1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
03.07.2013 № 7196/0/14-13/13
Федерації професійних спілок України
майдан Незалежності, 2
м. Київ, 01012
Міністерство соціальної політики України розглянуло пропозиції Федерації професійних спілок України щодо вирішення проблемних питань у бюджетній сфері і повідомляє.
Щодо оплати праці у бюджетній сфері у 2013 році.
Мінсоцполітики підтримує необхідність підвищення заробітної плати у бюджетній сфері (у тому числі державних службовців), зменшення грошового розриву між посадовим окладом (тарифною ставкою) працівника першого тарифного розряду ЄТС та мінімальною заробітною платою за наявності можливостей зведеного бюджету, як це визначено п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2013 № 197 "Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" та п. 2.22.1 чинної Генеральної угоди.
Відповідно до статті 60 Бюджетного кодексу України квартальний звіт про виконання Державного бюджету України подається Державним казначейством Міністерству фінансів не пізніше 35 днів після закінчення звітного кварталу.
Мінсоцполітики звернулось до Мінфіну з проханням надати інформацію щодо виконання зведеного бюджету за I квартал 2013 року.
За повідомленням Мінфіну (лист від 14.06.2013 № 31-07240-03-5/18170), оскільки відповідно до звіту Державної казначейської служби України недовиконання зведеного бюджету за 1 квартал поточного року становить 0,7 млрд. гривень, на сьогодні, на жаль, немає фінансових можливостей для підвищення заробітної плати працівникам бюджетної сфери.
Щодо перспективи оплати праці у бюджетних галузях у 2014 році.
Підтримуємо позицію щодо встановлення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду ЄТС на рівні законодавчо визначеного розміру мінімальної заробітної плати. Адже зближення та рівність цих показників дозволить підвищити заробітну плату та збільшити фонд оплати праці працівників бюджетної сфери.
Разом з тим, оскільки підвищення рівня оплати праці працівників бюджетної сфери залежить від фінансових можливостей бюджету, то воно має відбуватись поступово з урахуванням зростання економічних показників та реальних можливостей бюджетів усіх рівнів на забезпечення оплати праці працівників бюджетних установ з урахуванням всіх обов'язкових виплат.
При цьому не можна допустити таких негативних наслідків як розбалансування бюджетів усіх рівнів, виникнення заборгованості із виплати заробітної плати, відправлення працівників у примусові відпустки за власний рахунок або скорочення чисельності при встановленні посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду ЄТС в розмірах, не забезпечених реальними фінансовими ресурсами.
Тому, при визначенні розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду ЄТС на наступний рік, мають бути враховані основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2014 рік, зокрема такі як номінальний валовий внутрішній продукт, прибуток прибуткових підприємств, фонд оплати праці найманих працівників тощо.
З метою своєчасного опрацювання пропозицій Сторін соціального діалогу до проекту Державного бюджету України на наступний рік підтримуємо пропозицію Федерації профспілок України щодо необхідності активізувати роботу постійної діючої тристоронньої робочої групи з питань проведення консультацій на всіх стадіях бюджетного процесу, утвореної згідно з наказом Мінфіну від 24.03.2011 № 409 та комісії повноважних представників Сторін власників і профспілок щодо визначення розміру посадового окладу працівника першого тарифного розряду ЄТС.
Щодо реформування у бюджетній сфері.
Розроблений Мінсоцполітики проект Методики визначає порядок віднесення посад (професій) працівників бюджетної сфери до певних розрядів ЄТС на основі єдиного підходу до кваліфікації працівників та складності виконуваних робіт.

................
Перейти до повного тексту