1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
21.10.2008 N 10/1
Про затвердження Плану заходів Міністерства промислової політики щодо запобігання негативним явищам, що позначаються на роботі підприємств промислового комплексу внаслідок впливу кризи, яка виникла на світових фінансових ринках
( Рішення затверджено Наказом Міністерства промислової політики N 723 від 04.11.2008 )
Українська економіка почала відчувати наслідки світової фінансової кризи, зокрема, в промисловості знижуються темпи виробництва та обсяги експорту. Фінансова криза найбільше позначилась на металургійній, будівельній галузях, машинобудуванні та хімічній промисловості, а також на фінансових установах. Скорочують обсяги продажу за кордон майже всі експортні галузі України. Це може вплинути як на рейтинги окремих підприємств щодо їхньої кредитоспроможності, так і в цілому на платіжний баланс України.
Колегія
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Інформацію директора Департаменту фінансово-економічного забезпечення промисловості Кондрашова М.М. про План заходів щодо уповільнення темпів росту промислового виробництва взяти до уваги.
2. Першому заступнику Міністра Немілостівому В.О., заступникам Міністра Грищенку С.Г., Падалку В.Г., Севернюку В.В., Саченку В.І. спрямувати свою роботу на реалізацію заходів, які будуть скеровані на мінімізацію наслідків впливу світової економічної кризи.
3. Затвердити План заходів Міністерства промислової політики щодо запобігання негативних явищ, що позначаються на роботі підприємств промислового комплексу (додається).
Термін - 31 жовтня 2008 року
4. Керівникам структурних підрозділів забезпечити неухильне виконання зазначених заходів у визначені терміни та щомісячно надавати до Департаменту фінансово-економічного забезпечення промисловості інформацію про стан їх реалізації.
Термін - щомісяця разом
із звітами,
які надаються відповідно
до наказу Мінпромполітики
від 05.02.2008 року N 68
( v0068581-08 )
5. Створити в Міністерстві промислової політики постійно діючу оперативну Робочу групу з виконання Плану заходів щодо уповільнення темпів росту промислового виробництва.
Термін - 23 жовтня 2008 року
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Міністра Падалка В.Г.
Голова колегії,
Міністр

В.С.Новицький
Додаток
до рішення колегії
Мінпромполітики
21.10.2008 N 10/1
ПРОПОЗИЦІЇ
до плану заходів щодо запобігання уповільненню темпів росту промислового виробництва
Причини уповільнення
темпів виробництва
Заходи, що здійснюються
Мінпромполітикою для
ефективної роботи
галузей промисловості
Пропозиції щодо
покращення показників
галузевого розвитку
1 2 3
Питання загального характеру
Відміна вексельної оплати
ПДВ при імпорті товарів.
Мінпромполітики
неодноразово зверталося
до Уряду, Державної
податкової
адміністрації, Державної
митної служби з
пропозиціями повернутися
до раніше діючої схеми
оплати імпортного ПДВ та
митних процедур за
допомогою векселів. Ці
пропозиції не були
підтримані.
Мінпромполітики
підготувати до
Держмитслужби та ДПА
обґрунтовані
пропозиції щодо
повернення раніше
діючої вексельної
схеми оплати ПДВ при
імпорті товарів та
митних процедур.
Термін - до
15 листопада
2008 року.
Несвоєчасне повернення
ПДВ, що приводить до
вимивання обігових коштів
підприємств.
Мінпромполітики виходило
з пропозицією до
Мінфіну, ДПА щодо
прискорення
відшкодування ПДВ та
вдосконалення механізму
його повернення.
Мінпромполітики
підготувати та надати
перелік підприємств-
експортерів до ДПА та
Мінфіну, які будуть
включені до проекту
нормативно-правового
акту щодо врегулювання
питання відшкодування
ПДВ підприємствам-
експортерам.
Термін - до
20 листопада
2008 року.
Недоступність кредитних
ресурсів через
необхідність оформлення
3-х кратної майнової
застави.
Міністерством
проводиться постійна
робота з комерційними
банками щодо
удосконалення заставних
процедур при оформленні
кредитів. Однак ці
питання вирішуються дуже
складно.
Мінпромполітики
підготувати пропозиції
до НБУ щодо можливості
запровадження
процедури оформлення
кредитів, в яких
заставою може
виступати акредитив,
виставлений покупцем
продукції.
Термін - до кінця
2008 року.
Тривалий за часом розгляд
Міністерством економіки
умов тендерів з одним
виконавцем.
Це питання було
предметом розгляду
багатьох нарад та темою
багатьох звернень
Мінпромполітики до
Міністерства економіки.
Мінпромполітики
ініціювати перед
Мінекономіки питання
щодо внесення змін до
Закону України "Про
закупівлю товарів,
робіт і послуг за
державні кошти" із
запровадження
спрощеної процедури
розгляду умов тендерів
з одним виконавцем.
Термін - до
20 листопада
2008 року.
Необхідність підтримки
експортерів та інвесторів
шляхом часткової
компенсації кредитних
ставок.
Мінпромполітики
підготувати пропозиції
до Кабінету Міністрів,
Мінфіну, НБУ щодо
необхідності створення
Стабілізаційного фонду
для підтримки
експортерів шляхом
підготовки внесення
змін до Закону України"Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" та до проекту
Закону України "Про
Державний бюджет
України на 2009 рік".
Термін - до
15 листопада
2008 року.
Неможливість одержання
кредитів на закупівлю
комплектуючих та
матеріалів.
Мінпромполітики
запропонувати
Національному банку
України опрацювати
питання щодо
відновлення механізму
надання кредитів
промисловим
підприємствам-
експортерам з метою
недопущення порушення
умов міжнародних
контрактів.
Термін - грудень
2008 р.
Наявність проблем з
перерахуванням коштів та
кредитуванням у
промислових підприємств,
які обслуговуються у
Промінвестбанку.
Надані відповідні листи
до Кабінету Міністрів та
Національного банку
України.
НБУ, Мінфін
Прискорення здійснення
заходів щодо
фінансового
оздоровлення
Промінвестбанку.
Призупинено реалізацію
плану приватизації
промислових підприємств
на 2008 рік.
Мінпромполітики
неодноразово вносило
пропозиції щодо
прискорення приватизації
промислових підприємств.
ФДМУ забезпечити
виконання плану
приватизації на
2008 рік
та продовжити його
реалізацію у
2009 році.
Термін -
2008-2009 роки.
Постійне зростання
внутрішніх цін та тарифів
на вантажні перевезення
та енергоносії призводить
до нерентабельної роботи
підприємств гірничо-
металургійного та
хімічного комплексів.
За ініціативи
Мінпромполітики
Кабінетом Міністрів
України прийнято
постанову від
14.10.2008 рокуN 925 "Про першочергові
заходи щодо стабілізації
ситуації, що склалася в
гірничо-металургійному
та хімічному комплексі".
