинного обліку постачання, знищення зіпсованих, анульованих та дефектних спеціальних бланків нотаріальних документів покласти на державне підприємство "Національні інформаційні системи".
( Пункт 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2549/5 від 03.12.2013; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1059/5 від 25.06.2015 )
5. Департаменту фінансового забезпечення (Олексієнко В.Ф.), державному підприємству "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України (Добжанський В.Б.) протягом місяця з дня набрання чинності цим наказом забезпечити підготовку та погодження з Міністерством фінансів України проекту наказу Міністерства юстиції України щодо затвердження розміру плати за користування Єдиним реєстром спеціальних бланків нотаріальних документів:
за перевірку справжності спеціальних бланків нотаріальних документів за даними Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів з видачею про це інформаційної довідки;
за видачу скороченого витягу з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів.
6. Державному підприємству "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України (Добжанський В.Б.) до 01.01.2010:
6.1. Привести програмне забезпечення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів у відповідність до Порядку, затвердженого цим наказом.
6.2. Забезпечити створення та впровадження веб-сайту для доступу до відомостей Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів для пошуку та перегляду інформації про дійсні та недійсні спеціальні бланки нотаріальних документів.
7. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об'єднань Міністерства юстиції України (Ященко Н.В.), державному підприємству "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України (Добжанський В.Б.):
7.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (зі змінами).
7.2. Довести наказ до відома Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, регіональних філій державного підприємства "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України та забезпечити його належне застосування в роботі.
8. Начальникам Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі довести цей наказ до відома нотаріусів та забезпечити його належне виконання.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
10. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пунктів 1-3 цього наказу, які набирають чинності з 1 січня 2010 року.
Міністр Микола Оніщук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
04.11.2009 N 2053/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 листопада 2009 р.
за N 1043/17059
ПОРЯДОК
ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів
( У тексті Порядку слова "головне управління юстиції" у всіх відмінках та числах замінено словами "головне територіальне управління юстиції" у відповідних відмінках та числах згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1059/5 від 25.06.2015 ) ( У тексті Порядку слова "Головне територіальне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні територіальні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі", "Головне територіальне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні територіальні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районні, міські, міськрайонні управління юстиції" та "Головне територіальне управління юстиції" в усіх відмінках і числах замінено словами "територіальні органи Міністерства юстиції" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства юстиції N 109/5 від 13.01.2020 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регулює ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів та визначає організаційні заходи з постачання, зберігання, обігу, обліку спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання.
1.2. Облік постачання й обігу спеціальних бланків нотаріальних документів (далі - бланки) та звітність про їх використання здійснюються в Єдиному реєстрі спеціальних бланків нотаріальних документів.
1.3. Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів (далі - Єдиний реєстр) - електронна база даних, що містить інформацію про:
постачання бланків державним нотаріальним конторам, державним нотаріальним архівам, приватним нотаріусам;
видані державним та приватним нотаріусам бланки;
отримані державними нотаріальними конторами, державними нотаріальними архівами та приватними нотаріусами бланки;
передані державними нотаріальними конторами, державними нотаріальними архівами, державними та приватними нотаріусами бланки;
витрачені і недійсні бланки;
здійснені перевірки справжності бланків;
видані інформаційні довідки та витяги з Єдиного реєстру.
1.4. Держатель Єдиного реєстру - Міністерство юстиції України.
1.5. Адміністратор Єдиного реєстру (далі - Адміністратор) - державне підприємство "Національні інформаційні системи", яке здійснює заходи з технічного й технологічного створення та супроводження програмного забезпечення Єдиного реєстру, надання доступу до Єдиного реєстру, забезпечує збереження та захист даних, що містяться в Єдиному реєстрі, вносить до Єдиного реєстру відомості про видачу державним нотаріальним конторам, державним нотаріальним архівам, приватним нотаріусам бланків, надає інформацію з Єдиного реєстру, а також виконує інші функції, передбачені цим Порядком.
( Пункт 1.5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1059/5 від 25.06.2015 )
1.6.
( Абзац перший пункту 1.6 скасовано на підставі Розпорядження КМ N 940-р від 12.09.2012 )
Реєстратори Єдиного реєстру (далі - Реєстратор) - державні нотаріальні контори (далі - контора), державні нотаріальні архіви (далі - архів), приватні нотаріуси, що мають доступ до Єдиного реєстру через інформаційну мережу Міністерства юстиції України, вносять відомості до Єдиного реєстру про витрачені та недійсні бланки, перевіряють за даними Єдиного реєстру справжність бланків, надають інформацію з Єдиного реєстру, а також виконують інші функції, передбачені цим Порядком.
( Пункт 1.6 глави 1 доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2728/5 від 23.12.2015 )
За письмовою заявою приватного нотаріуса-Реєстратора доступ до Єдиного реєстру з метою виконання функцій Реєстратора може бути наданий помічнику (консультанту) цього нотаріуса.
