13.03.2008 N 304/7 |
Міністр | М.В.Оніщук |
N п/п | Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавець | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. |
Забезпечити реалізацію конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов'язкове одержання обґрунтованої відповіді, неухильного виконання норм Закону України"Про звернення громадян" , зокрема, щодо: - недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам та органам, дії яких оскаржуються; - викоренення практики визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз'яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень; - створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень; - з'ясування причин, що породжують повторні звернення громадян, систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень; - запровадження постійного контролю за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., керівники структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі. |
|
2. |
Установити, що керівники несуть персональну відповідальність за належне вирішення, в межах своїх повноважень, питань, порушених в адресованих їм зверненнях громадян, а також вжиття заходів для поновлення прав і свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян, притягнення винних осіб, у встановленому порядку, до відповідальності, у тому числі до дисциплінарної відповідальності за невиконання чи неналежне виконання службових обов'язків щодо розгляду звернень громадян |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., керівники структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі. юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |
|
3. |
Керівникам територіальних органів юстиції вжити невідкладних заходів для вдосконалення, відповідно до вимог законодавства, умов реалізації конституційного права на звернення, забезпечивши: - належну взаємодію з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення в межах наданих їм повноважень, з якими звертаються до них громадяни на особистому прийомі; - належне виконання вимог наказу Міністерства юстиції України від 18 березня 2004 р. N 26/5 "Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління" щодо запобігання реального порушення конституційних прав громадян на звернення, вважаючи, що розгляд звернень громадян є важливою ділянкою роботи Міністерства юстиції, засіб отримання інформації про недоліки в роботі органів юстиції; - узяття під особистий контроль питання розгляду звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати- героїня", інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України; - особливу увагу до розгляду звернень ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних осіб та осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки, для чого залучати громадські приймальні та юридичні клініки (надання безоплатної правової допомоги) |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |
|
4. |
З метою забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому таких порушень, керівникам територіальних органів особисто здійснювати контроль за організацією цього напрямку діяльності в районних, міськрайонних, міських (міст обласного значення) управліннях юстиції, особливу увагу приділяти здійсненню керівниками цих установ особистого прийому громадян у позаробочий час та за місцем їх проживання. Проводити зустрічі з жителями сільської місцевості з метою роз'яснення прав громадян та чинного законодавства |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |
|
5. |
Постійно аналізувати та узагальнювати питання, що порушують у зверненнях громадян, особливо повторних, виявляти причини, що їх породжують та за результатами такого аналізу вносити в установленому порядку пропозиції щодо розв'язання найбільш актуальних проблем, зокрема пропозицій про внесення змін до чинного законодавства України |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., керівники структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |
|
6. |
Відповідно до плану роботи Міністерства юстиції на 2008 рік продовжити роботу по здійсненню комплексних та цільових перевірок територіальних органів Мін'юсту з питань розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому. В ході перевірок надавати необхідну практичну та методичну допомогу. Результати перевірок обговорювати на колегіях, службових нарадах та семінарах з посадовими особами, які займаються розглядом заяв і скарг |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В. |
|
7. |
Впродовж 2008 року провести семінар з працівниками центрального апарату Міністерства юстиції та начальниками відділів головних управлінь юстиції в АРК, областях, мм. Києві та Севастополі, на яких покладено обов'язки по організації роботи зі зверненнями громадян з метою удосконалення цього напряму діяльності |
Впродовж року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В. |
|
8. |
Забезпечити створення та функціонування "гарячих" ліній і телефонів довіри |
Впродовж 2008 року. |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |
|
9. |
Забезпечити висвітлення через засоби масової інформації узагальнених матеріалів щодо організації роботи зі зверненнями громадян, графіків особистих прийомів громадян посадовими особами цих органів |
Щоквартально |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |
|
10. |
Опрацювати питання щодо створення в головних управліннях юстиції окремих структурних підрозділів, відповідальних за організацію роботи зі зверненнями громадян |
Впродовж 2008 року |
Богатир В.В., Процан Ю.Г., Буханець О.В., начальники головних управлінь юстиції в АРК, областях, м. Києві та Севастополі |