Комісії по
стабілізації ситуації
в гірничо-
металургійному та
хімічному комплексах,
затвердженої
постановою КМУ від
14.10.2008 р. N 925 (Мінпромполітики):
підготувати зміни до
постанови Кабінету
Міністрів України від
11.06.2005 N 442 в частині
доповнення пункту 1
Порядку внесення до
спеціального фонду
державного бюджету
збору у вигляді
цільової надбавки до
тарифу на природний
газ, наступним
абзацом:
"З 1 жовтня та до
кінця 2008 року на
обсяг природного газу,
що використовується
підприємствами
гірничо-металургійного
та хімічного
комплексів для
технологічних потреб,
збір справляється за
нульовою ставкою.
Перелік підприємств
гірничо-металургійного
та хімічного
комплексів
затверджується
Кабінетом Міністрів
України".
Мінпромполітики
звернутися до
Мінтрансзв'язку,
Мінекономіки, Мінфіну
з пропозицією
недопущення підвищення
коефіцієнтів до
тарифів на вантажні
перевезення для
підприємств гірничо-
металургійного та
хімічного комплексів
до кінця 2008 року
Термін - 5 листопада
2008 р.
Мінпромполітики
звернутися до НКРЕ
щодо введення до кінця
2008 року мораторію на
підвищення тарифів на
електроенергію
Термін - 5 листопада
2008 р.
Мінпромполітики,
Мінекономіки із
залученням
Антимонопольному
комітету продовжити
постійний моніторинг
ціноутворення та
поточних цін на
металопродукцію та
продукцію підприємств
хімічної галузі на
внутрішньому ринку з
метою запобігання
перевищення внутрішніх
цін над світовими, як
підстави для можливого
вжиття антидемпінгових
санкцій відносно
українських виробників
та експортерів.
За даними Держкомстату за
9 місяців 2008 р.
інфляція в Україні
склала 16,1%.
Довідково: в Україні
інфляція за 8 місяців
2008 р. склала 14,8%,
при цьому в порівнянні з
відповідним періодом
2007 р. збільшилася
на 26,4%.
Передбачено основними
напрямками запобігання
негативному впливу
світової фінансової
кризи на економіку
України, відповідно до
п. 28 розпорядження КМУ
від 17.10.2008 рокуN 1336-р .
Мінпромполітики,
Мінекономіки,
Мінрегіонбуду,
Мінтрансзв'язку
сприяти підписанню
Меморандуму між
власниками
металургійних,
гірничодобувних,
коксохімічних
підприємств та
представниками
машинобудівного
комплексу, будівельних
та транспортних
підприємств щодо
взаємного зниження цін
на товари і послуги,
що позитивно вплине
на розвиток
внутрішнього ринку.
Термін - з листопада
2008 р.
Існує необхідність надати
право Кабінету Міністрів
України корегувати ставки
ввізного мита на товари,
що імпортуються в
Україну, що дозволить
оперативно реагувати на
перекоси у платіжному
балансі, наповнювати
внутрішній ринок товарами
вітчизняного виробництва,
або сприяти ввезенню на
територію України
продукції, що не
виробляється на території
України, або виробляється
у недостатній для
забезпечення
безперебійної роботи
промисловості кількості.
Передбачено п. 10
розпорядження КМУ від
17.10.2008 року N 1336-р .
Мінпромполітики
залучитись до
опрацювання
законопроекту щодо
внесення змін до
Закону України "Про
Митний тариф України"N 2371-III від 05.04.2001
Ст. 3 Закону
"Прикінцеві положення"
доповнити пунктом 3 з
текстом наступного
змісту.
п. 3 "З метою
подолання кризових
явищ у економіці
Кабінет Міністрів
України має право
тимчасово, на період
від 3 до 6 місяців,
корегувати визначений
даним Законом рівень
ставок ввізного
(імпортного) мита".
Гірничо-металургійний комплекс
Металургійна
промисловість
1. На світовому ринку
металу з другої половини
липня до цього часу
спостерігається період
різкого спаду активності,
який частково
пояснюється щорічним
сезонним зниженням попиту
в країнах ЄС, Південно-
Східної Азії та Перської
затоки.
2. Сильним конкурентом на
ринках металопродукції
для українських
виробників та експортерів
став Китай. Після
завершення будівництва
олімпійських об'єктів та
зниження попиту на
внутрішньому китайському
ринку металопродукції,
китайські
металовиробники були
вимушені шукати нові
ринки для експорту своєї
продукції. З цією метою
Уряд КНР скасував
обмеження для експортерів
металопродукції. Як
наслідок, експорт довгого
прокату і заготовки
китайського виробництва у
серпні п.р. склав
4,15 млн. тонн
(середньомісячний у 1 кв.
п.р. - 1,5 млн. тонн),
плоского прокату -
3,53 млн. тонн
(середньомісячний у 1 кв.
п.р. - 2,53 млн. тонн)
3. Внаслідок перевищення
пропозиції над попитом
відбулось суттєве
зниження ціни основних
видів металургійної
продукції. З урахуванням
зростання внутрішніх цін
та тарифів на вантажні
перевезення та
енергоносії, що відбулося
у поточному році, витрати
підприємств на
виробництво перевищують
ці ціни, тобто виробнича
діяльність стає
збитковою.
4. Відбулось значне
скорочення можливостей
кредитування виробничої
діяльності в провідних
країнах світу та в
Україні як наслідок
світової економічної
кризи. Спад економічних
показників у країнах ЄС,
Японії та США також
негативно вплинув на
світовий ринок
металопродукції.
Відбувається спад у
світовому будівництві,
автомобілебудуванні, а
також зниження
ліквідності
постачальників
металопродукції, що
призводить до зниження
рівня цін. У свою чергу,
зниження рівня цін на
всі основні види
металопродукції знижує
активність споживачів,
які не поспішають
виходити на ринок, тому
що чекають на подальше
зниження цін. Це
характерно, як для
зовнішнього, так і для
внутрішнього українського
ринків.
З метою подолання
негативних явищ у
гірничо-металургійному
комплексі України 27 -
28 серпня поточного року
під головуванням
Прем'єр-міністра України
були проведені наради з
керівниками міністерств
та відомств, підприємств
гірничо-металургійного
комплексу. За
результатами нарад було
прийнято декілька
урядових рішень та
надано низку доручень
Кабінету Міністрів
України.
Мінпромполітики України
звернулось до
Секретаріату Організації
економічного
співробітництва і
розвитку (ОЕСР), до
Міністра промисловості
та енергетики Російської
Федерації Христенка В.Б.
, Співголови Контактної
групи Україна - ЄС по
сталі П. Кляйна, а також
до власників провідних
металургійних компаній і
підприємств України
("Індустріальний Союз
Донбасу", ВАТ
"АрселорМіттал Кривий
Ріг",
"МетінвестХолдинг",
"ЄвразХолдинг" та ВАТ
"Запоріжсталь") з
пропозицією розпочати
переговори зі світовими
металургійними
металовиробниками щодо
обмеження рівня
виробництва та експорту
продукції до кінця
2008 року
для збалансування
попиту та пропозицій.