( Абзац третій пункту 1.6 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2728/5 від 23.12.2015 )
1.7. Постачальник спеціальних бланків нотаріальних документів (далі - Постачальник) - юридична особа, визначена Міністерством юстиції України, що здійснює постачання бланків на замовлення контор, архівів та приватних нотаріусів, а також виконує інші функції, передбачені цим Порядком.
1.8. Ведення Єдиного реєстру здійснюється українською мовою.
1.9. Облік бланків ведеться:
завідуючими конторами, архівами - у книгах обліку надходження бланків до державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, обліку видачі бланків державним нотаріусам та обліку зіпсованих і анульованих бланків (додатки 1, 2, 7); завідуючими конторами, архівами та державними нотаріусами - в особистих книгах обліку надходження бланків та обліку зіпсованих і анульованих бланків (додатки 3, 4); приватними нотаріусами - в особистих книгах обліку надходження бланків та обліку зіпсованих і анульованих бланків (додатки 3, 4).
Ці книги ведуться в електронному вигляді у складі Єдиного реєстру та є його невід'ємною частиною.
2. Внесення відомостей до Єдиного реєстру
2.1. Постачальник щодня надсилає до Адміністратора інформацію про постачання бланків конторам, архівам, приватним нотаріусам з використанням електронного цифрового підпису.
2.2. Адміністратор вносить до Єдиного реєстру відомості, отримані від Постачальника, про постачання бланків протягом дня з моменту отримання цих відомостей.
2.3. Унесення до Єдиного реєстру відомостей про отримання/витрачання бланків здійснюється Реєстраторами в день отримання/витрачання бланка та у суворій послідовності відповідно до порядкових номерів.
2.4. Контори, архіви, приватні нотаріуси можуть укласти договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру з Реєстратором у межах свого нотаріального округу, про що зобов'язані повідомити Адміністратора протягом трьох днів з моменту укладення такого договору.
2.5. Контори, архіви, приватні нотаріуси, які не мають власних систем доступу (або у яких тимчасово відсутній доступ) до Єдиного реєстру, здійснюють унесення до нього відомостей про отримання бланків шляхом подання інформації в обсязі, передбаченому додатками 1-3, Реєстратору, з яким укладено договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру.
2.6. Коди витрачання бланків:
договір про відчуження нерухомого майна, крім земельних ділянок, - 1;
договір про відчуження транспортного засобу - 2;
договір про відчуження земельної ділянки - 15;
шлюбний договір - 12;
установчий договір - 14;
інші договори - 3;
заповіт - 4;
свідоцтво про право на спадщину - 5;
свідоцтво про право власності - 6;
довіреність - 7;
заява - 8;
переклад - 10;
дублікат - 11;
інші дії - 13;
протест векселя - 16;
зіпсований бланк - 21;
анульований бланк - 22;
дефектний бланк - 23;
відсутній бланк - 24;
викрадений бланк - 25;
втрачений бланк - 26.
2.7. Унесення до Єдиного реєстру відомостей про недійсні (зіпсовані, анульовані, дефектні, відсутні при відкритті пачки, втрачені або викрадені) бланки здійснюється Реєстраторами негайно.
2.8. Територіальні органи Міністерства юстиції щомісяця не пізніше 10-го числа наступного за звітним місяця за даними Єдиного реєстру здійснюють такі перевірки:
щодо несвоєчасного внесення або невнесення до Єдиного реєстру відомостей про витрачання бланків або недійсні бланки;
щодо порушення пункту 10.5 цього Порядку.
2.9. За несвоєчасне внесення або невнесення відомостей про витрачання бланків або недійсні бланки, втрату або викрадення бланків, що сталося з вини державних та приватних нотаріусів (далі - нотаріуси), порушення пунктів 9.2 та 10.5 цього Порядку відповідний територіальний орган Міністерства юстиції відповідно до пункту 3 частини першої статті 29-1 Закону України "Про нотаріат" зупиняє діяльність приватного нотаріуса або притягує до дисциплінарної відповідальності державного нотаріуса.
( Пункт 2.9 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 109/5 від 13.01.2020 )
2.10. За систематичне невжиття заходів, передбачених пунктом 2.9 цього Порядку, начальник відповідного територіального органу Міністерства юстиції несе персональну відповідальність, передбачену чинним законодавством.
2.11. Контори, архіви, приватні нотаріуси, які не мають власних систем доступу (або у яких тимчасово відсутній доступ) до Єдиного реєстру, здійснюють унесення до нього відомостей про витрачання бланків та недійсні бланки шляхом подання заяв установленого зразка ( додаток 5) Реєстратору, з яким укладено договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру.
Заяви подаються Реєстратору в день витрачання бланка або виявлення його недійсності.
Реєстратор вносить до Єдиного реєстру відомості про витрачання бланків та недійсні бланки протягом одного дня з моменту отримання заяви.
