- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
Асоціації правників України
Секції нотаріусів
04071, м. Київ,
вул. Костянтинівська, 2-а
Щодо внесення змін до Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно
Міністерство юстиції розглянуло пропозицію Секції нотаріусів Асоціації правників України щодо внесення змін до додатка 1 до пункту 2.1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 7 лютого 2002 р.
N 7/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 18 лютого 2002 р. за N 157/6445, шляхом вилучення рішень третейських судів із переліку правовстановлювальних документів, на підставі яких здійснюється державна реєстрація прав власності на нерухоме майно, та повідомляє наступне.
Перш за все, висловлюємо вдячність за увагу, що приділяється Секцією нотаріусів Асоціації правників України до проблем, пов'язаних з діяльністю третейських судів та державною реєстрацією прав власності на нерухоме майно на підставі рішень третейських судів.
Проте, на даний час, юридичні та/або фізичні особи мають право передати на розгляд третейського суду будь-який спір, який виникає з цивільних чи господарських правовідносин, крім випадків, передбачених законом (частина перша статті
5 Закону України
"Про третейські суди").
Статтею
6 вказаного
Закону встановлено підвідомчість справ третейським судам.
Крім того, Конституційний Суд України Рішенням від 10 січня 2008 року
N 1-рп/2008 у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців сьомого, одинадцятого статті
2, статті
3, пункту 9 статті
4 та розділу VIII "Третейське самоврядування" Закону України
"Про третейські суди" (справа про завдання третейського суду) дійшов висновку, що третейський розгляд спорів сторін у сфері цивільних і господарських правовідносин - це вид недержавної юрисдикційної діяльності, яку третейські суди здійснюють на підставі законів України шляхом застосування, зокрема, методів арбітрування. Здійснення третейськими судами функції захисту, передбаченої в абзаці сьомому статті
2, статті
3 Закону, є здійсненням ними не правосуддя, а третейського розгляду спорів сторін у цивільних і господарських правовідносинах у межах права, визначеного частиною п'ятою статті
55 Конституції України.
................Перейти до повного тексту