- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
01.09.2009 N 06/01-15/1968 |
Голові Федерації
професійних спілок України
<...>
Шановний <...>!
На виконання доручення Першого віце-прем'єр-міністра Олександра Турчинова від 07.09.2009 N 48810/1/1-09 Міністерство юстиції розглянуло Ваше звернення:
- щодо надання роз'яснення стосовно правомірності застосування органами державного нагляду норм Конвенцій МОП
N 81 та
N 129;
- щодо внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р.
N 413 і від 21 травня 2009 р.
N 502 в частині непоширення дії зазначених постанов на перевірки, що проводяться органами Держгірпромнагляду України, і, в межах компетенції, повідомляє таке.
При розгляді порушених питань слід враховувати наступні норми чинного законодавства.
Щодо правомірності застосування органами державного нагляду норм Конвенцій МОП
N 81 та
129.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль).
Статтею
3 Закону про контроль визначено основні принципи державного нагляду (контролю). Згідно з абзацами першим і дванадцятим статті 3 Закону про контроль державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом дотримання умов міжнародних договорів України.
Так, відповідно до статті
15 Закону про міжнародні договори чинні міжнародні договори України підлягають сумлінному дотриманню Україною відповідно до норм міжнародного права.
Згідно з принципом сумлінного дотримання міжнародних договорів Україна виступає за те, щоб й інші сторони міжнародних договорів України неухильно виконували свої зобов'язання за цими договорами.
Статтею
19 Закону встановлено, що чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, передбаченому для норм національного законодавства.
Якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Крім того, відповідно до частини першої статті
9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Слід зазначити, що Законом України від 8 вересня 2004 року
N 1985-IV ратифіковано Конвенцію Міжнародної організації праці
N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, прийняту 11 липня 1947 року, а Законом України від 8 вересня 2004 року
N 1986-IV ратифіковано Конвенцію Міжнародної організації праці
N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві, прийняту 25 червня 1969 року.
Таким чином, з огляду на вищенаведене слід зазначити, що Конвенції Міжнародної організації праці
N 81 про інспекцію праці у промисловості й торгівлі та
N 129 про інспекцію праці в сільському господарстві є частиною національного законодавства України та підлягають неухильному виконанню.
Щодо внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 р.
N 413 і від 21 травня 2009 р.
N 502 в частині непоширення дії зазначених постанов на перевірки, що проводяться органами Держгірпромнагляду України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р.
N 502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року" Кабінет Міністрів України постановляє: органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, зокрема, тимчасово припинити проведення планових перевірок суб'єктів господарювання; Державному комітетові з питань регуляторної політики та підприємництва надавати методологічну допомогу органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, з метою забезпечення виконання цієї постанови.
................Перейти до повного тексту