Мінпромполітикою надано
відповідні матеріали до
секретаріату
Української частини
Комісії, яку очолює
Віце-прем'єр-міністр
України І.В.Васюник для
розглянути питання щодо
"добровільних
самообмежень"
виробництва та експорту
металургійної продукції
під час проведення
засідання Міжурядової
українсько-китайської
Комісії, що має
відбутися у Пекіні 21 -
24 жовтня 2008 року.
Мінпромполітикою
направлено лист Прем'єр-
міністру України
Тимошенко Ю.В. щодо
стану гірничо-
металургійного комплексу
України з визначенням
конкретних пропозицій
для стабілізації
ситуації в ГМК. (лист
від 13.10.2008
N 9/2-1-1111).
Мінпромполітикою
підготовлено та
23 жовтня п.р. проведено
нараду під головуванням
Прем'єр-міністра-України
з питання "Щодо
ситуації, яка склалась
за сучасних умов в
гірничо-металургійному
комплексі України".
Мінпромполітики
пропонує внести зміни
до існуючої
законодавчої бази:
1. Внести зміни до
Закону України "Про ціни та ціноутворення" відповідно
до нової редакції
проекту закону,
підготовленого
Мінекономіки, яка
передбачає посилення
можливостей для
державного впливу на
регулювання
ціноутворення у
провідних галузях
економіки України.
Термін - відповідно доРегламенту роботи Верховної Ради України 2. Мінпромполітики
ініціювати перед
Мінфіном та ДПА
питання щодо внесення
змін до Закону України"Про оподаткування прибутку підприємств" щодо
призупинення дії
п. 5.9 статті 5 в
частині незавершеного
виробництва та
залишків готової
продукції на
підприємствах гірничо-
металургійного
комплексу терміном на
6 місяців, а також
внести зміни до
статті 8.7.1, а саме
доповнити абзац перший
такими словами: "при
умові зносу основних
фондів до 50%, та у
сумі, що не перевищує
15% при умові зносу
основних фондів понад
50%". Це дозволить
підприємствам отримати
додаткові обігові
кошти для збереження
рівня виробництва.
Термін - до кінця
2008 року
3. Мінпромполітики
звернутися до
Мінприроди з
пропозицією щодо
внесення змін до
Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (ст. 46) в
частині перерозподілу
коштів від збору за
забруднення
навколишнього
середовища, залишивши
у розпорядженні
підприємств частину
коштів для здійснення
заходів екологічного
характеру.
Термін - до кінця
2008 року
4. Мінпромполітики
створити робочу групу
із залученням
заінтересованих
органів виконавчої
влади, наукових
установ та
представників
провідних підприємств
базових галузей
промисловості з метою
опрацювання
доцільності розробки
окремих законів під
умовною назвою:
- "Про стабілізацію
фінансово-економічного
стану підприємств
базових галузей
економіки в умовах
фінансової кризи" із
систематизацією у
цьому законі низки
антикризових заходів,
за аналогією із
Законом України "Про економічний експеримент на підприємствах гірничо- металургійного комплексу" .
- "Про заходи щодо
переходу на нові
стандарти
ресурсозбереження і
захисту довкілля",
передбачивши
податкові та фіскальні
заходи для
стимулювання та
приведення цих
стандартів до світових
норм і правил.
Термін - грудень
2008 р.
Інші заходи:
Мінпромполітики
підготувати звернення
до Національного банку
України з пропозицією
розглянути можливість
створення
Стабілізаційного фонду
для підтримки
економічно-активних
промислових
підприємств сфери
діяльності
Мінпромполітики, які
забезпечать стабільний
попит своєї продукції
та внутрішньому та
зовнішньому ринках.
Термін - листопад
2008 р.
Мінпромполітики
звернутися до
Мінтрансзв'язку з
пропозицією
підготувати проект
постанови КМУ щодо
скасування постанови
Кабінету Міністрів
України від 16.05.2006N 673 "Про внесення змін у
додаток до постанови
КМУ від 25 грудня 1996
N 1548", якою
передбачалося
встановлення тарифів
на перевезення
вантажів залізничним
транспортом у межах
України та пов'язані з
ними послуги за
погодженням тільки з
Мінекономіки та
Мінфіном, без
відповідного
погодження з
Мінпромполітики.
Термін - 1 грудня
2008 р.
Мінпромполітики
ініціювати питання
перед Мінфіном,
Мінекономіки,
Національним банком
України, ДПА
(підготувати проект
постанови Кабінету
Міністрів України)
щодо внесення змін в
бухгалтерський облік
валютних операцій в
частині обліку
операцій по купівлі
або продажу по
фактичному курсу, який
склався на момент
здійснення операції.
Термін - 1 грудня
2008 р.
Мінпромполітики
звернутись з
пропозицією до
Мінекономіки та
Мінвуглепрому стосовно
введення до кінця
2008 року мораторію на
підвищення цін на
коксівне вугілля;
Термін - 1 листопада
2008 р.
Гірничорудна
промисловість
По виробництву
залізорудної продукції
гірничодобувними
підприємствами України
спостерігається спад, що
пов'язано насамперед із
фактичним попитом на ЗРС
(виробництво
металургійних підприємств
(основних споживачів
залізорудної сировини)
зменшено на біля 50%);
із наявністю залишків ЗРС
на складах підприємств.
Станом на 01.10.2008 р.
на складах було
розміщено 2423 тис.т.
залізорудної продукції.
Імпорт ЗРС (по наявним
даним) з початку року
склав 2666 тис.т, що
більше відповідного
періоду 2007 р.
на 250 тис.т.
Приріст імпорту
забезпечений за рахунок
збільшення постачань із
Бразилії).
Напрацьовані Пропозиції
та розроблені заходи
щодо покращення роботи
підприємств
гірничорудної галузі з
урахуванням потреб
металургійних
підприємств.
Гірничорудним
підприємствам
переглянути обсяги
відвантаження ЗРС
металургійним
підприємствам, з
урахуванням
тимчасового зменшення
рівня виробництва
металургійної
продукції.
Термін - з жовтня
2008 року
Мінпромполітики разом
з підприємствами ГМК
на балансовій нараді
опрацювати питання
укладення
довгострокових
контрактів на
постачання
металургійним
підприємствам
феросплавів, флюсів,
вогнетривів та інших
складових виробництва
металургійної
продукції, з
урахуванням досвіду
укладання аналогічних
контрактів на ЗРС, що
передбачено Протоколом
наради Міжвідомчої
робочої групи з питань
формування цінової
політики на
залізорудну сировину
від 28.08.2008 р.
Термін - 10 листопада
2008 р.
Мінпромполітики разом
з Мінекономіки, НКРЕ,
Мінтрансзв'язку,
Мінпаливенерго
підготувати зміни до
постанови КМУ від
14.10.2008 N 925 "Про
першочергові заходи
щодо стабілізації
ситуації, що склалася
в гірничо-
металургійному та
хімічному комплексі":
- стосовно продовження
до кінця 1 кварталу
2009 терміну дії
пунктів 2, 3, 4
зазначеної постанови;
- у Переліку вантажів
підприємств зазначеної
постанови гірничо-
металургійному та
хімічному комплексу за
видами сполучення, що
викладений у
Додатку N 2
зазначеної постанови
виду вантажу "Руда та
концентрати залізні
(141)" викласти у
наступній редакції
"Руда та концентрати
залізні (141) -
внутрішнє сполучення,
імпорт та експорт".
