1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
02.08.2018 № 1205
Про розгляд проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності", що надійшов від Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Розглянувши та обговоривши проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності", що надійшов від Міністерства економічного розвитку і торгівлі України листом від 11.07.2018 № 3623-02/30231-03, керуючись частиною другою статті 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада
вирішила:
1. Не погоджувати проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності" (обґрунтування додається).
2. Направити рішення Національної ради до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
3. Виконання цього рішення покласти на управління: ліцензування, юридичне.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення У. Фещук.
Голова Національної ради Ю. Артеменко
Відповідальний секретар О. Ільяшенко
Протокол № 20
Додаток
до рішення Національної ради
02.08.2018 № 1205
Обґрунтування щодо непогодження проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності"
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) розглянула проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності" (далі - Законопроект) та вважає його положення такими, що не можуть бути підтримані, за виключенням частини шостої статті 21 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", яку передбачається викласти у новій редакції:
"6. Ліцензії на провадження видів господарської діяльності, зазначених у статті 7 цього Закону, які є чинними на день набрання чинності цим Законом та мали обмежений термін дії, є безстроковими і можуть бути, за заявою ліцензіата, переоформлені відповідним органом ліцензування безкоштовно у тижневий строк з дня подання заяви, за виключенням ліцензій, виданих на право провадження господарської діяльності, ліцензування якої здійснюється з урахуванням особливостей або відповідно до законів, якими встановлений обмежений строк дії ліцензій.".
Щодо Законопроекту в цілому, то запропоновані зміни не враховують специфіку сфери телебачення і радіомовлення, статус Національної ради та суперечать положенням чинного законодавства у сфері телебачення та радіомовлення.
Згідно пояснювальної записки та самої назви Законопроекту метою його прийняття є удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності, тоді як Законопроект також суттєво звужує інші повноваження Національної ради, що не є обґрунтованим та виправданим
Законопроектом пропонується серед іншого обмеження у здійсненні Національною радою як повноважень стосовно ліцензування у сфері телебачення і радіомовлення, так і наглядових повноважень, зокрема щодо проведення позапланових перевірок.
Так, Законопроектом пропонується внести зміни до абзацу другого частини п'ятої статті 2 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" шляхом виключення положень щодо позбавлення органів державної влади приймати у випадках, встановлених законом, нормативно-правові акти у сфері ліцензування.
Таким чином, обмежуються регуляторні повноваження Національної ради щодо прийняття нормативно-правових актів у сфері ліцензування, що суперечить статті 17 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", відповідно до якої Національна рада в межах своїх повноважень приймає регуляторні акти, у тому числі нормативно-правові, а також інші акти індивідуальної дії.
Стаття 3 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" визначає принципи державної політики у сфері ліцензування, які, згідно частини другої цієї ж статті, поширюються на порядок ліцензування всіх видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Національна рада неодноразово наголошувала на тому, що зазначені у Законі України "Про ліцензування видів господарської діяльності" принципи не узгоджуються з законодавством у сфері телебачення і радіомовлення, визначеним законами України "Про телебачення і радіомовлення", "Про Національну раду Україну з питань телебачення і радіомовлення".
Проте, Законопроектом пропонується статтю 3 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" доповнити новими положеннями, згідно з якими Кабінет Міністрів України визначає органи ліцензування та затверджує ліцензійні умови.
Запропоновані зміни суперечать статті 25 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (конкурсні умови визначаються Національною радою до оголошення конкурсу і затверджуються окремим рішенням Національної ради. Конкурсні умови включають ліцензійні умови для відповідного виду мовлення), статті 13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (Національна рада здійснює нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій). Національна рада самостійно визначає ліцензійні умови відповідно до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору, нормативно-правового документу, який розробляється Національною радою і затверджується її рішенням.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

................
Перейти до повного тексту