- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Київською міською державною адміністрацією
На виконання Закону України від 11.09.2003 р.
N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та виходячи з повноважень, визначених статтею 30 Закону, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва здійснив експертизу Порядку розміщення реклами на транспорті комунальної власності (далі - Порядок), затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 24 грудня 2009 р. N 1445, та встановив:
Порядок відповідно до статті
1 Закону належить до категорії регуляторних актів, оскільки відповідає визначеним критеріям та являє собою прийнятий уповноваженим регуляторним органом офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який спрямований на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.
Враховуючи зазначене, питання, пов'язані з його прийняттям та реалізацією, регулюються
Законом.
Відповідно до статті
4 Закону, регуляторний акт повинен відповідати принципам державної регуляторної політики.
Згідно статті
5 Закону здійснення державної регуляторної політики забезпечується недопущенням прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.
Разом з тим, аналіз Порядку вказує, що він містить норми, які не узгоджуються з вимогами законодавства України і порушують принципи державної регуляторної політики, зокрема:
1. В п. 1.2 Порядку встановлено, що вказаний порядок регулює відносини, що виникають між Головним управлінням з питань реклами (далі - ГУР) виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), як уповноваженого власником органом, та Головним управлінням транспорту (далі - ГУТ) виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), рекламодавцями або розповсюджувачами реклами та комунальними підприємствами транспорту (балансоутримувачами) у зв'язку з розміщенням реклами на транспорті комунальної власності м. Києва.
Разом з тим, Положення про Головне управління з питань реклами виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затверджене рішенням Київської міської ради від 28 вересня 2006 р.
N 7/64, не містить посилань на уповноваження Київською міською радою, як органу місцевого самоврядування територіальної громади міста Києва, структурного підрозділу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - ГУР на виконання функції органу з розміщення реклами на транспорті комунальної власності м. Києва.
Одночасно, згідно п. 5.39 Положення про Головне управління транспорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затверджене рішенням Київради від 29 березня 2007 р.
N 381/1042, Київська міська рада уповноважила ГУТ на виконання функцій органу з розміщення реклами на транспорті комунальної власності м. Києва.
Пункт 1.4 Порядку також містить посилання на уповноваження ГУР на виконання функцій органу з розміщення реклами на транспорті комунальної власності м. Києва.
Вищевикладене свідчить про невідповідність норм, викладених в п. 1.2 та 1.4 Порядку, абзацу 2 статті
6 Закону України
"Про столицю України - місто-герой Київ", згідно якої місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні відповідним радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними радами, та статтям
1 та
18 Закону України
"Про рекламу", яким визначено поняття "реклама на транспорті" та встановлено умови та порядок розміщення реклами на транспорті.
2. Розділом 2 Порядку передбачено утворення розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комісії як постійно діючого колегіального органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та визначено організацію її роботи та повноваження.
Комісії надано право розглядати надані та погоджені з відповідними підприємствами, установами та організаціями до ГУТ проекти погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності м. Києва та готувати висновки щодо можливості надання таких погоджень.
Згідно ч. 1 ст.
18 Закону України
"Про рекламу" розміщення реклами на транспорті погоджується лише з власниками об'єктів транспорту або уповноваженими ними органами (особами).
Згідно статей
6,
8 та
10 Закону України
"Про столицю України - місто-герой Київ" місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.
Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні відповідним радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними радами.
................Перейти до повного тексту