Термін - листопад
2008 р.
Мінпромполітики,
Мінфіну при
підготовці проекту
Закону України "Про
Державний бюджет
України на 2009 рік"
передбачити ставки
платежів за
використання надр на
рівні 2007 року.
Термін - листопад
2008 р.
Кольорова металургія
Причиною погіршення
фінансово-економічних
показників роботи галузі
є несприятлива
кон'юнктура світового
ринку та постійне
зростання тарифів на
електроенергію,
враховуючи, що галузь
енергоємна.
Питома вага
електроенергії в
собівартості первинного
алюмінію складає близько
45%, титану губчастого
понад 35%.
Міністерством
підготовлено на
направлено на погодження
до міністерств і
відомств проект
розпорядження Кабінету
Міністрів України "Про
відновлення дії
постанови Кабінету
Міністрів України від
10.06.2002 N 795 "Про
забезпечення
конкурентоспроможності
підприємств з
виробництва первинного
алюмінію, його сплавів і
титану".
Мінпромполітики
забезпечити погодження
проекту постанови
Кабінету Міністрів
України з усіма
заінтересованими
міністерствами і
відомствами в термін
до 1 грудня 2008 року.
Виробництво
трихлорсилану, який є
основною сировиною для
виробництва
напівпровідникового та
сонячного кремнію, на
казенному підприємстві
"Запорізький титано-
магнієвий комбінат" було
зупинено в 1997 році.
Через відсутність
сировини поступово були
зупинені всі виробництва
з випуску кремнію.
Міністерством
промислової політики
України підготовлено
проект розпорядження КМУ
"Про схвалення Концепції
"Державної цільової
науково-технічної
програми "Створення
хіміко-металургійної
галузі виробництва
чистого кремнію за
період 2009-2012 рр.".
Мінпромполітики
підготувати пропозиції
до ДПА щодо звільнення
підприємств з випуску
продукції із кремнію
від сплати ПДВ та мита
при ввозі обладнання,
яке не виробляється в
Україні.
Термін - 1 грудня
2008 р.
Машинобудівний комплекс
Великий процент зносу
основних виробничих
фондів (складає 70-80%).
Мінпромполітики
розроблено та погоджено
з усіма заінтересованими
органами виконавчої
влади проект Концепція
оновлення основних
виробничих фондів, крім
Міністерства фінансів
України.
Мінпромполітики разом
з Мінфіном відповідно
до п. 5 з 55Регламенту роботи КМУ провести до
15 листопада 2008 року
узгоджувальну нараду з
метою усунення
розбіжностей.
Відсутність порядку
укладання довгострокових
договорів на закупівлю
рухомого складу.
Мінпромполітикою разом з
Мінтрансзв'язку
підготовлено
розпорядження КМУ "Про
заходи щодо оновлення
рухомого складу для
залізниць та
метрополітенів", яке
прийнято урядом
27.08.2008, N 1155-р .
Мінпромполітики
започаткувати
укладання
довгострокових (на 5-
річній основі)
договорів з
Мінтрансзв'язку та
Укрзалізницею на
закупівлю рухомого
складу згідно з
розпорядженням
Кабінету Міністрів
України від
27.08.2008, N 1155-р Термін - з 2009 року
Фінансування на 2008 рік
Укрзалізницею договорів
на закупівлю рухомого
складу, пасажирських
(20 шт.) та вантажних
вагонів (25 шт.).
ВАТ "Крюківський
вагонобудівний завод"
підготовлено звернення
до Укрзалізниці.
Мінпромполітики
підготувати звернення
до Прем'єр-міністра
України щодо надання
доручення
Укрзалізниці,
Мінтрансзв'язку,
Мінфіну забезпечити
погашення боргу перед
ВАТ "Крюківський
вагонобудівний завод"
за поставку 112
пасажирських вагонів
та 300 вантажних
вагонів у сумі
170 млн.грн.
Термін - грудень
2008 р.
Постановою КМУ від
07.05.2008 р. N 438 "Про порядок
використання у 2008 році
субвенцій з державного
бюджету місцевим
бюджетам на придбання
вагонів для комунального
електротранспорту
(тролейбусів і трамваїв)"
на 2008 рік передбачено
виплату субвенцій в сумі
50 млн.грн. із
загального фонду та 100 -
із спеціального фонду.
Станом на 01.10.2008 р.
виділено 15,75 млн.грн.
із загального фонду.
Довідково: У 2007 році
було виділено 51 млн., із
запланованих 51 млн. із
загального фону, що
дозволило закупити
150 одиниць
електротранспортного
обладнання.
З метою підтримки
національного
товаровиробника та
розширення
внутрішнього ринку,
Мінпромполітики
звернутися до Уряду з
пропозицією щодо
надання доручення
Мінфіну стосовно
забезпечити у
2009 році виділення
субвенцій з державного
бюджету місцевим
бюджетам в повному
обсязі з метою
придбання
електротранспорту для
комунальних потреб.
Термін - 2009 рік
Автомобільна галузь
Вступ України до СОТ без
перехідного періоду для
автомобільної галузі.
Надання пропозицій щодо
введення перехідного
періоду 7 років для
автомобільної галузі при
вступі України до СОТ.
Участь у розробці
законопроекту, згідно
якого до кінця поточного
року зберігались ставки
ввізного мита на
імпортовані автомобілі
25% (прийнято Верховною
Радою, заветовано
Президентом).
Розроблено 14
інвестиційних Програм,
затверджених Міністром
за погодженням з
Мінекономіки по
створенню потужностей та
нових робочих місць.
Розроблений проект
Державної цільової
економічної Програми
розвитку автомобільної
промисловості та
регулювання ринку
автомобілів на період до
2015 року.
Мінпромполітики разом
із Мінекономіки, ДПА,
Держмитслужбою
опрацювати питання
щодо:
- відновлення ставки
ввізного мита на
імпортовані
автомобілі, терміном
на 3 роки, в розмірі
25%.
- заборони на 3 роки
ввезення в Україну
автомобілів, бувших в
користуванні, терміном
старше 5 років.
- введення квотування
на ввезення в Україну
легкових автомобілів,
вантажних, автобусів,
тролейбусів.
Термін - 1 грудня
2008 року
Прийняття нового
Митного тарифу з
урахуванням наданих
пропозицій
Мінпромполітики щодо
розширення переліку
матеріалів
комплектуючих та
обладнання для
виробництва
транспортних засобів.
Термін - згідноРегламенту роботи Верховної Ради України Повторне опрацювання
законопроектів
(чотирьох) з
Міністерствами, які
дали негативний
висновок, Мінфін,
Мінекономіки, ДПА і
направлення їх до
Верховної Ради
України.
