- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
( Лист відкликано в частині невіднесення рішення про
встановлення пріоритету до документів дозвільного
характеру згідно з Листом Державного комітету
України з питань регуляторної політики та
підприємництва
N 434 від 21.01.2009 )
Держпідприємництвом України розглянуто лист щодо надання роз'яснень стосовно віднесення окремих документів, наведених в листі, до документів дозвільного характеру та повідомляється наступне.
1. Стосовно згоди державного органу приватизації на подальше відчуження приватизованого об'єкта.
Згідно статті
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" (далі - Закон) при приватизації майна державного підприємства як цілісного майнового комплексу шляхом його викупу, продажу на аукціоні, за конкурсом між продавцем і покупцем укладається відповідний договір купівлі-продажу.
До договору купівлі-продажу повинні включатися передбачені бізнес-планом чи планом приватизації зобов'язання або зобов'язання сторін, які були визначені умовами аукціону, конкурсу чи викупу, щодо:
здійснення програм технічного переозброєння виробництва, впровадження прогресивних технологій;
виконання встановлених мобілізаційних завдань;
погашення боргів;
здійснення комплексу заходів щодо збереження технологічної єдності виробництва та технологічних циклів, та інші.
Зазначені в цій частині зобов'язання зберігають свою дію для осіб, які придбають об'єкт у разі його подальшого відчуження протягом терміну дії цих зобов'язань. Відчуження майна (акцій), обтяжених передбаченими у цій частині зобов'язаннями, можливо виключно за згодою державного органу приватизації, який здійснює контроль за їх виконанням. У разі подальшого відчуження приватизованого об'єкта новий власник у двотижневий термін з дня переходу до нього права власності на цей об'єкт зобов'язаний подати до державного органу приватизації копії документів, що підтверджують перехід до нього права власності.
Контроль за виконанням умов договору купівлі-продажу здійснює державний орган приватизації. Порядок здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації затверджено наказом Фонду державного майна України від 19 серпня 1998 року
N 1649.
2. Стосовно проведення робіт з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
об'єкт, на який видається документ дозвільного характеру, - земельна ділянка, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга.
Відповідно до пункту 13 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2004
N 1243 (далі - Порядок), замовник зобов'язаний після надходження повідомлення генерального підрядника про закінчення будівництвом об'єкта, а по об'єктах, які попередньо приймаються робочими комісіями, після підписання акта робочої комісії звернутися протягом 5 днів до органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, що визначені у пункті 11 цього Порядку, з пропозицією щодо утворення державної приймальної комісії.
Згідно статті
59 "Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування" Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.
Таким чином, розпорядження міського голови про призначення державної приймальної комісії для прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є розпорядчим документом органу місцевого самоврядування, який передбачає створення комісії відповідно до п. 13
Порядку, тому, на думку Держпідприємництва, не є документом дозвільного характеру.
Разом з тим, згідно п. 27
Порядку за результатами роботи державної приймальної комісії складається акт про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, форма якого затверджується Держбудом.
Акт державної приймальної комісії підлягає затвердженню у 15-денний строк органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, що утворив цю комісію, та реєструється в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, яка видала дозвіл на виконання будівельних робіт. Не допускається затвердження акта про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта за відсутності підписів окремих членів державної приймальної комісії.
Відповідно до п. 30
Порядку підписаний і затверджений акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є підставою для укладення договорів про постачання на цей об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів води, газу, тепла та електроенергії і включення даних про цей об'єкт до державної статистичної звітності.
Враховуючи вищевикладене, є підстави стверджувати, що акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта та рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про його затвердження є документами дозвільного характеру. Про зазначене свідчать численні звернення органів місцевого самоврядування щодо законодавчого врегулювання видачі таких документів.
................Перейти до повного тексту