- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект наказу Міністерства транспорту та зв'язку України "Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, вантажів повітряним транспортом та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виконання авіаційно-хімічних робіт" (далі - проект наказу) та відповідно проект Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, вантажів повітряним транспортом та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виконання авіаційно-хімічних робіт (далі - проект Порядку контролю), а також додані до них матеріали, надані на погодження листом Мінтрансзв'язку від 15.12.2009 N 7122/03/14-09.
За результатами проведеного аналізу встановлено, що при підготовці та поданні на погодження проекту наказу та проекту Порядку контролю розробником не дотримано вимог статті
5 Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", норми якої для забезпечення здійснення державної регуляторної політики передбачають, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти, а також викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта.
У зв'язку з цим Держкомпідприємництвом надаються наступні зауваження та пропозиції до проекту Порядку контролю.
2. Наказом Держкомпідприємництва від 27.11.2009 р.
N 198 були затверджені Методичні рекомендації щодо розроблення та затвердження органами ліцензування Порядків контролю за додержанням ліцензійних умов провадження певного виду господарської діяльності (далі - Методичні рекомендації), якими визначені, зокрема, положення, обов'язкові для врахування при розробці порядку контролю за додержанням ліцензійних умов.
З огляду на зазначене, під час доопрацювання проекту Порядку контролю пропонуємо дотримуватись структури та змістовного наповнення розділів, передбачених
Методичними рекомендаціями.
3. В розділі "Загальні положення" проекту Порядку контролю серед законодавчих та нормативно-правових актів, відповідно до яких він розроблений, в обов'язковому порядку має бути зазначено Закон України
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль), постанову Кабінету Міністрів України, якою затверджуються відповідні критерії розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності.
4. В пункті 2.1 проекту Порядку контролю:
4.1. Після слів "який затверджується наказом Державіаадміністрації" доповнити словами "до 1 грудня року, що передує плановому".
4.2. Після слова "ліцензування" доповнити словами "та наказ про їх затвердження".
4.3. Виключити текст "враховуючи, що планова перевірка ліцензіата проводиться не частіше ніж один раз на рік".
4.4. Одночасно слід зазначити, що критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності у галузі цивільної авіації та визначення періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2008
N 895, тому вважаємо доцільним пункт 2.1 проекту Порядку контролю доповнити абзацом другим, виклавши його в наступній редакції:
"Проведення планових перевірок здійснюється з періодичністю, встановленою постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2008
N 895 "Про затвердження критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності у галузі цивільної авіації та визначення періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю)".
5. Пунктом 2.2 проекту Порядку контролю передбачено, що позапланові перевірки проводяться органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування лише на підставі отриманої ними у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатами Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.
В той же час, підстави для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) визначені в статті
6 Закону про контроль.
Крім цього, в пункті 2.2 проекту Порядку контролю необхідно виключити текст "або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування".
6. Відповідно до статті
7 Закону про контроль для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки, що потрібно врахувати в пункті 2.3 проекту Порядку контролю.
7. В пункті 2.5 проекту Порядку контролю зазначено, що орган ліцензування повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки письмово або телефонограмою не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дня проведення зазначеної перевірки.
Слід зауважити, що
Законом про контроль визначені певні вимоги щодо оформлення повідомлення на проведення планового заходу та його направлення суб'єктам господарювання.
Враховуючи зазначене, пропонуємо врахувати вимоги статті
5 Закону про контроль, а саме, пункт 2.5 проекту Порядку контролю викласти в наступній редакції:
"Орган контролю здійснює планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов за умови письмового повідомлення ліцензіата про проведення планового заходу не пізніше як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу контролю або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку".
Крім того, повідомлення ліцензіата про проведення планової перевірки, відповідно до статті
7 Закону про контроль, повинно містити:
дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу;
найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;
найменування органу державного нагляду (контролю).
8. Пунктом 2.6 проекту Порядку контролю передбачено, що строк проведення перевірки становить не більше ніж п'ять робочих днів. У разі великого обсягу робіт, за рішенням керівника органу ліцензування, строк перевірки може бути продовжено до десяти робочих днів.
Строки проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) визначені статтями
5 та
6 Закону про контроль, зокрема, строк здійснення планового заходу не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом.
Продовження строку здійснення планового та позапланового заходу не допускається.
Враховуючи зазначене, пункт 2.6 проекту Порядку контролю необхідно привести у відповідність до вимог статей
5 та
6 Закону про контроль.
9. 21.05.2009 року була прийнята постанова Кабінету Міністрів України
N 502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року", яка набула чинності 29 травня 2009 року.
Так, підпунктом 2 пункту 1 зазначеної
постанови органам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, передбачено привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.
................Перейти до повного тексту