Термін - 1 грудня
2008 року
Оборонно-промисловий комплекс
Авіаційна промисловість
Незадовільний фінансово-
економічний стан основних
серійних авіабудівних
заводів.
Змінами до Державної
комплексної програми
розвитку авіаційної
промисловості України до
2010 року, які внесені
постановою Кабінету
Міністрів України від
02.04.2008 р. N 311 за
пропозицією
Мінпромполітики,
введений окремий розділ
N 3 "Розвиток серійного
виробництва зразків
авіаційної техніки, які
дають значний
економічний ефект".
Зазначеними змінами
передбачається таке
бюджетне фінансування:
серійних авіабудівних
заводів:
2008 рік -
359,2 млн.грн.;
2009 рік -
260,1 млн.грн.;
2010 рік -
111,4 млн.грн.
авіаційної галузі у
цілому:
2008 рік -
559,0 млн.грн.;
2009 рік -
537,9 млн.грн.;
2010 рік -
428,0 млн.грн.
Крім того, у випадку
прийняття поправок до державного бюджету на 2008 рік ,
передбачається надати
гарантії Уряду на
кредитування підприємств
авіаційної галузі у
розмірі 500,0 млн.грн.
Мінпромполітики
звернутись до Мінфіну
з обґрунтованими
пропозиціями щодо:
- Забезпечення
бюджетного
фінансування заходів
та завдань Державної
комплексної програми
розвитку авіаційної
промисловості України
до 2010 року в повному
обсязі.
Термін - 2010 рік
- Прискорити прийняттяпоправок до державного бюджету на 2008 рік .
Термін - 2008 рік
- Забезпечити
прийняття державного
бюджету на 2009 рік з
фінансуванням
авіаційної
промисловості на рівні
обсягів, які
передбачені заходами
та завданнями
Державної комплексної
програми розвитку
авіаційної
промисловості України
до 2010 року
Термін - 2008 рік
Недосконала система
управління авіаційним
комплексом.
Урядом за пропозицією
Мінпромполітики прийнята
постанова від
02.07.2008 р.N 589 про внесення змін до
статуту Державного
авіабудівного концерну
"Авіація України". В
даний час підготований
ще один проект постанови
Кабінету Міністрів
України, яка удосконалює
діяльність зазначеного
концерну.
Мінпромполітики
забезпечити прийняття
постанови Кабінету
Міністрів України про
удосконалення
діяльності концерну
шляхом його
реорганізації в
концерн "Антонов"
Термін - 2008 рік
Суднобудівна промисловість
Затримка з приватизацією
окремих державних
підприємств суднобудівної
галузі (миколаївський
суднобудівний завод
ім. 61 комунара,
феодосійська
суднобудівна компанія
"Море", херсонський завод
"Паллада", київське
виробниче об'єднання
ім. Петровського).
Мінпромполітики
неодноразово вносило
пропозиції щодо
прискорення приватизації
підприємств
суднобудівної галузі.
Частка їх була включена
до плану приватизації.
Однак ці питання
вирішуються дуже
складно.
Мінпромполітики
звернутись до Уряду з
пропозицією надати
доручення ФДМУ щодо
прискорення
приватизації
феодосійської
суднобудівної компанії
"Море", херсонського
заводу "Паллада",
київського
виробничого об'єднання
ім. Петровського.
Здійснити комплекс
організаційних
заходів, спрямованих
на забезпечення
якнайшвидшої
приватизації
миколаївського
суднобудівного заводу
ім. 61 комунара
(виведення з переліку
підприємств, не
підлягаючих
приватизації та інше).
Термін - 2008-2009 рр.
Оборонна промисловість
Недостатній обсяг
державного оборонного
замовлення.
Міністерство у 2008 році
внесло бюджетні
пропозиції щодо
збільшення обсягу
державного оборонного
замовлення на 2009 рік,
які були задоволені
лише частково.
Мінпромполітики
підготувати та внести
на розгляд Уряду
пропозиції стосовно
визначення потреб
Міноборони в продукції
військового
призначення для
забезпечення
обороноздатності
держави за рахунок
державного оборонного
замовлення та
запропонувати Мінфіну
та Міноборони
передбачити у
державному бюджеті
2009 року обсяг
державного оборонного
замовлення, який
підготовлено
Міністерством
промислової політики
Термін - грудень
2008 року
Недосконала система
управління оборонною
промисловістю.
Урядом за пропозиціями
Мінпромполітики
прийняти: Стратегія
розвитку оборонно-
промислового комплексу
України (розпорядження
Кабінету Міністрів
України від 2 квітня
2008 року N 560-р) ; нова
редакція Державної
програми реформування та
розвитку оборонно-
промислового комплексу
на період до 2010 року
(постанова Кабінету
Міністрів від 27 серпня
2008 року N 766) .
Дані документи
передбачають створення
відповідних галузевих
об'єднань підприємств
(корпорації, концерни та
інше), яким будуть
делеговані права з
управління
підприємствами.
Мінпромполітики
прискорити реалізацію:
Стратегії розвитку
оборонно-промислового
комплексу України;
Державної програми
реформування та
розвитку оборонно-
промислового комплексу
на період до
2010 року.
Термін -
2008-2010 роки
Промисловість боєприпасів
Відсутність замовлень від
Збройних Сил на нові
боєприпаси.
Питання обговорювалося
на багатьох нарадах.
Мінпромполітики
неодноразово зверталося
до Міністерства оборони
та Генерального штабу
Збройних Сил України.
Однак Міністерство
оборони та Генеральний
штаб поки не в змозі
передбачити свою потребу
у боєприпасах на
найближчі роки.
Відсутність рішення з
цього питання не
дозволяє Мінпромполітики
приступити до розробки
Державної програми
розвитку боєприпасної
галузі.
Мінпромполітики
звернутись до Кабінету
Міністрів України та
Ради національної
безпеки та оборони з
пропозицією
зобов'язати
Міністерство оборони
та Генеральний штаб
Збройних Сил України
на основі ретельного
аналізу спрогнозувати
потрібний обсяг
оновлення боєприпасів
на найближчі п'ять
років.
Термін - грудень
2008 р.
Затримка затвердження
Переліку боєприпасів, що
підлягають утилізації в
2008-2009 роках (кінець
травня місяця). Ця
обставина дозволила
розпочати практичну
утилізацію лише у вересні
місяці (замість березня).
Міністерством був
розроблений і внесений
до Уряду проект
розпорядження Кабінету
Міністрів України про
продовження терміну дії
Переліку боєприпасів,
які підлягали
утилізації у 2007 році.
Однак цей проект
нормативного акту не був
своєчасно прийнятий.
Мінпромполітики,
Мінфін вишукати
додаткові бюджетні
кошти для оплати
практичної утилізації
в листопаді, грудні
2008 року та у першому
кварталі 2009 року.
Термін - до 1 кварталу
2009 року
Недосконала технологія
виробництва боєприпасів
та вибухових речовин, яка
розрахована на значні
обсяги випуску продукції.
