1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 36/5 від 29.06.99


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 1999 р.
за N 437/3730
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції N 2053/5 від 04.11.2009 )
Про здійснення заходів щодо захисту нотаріально оформлюваних документів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Мін'юсту N 50/5 від 25.08.99 N 55/5 від 13.09.99 N 33/5 від 09.08.2000 N 24/5 від 17.04.2001 N 20/5 від 03.03.2004 N 67/5 від 14.07.2004 N 33/5 від 07.04.2005 N 110/5 від 28.12.2006 N 360/5 від 11.03.2008 )
На виконання постанови колегії Міністерства юстиції України від 18 червня 1999 року N 21, з метою підвищення рівня захисту нотаріально оформлюваних документів та спрощення системи обігу спеціальних бланків нотаріальних документів
НАКАЗУЮ:
1.
( Пункт 1 втратив чинність на підставі Наказу Мін'юсту N 55/5 від 13.09.99 )
Запровадити з 15 вересня 1999 року практику вчинення нотаріальних дій державними та приватними нотаріусами із застосуванням захисного знака нотаріальних документів.
( Пункт 1 в редакції Наказу Мін'юсту N 50/5 від 25.08.99 )
( Пункт 2 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 33/5 від 07.04.2005 )
3. Покласти на дочірнє підприємство "Інформаційно-видавничий центр українського нотаріату":
організацію виготовлення спеціальних бланків нотаріальних документів, уведених в обіг наказом Міністерства юстиції України від 22 січня 1998 року N 7/5;
( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мін'юсту N 24/5 від 17.04.2001 )
постачання спеціальних бланків нотаріальних документів державним нотаріальним конторам та приватним нотаріусам та ведення первинного обліку їх постачання.
( Абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мін'юсту N 24/5 від 17.04.2001 )
4. Покласти на державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України:
ведення обліку постачання і витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів;
ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів.
( Пункт 4 в редакції Наказів Мін'юсту N 24/5 від 17.04.2001, N 33/5 від 07.04.2005 )
5. Затвердити Положення про порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів (додається).
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 33/5 від 07.04.2005 )( Пункт 6 втратив чинність на підставі Наказу міністерства юстиції N 20/5 від 03.03.2004 )
7. Підпункт 35 пункту 4 Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 5 лютого 1999 року і зареєстрованого 5 лютого 1999 року за N 70/3363, викласти в такій редакції:
"35) контролює обіг спеціальних бланків та захисних знаків нотаріальних документів".
8. Департаменту нотаріату та ліцензування юридичної практики (Н.В.Круковес): подати наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року N 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (зі змінами, внесеними Указом Президента України від 21.05.98 N 493/98) та довести його до відома начальника Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальників обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції.
9. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України від 22.01.98 N 6/5 "Про внесення змін до Положення про постачання, зберігання, облік та звітність витрачання бланків нотаріальних документів" та від 08.05.98 N 23/5 "Про впорядкування системи обігу спеціальних бланків нотаріальних документів".
10. Департаменту державної реєстрації нормативних актів та правової роботи (Бутрименко В. В.) внести відповідні зміни до Державного реєстру нормативно-правових актів.
11. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра юстиції України Б.С.Стичинського.
Міністр С.Р.Станік
Затверджено
Наказ Міністерства юстиції
України 29.06.99 N 36/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 1999 р.
за N 437/3730
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів
1. Загальні положення
1.1. Це Положення установлює порядок замовлення, постачання, зберігання, обліку постачання і звітності витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів (далі - бланки) в Україні.
1.2. Бланки є неодмінною складовою документарного забезпечення нотаріального процесу. Бланки використовуються нотаріусами виключно при вчиненні нотаріальних дій.
1.3. Спеціальні бланки нотаріальних документів є бланками суворої звітності.
1.4. Бланки виготовляються відповідно до зразка й опису, затверджених Міністерством юстиції України.
1.5. Право інтелектуальної власності на дизайн бланків належить Міністерству юстиції України.
1.6. Міністерство юстиції України забезпечує організацію постачання, зберігання, обліку постачання й звітності витрачання бланків.
1.7. Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів (далі - Єдиний реєстр) - електронна база даних, яка містить інформацію про видані нотаріусам спеціальні бланки нотаріальних документів та їх витрачання нотаріусами, а також недійсні бланки.
1.8. Єдиний реєстр організовується таким чином, щоб була можливість отримання інформації щодо кожного виданого та/або використаного бланка.
1.9. Єдиний реєстр використовується для обліку обігу бланків, а також для перевірки справжності бланків і статистичного аналізу.
1.10. Держатель Єдиного реєстру - Міністерство юстиції України, яке забезпечує його функціонування.
1.11. Адміністратор Єдиного реєстру - державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України, яке здійснює заходи по технічному й технологічному створенню та супроводженню програмного забезпечення Єдиного реєстру, наданню доступу до Єдиного реєстру, забезпечує збереження та захист даних, що містяться у Єдиному реєстрі, уносить до Єдиного реєстру відомості про видачу нотаріусам бланків, надає інформацію з Єдиного реєстру на запит осіб, перелік яких визначений в пункті 6.6 цього Положення, а також виконує інші функції, передбачені цим Положенням.
1.12. Реєстраторами Єдиного реєстру є державні нотаріальні контори; державні нотаріальні архіви; приватні нотаріуси, які уклали відповідні договори з Адміністратором Єдиного реєстру та мають доступ до Єдиного реєстру через інформаційну мережу Міністерства юстиції України, уносять записи до Єдиного реєстру про витрачені та недійсні бланки, перевіряють за даними Єдиного реєстру справжність бланків, а також виконують інші функції, передбачені цим Положенням.
