- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 39/5 від 03.07.98
м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства юстиції
N 31/5 від 15.04.2004 )
З метою встановлення єдиного порядку обліку, зберігання нормативно-правових актів законодавства, матеріалів судової і нотаріальної практики в судах, органах та установах юстиції України, а також практики органів реєстрації громадянського стану
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила обліку нормативно-правових актів матеріалів судової і нотаріальної практики в судах, органах та установах юстиції України.
2. Начальникам Головного управління юстиції в Автономній Республіці Крим, управлінь юстиції в областях, містах Києві і Севастополі, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), головам Верховного Суду в Автономній Республіці Крим, обласних судів, Київського та Севастопольського міського суду, військових та міжобласного судів встановити належний контроль за дотриманням вимог, встановлених Правилами, щодо обліку нормативно-правових актів в судах, органах та установах юстиції.
3. Вважати такими, що втратили чинність, Правила обліку нормативних актів та матеріалів судової і нотаріальної практики в судах, установах та організаціях юстиції Української РСР, затверджені наказом Міністра юстиції Української РСР від 26.09.1973 N 24.
4. Контроль за виконанням Наказу покласти на заступника Міністра юстиції України М.І.Хандуріна.
Міністр С.Р.Станік
Правила обліку
нормативно-правових актів та матеріалів судової і нотаріальної практики в судах, органах та установах юстиції України (надалі "Правила")
1. Загальні положення
1.1. Облік і систематизація нормативно-правових актів, матеріалів судової і нотаріальної практики в судах, органах та установах юстиції України ведеться для забезпечення їх точною і повною інформацією про законодавство України, своєчасного доведення до відома працівників змін та доповнень, які вносяться в нормативно-правові акти.
1.2. Правилами визначається порядок обліку, зберігання нормативно-правових актів (надалі "нормативно-правові акти"), матеріалів судової і нотаріальної практики в судах, органах та установах юстиції України (на паперових і магнітних носіях).
Примітка: Комп'ютерний облік нормативно-правових актів здійснюється по мірі забезпечення комп'ютерними системами судів, органів та установ юстиції України.
1.3. Робота по обліку нормативно-правових актів безпосередньо здійснюється працівниками з питань систематизації законодавства, які мають вищу освіту, зокрема:
а) в Міністерстві юстиції України - Управлінням систематизації
законодавства, державних
реєстрів, правової освіти
та інформації;
б) в органах юстиції - головним (провідним)
консультантом;
в) в обласному суді - консультантом (одним із
членів обласного суду);
г) в районному (міському) консультантом (одним із
суді суддів);
д) в державній нотаріальній конторі - консультантом (одним із
нотаріусів);
є) в органах реєстрації актів консультантом
громадянського стану - (спеціалістом).
1.4. Працівники, які ведуть облік нормативно-правових актів, зобов'язані:
а) брати на облік та індексувати нормативно-правові акти;
б) вести систематичну картотеку (традиційно і автоматизовано);
в) забезпечувати зберігання нормативно-правових актів, офіційних видань;
г) вести контрольні примірники кодексів та підтримувати в контрольному стані нормативно-правові акти та офіційні джерела їх опублікування;
д) регулярно ознайомлювати працівників відповідного органу юстиції з поточним законодавством;
є) надавати допомогу працівникам органів та установ юстиції з питань систематизації законодавства.
1.5. При звільненні працівника з питань систематизації всі офіційні видання, систематична картотека передаються по акту працівникові, на якого покладаються ці обов'язки.
1.6. Відповідальність за стан роботи по обліку нормативно-правових актів покладається безпосередньо на голову суду та керівників органів, установ юстиції.
2. Облік нормативно-правових актів
2.1. Облік нормативно-правових актів полягає у веденні систематичної картотеки у відповідності з Єдиним загальноправовим рубрикатором та веденні контрольних примірників нормативно-правових актів.
2.2. Обліку підлягають нормативно-правові акти, прийняті:
- Верховною Радою України;
- Президентом України;
- Кабінетом Міністрів України;
- Міністерством юстиції України;
- Верховною Радою Автономної Республіки Крим;
- Радою Міністрів Автономної Республіки Крим.
Обліку підлягають також рішення і висновки Конституційного Суду України, постанови та ухвали Пленуму Верховного Суду України.
2.3. Нормативно-правові акти, які підлягають обліку, індексуються згідно з Єдиним загальноправовим рубрикатором. Акт індексується за змістом в цілому, а також за змістом окремих частин, якщо їх необхідно взяти на облік за іншими індексами. Акт в цілому може бути взято на облік за кількома індексами.
Індекс (індекси), за яким акт взято на облік в цілому, ставиться біля назви нормативно-правового акта.
Індекс (індекси), за яким беруться на облік окремі частини акта, проставляється на зовнішньому полі проти цих частин.
Якщо акт не носить нормативного характеру, він не береться на облік, на полях навпроти назви акта ставиться позначка "Н" (не взятий на облік).
2.4. Відповідно до проставленого індексу на акт заповнюється картка обліку.
У картці зазначається індекс акта (статті, пункту), заголовок, вид акта та орган, який його прийняв, дата, номер, джерело опублікування.
Картки обліку розміщуються в картотеці відповідно до зазначених на них індексів по розділах і підрозділах Рубрикатора у хронологічному порядку із додержанням послідовності їх розташування (акти Верховної Ради України, акти Президента України тощо).
Розділи і підрозділи систематичної картотеки розділяються картками-роздільниками, які повинні бути на 1,5 см вище облікових і відрізнятися за кольором. На картках-роздільниках зазначається індекс і назва розділу та підрозділу. Індекси розділів зазначаються також на карткових ящиках.
3. Ведення контрольних примірників нормативно-правових актів
3.1. Контрольним примірником нормативно-правового акта є примірник, в якому робляться відмітки про всі зміни, доповнення, поширення, продовження або збереження дії та про визнання акта (статті, пункту) таким, що втратив чинність.
Після здійснення вказаних дій на обкладинці цього примірника у верхньому правому кутку першої сторінки (над індексом) ставиться штамп "Контрольний".
................Перейти до повного тексту