У 2007, 2008 роках були
внесені бюджетні
пропозиції щодо
фінансування розвитку
малотоннажної
спеціальної хімії, які
не підтримані.
Мінпромполітики,
Мінфін передбачати у
державному бюджеті у
найближчі роки
бюджетне фінансування
робіт, спрямованих на
перехід до
малотоннажного
виробництва основних
вибухових речовин
Термін -
2008-2010 роки
Загальні проблеми підприємств ОПК
Зупинка реструктуризації
підприємств оборонно-
промислового комплексу с
причини невирішення
питання продажу землі, на
якій розташовані об'єкти
відчуження.
Міністерством
промислової політики
опрацьоване питання
здійснення
реструктуризації
підприємств оборонно-
промислового комплексу у
відповідності з чинним
законодавством.
Невирішеною залишається
проблема продажу землі,
на якій розташовані
об'єкти відчуження.
Мінпромполітики
підготувати зміни до
постанови Кабінету
Міністрів України від
6 червня 2008 року
N 803 стосовно
регламентування
процедури продажу
землі, на якій
розташовані об'єкти
відчуження та
опрацювати їх з
відповідними органами
виконавчої влади.
Термін - грудень
2008 року.
Значне волюнтариське
збільшення розміру
податку на землю для
підприємств оборонно-
промислового комплексу,
розташованих у містах, з
боку місцевих органів
влади та органів
самоврядування.
Направлені відповідні
листи до міських голів
міст, де розташовані
оборонні підприємства. У
більшості випадків
відповіді щодо зменшення
розміру земельного
податку - негативні.
Мінпромполітики
ініціювати перед
Урядом питання щодо
внесення змін до
діючого законодавства
стосовно передачі
функції формування
розміру земельного
податку для державних
та казенних
підприємств оборонно-
промислового
комплексу - спеціально
уповноваженому
центральному органу
виконавчої влади.
Термін - листопад
2008 року
Тривалість часу
проведення тендерних
процедур при закупівлі:
- підприємствами
матеріалів та
комплектуючих виробів;
- державою - продукції
стратегічних підприємств
та підприємств оборонно-
промислового комплексу.
Міністерство промислової
політики неодноразово
висловлювало свою
позицію стосовно
спрощення процедури
проведення тендерів при
закупівлі матеріалів та
комплектуючих виробів
підприємствами оборонно-
промислового комплексу.
Тендерна процедура
закупівлі державою
продукції стратегічних
підприємств та
підприємств оборонно-
промислового комплексу
також вимагає спрощення.
Міністерству
промислової політики
підготувати звернення
до Кабінету Міністрів
щодо необхідності:
- повернення до раніше
діючого порядку, при
якому підприємства
оборонно-промислового
комплексу при
закупівлі матеріалів
та комплектуючих
виробів звільнялись
від проведення
тендерів.
- затвердження
Кабінетом Міністрів
України переліку
продукції, яка
виробляється
стратегічними
підприємствами та
підприємствами
оборонно-промислового
комплексу та і
закупається за
державні кошти без
проведення тендерів
або за спрощеною
процедурою.
Термін - грудень
2008 року.
Планування тільки на 1
рік науково-дослідних та
дослідно-конструкторських
робіт за бюджетні кошти,
державної закупівлі
наукомісткої продукції
являється стримуючим
фактором розвитку
промисловості, особливо
наукомісткій та
оборонної.
Питання опрацьоване
Міністерством
промислової політики з
зацікавленими
центральними органами
виконавчої влади та
іншими відомствами.
Необхідне нормативне
забезпечення процедури
складання п'ятирічних
контрактів на закупівлю
наукомісткої продукції.
Мінпромполітики
активізувати роботу
щодо:
- прискорення
прийняття постанови
Кабінету Міністрів
України, щодо
можливості підписання
контрактів на
закупівлю наукомісткої
продукції,
розрахованих на
термін до 5 років.
- підготовки та
затвердження нового
порядку формування
державного оборонного
замовлення не на 1
рік, а на весь термін
дії відповідної
державної програми з
щорічним корегуванням
обсягів бюджетного
фінансування та цін на
відповідну науково-
технічну та товарну
продукцію.
Термін - грудень
2008 року.
Постанова Кабінету
Міністрів України від
3 вересня 2008 року N 777 передбачає
проведення процедури
конкурсу для призначення
на посади керівників
державних підприємств.
Міністерство промислової
політики вважає, що
специфіка роботи
оборонно-промислового
комплексу вступає в
протиріччя з
призначенням керівників
оборонних підприємств
через процедуру
конкурсу.
Мінпромполітики
підготувати проект
постанови КМУ щодо
внесення змін у
постанову Кабінету
Міністрів України від
3 вересня 2008 рокуN 777 щодо звільнення
процедури призначення
керівників підприємств
оборонно-промислового
комплексу від
проведення конкурсів.
Термін - листопад
2008 року.
Нерівномірність
фінансування державного
оборонного замовлення
вимагає від підприємств
кредитування у
комерційних банках.
Одержання кредитів у
комерційних банках
пов'язане для підприємств
оборонно-промислового
комплексу з великими
труднощами.
Не глядячи на велику
роботу Міністерства
промислової політики з
комерційними банками, ця
проблема вирішується
дуже складно.
Мінпромполітики
підготувати пропозиції
до Кабінету Міністрів,
Мінфіну, НБУ щодо
опрацювання питання
застосування нового
типу кредитування
підприємств оборонно-
промислового комплексу
- виконавців робіт з
державного оборонного
замовлення - у
державних банках під
гарантію Уряду.
Термін - грудень
2008 року.
При розширенні закупівлі
Міністерством оборони за
бюджетні кошти імпортного
озброєння та військової
техніки являється
небезпека: значного
зменшення закупівлі
вітчизняного озброєння та
військової техніки в
межах державного
оборонного замовлення;
погіршення співвідношення
імпорту та експорту
озброєння та військової
техніки.
Міністерство промислової
політики постійно
вимагає збільшення
державного оборонного
замовлення. При
розширенні закупівлі
Міністерством оборони за
бюджетні кошти
імпортного озброєння та
військової техніки
обсяги державного
оборонного замовлення
можуть значно
скоротитися.
Мінпромполітики
ініціювати питання
перед Урядом щодо
підготовки та
прийняття нормативних
актів щодо:
а) заборони для
Міністерства оборони
використовувати для
імпорту озброєння та
військової техніки
бюджетних коштів
більш, ніж:
обсяги державного
оборонного замовлення;
обсяги експорту даної
або аналогічної
продукції;
б) обов'язкового
погодження
номенклатури та
обсягів імпортної
закупівлі озброєння та
військової техніки з
Міністерством
промислової політики;
в) вжиття офсетних
схем при закупівлі
імпортного озброєння
та військової техніки.
Термін - грудень
2008 року
Сільгоспмашинобудування
Головними причинами
зниження обсягів
виробництва є:
1. Збільшення імпорту
техніки для АПК до
1,956 млрд. $,
що у 1,52 рази більше,
ніж за весь минулий рік.