2. Порядок замовлення, постачання та одержання бланків
2.1. Замовниками бланків є приватні нотаріуси, державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви (далі - нотаріуси).
2.2. Постачання бланків нотаріусам здійснюється дочірнім підприємством "Інформаційно-видавничий центр українського нотаріату" (далі - ІВЦУН).
2.3. Нотаріуси замовляють необхідну кількість бланків шляхом подання до ІВЦУН відповідної заявки через поштовий або факсовий зв'язок.
2.4. Нотаріуси одержують бланки від ІВЦУН за такою ціною:
2.4.1. Приватні нотаріуси - за ціною, визначеною в калькуляції, погодженій Міністерством юстиції України, що діє на день зарахування грошових коштів на рахунок ІВЦУН.
2.4.2. Державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви - за ціною, визначеною в калькуляції, погодженій Міністерством юстиції України, що діє на день відвантаження (відправлення) бланків.
2.5. ІВЦУН зобов'язаний своєчасно (день у день) надавати інформацію Адміністратору про постачання бланків нотаріусам.
2.6. Адміністратор Єдиного реєстру вносить до Єдиного реєстру відомості, отримані від ІВЦУН, про постачання бланків протягом дня з моменту отримання цих відомостей.
2.7. Завідувачами державних нотаріальних контор облік бланків здійснюється у книгах обліку надходження спеціальних бланків нотаріальних документів до державної нотаріальної контори та обліку видачі спеціальних бланків нотаріальних документів державним нотаріусам за формами, наведеними у додатках 1-2.
Нотаріусами облік бланків здійснюється в особистих книгах обліку надходження спеціальних бланків нотаріальних документів і обліку зіпсованих та анульованих спеціальних бланків нотаріальних документів за формами, наведеними у додатках 3-4.
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.7 згідно з Наказом Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )
3. Зберігання бланків
3.1. Бланки нотаріальних документів повинні зберігатись у вогнестійкому сейфі, прикріпленому до стіни або підлоги.
( Підпункт 3.1 пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )
3.2. Завідувачі державних нотаріальних контор, державні та приватні нотаріуси несуть персональну відповідальність за організацію зберігання, витрачання та обліку бланків.
3.3. У день отримання бланків нотаріус (у державній нотаріальній конторі - завідувач) зобов'язаний особисто перевірити відповідність їх замовленій кількості, а також відповідність їхніх серій та номерів тим, що зазначені у видатковій накладній.
У разі виявлення відсутності бланків у пачці чи наявності дефектних бланків нотаріус (у державній нотаріальній конторі - завідувач) того самого дня складає про це акт у двох примірниках, один з яких разом з дефектними бланками надсилає до ІВЦУН.
При невиконанні чи неналежному виконанні зазначених вимог відсутні в пачці бланки вважаються втраченими з вини нотаріуса (у державній нотаріальній конторі - завідувача).
У разі виявлення факту втрати або крадіжки бланків завідувач державної нотаріальної контори чи нотаріус, що відповідає за зберігання бланків, зобов'язаний негайно внести відомості про це до Єдиного реєстру та повідомити органи внутрішніх справ для вжиття заходів до їх розшуку, відповідне головне управління юстиції та ІВЦУН із зазначенням дати викрадення (втрати) бланків, їхніх серій та номерів. Повідомлення здійснюється негайно за телефоном та протягом доби - письмово за особистим підписом нотаріуса (у державній нотаріальній конторі - завідувача) .
Відповідним головним управлінням юстиції за фактом крадіжки або втрати бланків призначається службове розслідування та проводиться цільова перевірка, за наслідками якої, за наявності підстав, готується та направляється до Міністерства юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю нотаріуса, який припустився порушення.
На час проведення службового розслідування діяльність приватного нотаріуса зупиняється.
( Підпункт 3.3 пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )
3.4. За недбале ставлення до зберігання та витрачання бланків, що потягло за собою їх втрату чи викрадення, завідувач державної нотаріальної контори чи нотаріус притягується до відповідальності у встановленому законодавством України порядку.
( Підпункт 3.4 пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )
3.5. При перевірках управліннями юстиції роботи нотаріусів в обов'язковому порядку перевіряється стан зберігання, витрачання й обліку бланків.
3.6. Головне управління юстиції протягом трьох робочих днів повідомляє ІВЦУН про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності нотаріуса, про зупинення чи припинення його діяльності, а також про анулювання виданого на ім'я нотаріуса свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю.
Після надходження до ІВЦУН повідомлення про зупинення, припинення нотаріальної діяльності, анулювання виданого на ім'я нотаріуса свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю видача нотаріальних бланків такій особі забороняється.
Наступна видача нотаріальних бланків такій особі здійснюється після надання головним управлінням юстиції ІВЦУН інформації про поновлення її приватної нотаріальної діяльності.
( Пункт 3 доповнено підпунктом 3.6 згідно з Наказом Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )
4. Недійсні бланки
4.1. Недійсними бланками вважаються: зіпсовані (при виготовленні документа), анульовані (унаслідок того, що вчинення нотаріальної дії не відбулося), дефектні (через відсутність або пошкодження захисної сітки, друкованого тексту, водяних знаків, серій або номерів на бланках, наявність дубльованих номерів тощо), відсутні (що виявлено при відкритті пачки), викрадені та втрачені.
( Підпункт 4.1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )
4.2. Нотаріуси протягом п'яти робочих днів з дня зіпсування чи анулювання бланка надсилають такі бланки до ІВЦУН разом з актом що складається у двох примірниках. Один примірник акта повертається нотаріусу з відміткою ІВЦУН про одержання зазначених бланків, другий примірник акта залишається в ІВЦУН.
( Підпункт 4.2 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 360/5 від 11.03.2008 )

................
Перейти до повного тексту