3. Перевірка бланків за даними Єдиного реєстру
3.1. Обов'язковій перевірці підлягає кожний бланк, на якому викладено текст нотаріального документа.
Бланки, відомості про витрачання яких були внесені до Єдиного реєстру безпосередньо перед вчиненням нотаріальних дій з використанням документів, викладених на цих бланках, вважаються перевіреними для вчинення наступних (за реєстровими номерами) нотаріальних дій. (Наприклад: заява, згода).
3.2. Перевірка справжності бланків здійснюється нотаріусом шляхом безпосереднього доступу до Єдиного реєстру, крім випадків, передбачених пунктом 3.4 цього Порядку.
3.3. Перевірка справжності бланків у Єдиному реєстрі здійснюється за серією та номером відповідного бланка.
За результатами виконаної перевірки з Єдиного реєстру отримується інформаційна довідка.
3.4. Про виявлення викраденого або підробленого бланка, підозри щодо такої підробки нотаріус зобов'язаний негайно повідомити правоохоронні органи.
3.5. Контори, архіви, приватні нотаріуси, які не мають доступу до Єдиного реєстру (або у яких тимчасово відсутній доступ), здійснюють перевірку справжності бланків шляхом подання заяв про видачу витягу/інформаційної довідки з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів ( додаток 6) до будь-якого Реєстратора.
До заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланка в Єдиному реєстрі.
Реєстратор здійснює перевірку справжності бланка в Єдиному реєстрі протягом одного дня з моменту отримання заяви.
Інформаційна довідка, сформована на підставі поданої заяви, направляється заявнику.
Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить такі відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
ідентифікаційний номер перевірки (далі - ідентифікатор).
3.6. Інформаційна довідка містить такі відомості:
дата і час перевірки;
ідентифікатор;
відомості про нотаріуса, який подав заяву на здійснення перевірки справжності бланка;
відомості про бланк:
дата отримання бланка;
відомості про нотаріуса, який отримав бланк;
код витрачання бланка;
дата витрачання бланка;
відомості про нотаріуса, яким витрачено бланк;
відмітка про відсутність за вказаними параметрами пошуку відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про Реєстратора, що надав інформаційну довідку.
3.7. Реєстратор відмовляє у видачі інформаційної довідки у випадку, коли у заяві відсутні чи наведено не повністю або з виправленням відомості, зазначені у пункті 3.3 цього Порядку, відсутній документ про плату за отримання інформаційної довідки з Єдиного реєстру або плату внесено не в повному обсязі.
4. Порядок доступу до Єдиного реєстру та надання інформації з нього
4.1. Доступ до Єдиного реєстру мають визначений департамент Міністерства юстиції України, територіальні органи Міністерства юстиції в частині отримання статистичних даних щодо обігу та звітності про використання бланків нотаріусами України та для отримання повного витягу.
( Пункт 4.1 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 109/5 від 13.01.2020 ) ( Пункт 4.2 скасовано на підставі Розпорядження КМ N 940-р від 12.09.2012 )
4.3. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, державні підприємства, установи, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право доступу до відомостей Єдиного реєстру через веб-сайт, який ведеться Адміністратором, для пошуку та перегляду інформації про дійсні чи недійсні бланки.
4.4. Пошук інформації на веб-сайті про дійсні чи недійсні бланки здійснюється за серією та номером бланка.
За результатами пошуку через веб-сайт у Єдиному реєстрі надається одна з таких сукупностей відомостей:
а) дата видачі бланка (якщо відомості про витрачання бланка в Єдиному реєстрі відсутні);
б) відомості про витрачання бланка або недійсність бланка (код витрачання, дата витрачання);
в) відомості про відсутність інформації про бланк у Єдиному реєстрі.
4.5. Інформація з Єдиного реєстру надається у вигляді скороченого та повного витягів.
4.6. Пошук інформації в Єдиному реєстрі про дійсні чи недійсні бланки здійснюється за серією та номером бланка.
4.7. Надання інформації з Єдиного реєстру на письмові запити юридичних та фізичних осіб здійснюється Адміністратором та Реєстратором у вигляді скороченого витягу.
4.8. До запиту додається документ про внесення плати за видачу з Єдиного реєстру скороченого витягу.
4.9. Скорочений витяг з Єдиного реєстру містить такі відомості:
номер витягу;
дата та час видачі;
відомості про особу, що звернулася за наданням витягу;
параметри, за якими виконувався пошук відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про бланк:
серія та номер бланка;
код витрачання бланка;
дата витрачання бланка;
відомості про нотаріуса, яким витрачено бланк;
дата отримання бланка, відомості про нотаріуса, який отримав бланк (якщо інформація про витрачання бланка в Єдиному реєстрі відсутня);
відмітка про відсутність за вказаними параметрами пошуку відомостей у Єдиному реєстрі;

................
Перейти до повного тексту