Значна частина техніки
придбана за бюджетні
кошти, які
сільгосптоваровиробники
отримують в межах різних
програм підтримки і
дотування, напрямки
використання яких не
обумовлені і недостатньо
контролюються.
2. Недостатнє
використання бюджетних
коштів, виділених за
програмами державної
підтримки
сільгосптоваровиробників.
Так, із передбачених
233,6 млн.грн. на
придбання сільгосптехніки
для передачі її
сільгоспвиробникам на
умовах фінансового
лізингу, використано,
станом на 14.10.2008,
для закупівлі техніки
підприємств
Держсільгоспмашу лише
150,5 млн. гривень.
3. Несвоєчасне повернення
підприємствам
машинобудування для АПК
ПДВ із державного
бюджету. Так, на
01.01.2008 ця сума
складала 35 млн.грн., а
на 01.10.2008 -
39 млн.грн.
4. Подорожчання
фінансових ресурсів.
Призупинення надання
кредитів. Погіршення
банківської дисципліни по
перерахуванню коштів.
5. Неритмічність
реалізації техніки,
пов'язане із сезонністю
у АПК.
3 метою підвищення
обсягів реалізації
Мінпромполітики
проводить організаційну
роботу по ознайомленню
резидентів інших держав
з номенклатурою
продукції, яку можна
поставляти на експорт та
доведенню її до
зацікавлених іноземних
урядових та комерційних
структур. Також
проводяться заходи по
створенню закордонних
представництв. Так,
зокрема, ВАТ "Червона
зірка" та ТОВ "Агро-
Союз" мають закордонні
представництва в
Російській Федерації та
в Республіці Казахстан;
в Молдові планується
створити представництво
групи заводів на базі ДП
"Молдагротех". В
Казахстані відкрито
представництво ВАТ
"Тодак", ВАТ "Брацлав"
та ВАТ "Могилів-
Подільський машзавод".
Також підприємства
галузі машинобудування
для АПК мають
представництва в
Білорусії, Литві,
Естонії, Болгарії. Крім
того, в Україні працюють
4 спільних виробництв, а
за кордоном відкрито 8
спільних виробництв
сільськогосподарської
техніки.
З метою підвищення
реалізації техніки на
внутрішньому ринку
Мінпромполітики
неодноразово звертався
до Мінагрополітики щодо
ефективного використання
бюджетних програм
підтримки
сільгосптоваровиробників
для закупівлі
вітчизняної техніки, а
також провів роботу що
призвела до обмеження
використання бюджетних
коштів для придбання
іноземної техніки.
Проводиться пошук
дешевих кредитних
ресурсів, для чого,
зокрема, організована
нарада зустріч
підприємств з
керівництвом міжнародної
фінансової корпорації
IFC групи світового
банку, де розглянута
можливість фінансування
цією корпорацією
українських підприємств
машинобудування для АПК.
Для запобігання
збільшення обсягів
імпортної техніки та з
метою насичення
внутрішнього ринку
продукцією
вітчизняного
виробництва:
Мінпромполітики
підготувати звернення
до Уряду з пропозицією
прийняти урядове
рішення щодо заборони
використання коштів
державного бюджету на
придбання техніки
імпортного
виробництва.
(Мінагрополітики та
Мінфіну, з метою
повного припинення
імпорту техніки за
державні кошти за
кодом КПКВ N 2801240
"Фінансова підтримка
підприємств
агропромислового
комплексу через
механізм здешевлення
кредитів", внести
відповідні зміни до
Порядку використання у
2008 році коштів,
передбачених у
державному бюджеті для
здійснення фінансової
підтримки підприємств
агропромислового
комплексу через
механізм здешевлення
кредитів,
затвердженого
постановою Кабінету
Міністрів України від
27.02.2008 N 126) .
Термін - 15 листопада
2008 року
Мінпромполітики
підготувати звернення
до Уряду з пропозицією
прийняти урядове
рішення щодо обмеження
ввозу на митну
територію України
іноземної техніки для
АПК, яка була у
використанні.
Термін - 10 листопада
2008 року
Мінпромполітики
запропонувати
Мінагрополітики разом
з Українським
науково - дослідним
інститутом
прогнозування та
випробування техніки і
технологій для
сільськогосподарського
виробництва
ім. Леоніда Погорілого
підвищити критерії до
випробування на якість
та ефективність
іноземної техніки,
обладнання та
запасних частин, які
імпортується в
Україну, лише після
цього видавати
відповідні
сертифікати.
Термін - до кінця
2008 року
Мінпромполітики
ініціювати перед
Міністерством
економіки питання щодо
активізації роботи з
просування на експорт
техніки для АПК
українського
виробництва через
Торгівельно -
економічні місії при
Посольствах України.
Термін - з листопада
2008 року
Мінпромполітики
підготувати звернення
до Мінфіну з
пропозицією при
доопрацюванні
державного бюджету на
2009 рік передбачити
62,4 млн.грн. на
компенсацію
відсоткових ставок
банків за кредитами,
які підприємства
машинобудування для
АПК залучать на
оновлення виробництва.
Термін - грудень
2008 року.
Мінпромполітики у
зв'язку із
необхідністю
нарощування темпів
виробництва техніки та
обладнання для
сільського
господарства
звернутися до Уряду
щодо надання доручення
Національній комісії
регулювання
електроенергетики
зупинити з 1 листопада
2008 року по 1 квітня
2009 року підвищення
цін на електроенергію
для підприємств
машинобудування для
агропромислового
комплексу, які
закуповують її у
електропостачальників
за регульованим
тарифом.
Термін - 10 листопада
2008 р.
Мінпромполітики
звернутись до
Національного банку
України надати
рекомендації
комерційним банкам
забезпечувати
кредитування
підприємств
машинобудування для
агропромислового
комплексу у першу
чергу, у зв'язку із
необхідністю
нарощування темпів
виробництва техніки та
обладнання для
сільського
господарства.
Термін - 10 листопада
2008 р.
Хімічний комплекс
Уповільнення динаміки
приросту випуску
продукції частково
спричинене сезонними
чинниками, а саме -
традиційними літніми
капітальними та поточними
ремонтами базових
виробництв. (на
капітальному ремонті у
червні - вересні
2008 року знаходилися
азотні виробництва ВАТ
"Рівнеазот", ВАТ "Концерн
Стирол", ВАТ "Азот"
м. Черкаси та здійснена
позапланова зупинка
основного виробництва
нафтохімічного комплексу
ТОВ "Карпатнафтохім")
Мінпромполітики України
здійснено відповідні
організаційно-технічні
та фінансово-економічні
заходи щодо:
- впровадження
енергоефективних
проектів (будівництво
цеху сірчаної кислоти на
ЗАТ "Кримський титан",
виробництва ПВХ та
хлору і каустичної соди
на ТОВ
"Карпатнафтохім");
- захисту вітчизняного
товаровиробника від
масового імпорту
мінеральних добрив
шляхом встановлення
антидемпінгового мита
(10%) на аміачну
селітру походженням з
Росії;
- створення пільгових
умов для азотних
підприємств, які
використовують природний
газ як технологічну
сировину, шляхом
встановлення 6% розміру
збору у вигляді цільової
надбавки до тарифу на
природний газ;
- насичення внутрішнього
ринку міндобривами
вітчизняного виробництва
в необхідних обсягах і
за оптимальними цінами
під час проведення
осінньо-польових робіт
поточного року
- підтримка екологічної
рівноваги в зоні
діяльності гірничо-
хімічних підприємств
Львівської та Івано-
Франківської областей.
