- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
Документи, що видаються органами державної реєстрації актів цивільного стану про факти державної реєстрації актів цивільного стану
Органи державної реєстрації актів цивільного стану на підтвердження проведеної державної реєстрації актів цивільного стану видають відповідні свідоцтва та витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Видача документів про державну реєстрацію актів цивільного стану забезпечує офіційне визнання та підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті та сприяє належній реалізації законних прав та інтересів фізичної особи.
Видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану.
Відповідно до Закону України
"Про державну реєстрацію актів цивільного стану" про факт державної реєстрації акта цивільного стану органами державної реєстрації актів цивільного стану видається відповідне свідоцтво. Бланки свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану є документами суворої звітності, зразки та описи яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2010
N 1025 "Про затвердження зразків актових записів цивільного стану, описів та зразків бланків свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану".
Видача свідоцтв про народження, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть здійснюється на підставі складеного актового запису цивільного стану у повній відповідності до нього.
Декретом Кабінету Міністрів України від 30.04.93
N 43-93 "Про державне мито" визначено, що за державну реєстрацію актів цивільного стану справляється державне мито у розмірі:
- за державну реєстрацію шлюбу - 0,05 неоподаткованого мінімуму доходів громадян (0,85 грн.);
- за державну реєстрацію розірвання шлюбу:
- за взаємною згодою подружжя, яке не має неповнолітніх дітей - 0,5 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (7 грн. 50 коп.);
- з особами, визнаними в установленому порядку безвісно відсутніми або недієздатними - 0,3 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (0,51 грн.);
- за державну реєстрацію зміни імені - 0,3 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (5 грн.), за державну реєстрацію повторної зміни імені - 3 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (51 грн.).
Державна реєстрація народження та смерті провадиться безоплатно.
Вищенаведеним
Законом передбачено повторну видачу відділами державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичними представництвами і консульськими установами свідоцтв у випадках, коли оригінал свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, а також у разі внесення змін до актового запису чи його поновлення.
Повторно свідоцтво видається на підставі актового запису цивільного стану за заявою особи, щодо якої складено запис, батькам, усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, представникам закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина, органу опіки та піклування.
Свідоцтво про смерть повторно видається другому з подружжя, а також дітям, у тому числі й усиновленим, та їх законним представникам, близьким родичам померлого (братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або заповітом, представникові органу опіки та піклування у разі виконання ним повноважень з опіки та піклування стосовно осіб, які мають право на отримання такого свідоцтва.
Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть повторно видаватися представникам особи, яка має право на отримання даних документів. Повноваження представника мають ґрунтуватися на нотаріально посвідченій довіреності, що передбачено Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000
N 52/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24.12.2010
N 3307/5) , зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 18.10.2000 за N 719/4940.
................Перейти до повного тексту