1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЛИСТ
07.09.2015 № 20729-0-26-15/8.2
Щодо нанесення збитків державі внаслідок протиправних дій, пов'язаних із незаконним заволодінням державним майном України
В Міністерстві юстиції розглянуто лист '...' щодо нанесення збитків державі внаслідок протиправних дій, пов'язаних із незаконним заволодінням державним майном України та у межах компетенції повідомляється, що при вирішенні порушеного питання слід враховувати таке.
Статтею 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" визначено, що тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.
Частиною шостою статті 5 цього Закону визначено, що відшкодування матеріальної та моральної шкоди, заподіяної внаслідок тимчасової окупації державі Україна, юридичним особам, громадським об'єднанням, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, у повному обсязі покладається на Російську Федерацію як на державу, що здійснює окупацію. Закон України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" (далі - Закон) є спеціальним законом, що визначає особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України згідно зі статтею 13 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", створює економічну зону "Крим" та врегульовує інші аспекти правових відносин між фізичними та юридичними особами, які знаходяться на тимчасово окупованій території або за її межами.
Згідно з частинами першою, другою статті 11 Закону на тимчасово окупованій території право власності охороняється згідно із законодавством України.
За державою Україна, Автономною Республікою Крим, територіальними громадами, у тому числі територіальною громадою міста Севастополя, державними органами, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами публічного права зберігається право власності та інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходяться на тимчасово окупованій території.
При цьому слід враховувати, що втрати, яких зазнала фізична або юридична особа у зв'язку з позбавленням її права вільного користування та розпорядження належним їй майном, що знаходиться на окупованій території, можливо визначити шляхом проведення оцінки вказаного майна у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". Така оцінка здійснюється оцінювачами, за результатами проведення якої складається звіт про оцінку майна.
Крім того, відповідно до статті 13 Закону України "Про судову експертизу" та пункту 1.3 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції від 8 жовтня 1998 року № 53/5 та зареєстрованої 3 листопада 1998 року за № 705/3145 (далі - Інструкція), проведення оцінки майна може здійснюватися судовими експертами за заявою фізичної або юридичної особи, за результатами якої складається висновок експертного дослідження про вартість майна.

................
Перейти до повного тексту