Пропозиції щодо
стабілізації
фінансово-економічного
стану хімічних
підприємств:
- Мінпромполітики
звернутися до
Мінекономіки з
пропозицією розглянути
питання щодо
запровадження квот на
ввезення мінеральних
добрив іноземного
походження.
Термін - 1 грудня
2008 року
- Мінпромполітики
запропонувати
Мінекономіки
доопрацювати проект
Закону України "Про
внесення змін до
Закону України "Про
Митний тариф України"
(щодо встановлення
нульової ставки на
мінеральні добрива та
техніки і обладнання
для тваринницьких
комплексів) в частині
зменшення митного
тарифу на міндобрива
вітчизняного
виробництва, які
виробляються в Україні
Термін - 1 листопада
2008 року
- Мінпромполітики
підготувати звернення
до Держмитслужби та
ДПА з пропозицією
відновлення вексельної
схеми розрахунків щодо
сплати податку на
додану вартість на
імпортовану до України
сировину, матеріали та
обладнання
Термін - 15 листопада
2008 року
- Мінпромполітики
звернутися до Уряду з
пропозицією щодо
доцільності
відновлення дії пільг
законодавства на
ввезення до України
необхідної сировини,
хімічної продукції,
матеріалів та
обладнання, що
ввозиться на умовахАшгабатської Угоди .
Термін - 1 грудня
2008 року
Легка промисловість
- засилля внутрішнього
ринку імпортними товарами
легкої промисловості, в
тому числі із заниженою
митною вартістю та
товарами "секонд-хенд";
- відсутність ефективного
власника, який інвестує
капітал для
довгострокового
функціонування
підприємства і випуску
продукції, а не для його
перепродажу, перепро-
філювання або повної
ліквідації;
- відсутність сприятливих
умов для закупівлі
технологічного
обладнання, яке не
виробляється в Україні;
- розукрупнення швейних,
трикотажних та взуттєвих
підприємств на дрібні
виробництва, що
переходять на єдиний
податок або у тіньове
виробництво;
- відсутність рівних умов
для великих підприємств і
малого бізнесу щодо
особливостей
оподаткування, звітності
і т.ін.
З метою аналізу стану
справ та перспектив
розвитку легкої
промисловості
Мінпромполітики було
підготовлено матеріали
до наради, яка відбулася
17 липня 2008 р.
(м. Тернопіль) під
головуванням Прем'єр-
міністра України за
участю ЦОВВ,
облдержадміністрацій,
галузевих профспілок,
керівників підприємств.
За результатами наради
було розроблено та
направлено до КМУ проект
Невідкладних заходів,
спрямованих на
покращення ситуації у
легкій промисловості
(лист МППУ від
29.08.2008 р.
N 9/7-3-899).
11 вересня 2008 р.
Мінпромполітики спільно
з Асоціацією
"Укрлегпром" було
проведено нараду з
керівниками провідних
підприємств галузі з
метою доопрацювання
Невідкладних заходів,
спрямованих на
відродження галузі та
детінізацію внутрішнього
ринку товарів легкої
промисловості.
Мінпромполітики:
- розробити та подати
до Кабінету Міністрів
України проект
розпорядження Кабінету
Міністрів України "Про
внесення змін у
Додаток до
розпорядження Кабінету
Міністрів України від
21.01.2006 N 26-р"
щодо доповнення
"Переліку окремих
товарних позицій,
сплата за якими
ввізного мита,
податків та зборів
(крім митних зборів)
підприємствами у разі
здійснення операцій з
давальницькою
сировиною у
зовнішньоекономічних
відносинах проводиться
з видачею відповідному
органові державної
податкової служби
простого векселя"
додатковими товарними
позиціями.
Термін - січень
2009 р.
- з метою отримання
реального розміру
податків до державного
бюджету опрацювати
питання запровадження
механізму визначення
фактичної митної
вартості, як бази для
оподаткування, товарів
легкої промисловості,
що ввозяться на митну
територію України.
Термін - січень
2009 р.
- внести пропозиції до
Міністерства економіки
щодо закупівлі за
державні кошти
промислової продукції,
обладнання, сировини
та ін. виключно у
вітчизняних виробників
за винятком такої, що
не виробляється на
внутрішньому ринку.
Термін - грудень
2008 р.
Деревообробна промисловість
Основною проблемою в
галузі залишається
лісосировинне
забезпечення виробництва,
а також зростання цін на
лісосировину з початку
року на 28,1%, на смоли -
22,6%, електроенергія -
30,8%, природний газ -
51 %, що
сприяє підвищенню
собівартості продукції і
відповідно збільшенню цін
на виробництво ДСП на
8,9% з початку року.
Також, на уповільнення
темпів росту вплинуло
зростання імпорту за
I півріччя на ДСП на 38%,
фанери клеєної - на
57,2 %, столярні
та теслярські будівельні
деталі - на 62,4%.
Виробництво фанерної
продукції України має
потенціал для розвитку,
але вітчизняної фанерної
сировини вистачає на
задоволення потреб лише
половини наявних
потужностей. Решта
сировини завозиться по
імпорту переважно з
Російської Федерації і з
01.04.2008 сплачується
мито 25% від митної
вартості, а з 01.01.2009
митна ставка буде 80%.
Запровадження Росією
вивізного мита у таких
розмірах робить не
конкурентоспроможною по
ціні фанерну продукцію
українських виробників і
після застосування ставки
80% імпорт фансировини
буде взагалі неможливим,
що призведе до зниження
обсягів виробництва
вдвічі та скорочення
кількості робочих місць.
05.09.2008 було
проведено засідання
Підкомісії з питань
промислової політики
Комітету з питань
економічного
співробітництва
Українсько-російської
Міждержавної Комісії, на
який було розглянуто
питання скасування
Російською стороною
ставок експортного мита
на деревину необроблену,
зокрема, фанерну
сировину березову.
Мінпромполітики
запропонувати
Держкомлісгоспу
розглянути можливість
зниження
підпорядкованими
підприємствами цін на
лісосировину, в першу
чергу, на фанерний
кряж та технологічні
дрова.
Термін - листопад
2008 р.
Мінпромполітики
ініціювати питання
перед Мінекономіки
щодо опрацювання з
Російською Федерацією
питання щодо
скасування вивізного
мита на лісоматеріали
необроблені (фанерну
сировину) або
встановлення квоти для
українських
споживачів.
Термін - грудень
2008 р.
Перейти до повного тексту