1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
27.05.2008 N 46
Про необхідність усунення Національною комісією з питань регулювання зв'язку України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
На виконання вимог Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", здійснюючи експертизу нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади щодо їх відповідності принципам державної регуляторної політики, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В С Т А Н О В И В:
Національною комісією з питань регулювання зв'язку України прийнято рішення від 20.06.2007 N 802 "Про затвердження Положення про надання дозволів на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв" (далі - Рішення).
За результатом здійсненої експертизи Рішення встановлено, що його положення, як свідчать чисельні звернення суб'єктів господарювання, які здійснюють на території України реалізацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, а також здійснюють ввезення, отримання в поштових відправленнях з-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, призначених для застосування на території України в смугах радіочастот загального користування, надіслані до Держкомпідприємництва після введення в дію Рішення, необґрунтовано збільшують їх витрати.
Зазначимо, що згідно зі статтею 1 Закону регуляторний акт - це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
З урахуванням викладеного, оскільки дія Рішення поширюється на всіх суб'єктів господарювання, які здійснюють на території України реалізацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, а також здійснюють ввезення, отримання в поштових відправленнях з-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, призначених для застосування на території України в смугах радіочастот загального користування, та положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин у сфері ввезення з-за кордону, реалізації та експлуатації радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, неодноразово застосовуються, зазначене Рішення є регуляторним актом і підпадає під дію Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Згідно зі статтею 1 вищевказаного Закону, регуляторна діяльність - діяльність, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів, яка здійснюється регуляторними органами в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією України цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Слід зауважити, що у пункті 7 аналізу регуляторного впливу, поданого разом з проектом Рішення, зазначено, що суб'єкти господарювання, які законно працюють на ринку України, отримають додаткові доходи завдяки значному послабленню конкуренції з боку "сірого ринку" РЕЗ та ВП, що не відповідає змісту звернень суб'єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність у зазначеній сфері, про те, що необґрунтовано збільшуються їх витрати.
Крім того, у відповідності до статті 10 Закону стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження результативності, що включає у собі виконання заходів з відстеження результативності та підготовку і оприлюднення звіту про відстеження результативності. Відстеження результативності здійснюються з метою перевірки досягнення регуляторним актом цілей, задекларованих при його прийнятті.
Згідно зі статтею 26 Закону звіт про відстеження результативності регуляторного акта, прийнятого центральним органом виконавчої влади, не пізніше наступного робочого дня з дня оприлюднення передається до спеціально уповноваженого органу.
Одночасно слід зазначити, що пунктом 8 вищезазначеного аналізу регуляторного впливу визначено, що базове відстеження результативності буде здійснюватись протягом 6 місяців але не пізніше 9 місяців з дня набрання чинності Рішення.
Натомість, звіт про базове відстеження результативності зазначеного Рішення від Національної комісії з питань регулювання зв'язку України до Держкомпідприємництва не надійшов, що є порушенням вимог статті 26 Закону "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Крім того, виходячи зі змісту положень статті 4 Закону, регуляторна діяльність повинна здійснюватись послідовно, відповідати цілям державної політики, планам з підготовки проектів регуляторних актів з метою забезпечення можливості суб'єктів господарювання здійснювати планування їх діяльності на всіх етапах регуляторної діяльності, що втілюється в основоположних принципах регуляторної діяльності, - передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.

................
Перейти до повного тексту